Gå til innhold

Letrozol og Ovitrelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tatt letrozol og ovitrelle i 3 sykluser. Den siste gangen ble jeg gravid. Mistet, men vil gjerne prøve dette igjen, for virker ikke som jeg blir gravid av meg selv. Når jeg gikk igjennom dette var jeg hos gynekolog på dag 12 i syklusen for å se hvor store eggene var, og deretter sa gyn. når jeg ville få eggløsning, og da tok jeg Ovitrelle. Det kunne være fra 3-5 dager fra den dagen jeg var på undersøkelsen. Gynekologen sier nå at tablettene fungerer og at jeg kan ta tablettene og sprøyta i hver syklus til jeg blir gravid (hvert fall en periode).

Men spørsmålet mitt er jo at jeg ikke vet hvor store eggene er siden jeg ikke tar ultralyd, men kan jeg da ta eggløsningstester etter jeg er ferdig med letrozolen? Og er det sånn at testen evt. blir positiv 24 timer før eggløsningen kommer? Og da skal jeg ta Ovitrelle sprøyta? Jeg kjenner aldri til eggløsning og har aldri merket forskjell.

De som har vært gjennom dette vet nok hva jeg snakker om, men ble veldig rotete innlegg😆 Takker for all innspill :) 

Anonymkode: 69238...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk ikke du mer info av gyn på når du skulle ta sprøyten?  Trodde det var vanlig å få ultralyd først slik at man vet når man bør sette den. 

Jeg gjorde som deg og var på UL på dag 12, fikk da beskjed om å sette sprøyten samme kvelden. 

Jeg tror jeg ville ringt dit å spurt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...