Gå til innhold

Dyrebeskyttelsen erfaringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er skremmende hvor mye Dyrebeskyttelsen skriker og kjefter overalt nå på facebook. Både ansatte og frivillige. Det er som en dårlig spansk dramaserie.

Anonymkode: 5b8a3...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og samboer fikk nei da vi ønsket å få tak i en katt fra dyrebeskyttelsen i Trøndelag, vi fikk nei pga at vi er begge uføre, og savner selskap av en katt siden vår døde i en alder av 17 år. Vi har økonomien på stell og mulighet til å ta vare på katten, men fikk blankt nei. 

Anonymkode: 2f6d1...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler alle i Bergen å heller støtte dyrebeskyttelsen Bergen enn dyrebeskyttelsen Norge avd Bergen og Hordaland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppiluppi84 skrev (38 minutter siden):

Anbefaler alle i Bergen å heller støtte dyrebeskyttelsen Bergen enn dyrebeskyttelsen Norge avd Bergen og Hordaland. 

Eller kattens vern! Kommer aldri til å støtte noe som mor og datter hersker over. 

Anonymkode: 003fe...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp.. kan jo være det ligger i at de jobber frivillig og derfor er veldig ovenfra og ned?.. 

var lenge fosterhjem for dyrebeskyttelsen, men sluttet da de vi samarbeidet med ikke virket interessert i kattungenes sitt beste generelt..

hadde flere kattunger her samtidig, etterhvert fikk noen av de alvorlig øye infeksjon, med puss osv. de ville ikke ta de til vet, og mente saltvann skulle hjelpe, noe det ikke gjorde.. i tillegg har de mange mange kattunger de samler på et sted, samt flytter fra hjem til hjem for å hjelpe andre kattunger å bli tamme. Det er ikke bra for de mener jeg.. 

den ene i kullet vi hadde var livredd mennesker, men da vi skilte den av fra kullet, og ga denne ene kattungen masse oppmerksomhet alene, ble den tam på null komma niks. 

uansett, så har jeg dessverre generelt dårlig inntrykk av de. Veldig trist 

Anonymkode: 47ec5...886

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Over 200 kommentarer nå, de krangler som små barn https://www.facebook.com/nettavisen.no/posts/pfbid0mzuRH5jvqHLqfeSrbs9pyNNujWAccXk6AAeySAvCQmH9aWgCDf1K1wt3NiRKQkbyl

Over 300 nå. Og alle prøver å overgå hverandre med komplisert advokatspråk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dårlig erfaring med å være fosterhjem. En ting er det at de ikke betaler for utgiftene slik de sier de skal, en annen er at de ikke følger opp andre avtaler som for eksempel å hente utstyr etter at fosterhjemsavtalen er over. Jeg blir ikke kvitt utstyr til flere tusen som tar opp mye plass fordi de aldri gidder å hente det, nå er det nesten et år senere og jeg har ikke engang fått en adresse å levere det til. Avtalen var at de skulle hente da jeg ikke er så mobil.
En skulle jo tro det var viktig for de å beholde fosterhjem og ikke minst utstyr de eier men dengang ei.

På 8 mnd tok de heller aldri noen form for initiativ for å se at dyrene hadde det bra, at de ble fulgt opp eller engang at jeg hadde kompetansen dyrene behøvde.

Jeg betalte gladelig de løpende utgiftene for å være fosterhjem, det var ikke snakk om enorme summene i mitt tilfelle så det purra jeg aldri på, jeg bare leverte alle kvitteringer som avtalt og lot det gå. Jeg kommer ikke til å ta på meg flere fosterhjemsavtaler alikevel fordi risikoen er jo at man blir sittende med store dyrlegeregninger for eksempel.

Anonymkode: 3ca42...0ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som poster mest her. Jeg må bare si at jeg er så skuffet over dyrebeskyttelsen, nå snakker jeg ikke bare om de lokalavdelingene som krangler nå, men om hele DN. Jeg har støttet med penger hver gang jeg hadde mulighet, fast trekk i mnd og jeg har gitt ekstra når jeg hadde mulighet. Jeg har vært betalende medlem i 20 år ca.

Jeg er enslig og ufør, men totalt blir det nok over 100 000 kr. Jeg har og vært fosterhjem for et par katter, jeg har og vært frivillig på senteret på tertnes.

Men, når de brukte nesten en halv million på den katten fra Kypros, da begynte jeg å lure på hvor prioriteringene var når det gjaldt penger. Tenk hvor mange katter som kunne fått operasjoner, blitt vaksinert, fått generell hjelp for de pengene. Og flere av de kattene som de har på huset er "ødelagte". Vettskremte katter som er til adopsjon, men som aldri kan rehabiliteres.

Er det virkelig et godt liv for en tidligere hjemløs katt? En katt som er livredd alt og alle, som etter flere år i et fosterhjem eller på et dyresenter aldri stoler på et menneske og bare lever i frykt? Burde ikke de kattene få slippe, istedenfor å bruke titusenvis på en slik katt i året?

Det er noe av det mattilsynet har sagt, man kan ikke redde alle katter.

Og all den kranglingen! At en så stor organisasjon skal oppføre seg slik er så trist, jeg har alltid støttet Dyrebeskyttelsen. Men nå er det bare skrik og krangling.

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...