Gå til innhold

Sverige kollapser, det mener flere kjente svensker.


kat-e

Anbefalte innlegg

Gjest badesangen
1 hour ago, A-hunter said:

Det er nok flere måter å se det på, men resultatet blir uansett det samme. Den vestlige verden går til grunne.

Du er veldig dommedagsorientert. Har du barn? Sørg først for å skaff deg en stabil familie og masse barn, før du klager over at ideen om den vestlige verden går til grunne. Det må være steg 1.

Hva er det som kommer til å gå til grunne først? Jo, tilliten til systemet. Idéen om likhet og brorskap og frihet (kjernen i den vestlige verden). Kvinners stemmerett. Menneskerettighetene. Når disse opphører vil hele problemet du skisserer opphøre. Full stopp på all innvandring. Glemt er homokamp, dyrevern, miljøredding. Da blir det anarki, nye samfunnsstrukturer, patriarki, borgervern for inn-gruppa. Det gamle (defekte) samfunnet vil dø, og et nytt og sterkere vokse fram. Historien vil gjenta seg, slik den ofte gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, badesangen skrev:

Du er veldig dommedagsorientert. Har du barn? Sørg først for å skaff deg en stabil familie og masse barn, før du klager over at ideen om den vestlige verden går til grunne. Det må være steg 1.

Hva er det som kommer til å gå til grunne først? Jo, tilliten til systemet. Idéen om likhet og brorskap og frihet (kjernen i den vestlige verden). Kvinners stemmerett. Menneskerettighetene. Når disse opphører vil hele problemet du skisserer opphøre. Full stopp på all innvandring. Glemt er homokamp, dyrevern, miljøredding. Da blir det anarki, nye samfunnsstrukturer, patriarki, borgervern for inn-gruppa. Det gamle (defekte) samfunnet vil dø, og et nytt og sterkere vokse fram. Historien vil gjenta seg, slik den ofte gjør.

Jeg snakker ikke om noen dommedag. Jeg sier at den vestlige verden, slik vi kjenner den i dag, vil gå til grunne. Det er strengt tatt to helt ulike ting.

Hvorvidt det gamle samfunnet er defekt er vi nok uenige om. Jeg forstår at defekten ligger i at det lar seg rasere så enkelt som det gjør, og at modellen med et velfungerende sivilisert, demokratisk samfunn inkludert en velferdsstat uansett vil nå sin peak gjennom å bare eksistere. Det er kanskje riktig, men både retning og tempo er altså valgt - av oss selv. Og jeg ser ikke hvorfor.

Jeg har barn. Jeg eier mye eiendom, inkludert jordbruksarealer. Jeg har en plan B og en plan C. Jeg og mine klarer oss bra uansett.

Min sak er at jeg ser forbi meg selv og heller på samfunnet rundt meg, jeg liker tilliten til at systemet jobber for vårt felles beste, jeg liker tanken på likhet, rettferdighet og brorskap, at velferdssystemet ligger der for de som faller utenfor, at fru justitia står der med bind for øynene.

Jeg skjønner jo at det både konservativt og drit kjedelig i disse tider - da alt skal forandres, bare for forandringens skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badesangen

Jeg har også tenkt slik du gjør. Alle kan se at Europa er sykt og døende. Men hva er det egentlig vi sørger over? Kom nylig over en Griswalds-film fra 80-tallet, der familien besøkte Europa, blant annet Paris. Det var som å se inn i et klovnespeil, forvridd virkelighet. Slik har ikke Paris vært på mange, mange år. Det Paris de viser i den filmen er borte for lenge siden, kanskje eksisterte det bare i et lite blaff, akkurat da, i årene fra 70-80 tallet. Jeg og de som kommer etter meg vil aldri oppleve Paris slikt. For oss har det aldri eksistert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, badesangen skrev:

Men hva er det egentlig vi sørger over?

Vi sørger over det blodslitet våre forfedre har ofret for å komme dit vi er i dag. For de har lagt stein på stein og ofret egen vinning for å bygge gode samfunn. Store menn og kvinner har skrevet historie, bygget nasjonalstaten, bygget velferden, bygget systemene, bygget kultur og videre på vår stolte historie.

Vi sørger over at dette kunne vært så veldig annerledes. Så sterkt og så viktig som en trygg bauta i en usikker, utrygg og voldsom fremtid.

Vi sørger over at vår historie, som skaper vår identitet, nå skal vaskes ut, pyntes på, endres og omskrives fordi også vi en gang i tiden har vokst ut av vold, makt, begjær og styrke.

Har man verken eget språk, egen nasjon, egen kultur eller egen historie har du ingenting.

Vi hadde alt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
11 timer siden, badesangen skrev:

Joda, @ops2, du har nok mye rett. Men et interessant tankeeksperiment er å se litt videre enn bare tenke svartsyn. Hvem har mest å tape? Eliten som tror blindt og fullt på sin egen ideologi? Hvor skal de flykte når alt rakner? Hvem vil ta imot dem? Eller de som har sett skriften på veggen lenge, lært seg å ta forholdregler. Kjent det på kroppen. Akseptert den nye virkeligheten med at Folkhemmet ikke finnes mer. At de gamle lovene og reglene ikke gjelder lenger. At feminisme, nestekjærlighet bare er luftslott og tøysebegreper, laget for å holde dem i lenker. Jeg har stor tro på at det gamle Sverige vil overleve og blomstre i ny drakt. En nasjon som har eksistert i over tusen år. Hvis ikke hadde de ikke livets rett likevel.

Dette skjer jo ikke uten återvandring, og per nå er det kun ett parti som har det på agendaen. De får dessverre ikke så stor oppslutning enda. Mye av problemet i Sverige er at veldig velgere bor i hvite områder og merker ikke så mye til dette enda. Eksempelvis Karlstad er jo helt fantastisk! men ikke så langt unna finner man den mye mindre kommunen Filipstad. Hvor er det flest velgere? Ikke for det, innbyggerne i Filipstad har jo vært med på å velge inn representanter som støtter inntak av mange innvandrere, og når de så konsekvensen av det er det jo for sent. Svenskene flytter fra Filipstad i hopetall og "The Great Replacement" er ikke lenger en konspirasjonsteori.

Et annet problem, dersom det viser seg at Sverige ikke har livets rett, er hvordan dette kommer til å påvirke oss naboer. Danmark har jo startet utvidet grensekontroll mot Sverige på grunn av kriminelle "svensker" som kommer over grensa for å gjøre hyss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badesangen

Titanic hadde også alt. Verdens største passasjerskip. Ekstravagant luksus. Alle fasiliteter. Nydelig mat. Musikk. Kultur. Komfort. Trygt skulle det visst også være. Så trygt at det ikke var behov for nok livbåter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Rosetelys skrev:

Et annet problem, dersom det viser seg at Sverige ikke har livets rett, er hvordan dette kommer til å påvirke oss naboer.

Mellom 65 og 70% av den innvandringen som kommer fra Sverige til Norge i dag består av folk som enten ikke er født i Sverige, eller de er født i Sverige av to foreldre som ikke er det viser svensk utvandringsstatistikk.

"Svensker" sier SSB og norske politikere.

De er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, badesangen skrev:

Titanic hadde også alt. Verdens største passasjerskip. Ekstravagant luksus. Alle fasiliteter. Nydelig mat. Musikk. Kultur. Komfort. Trygt skulle det visst også være. Så trygt at det ikke var behov for nok livbåter.

Titanic siktet vel ikke på isfjellet med vilje, overlegg og overveldende flertall etter avstemning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et klipp på Youtube en gang, fra et møte med noen politikere og en innvandrerbefolkning i en bydel i Sverige. Noen år tilbake nå. Stemningen var litt amper, det var mye frustrasjon blant de oppmøtte. Hva gjør den svenske kvinnen fra scenen? Jo, hun tar fram gitaren og foreslår at alle skal synge "we shall overcome"...

Altså, det var kanskje sånn lærerinnen gjorde med oss når vi var 7 år på barneskolen. At dette var passende ovenfor en gruppe med voksne innvandrere vitnet om et veldig rart menneskesyn - som har fått lov til herje i Sverige litt for lenge nå.

Det skulle for eksempel ikke være nødvendig at det må "kjente svensker" til for å belyse problemet. Det skulle holdt med hva helt vanlige mennesker har blitt utsatt for i en årrekke. Bilbranner, mord, eksplosjoner, voldtekter, no go soner + mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
På 3.11.2019 den 11.42, A-hunter skrev:

Vi sørger over det blodslitet våre forfedre har ofret for å komme dit vi er i dag. For de har lagt stein på stein og ofret egen vinning for å bygge gode samfunn. Store menn og kvinner har skrevet historie, bygget nasjonalstaten, bygget velferden, bygget systemene, bygget kultur og videre på vår stolte historie.

Vi sørger over at dette kunne vært så veldig annerledes. Så sterkt og så viktig som en trygg bauta i en usikker, utrygg og voldsom fremtid.

Vi sørger over at vår historie, som skaper vår identitet, nå skal vaskes ut, pyntes på, endres og omskrives fordi også vi en gang i tiden har vokst ut av vold, makt, begjær og styrke.

Har man verken eget språk, egen nasjon, egen kultur eller egen historie har du ingenting.

Vi hadde alt.

Dette er den rene, usminkede sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/3/2019 at 12:11 PM, Callisto83 said:

Jeg så et klipp på Youtube en gang, fra et møte med noen politikere og en innvandrerbefolkning i en bydel i Sverige. Noen år tilbake nå. Stemningen var litt amper, det var mye frustrasjon blant de oppmøtte. Hva gjør den svenske kvinnen fra scenen? Jo, hun tar fram gitaren og foreslår at alle skal synge "we shall overcome"...

Altså, det var kanskje sånn lærerinnen gjorde med oss når vi var 7 år på barneskolen. At dette var passende ovenfor en gruppe med voksne innvandrere vitnet om et veldig rart menneskesyn - som har fått lov til herje i Sverige litt for lenge nå.

Det skulle for eksempel ikke være nødvendig at det må "kjente svensker" til for å belyse problemet. Det skulle holdt med hva helt vanlige mennesker har blitt utsatt for i en årrekke. Bilbranner, mord, eksplosjoner, voldtekter, no go soner + mer. 

Sverige er pilotland for agendaen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, slask said:

Sverige er pilotland for agendaen...

 

Det var voldsomt 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det? Pga Sveriges byer som er overbefolket av sinte berbere så vet jeg om et sted jeg ikke drar til, i hvertfall ikke alene. ;)

56% av alle berbere i Sverige frykter isolasjon, epidemier og annet negativt så jeg skjønner sinnet deres litt. Men bare litt. 40% av berberne i Sverige er arbeidsledige og blir sinte pga det. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...