Gå til innhold

Er du stygg?

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten sminke eller annet dilldall?

Anonymkode: cc6af...276

Nei. For det er da jeg føler meg mest naturlig, og jeg er meg selv i langt større grad. Jeg sminker meg nesten alltid når jeg går ut (bare eyeliner og mascara), da er masken på. 

Anonymkode: 4ed64...6be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, men desverre tykk/feit... utrolig teit når jeg faktisk kan gjøre noe med det, men ikke finner motivasjonen...

Anonymkode: fc8ff...488

Skrevet
12 timer siden, wintergirl skrev:

Selv den vi minst forventer skal føle seg stygge , kan føle seg stygge av og til. Noen mener vi har en tendens til å overvurdere oss selv, men jeg mener mange undervurderer seg selv og at veldig mange er altfor selvkritiske til seg selv. 

Veldig enig i denne! 

Skrevet

Hvis jeg har "vært flink" og brukt sminke en stund, så ser jeg at jeg er stygg når jeg ser meg selv uten sminke.

Når jeg har "vært lat" og ikke orket å bruke sminke, så ser jeg helt ok ut i speilet etter en liten stund 😅 2-3 uker eller så. 

Men så får jeg jo kommentarer hvis jeg en dag igjen kommer med sminke på jobb da. "Så fin du var i dag", blæ.. Så vet jeg er mye finere med enn uten, men når ungene har vært våkne halve natta og jeg måtte føne skjorta mi tørr pga noen glemte å henge den opp kvelden før, så driter jeg i det for å være ærlig. 

Anonymkode: c13c4...61a

Skrevet

Ja det er jeg. I hvertfall når jeg er bleik i tillegg. Tenårene var verst med uren hud og greier, har blitt litt bedre i 30-årene, ansiktet har «satt» seg litt mere, men er fortsatt ikke sånn at jeg kan ta meg en bytur uten sminke liksom😂😂😂

Anonymkode: 95fc0...58f

Skrevet

Nei, jeg synes jeg ser helt grei ut uten sminke. Det er verre at jeg begynner å dra på åra. Alder gjør ikke mye positivt for utseendet. 

Anonymkode: 97998...84c

Skrevet

Jeg er ganske gjennomsnittlig jeg. Verken stygg eller pen. Ingen legger merke til utseendet mitt. Trist da jeg var ung, men ikke noe jeg tenker mye på nå som jeg er godt voksen.

Skrevet

Jeg er ikke noe pen, men aldri tenkt at jeg er stygg. Jeg har generelt et bra selvbilde og syns jeg både er smart, snill og morsom. Satser på at utsråling og latter overvinner rene trekk anytime. Dessuten hadde jeg sikkert ikke vært like omgjengelig og hyggelig om jeg hadde utseendet også, så jeg er glad til :) eller, det jeg oppmuntrer meg selv med iallefall 🤣

Det er ikke hvordan du har det, det er hvordan du tar det.

Skrevet

Jeg bruker nesten aldri sminke. Når jeg en sjelden gang sminker meg, føler jeg meg finere uten 😜

Anonymkode: 4801b...58b

Skrevet

Jeg vet at jeg egentlig ser helt ok ut. At jeg blir betraktet som en pen kvinne til og med. 

Det hender likevel at jeg selv vurderer meg som stygg, og ikke helt forstår hva andre ser. Må da minne meg selv ganske strengt på at det egentlig er temmelig teit å i hele tatt vektlegge slikt, for hvor vesentlig er det egentlig om jeg er pen eller stygg? Jeg er jo heldig! Gift med en mann jeg elsker og som elsker meg, har herlige barn, gode venner og god familie. Ville noe av dette bety mindre dersom jeg faktisk er så stygg som jeg selv kan vurdere meg som? For dem er jeg god nok, og det burde holde, uansett. 

Anonymkode: df3e2...278

Skrevet

Jeg vurderer meg selv til en treer eller firer. Men er nok mer attraktiv enn da jeg var yngre i det minste

Anonymkode: 45060...e31

Skrevet

Nei. :) 

Skrevet

Jeg er stygg både uten sminke og med sminke. Stygg uansett. Er ikke noe flink til å legge sminke heller så ser ut som en klovn.

Skrevet

Ser ok uten sminke på sommeren når jeg er brun, når jeg er blek ser jeg syk ut da jeg har veldig lilla/blå ringer under øynene.  Uten sminke blir også trekkene mine visket mer bort siden jeg har lyse vipper og bryn.  Ser mye bedre ut med jevnere hud, bronzer og markerte øyne. 

Skrevet (endret)

Å være stygg. Hva er egentlig definisjonen på å være et stygt menneske? Jeg vet ikke.

Jeg er iallefall ikke det. Og jeg har enda ikke sett et stygt menneske. Vi er alle forskjellige, noen mer attraktiv enn andre, men veldig veldig få burde eller kan bruke benevnelsen stygg om seg selv.

Veldig mange har irrasjonelle tanker om at dem er stygg, dessverre. Kanskje basert på dårlige erfaringer, jeg vet ikke, men jeg vet at f.eks selv om du er jente og en mann synes du ikke er attraktiv, så betyr jo ikke det at du er stygg. Det finnes garantert andre som synes at du er vakker. Kanskje sitter det noen andre og drømmer om akkurat deg!

Oppfattelsen om stygghet er kognitivt betinget. I en selv. Følelsen om å være stygg kan gjøre folk uattraktiv. Det er derfor hvordan du føler deg selv som avgjør hvor attraktiv du oppleves. Det er på tide å skjerpe inn mentale baner, slutte å sammenligne seg med andre, og faktisk se på seg selv som god nok. Pen nok. Attraktiv nok.

Du er iallefall garantert ikke stygg.

Endret av Juks
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Ser stort sett helt OK ut uten sminke, bruker lite sminke til vanlig. Men har jo dager der jeg føler jeg ser verre ut enn andre. Og er jeg veldig trøtt og sliten synes jeg ikke at jeg ser særlig bra ut.

Skrevet

Objektivt (og subjektivt sett): Ja. Jeg er ikke heldig med utseendet. Har akseptert det, og har ingen ønsker om å gjøre noe med det. Dette betyr ikke at jeg er et menneske uten selvtillit og tro på egen verdi og kompetanse. Føler meg ofte som den smarteste og mest reflekterte personen i rommet. Velger bare ikke å legge noe særlig vekt på utseendet. Fokuset er på andre ting.

Anonymkode: ea6bb...86b

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Juks skrev:

Å være stygg. Hva er egentlig definisjonen på å være et stygt menneske? Jeg vet ikke.

Jeg er iallefall ikke det. Og jeg har enda ikke sett et stygt menneske. Vi er alle forskjellige, noen mer attraktiv enn andre, men veldig veldig få burde eller kan bruke benevnelsen stygg om seg selv.

Veldig mange har irrasjonelle tanker om at dem er stygg, dessverre. Kanskje basert på dårlige erfaringer, jeg vet ikke, men jeg vet at f.eks selv om du er jente og en mann synes du ikke er attraktiv, så betyr jo ikke det at du er stygg. Det finnes garantert andre som synes at du er vakker. Kanskje sitter det noen andre og drømmer om akkurat deg!

Oppfattelsen om stygghet er kognitivt betinget. I en selv. Følelsen om å være stygg kan gjøre folk uattraktiv. Det er derfor hvordan du føler deg selv som avgjør hvor attraktiv du oppleves. Det er på tide å skjerpe inn mentale baner, slutte å sammenligne seg med andre, og faktisk se på seg selv som god nok. Pen nok. Attraktiv nok.

Du er iallefall garantert ikke stygg.

Jeg liker deg ❤

Skrevet

Nei, jeg er pen som bare det. Så veldig sliten ut i et par år med sykdom, operasjoner og cellegift, men nå stråler øynene mine av liv, og det er godt å se :)

Anonymkode: b40f7...024

Skrevet
28 minutter siden, MrsSmith skrev:

Jeg liker deg ❤

Jeg liker deg også :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...