Gå til innhold

Mens og gyntime


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har ikke hatt mens på over 6 mnd og skal nå på mandag til gyn for utredning av ufrivillig barnløshet. Når jeg var på toalettet nå så hadde jeg begynt å blø litt. Usikker på om det er mensen som kom eller om det bare er en spotblødning. Kan jeg til gyn med mensen? Noen som har vært til gyn når de har mensen og har erfaringer?

har ventet lenge på denne timen og har lite lyst til å avbestille, må uansett betale for timen siden timen er nå på mandag.

Anonymkode: c9f18...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ringe legekontoret og spørre. De er nok ikke åpne før mandag uansett. 

Om du ikke kan komme inn på grunn av dette pleier de å booke om gratis. 

Anonymkode: 39e3c...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaringer?

Anonymkode: c9f18...ce1

Ja. Jeg som svarte deg over. 

Kan ta det sakte, en gang til. 

1) ring legekontoret mandag morgen. Innimellom er det ok at du kommer inn tross mens. Andre ganger ikke. Det kommer an på hva som skal gjøres. 

2) ringer du, og de vurderer at du ikke bør komme inn, så ombooker de gratis. Men ventetiden kan variere. 

 

Anonymkode: 39e3c...9bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg som svarte deg over. 

Kan ta det sakte, en gang til. 

1) ring legekontoret mandag morgen. Innimellom er det ok at du kommer inn tross mens. Andre ganger ikke. Det kommer an på hva som skal gjøres. 

2) ringer du, og de vurderer at du ikke bør komme inn, så ombooker de gratis. Men ventetiden kan variere. 

 

Anonymkode: 39e3c...9bf

Makan...🙄

du skriver ikke noe om at du har erfaringer med det samme... du skriver bare hva jeg bør gjøre....

jeg er faktisk i stand til å tenke selv, er ikke det jeg spør om, så kanskje du burde lese innlegget igjen?

Anonymkode: c9f18...ce1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Makan...🙄

du skriver ikke noe om at du har erfaringer med det samme... du skriver bare hva jeg bør gjøre....

jeg er faktisk i stand til å tenke selv, er ikke det jeg spør om, så kanskje du burde lese innlegget igjen?

Anonymkode: c9f18...ce1

Jeg prøver å hjelpe.

Jeg har gjennom tre år som ufrivillig barnløs mange ganger måttet ringe gyn og høre om jeg kan komme inn, blant annet på grunn av blødninger. 

Eneste grunnen til at jeg gadd å svare en gang til, tross at du ignorerte mitt første svar, er at jeg vet hvor krevende disse prosessene er. 

Uansett - lykke til videre. 

Og jobb litt med egne holdninger. 

 

Anonymkode: 39e3c...9bf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å hjelpe.

Jeg har gjennom tre år som ufrivillig barnløs mange ganger måttet ringe gyn og høre om jeg kan komme inn, blant annet på grunn av blødninger. 

Eneste grunnen til at jeg gadd å svare en gang til, tross at du ignorerte mitt første svar, er at jeg vet hvor krevende disse prosessene er. 

Uansett - lykke til videre. 

Og jobb litt med egne holdninger. 

 

Anonymkode: 39e3c...9bf

What she said👆🏼👆🏼 Synes det var et godt svar du fikk.

Jeg har forøvrig samme erfaring, har ved to anledninger ringt inn pga overraskende mens, ene gangen ba de meg komme og andre gangen booket de den om.

Anonymkode: 32d81...33f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til gyn med mens, han sa det gikk bra. Tok celleprøve 

Anonymkode: ce19b...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har har ikke hatt mens ved gu, men en del blødninger etter SA (som jeg trodde var ferdig når jeg booket time). Tenker det ikke er et problem. Det gikk hvertfall helt fint her. Ring og informer/spør.

Anonymkode: 20dbd...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Har ikke hatt mens på over 6 mnd og skal nå på mandag til gyn for utredning av ufrivillig barnløshet. Når jeg var på toalettet nå så hadde jeg begynt å blø litt. Usikker på om det er mensen som kom eller om det bare er en spotblødning. Kan jeg til gyn med mensen? Noen som har vært til gyn når de har mensen og har erfaringer?

har ventet lenge på denne timen og har lite lyst til å avbestille, må uansett betale for timen siden timen er nå på mandag.

Anonymkode: c9f18...ce1

Hadde dratt uansett,jeg. 

Du kan si fra at du har en blødning nå så da får det bli opp til legen om h*n ønsker å undersøke deg. Du kan forsatt ta en den teoretiske delen🙂

Jeg har selv gått til gyn med mens og det var null stress for min lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, TiiBii skrev:

Hadde dratt uansett,jeg. 

Du kan si fra at du har en blødning nå så da får det bli opp til legen om h*n ønsker å undersøke deg. Du kan forsatt ta en den teoretiske delen🙂

Jeg har selv gått til gyn med mens og det var null stress for min lege.

Takk for svar!

Anonymkode: c9f18...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, TiiBii skrev:

Hadde dratt uansett,jeg. 

Du kan si fra at du har en blødning nå så da får det bli opp til legen om h*n ønsker å undersøke deg. Du kan forsatt ta en den teoretiske delen🙂

Jeg har selv gått til gyn med mens og det var null stress for min lege.

Eller så ringer du og hører, for ønsker ikke/kan ikke legen sjekke ved blødning, så kan en annen som trenger det få time. 

Anonymkode: faa44...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Anonymkode: c9f18...ce1

Ja, det er viktig å sile ut svarene du vil ha :)

Anonymkode: faa44...629

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var til gyn med mens, han sa det gikk bra. Tok celleprøve 

Anonymkode: ce19b...50b

Stort sett alle gyn-undersøkelser kan gjøres med mens, men celleprøve skal ikke gjøres da. Det står overalt. 

Anonymkode: 201ee...aa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eller så ringer du og hører, for ønsker ikke/kan ikke legen sjekke ved blødning, så kan en annen som trenger det få time. 

Anonymkode: faa44...629

Vis det absolutt er din mening så kan du få forsette å tviholde på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, TiiBii skrev:

Vis det absolutt er din mening så kan du få forsette å tviholde på den.

Hvis TS gjerne vil betale for to timer må hun jo gjerne gjøre det. 

En for den teoretiske delen. 

En for selve undersøkelsen. 

Ringer hun er det deres avgjørelse. Jeg har alltid fått ny time 2-14 dager senere, og sluppet å betale for timen "de" kansellerte, i og med at jeg sa fra. 

Anonymkode: 39e3c...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva endte du opp med ang timen?

Anonymkode: 28f2a...017

 Blødningen stoppet opp, så ble time 😊

Anonymkode: c9f18...ce1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...