Gå til innhold

Barnebursdag, hva synes dere om at noen serverer is fra boks/ gele istedet for kake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jo forstå at det er enklere og billigere når man f.eks. skal ha en hel klasse i bursdag. Men er det helt innafor å servere is fra boks i bursdager, eller blir barn skuffet? Er det ikke litt koseligere med noe hjembakt? Spiller kake/ annet søtt en stor rolle i bursdager, eller er det bare det sosiale som har mest å si? 

Anonymkode: 03a0e...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker aldri hvilken kake vi spiste, men jeg husker at jeg ble invitert i den og den bursdagen. Så for min del var det et fett om hva som ble servert. Vanilje is smaker tross alt bedre enn en tørr sjokoladekake. 

Kan nevnes at jeg alltid lager bursdagskaker selv, men det er pga mine egne interesser. 

Anonymkode: 33b6b...324

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt innafor og ungene blir ikke skuffet. De eneste som står og vurderer om det er bra nok er andre mødre, og det er egentlig ganske tragisk. 

Anonymkode: 16c9e...481

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brydd meg mindre. Men om geleen er ferdiglagd fra boks, ville jeg tatt meg de fem min det tar å dandere de som et tog. Og en isboks ville jeg snudd på hodet, og helt NON stop over. (Finnes bilder på Google, antar man lar varmt vann renne over bunnen på boksen i 30 sek, så kan du vippe den på hodet. Ungene ville elsket det. 

Anonymkode: 51c28...370

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash

Barna bryr seg lite så lenge det er søtt og godt. Is, gelé, kake - spiller liten rollen. Server litt av alt, eller en av delene. Ikke kakespisinga som er det morsomste med bursdager. Ungene minnes leikinga, og om de faktisk ble invitert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg synes ikke du skal dømme folk ut fra en standard du har satt som kan være uoppnåelig for andre.

Det viktigste bør være at barna som ble invitert hadde det gøy. Barna blir ikke skuffet av is (hallo, hvilken planet er du fra) fra boks. Jeg tipper mange av dem heller vil ha det enn en fjong kake.

Og noen lager rene kunstverkene av noen hjemmelagde kaker. Skal man bli skuffet da av en litt mindre fjong kake laget av mor/far med kjærlighet? Hvor du setter standarden er inne i ditt hode. Barna bryr seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn bryr seg ikke om det er hjemmelaget eller ikke. Sist bursdag serverte vi både kaker og is fra boks, med oboy, kakestrøssel og iskjeks. Isen var mer populær enn kakene. 😛

Anonymkode: 65392...2c4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innafor. Min 3 åring liker ikke kake men elsker is. Så i fremtiden kan det hende det blir is og gele og evt boller i en barnebursdag. 

Anonymkode: a4022...405

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gele fra boks er vel strengt tatt dyrere enn pulver. Jeg tenker at selskap endrer seg i takt med barnet og også hvor mange som blir invitert. Om de er små og foreldrene må være tilstede, har du for eksempel kaffe, noe som er helt unødvendig for 10 åringer. Synes i det heletatt at bursdagspresset har tatt av.

Det viste seg at jeg/vi har vært med på det. Fikk i ettertid kritikk for å lage en alt for dyr fødselsdag, noe som var litt urettferdig siden vi var to som feirer i lag og alle barna som kom hadde det fantastisk. Husker når barna var små at noen bestilte kaker, regner med det var fordi enkelte er så dyktig at andre fikk komplekser. 

Denne bursdagen blir det hele klassen til taco. Regner med det blir muffins, snacks, brownies også likte jeg tipset over om isboks opp ned, med non stop på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine hadde vært strålende fornøyd med å bli servert is eller gele i bursdag, han liker overhode ingen kaker. 

Barn bryr seg ikke om det som blir servert er kjøpt eller hjemmelaget. Det er kun voksne mennesker (hovedsakelig mammaer) som klarer å dømme andre basert på filleting som dette. 

Endret av Nerine_
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel helt greit med is fra boks?

Har faktisk servert is fra boks og kake i samme bursdag. Hadde kjøpt mange forskjellige strø/sauser som barna kunne velge mellom. Kaka ble kanskje smakt på av to barn, alle hadde mer lyst på is...

Anonymkode: b04af...53e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

Ville hatt selve bursdagskaken med lys da. Det føler jeg er et must. Og jeg suger på slikt🙈 Men kamuflerer med glasur, seigmenn og nonstop så da er ungene fornøyd i det minste😂

Utover det så bryr ungene seg fint lite så lenge det er digg mat og nok sukker 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man serverer det man/barnet har lyst til. Kake er hverken bedre eller koseligere enn iskrem og barn bryr seg veldig sjelden om noe er hjemmelaget eller fra boks. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok lett å ha for høye krav når man ser på Instagram. Synes bursdagspresset har tatt helt av. Det er også krav til leker og bra nok underholdning. 

TS

Anonymkode: 03a0e...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal feire barnebursdag i dag og går for is istedet for kaker. Forskjellige typer is med forskjellige sauser og toppinger. Med tanke på hvor mange forskjellige hensyn man må ta til div allergier, alternative kosthold og religioner så fant vi ut at det var lettere å kjøpe inn noen forskjellige bokser is enn å bake x antall forskjellige kaker. 

Anonymkode: c412c...544

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn er ingen kakespiser. Og siden den var bursdagsbarnet sin dag så var det selvfølgelig hun som fikk velge hva som skulle serveres (innenfor rimelighetens grenser da). Så det ble gelé i prinsessekrone form, tress-is fra boks og spiselig bordpynt.  Min erfaring er foreldre styrer mer med kakegreier enn nødvendig. Barna vil mye heller leke enn å sitte rolig og spise kake. 

Anonymkode: f66b1...6af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...