Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Hihi, det var gøy, da!

Men vet du hvem som har navnedag dagen h*n ble unnfanget, da? Og termindatoen?

Nei, så ikke etter det faktisk...men nå som du satt meg på tanken har jeg selvsagt tatt en titt!

1. april har Aron, Arve og Arvid navnedag...og jeg kan med én gang si at det ikke er aktuelt!

Litt usikker på om unnfangelsen skjedde 7. eller 8. juli, så derfor tar jeg med begge:

7. juli har Håvar og Hulda navnedag, ikke noe for oss det heller... :forvirret:

8. juli har Sunniva, Synnøve og Synne - her kunne muligens Sunniva vært et alternativ, men jeg ser det ikke for meg!

Forresten, kom til å tenke... Dersom lille spiren ble unnfanget 8. juli hadde det vært ekstra morsomt egentlig, for det var den dagen jeg og Brumlen hadde sex for første gang for over 5 år siden nå! Ikke spør meg om hvorfor jeg husker den datoen, men jeg gjør nå engang det. Husker at jeg ville vente med sex faktisk, selv om jeg ikke var jomfru. Ville vite om forholdet var noe liksom... Så derfor hadde vi ikke sex før etter 4 måneder, av alle ting 8. juli! :ler:

Veldig spent på om terminen stemmer også altså. Har fått termin regnet til 31. mars også, på en annen kalkulator, men etter all sannsynlighet så blir det april uansett, flertallet av muligheter stemmer med det (varierer jo bare etter hvor lenge en kalkulator regner et svangerskap...men det skal altså være 283 dager). Jaja, 23. august får jeg kanskje en skikkelig pekepinn? Enn så lenge blir det aprilsnarr! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer nok en gang vennen!! Så spennende!

Må innrømme at jeg blir litt smittet av denne baby-galskapen... :sjenert:

Flotte navn du vurderer! Vanskelig å velge navn kan jeg tenke meg...

Jeg syns jo ditt eget navn er veldig fint jeg da... men det blir vel litt for mye av det gode... :ler:

Hilse baby fra kg-tante-cons! (har ingen søsken så tar på meg tittel som filletante enten folk vil eller ei! :ler: )

Det blir litt for mye ja, med mor og datter med samme navn! Men jeg synes jo ditt er fint da! ;)

Lille Noen hilser tilbake, selv om h*n ikke er mer enn 3 mm stor... :ler: Fytti, at det går an å være så liten!!! :overrasket::ler:

Anyway, Lille Noen har fått mange tanter allerede, det er helt tydelig og bare veldig koselig!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*løpe og sjekke linjalen* Sååå liten, da! Jammen godt de ikke blir født så små, da hadde det vært lett å miste de. Da kunne den hatt svømmebasseng oppi navlen din :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå...så morro å vite at noen vokser inni deg! :klem: Du blir nok en flott mor vennen! Og vi som var bekymret for at du ikke skulle ha noe å planlegge etter bryllupet... :ler: Nå har du jo mer enn nok! ;)

:sjenert: Beskjedent enig i at navnet mitt er litt fint også ja... Håper liksom på at det en gang i tiden vil være et barnebarn som fører det navnet videre.. :)

Du nevnte at det også var noen som het det i din familie??

Merker jeg blit babysyk nå altså.... men får nok vente minst et år til... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Oj, her har det skjedd ting siden jeg har vært på ferie!!!

Gratulerer med baby på vei, så koselig.

April er jo en super måned å få baby i, og hadde vi ventet litt lenger med prøvinga så hadde vi kanskje fått klaff litt nærmere min yndligsmåned... Men, det er jo ikke sååååå nøye da, nå venter vi januarbaby og er superfornøyd med det selvsagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, dr. Orkis.... I FF, hva er forskjellen på de blå og de hvite rundingene i temp-grafen?

Never mind - jeg fant ut av det selv! :)

Endret av Peony
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*løpe og sjekke linjalen* Sååå liten, da! Jammen godt de ikke blir født så små, da hadde det vært lett å miste de. Da kunne den hatt svømmebasseng oppi navlen din  :ler:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ vet forøvrig den vordende mormor om det... Fant ut at jeg bare måtte si det, for en eller annen grunn så gruet jeg meg til det. Og da hun ringte tidliger i dag, bare måtte jeg bli ferdig med det! *s*

Hun bare lo! Hun synes det var litt morsomt, for hun hadde akkurat drømt at jeg skulle ha barn! :overrasket: På vei til frisøren i dag hadde hun stoppet utenfor en barnebutikk og tatt seg selv i å tenke at hun måtte kjøpe babytøy til barnebarnet, før hun tenkte "Herregud, det var jo bare en drøm!"... Mamma er veldig ofte sanndrømt altså, litt skummelt egentlig! :forvirret:

Men hun synes det var moro, sa ut av det blå at hun straks fikk følelsen av at det er en gutt, samt at hun har bestemt at hun skal kalles for Mimmi - hun er nå litt rar, men ville ikke ha mormor/bestemor da hun synes det ble langt og ikke så "koselig", og hennes mor (min bestemor) kalte vi for Momme, men søsteren blir kalt for Mommo...så da ville hun være heeelt spesiell og kalles for Mimmi! :ler:

Takk for hilsen, Xavia :klem:

Cons - Joda, min farmor het Cons faktisk! ;) Nei, nå blir det slett ikke noen tid til overs etter bryllupet...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende å høre at du har fortalt det til mamsen! Lurer på hva min mamma vil si når jeg en gang kan fortelle henne at vi skal ha barn... *drømme*

Mimmi er jo bare såå koselig mormor-navn, da! Og så rart at hun har følelsen av en gutt, akkurat som alle "testene" dine. (Jeg har også en liten følelse av at det blir en liten Teddygutt!)

Mammaen min var faktisk også sanndrømt tidligere, men det var da hun var ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå!! Dgboka di er så koselig at jeg bare måå innom her hele tiden!

Ønsker deg ei koselig helg!

Kos deg med magen og mannen! Og ja, mimmi var et koselig mormornavn!

Lurer på hva mamis vil kalles...Jeg ser ikke for meg at jeg kan si mormor eller bestemor til henne, hun er jo så ung!! Anyway, see u later og takk for støvet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Mimmi er koselig navn for en bestemor.

Min svigermor er mimmi for 3 gutter og bestafar blir kalt for moffa.

Mine egne foreldre har blitt farfar og farmor.

Der hvor jeg kommer fra så er det tradisjoner på at besteforeldre heter gommo og goffa så hvis det blir en liten en på oss så har jeg lyst til at de skal hete det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er så godt å lese om noe som går bra. Kankje det er nå det skal klaffe for oss også :sjenert: nå når vi ikke prøver :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Principessa

..så koselig at moren din vet om det nå. Hva med faren din da?

Mimmi er et veldig koselig navn..men siden pappas ex heter det, tror jeg ikke mamma vil bli kalt for det...når den tiden kommer. :roll:

Men jeg må altså innrømme at jeg faktisk har en følelse av at det blir en liten pike, jeg da. :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, Mimmi blir koselig! ;)

Pappa vet ikke noe, rett og slett fordi han er på fisketur på Gudevangen og ikke er tilgjengelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Så gøy at du fortalte det til moren din!! Jeg gruet meg litt selv, jeg. Selv om jeg visste at de kom til å bli kjempe-kjempeglade (mamma sa faktisk fire dager før jeg testet positivt at hun ventet på å begynne å strikke babytøy... Ante hun noe, tro??)! Følte på en måte at jeg skjulte noe for dem hver gang jeg traff dem og de ikke visste det. Også er det jo tross alt foreldrene våre, de hadde fått vite det hvis noe gikk galt også :)

Mannen og jeg har en liten diskusjon om hva foreldrene våre skal kalles som besteforeldre. Jeg er vant til å kalle mammas foreldre for bestemor og bestefar, og pappas foreldre for farmor og farfar, og vil at vi også skal gjøre det sånn. Jeg synes ikke mamma og pappa er noen mormor og morfar, men en bestemor og en bestefar. Mannen kaller farens foreldre for bestemor og bestefar, og morens foreldre for mormor og morfar, og vil ikke kalle foreldrene for farmor og farfar, siden han ikke har noe forhold til de "navnene"... Kanskje vi ender opp med bestemor og bestefar (mine foreldre), bestefar og "Kari" og bestemor og "Per", siden hans foreldre er skilte...? Blir mye å holde styr på for den lille, kanskje?!

Oioi, dette ble en lang refleksjon i dagboka di! :overrasket::ler:

Hvordan er formen da, Toria? Merket noe mer til symptomer? Ha en fin helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mimmi er veldig flott navn.

Jeg kalte tanta til pappa for det jeg... hun pleide å passe på meg og broren min litt når vi var små.. hvorfor mimmi der? tja.. hun het jo egentlig margit da...så kanskje vi bare begynte å kalle henne det...

for øvrig kaller dattera (snart 2) til ei bekjent av meg farmora si for mimmi... (ingen skjønner helt hvorfor det men... kanskje fordi hun heter marit.. men alle har jo hele tiden kalt henne for farmor.. så tja...)

Ellers får du bare kose deg fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Så gøy at du fortalte det til moren din!! Jeg gruet meg litt selv, jeg. Selv om jeg visste at de kom til å bli kjempe-kjempeglade (mamma sa faktisk fire dager før jeg testet positivt at hun ventet på å begynne å strikke babytøy... Ante hun noe, tro??)! Følte på en måte at jeg skjulte noe for dem hver gang jeg traff dem og de ikke visste det. Også er det jo tross alt foreldrene våre, de hadde fått vite det hvis noe gikk galt også :)

Mannen og jeg har en liten diskusjon om hva foreldrene våre skal kalles som besteforeldre. Jeg er vant til å kalle mammas foreldre for bestemor og bestefar, og pappas foreldre for farmor og farfar, og vil at vi også skal gjøre det sånn. Jeg synes ikke mamma og pappa er noen mormor og morfar, men en bestemor og en bestefar.  Mannen kaller farens foreldre for bestemor og bestefar, og morens foreldre for mormor og morfar, og vil ikke kalle foreldrene for farmor og farfar, siden han ikke har noe forhold til de "navnene"... Kanskje vi ender opp med bestemor og bestefar (mine foreldre), bestefar og "Kari" og bestemor og "Per", siden hans foreldre er skilte...? Blir mye å holde styr på for den lille, kanskje?!

Oioi, dette ble en lang refleksjon i dagboka di!  :overrasket:  :ler:

Hvordan er formen da, Toria? Merket noe mer til symptomer? Ha en fin helg!! :klem:

Bare koselig med refleksjoner! ;)

Litt enig med deg. Nå har ikke jeg truffet mamma og pappa siden jeg testet positivt da, men har truffet svigermor og det blir så rart... På én måte føler jeg at alle ser annerledes på meg, som om de vet noe... :ler: (blitt litt tokig *s*), og på den andre måten føles det akkurat som om man er slem og skjuler noe man ikke skal/bør skjule! :roll: På samme tid er det ikke alltid like lett å finne et greit tidspunkt å si noe på. Dette skyldes bl.a det at vi ikke vil ha det allmennt ut før etter bryllupet, siden jeg allikevel er såpass kort på vei. Har lyst til å la bryllup være bryllup og baby være baby, og ikke ha så mye fokus på baby i bryllupet, om du skjønner...

Skjønner litt av den "bestemor og bestefar" diskusjonen, absolutt. Dessuten er egentlig bestemor- og far et annet ord for mormor og morfar, det er ikken farfar og mormor som naturlig blir kalt for bestemor- og far, faktisk...akkurat som om mors foreldre har mer enn ett navn... Vi får det veldig lett sånn sett, da G jo ikke har noen far og mammaen hans kalles Mor av alle barnebarn, slik hennes mor ble kal Mor osv. Det er tradisjonene i den familien, og dermed utgår den "problemstillingen" slik at mamma og pappa kan kalles så og si akkurat det som passer! :)

Formen er grei den! Mye luft i magen, jeg promper fææælt altså! :flau: Kan virkelig ikke noe for det, luften MÅ jo ut!

fis.gif

Ellers er brystene mine stadig ømme og jeg har stikkinger/knip i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja få det ut :ler:

:grine2:

Ja, må nesten det altså... :sjenert: Har ikke noe valg gitt! :ler:

Er egentlig fryktelig sliten, og veldig tørst...det er faktisk noen symptomer det også. Blir liksom ikke uthvilt og u-tørst! :sur:

Skal reise til Oslo i dag egentlig, jeg får bare ikke finger´n ut! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...