Gå til innhold

Dyrebeskyttelsen erfaringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to eldre katter på 15 og 17 år, regner med at de ikke har så veldig lenge igjen å leve. Er uaktuelt å adoptere katter fra Dyrebeskyttelsen. De har helt hinsides regler og oppførsel.

Anonymkode: 8489b...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde å bli fosterhjem for katter et år der de var ute i media støtt og stadig med spørsmål om flere fosterhjem. Ga opp å bli det, da de stadig kom med flere og flere krav til hjemmet. En dag skulle kattene bare være inne, en annen gang skulle de ha tilgang til stort uteområde. Det holdt ikke med katteluke, og en do til to katter, som uansett skulle få gå inn og ut som de ville. (Etter en tilvenningsperiode innendørs selvfølgelig.) Sa jeg kunne kjøpe inn mer utstyr, men da var kattene plutselig så vant til å være ute hos dem, at de ikke trengte noe fosterhjem. Sa jeg kunne være standby, men de ringte aldri.....for så å gå ut i media og etterlyse flere fosterhjem....eller donasjoner. 

Jeg er oppvokst med katter, og hadde katter fram til året før jeg spurte dyrebeskyttelsen. Bor på landet langt fra bilvei og andre farer....sukk. Har funnet meg ei omplasseringskatt nå da, utenom dyrebeskyttelsen.

Anonymkode: 1efdc...1a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke en god opplevelse med dem jeg heller. Jeg tok kontakt gjennom et søknadsskjema etter jeg så annonse på en katt på finn. Jeg viste interesse for denne spesifikke katten fordi det hørtes ut som den kunne passe godt inn i familien vår, men de sa at jeg ikke kunne ønske å ta over en spesifikk katt. Hvorfor annonsere kattene og skrive om personligheten deres hvis man ikke kan velge å overta akkurat den? 

Det var et enormt avhør og en veldig ovenfra og ned holdning etter dette. Jeg endte med å få en katt fra privatperson i stedet. 

Anonymkode: 27c84...d54

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper DBBH endelig adopterer ut katter nå som det er nye folk der. Det er på tide med nye regler der, det har vært helt umulig å få en kattepus derfra. 

Anonymkode: 5b8a3...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger dere med på facebook om alt som blir postet? Han samboeren til hun ene som ble sparket virker helt manisk, han poster overalt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste artikkelen i Nettavisen om alt styret som har vært. Vanskelig å vite om det er sentralstyret som er noen maktsyke diktatorer, eller om det rett og slett har vært mye grums i lokalavdelingene som de med rette har tatt tak i. Ut i fra artikkelen virker det jo som at sentralstyret har misbrukt sin makt, men når man leser her og andre steder på forum og sånt så ser man jo at ting ikke er helt i orden i lokallagene heller. Det i Bergen har det jo vært mye skriverier om tidligere også at det har vært dårlig styrt og ikke god dyrevelferd. 
Vanskelig å vite hva man skal tro. Har gitt penger til dyrebeskyttelsen i mange år, og syns de gjorde en fantastisk jobb med rettssaken om hundeavl for eksempel, så jeg har ikke lyst til å slutte og støtte de heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gliffy skrev (2 minutter siden):

Leste artikkelen i Nettavisen om alt styret som har vært. Vanskelig å vite om det er sentralstyret som er noen maktsyke diktatorer, eller om det rett og slett har vært mye grums i lokalavdelingene som de med rette har tatt tak i. Ut i fra artikkelen virker det jo som at sentralstyret har misbrukt sin makt, men når man leser her og andre steder på forum og sånt så ser man jo at ting ikke er helt i orden i lokallagene heller. Det i Bergen har det jo vært mye skriverier om tidligere også at det har vært dårlig styrt og ikke god dyrevelferd. 
Vanskelig å vite hva man skal tro. Har gitt penger til dyrebeskyttelsen i mange år, og syns de gjorde en fantastisk jobb med rettssaken om hundeavl for eksempel, så jeg har ikke lyst til å slutte og støtte de heller. 

Slik jeg oppfatter det er det begge deler; sentralstyret som er "maktsyke diktatorer", men også en del grums i enkelte lokalavdelinger. Et salig rot. 

Anonymkode: f86e7...985

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse å ta tak i når det gjelder DB på tertnes. 2 av de som jobber på fulltid der er 100% uføre f.eks. Men ingen skriver om det. Og de får lønn.

Og hun ene (hun er ikke ufør), får leieinntekter for en leilighet i huset hun eier, fra dyrebeskyttelsen. Hun har katter fra dyrebeskyttelsen i huset hun eier, og får husleie fra DB. De opbevarer katter i hennes leilighet, katter som fint kan adopteres bort, men det er vel bedre med en inntekt

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Følger dere med på facebook om alt som blir postet? Han samboeren til hun ene som ble sparket virker helt manisk, han poster overalt.

Hvor finner jeg disse postene? 

Anonymkode: 003fe...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor finner jeg disse postene? 

Jeg vil ikke legge ut navn. Men f.eks denne gruppen https://www.facebook.com/JusticeforSmokey .

Navnet hans begynner på J. Han skriver overalt i alle grupper og aviser på FB, han gjør bare mer skade.

Han er samboer med hun som ble sparket, hun og moren drev dyrebeskyttelsen på Tertnes fram til nylig.

Han eier og huset som nå mister leie-inntekter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil ikke legge ut navn. Men f.eks denne gruppen https://www.facebook.com/JusticeforSmokey .

Navnet hans begynner på J. Han skriver overalt i alle grupper og aviser på FB, han gjør bare mer skade.

Han er samboer med hun som ble sparket, hun og moren drev dyrebeskyttelsen på Tertnes fram til nylig.

Takk, fant det, skal ta en kikk. Har ikke troen på den gjengen der i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hjelpes, hele den siden virker manisk. Kjenner at hele dette rotet gjør meg litt skeptisk til dyreklinikken også, selv om jeg har vært fornøyd med U.E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare krangling, anbefaler og å lese kommentarene på nettavisen sin post på FB. Nå er det ny sak ut på ba.no

https://www.ba.no/ble-bedt-om-a-betale-millionbelop-for-gransking-av-seg-selv-det-er-helt-absurd/s/5-8-2716054

Det pågår en opprivende konflikt i Dyrebeskyttelsen i Bergen.

Den nasjonale organisasjonen Dyrebeskyttelsen Norge har overtatt både lokalene og styringen av den lokale foreningen Dyrebeskyttelsen Norge Bergen og Hordaland. Dette skjedde etter en rekke varsler og påstander om dårlig dyrevelferd, fryktkultur og økonomiske misligheter i lokalforeningen.

Beskyldningene om økonomiske misligheter skyldes blant annet at en eiendom på Tertnes har blitt overført fra lokalforeningen til en stiftelse som heter Dyrenes Hus Bergen.

Og det er snakk om en rettsak. Virker som om alle har glemt at det handler om dyrene, nå er det bare anmeldelser i hytt og pine, overfall (det ble krangling inne på senteret, masse styr).

Her burde igrunn de fått helt ny ledelse, nye ansatte og starte på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han J, samboeren til hun C som ble sparket, kommenterer overalt på FB. Det han sier gir ingen mening.

Og hvorfor gir ikke Dyrebeskyttelsen Norge ut en offisiell melding?

Dette er som en tragisk såpe drama. Men ingen sier noe om selve dyrene som trenger hjelp, nå er det bare drittslenging fram og tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å lese mer på den fb gruppen det er linket til, der kan dere se hvor mye drama det er. Så masse drittslenging fram og tilbake, det tar aldri slutt.

Virker som en gjeng med 12 åringer, fra alle sider

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper virkelig ikke dyrene må lide for dette. Håper folk fortsetter å adoptere fra dyrebeskyttelsen, og gi økonomisk støtte. Jeg er forvert i db(ikke Bergen), og har bare positive ting å si. Ja, vi har krav, selvsagt har vi krav. Hvem som helst får ikke katt(eller noe andre dyr) fra oss. Men vi er rimelige, lederene er svært hyggelige og hjelpsomme. De gjør en fantastisk jobb.  Og via db har jeg møtt mange mennesker som har adoptert fra oss. Og det er like fantastisk hver gang å se kjærligheten som oppstår, og hvor mye katten betyr for eieren❤️ og det er like fantastisk hver gang å kunne hjelpe en stakkars sjel som ikke har noen andre❤️

Anonymkode: 988b9...821

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyrebeskyttelsen mistet min respekt, grasrot og penger, for mange år siden.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kommentar til alle konfliktene, men leste artikkelen og der virker som det er mye maktmisbruk både sentralt og i ulike lokallag. Vet ikke om det gjelder i Oslo også. Men etter ca 2 år ga jeg opp å søke etter katt i Dyrebeskyttelsen. Enten måtte de ha tilgang til store og trygge uteområder, i Oslo der "alle" bor i blokk, eller så var leiligheten min på 60m2 ikke stor nok.

Kjempeglad for at jeg fant en pus privat på finn fra en oppdretter i stedet.

Visste ikke det var så mye grums i DN, men jeg hadde ikke er godt inntrykk heller basert på egne opplevelser. Skulle tro de ønsket at flere som ønsker det kan få adoptere katt, når de samtidig klager på alt for mange husløse dyr både ute og hos dem selv.

Anonymkode: 156e9...e75

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler igjen å lese kommentarene på Nettavisen sin post. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...