Gå til innhold

Dyrebeskyttelsen erfaringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lenge støttet Dyrebeskyttelsen via både grasrotandelen, donasjoner og kjøp via nettbutikk, men etter å ha hørt diverse historier og lest om alt bråket i organisasjonen, har jeg valgt en annen grasrotandelsmottaker og akter ikke gi mer penger til organisasjonen før de får orden i sysakene.
Ideen bak organisasjonen er veldig bra, og jeg vet at mange der er bra mennesker som jobber ræva av seg for dyrenes ve og vel. Jeg skjønner at de er strenge når katter skal adopteres bort, for fosterhjemmene vet ganske mye om kattene og deres bakgrunn, og mange "erfarne katteeiere" der ute er alt annet enn opptatt av kattens beste. Men når folk blir mistenkeliggjort og snakket ned til, har det gått for langt. Det er mulig å avvise forespørsler og søknader på en høflig måte.

Egentlig burde Dyrebeskyttelsen være en organisasjon man ikke trenger i samfunnet. Vi trenger dyrepoliti som i samarbeid med mattilsynet kan rydde opp i dårlig dyrevern, enten det der snakk om dyr i matproduksjon eller kjæledyr, og enten det er dyr som har eiere eller forvillede dyr. I tillegg burde selvsagt folk ta ordentlig vare på dyrene sine selv, men det er jo en utopi, så dyrepoliti er absolutt noe vi trenger.

Anonymkode: 7156d...290

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken organisasjon kan man støtte i stedet for dyrebeskyttelsen? Jeg gir penger hver måned, og hvis jeg bestemmer meg for å trekke støtten til Dyrebeskyttelsen vil jeg at de skal gå til noen andre som har samme formål. Det er jo mange små lokale organisasjoner som holder på med omplassering og sånt, men vil gjerne støtte noen som er større og som jobber med påvirkning politisk og i samfunnet sånn at man kan få til endringer på lengre sikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (1 time siden):

Hvilken organisasjon kan man støtte i stedet for dyrebeskyttelsen? Jeg gir penger hver måned, og hvis jeg bestemmer meg for å trekke støtten til Dyrebeskyttelsen vil jeg at de skal gå til noen andre som har samme formål. Det er jo mange små lokale organisasjoner som holder på med omplassering og sånt, men vil gjerne støtte noen som er større og som jobber med påvirkning politisk og i samfunnet sånn at man kan få til endringer på lengre sikt

Foreningen for omplassering av dyr, kanskje?

FOD – Foreningen for omplassering av dyr

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Gnå said:

Foreningen for omplassering av dyr, kanskje?

FOD – Foreningen for omplassering av dyr

Men de jobber vel bare med omplassering? Det som er bra med dyrebeskyttelsen er sånne ting som at de jobber med lovforslag om påbudt kastrering av katter og ID merking for eksempel, og forbud mot privat fyrverkeri og sånt. Ting som vil gjøre en forskjell på et mye større plan enn omplassering av dyr. 

omplassering og sånt er selvsagt også bra, men jeg vil støtte politisk arbeid og holdningsarbeid som gjør en forskjell på lengre sikt. Omplassering blir mer brannslukking liksom.

Jeg støtter også NOAH, men de jobber mest mot landbruk og ville dyr, ikke så mye kjæledyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han samboeren til hun som ble sparket i DBBH fortsetter å grave sin egen grav. DBBH har gjort masse galt, og han gjør det ikke akkurat bedre med alt han skriver. JH på den smokey gruppen.

Håper at kattene på Tertnes blir adoptert bort nå, så de kan ta imot flere hjemløse. Det har vært helt umulig å få katt fra Tertnes til nå.

Merkelig at ingen av avisene skriver om hvor mange uføre som jobber fulltid i DB

Anonymkode: 5b8a3...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.9.2019 den 22.22):

Hei

Jeg er nesten litt sjokkert og trist etter å ha vært i kontakt med min lokale dyrebeskyttelse (i Fredrikstad). Har nettopp flyttet hit , så dette er første gang jeg har kontakt med de.

Var ute etter å adoptere en katt, men den personen jeg snakket med (fikk ikke navn) var rett og slett frekk og jeg fikk inntrykk av at de ikke var interessert i å adoptere vekk katter idet hele tatt.

Jeg har mye erfaring med katt, men fikk ikke sagt så mye om meg selv da de svarte utrolig kort og frekt i tlf samtalen og i meldingene.

Opplevde de som nedlatende og belærende. Kommer til å få meg katt uansett, så det går jo bra. 

Men merker at det her har plaget meg litt . Er det vanlig at Dyrebeskyttelsen er slik ?

Vil gjerne høre deres tanker.

Anonymkode: c94b3...381

Nei. Jeg har adoptert 3 katter fra haugesund dyrebeskyttelse. 
Aldri opplevd noe slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Merkelig at ingen av avisene skriver om hvor mange uføre som jobber fulltid i DB

Er det ikke allerede nok mediedrevet hat mot uføre og andre med helseproblemer i samfunnet?

Anonymkode: 156e9...e75

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er det ikke allerede nok mediedrevet hat mot uføre og andre med helseproblemer i samfunnet?

Anonymkode: 156e9...e75

Absolutt. Men i denne saken så er det grunn til granskning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Absolutt. Men i denne saken så er det grunn til granskning. 

Skjerp deg!

Denne saken gjelder ikke uføre.

Og ikke kom med noe BS at det å være frivillig er det samme som å jobbe!

Anonymkode: 3b448...d5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarle J, samboeren til hun Charlotte som ble sparket fra Bergen.

Han burde virkelig ta en pause fra FB. Han kommenterer på alle innlegg som angår Dyrebeskyttelsen på FB. Nettaviser, grupper, poster. Det gir ikke mer troverdighet til forrige styret for DBBH akkurat.

Han og samboeren Charlotte G, og svigermoren Inger J G mister jo mye inntekt. De har nektet folk i hele Norge å adoptere katter derfra, de hadde helt ekstreme krav til nytt hjem.

Men forhåpentligvis får folk adoptere de hjemløse kattene nå fra senteret nå som det er nye folk som bestemmer

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 10.56):

17.09 er det rettsak om dyrenes hus vs dyrebeskyttelsen og eiendom. Blir spennende å følge dette.

https://www.domstol.no/no/nar-gar-rettssaken/?CaseId=AAAA2408231423164591172PPJNCDx¤y¤zEJBAvtale

I morgen er rettsaken om dyrenes hus vs DB. Det blir spennende å se hva retten sier. Jeg vet ikke hvem jeg heier på, det er jo så mye drama for tiden om penger og eiendom

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I morgen er rettsaken om dyrenes hus vs DB. Det blir spennende å se hva retten sier. Jeg vet ikke hvem jeg heier på, det er jo så mye drama for tiden om penger og eiendom

Jeg heier på dyrene. Men jeg klarer ikke å ønske mor og datter noe godt, dårlige vibber av de to. 

Anonymkode: 003fe...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.9.2019 den 22.22):

Hei

Jeg er nesten litt sjokkert og trist etter å ha vært i kontakt med min lokale dyrebeskyttelse (i Fredrikstad). Har nettopp flyttet hit , så dette er første gang jeg har kontakt med de.

Var ute etter å adoptere en katt, men den personen jeg snakket med (fikk ikke navn) var rett og slett frekk og jeg fikk inntrykk av at de ikke var interessert i å adoptere vekk katter idet hele tatt.

Jeg har mye erfaring med katt, men fikk ikke sagt så mye om meg selv da de svarte utrolig kort og frekt i tlf samtalen og i meldingene.

Opplevde de som nedlatende og belærende. Kommer til å få meg katt uansett, så det går jo bra. 

Men merker at det her har plaget meg litt . Er det vanlig at Dyrebeskyttelsen er slik ?

Vil gjerne høre deres tanker.

Anonymkode: c94b3...381

Sånn var det i en annen Østlandsby også. Virker ikke som om alle som jobber der er så glad for tips heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de vært i retten i 2 dager. Blir spennende å se hva som skjer. Står om det i BA og BT

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan søker man etter denne saken på lovdata for å se om det har kommet avgjørelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 17.48):

Han samboeren til hun som ble sparket i DBBH fortsetter å grave sin egen grav. DBBH har gjort masse galt, og han gjør det ikke akkurat bedre med alt han skriver. JH på den smokey gruppen.

Håper at kattene på Tertnes blir adoptert bort nå, så de kan ta imot flere hjemløse. Det har vært helt umulig å få katt fra Tertnes til nå.

Tar denne som anonym. Enig med deg. En god venninne som er ufør ønsket å jobbe frivillig på et kattehus og så for seg å bidra noen timer her og der når hun orket og var i form til det. Hun var realistisk og så ikke for seg bare kos med kattunger, men også bidra med litt av «drittjobben» så klart.

Før hun viste ordet av det ble hun mer eller mindre presset til å jobbe mer eller mindre fult, det var lange dager, mye ansvar, hard jobb og de forventet at hun skulle ha huset fult av fosterkatter i tillegg. Om hun var syk eller ikke i form (noe hun så klart er en del siden hun er ufør) så ble hun regelrett skjelt ut. Min venninne har heldigvis bein nok i nesa til å stå opp for seg selv og forlot hele opplegget. Dessverre var det flere igjen i samme situasjon som henne som ble direkte manipulert til å stille opp for «stakkars kattene». 

Det er ikke sånn det skal være å jobbe litt frivillig….

Anonymkode: 7ba8b...f38

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 15.40):

Hvordan søker man etter denne saken på lovdata for å se om det har kommet avgjørelse?

Siterer meg selv her, kan dommen/saken leses et sted? I helhet, ikke bare avisartikler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han Jarle, samboeren til Charlotte G, svigersønnen til Inger J G,  fortsetter å spamme ned alle sider og grupper. Han gjør jo bare mer skade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...