Gå til innhold

Skrev dere om "antrekk" på invitasjonene?


LeneSofia

Anbefalte innlegg

Sitter og lager invitasjoner til bryllupet, og ble plutselig usikker på om vi må skrive noe om hva slags antrekk folk skal ha på seg? Krever ikke noe annet enn vanlige penklær, så tenker det er unødvendig å skrive noe om det? 
 

Skrev dere om det i invitasjonen? Hva skrev dere isåfall? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke skriver noe vil folk stå og være usikker på hva de skal kle seg i, og tipper du vil få noen spørsmål. Samtidig hadde jeg selv ønsket for mine gjester at de skulle gått med noe av det fineste de har, uten å måtte kjøpe klær til å passe inn i en spesiell kode.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, LeneSofia skrev:

Sitter og lager invitasjoner til bryllupet, og ble plutselig usikker på om vi må skrive noe om hva slags antrekk folk skal ha på seg? Krever ikke noe annet enn vanlige penklær, så tenker det er unødvendig å skrive noe om det? 
 

Skrev dere om det i invitasjonen? Hva skrev dere isåfall? :) 

For å unngå mye usikkerhet blant de inviterte, så synes jeg du skal skrive antrekk.  Det trenger bare stå: Alminnelig pent. Da unngår du at noen kommer i smoking og lang kjole, mens andre kommer i lys dress. Det er like ubehagelig for alle som tar feil antrekk enten det er ene eller andre veien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pillarguri skrev:

For å unngå mye usikkerhet blant de inviterte, så synes jeg du skal skrive antrekk.  Det trenger bare stå: Alminnelig pent. Da unngår du at noen kommer i smoking og lang kjole, mens andre kommer i lys dress. Det er like ubehagelig for alle som tar feil antrekk enten det er ene eller andre veien.

Eh... alminnelig pent er da ikke en kleskode.

Anonymkode: dbcd1...7db

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh... alminnelig pent er da ikke en kleskode.

Anonymkode: dbcd1...7db

Det er riktig, men det finnes bare tre kleskoder:  Galla, Smoking og Mørk dress.  Når ingen av disse er ønsket av vertskapet så må man da bruke en "tullekleskode" som alminnelig pent.  Da unngår man dongeribukser og tights (forhåpentligvis).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pillarguri skrev:

Det er riktig, men det finnes bare tre kleskoder:  Galla, Smoking og Mørk dress.  Når ingen av disse er ønsket av vertskapet så må man da bruke en "tullekleskode" som alminnelig pent.  Da unngår man dongeribukser og tights (forhåpentligvis).

Kan man bare skrive "Antrekk: pent", eller blir dette for utydelig? 😛 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg Syne det er frekt å skrive hva gjestene skal ha på seg. Alle skjønner nok at kleskoden for bryllup er dress/finkjole??

Anonymkode: eb1b1...32d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LeneSofia skrev:

Kan man bare skrive "Antrekk: pent", eller blir dette for utydelig? 😛 

Det kommer an på definisjonen av "pent". Og det varierer fra person til person, og alderen betyr også noe.

Sist jeg var i bryllup der kleskoden var "pent antrekk", var det endel yngre som troppet opp i klær som sikkert hadde passet fint på et party for 18-åringer, men som var totalt upassende i et bryllup. Typ kjoler/skjørt som var så korte at trusa var fullt synlig. 

Anonymkode: 76404...99a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pillarguri skrev:

Det er riktig, men det finnes bare tre kleskoder:  Galla, Smoking og Mørk dress.  Når ingen av disse er ønsket av vertskapet så må man da bruke en "tullekleskode" som alminnelig pent.  Da unngår man dongeribukser og tights (forhåpentligvis).

Nei, nivået under er «dress»

Anonymkode: dbcd1...7db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg Syne det er frekt å skrive hva gjestene skal ha på seg. Alle skjønner nok at kleskoden for bryllup er dress/finkjole??

Anonymkode: eb1b1...32d

https://www.google.com/search?q=bilde+jørgen+kosmo+i+gul+dress&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=4IZF016rH0PlvM%3A%2CtbOlY7NKsxgRgM%2C_&vet=1&usg=AI4_-kQ2TpETh0NoQcr2BBe9SBKt80OO4g&sa=X&ved=2ahUKEwj-4o-btt_kAhWzxMQBHQ1rB8UQ9QEwAnoECAcQDA#imgrc=4IZF016rH0PlvM:&vet=1

Jeg tror Jørgen Kosmo ville blitt glad for et tips i invitasjonen om antrekk.  Gul dress her må ha fått han til å føle seg litt uggen.

Du må gjerne synes det er frekt, men invitasjonen dikterer ikke hva du skal ha på deg, den bare hinter om hvilken type selskap det er.  Går ut fra at du ville følt det ubehagelig om du kom i lang kjole og alle andre gjester hadde kort kjole.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg stoler da på at folk kan kle seg. Om noen kommer i en kjole så kort at rumpa henger ut får de tåle å være snakkis. Ikke mitt problem. 

Jeg har vært i ti bryllup. Ingen hadde antrekksbeskrivelse i invitasjonen, og jeg kan ikke huske noen som har vært veldig upassende kledt. 

Anonymkode: fc5cf...69f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme om gjestene kommer i kort eller lang kjole vel??? Er dere helt bridezilla eller?  Kan ikke ha kontroll på alt i bryllupet

Anonymkode: eb1b1...32d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I invitasjonene vi hadde til vår bryllup, skev vi bare, kom som du er. Hadde ikke akkurat noe formell kleskode, ville heller at folk skulle slappe av, ha det behagelig og kose seg 😁

Man må vel ikke skrive noe om hva folk skal kle seg i, men om man ikke skriver noe, så kan det vel også dukke opp noen som ikledd noe litt utenfor det dere ser for dere 🤔

Anonymkode: 923f3...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde skrevet «forbudt å bruke bunad»!

Anonymkode: 5d592...557

Haha 😛 Folk får ha bunad hvis de vil, men jeg personlig foretrekker å ha på meg andre klær i bryllup.. ;) Svigermor insisterer på bunad, så hun får ha det. Har derimot sagt til min egen mor at jeg vil hun skal ha kjole. Aner ikke hvorfor, for bunad er jo for all del et festantrekk, men synes det blir litt stivt kanskje.. Og jeg vil ha fest hvor folk kan danse skikkelig uten tunge bunader på kroppen ;) Kommer ikke til å skrive noe om det da, regner ikke med det er mange som velger bunad :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme om gjestene kommer i kort eller lang kjole vel??? Er dere helt bridezilla eller?  Kan ikke ha kontroll på alt i bryllupet

Anonymkode: eb1b1...32d

Ja, det er det samme for meg i hvert fall :) Tenkte mer på om gjestene foretrakk at det stod noe for å slippe å lure.. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I invitasjonene vi hadde til vår bryllup, skev vi bare, kom som du er. Hadde ikke akkurat noe formell kleskode, ville heller at folk skulle slappe av, ha det behagelig og kose seg 😁

Man må vel ikke skrive noe om hva folk skal kle seg i, men om man ikke skriver noe, så kan det vel også dukke opp noen som ikledd noe litt utenfor det dere ser for dere 🤔

Anonymkode: 923f3...afe

Ja, samboer sin onkel pleier å komme i Hawaii-skorte og cowboy-hatt.. Kanskje jeg skal skrive at det ikke er lov? 😛 neida, egentlig bryr jeg meg ikke så veldig, regner med de fleste har vett til å ta på seg en kjole og penskjorte :) Tenkte mer på om det var vanlig å skrive noe, og noe gjestene foretrakk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LeneSofia skrev:

Ja, samboer sin onkel pleier å komme i Hawaii-skorte og cowboy-hatt.. Kanskje jeg skal skrive at det ikke er lov? 😛 neida, egentlig bryr jeg meg ikke så veldig, regner med de fleste har vett til å ta på seg en kjole og penskjorte :) Tenkte mer på om det var vanlig å skrive noe, og noe gjestene foretrakk 

Hadde ikke gjort noe for vår del 😅 her kom folk i alt fra bunad til cocktail kjoler til skinnbukse, osv 😁 vi syns det bare var stas 😊 

Hvor vanlig det er og skrive noe om det vet jeg ikke, jeg vet hvertfall det at jeg hadde satt pris på om det stod noe ang antrekk 😅 

Anonymkode: 923f3...afe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk for mørk dress, ikke for vår egen del, men for at gjestene skulle slippe å tolke «pent». Pent kan være så mangt i ulike kretser, og det er så kjedelig å være den ene som har pyntet seg for mye eller for lite fordi vedkommende ikke kjenner til hvordan de andre inviterte vanligvis kler seg på fest og i selskaper. 

Anonymkode: d20b4...757

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...