Gå til innhold

Planer om utroskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg er lei av kona. Etter 10år sammen har begeret mitt begynt å renne over.

Hun klager, maser og surer ang husarbeid, rydding, måking, klipping av plen, vasking av klær, støvsuging. Det er ikke en ting hun ikke maser om! Dette har jeg hørt på i så mange år nå at jeg er rett og slett lei, DRITT lei. Hva skal jeg gjøre? Det eneste jeg ser når jeg ser henne er ett vandrende ustabilt surhull. Opp i alt dette forventer hun at jeg skal ønske henne seksuelt, noe jeg ikke gjør. Hun er ikke lik den dama jeg var forelsket i for lenge siden og hun tar ikke vare på seg selv. Det er ingen som synes negative personer er seksuelt tiltrekkende. Jeg er også lei av å skulle gå ned på henne når hun aldri steller seg nedentil og barberer vekk hårene.Hun har lagt på seg 10+ kg og kler seg mindre pent. Vi har 3 barn sammen og jeg føler på ett ansvar og jeg tar ikke lett på det å gå fra henne.

Jeg er bare så innmari lei! hva skal jeg gjøre for å endre henne?

Anonymkode: c2d67...c40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Den tredje

Vel, hva er filosofien deres? Hva er grunnholdningen til livet deres? Hva er grunnmålet deres?

 

jeg og partneren min har feks, et grunnmål om å bli bedre enn den vi var i går. I tanken om at vi ønsker å leve ut våre potensiale som menneske, i holdningen av at vi sikter oppover. Følge den lille stemmen i hode som alltid på minner deg hva som er det lure å gjøre.

Dette er en av grunnene for at vi ikke har det surret der som du nevner... Siden det er grunnholdningen vår. Så er det lett å diskutere feks at når en blir irritert så smitter humøret over på den andre. Og det å smitte hverandre med dårlig humør kan fort lage et Sort sirkel av problemer, vis jeg smitter deg med dårlig humør, så smitter jeg barna også blir barna å smitte deg igjen. Så har vi en vond sirkel fort pågående... Da er hun vanligvis automatisk enig, siden vi alt deler noen grunn bautaer til holdninger og siden vi prøver å få det bedre... så virker det veldig fjernt å skulle ønske at en faktisk ønsker partneren vondt, ved å fortsette dette smitte marerittet... ^^ Også prøver vi å forbedre det som er galt så godt vi kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan aldri endre et annet menneske. Den andre må ønske og være motivert for å endre seg selv. Man må være glad i den man er sammen med for den den er, eller gå hvert til sitt. Først er det viktig å snakke sammen og få en felles forståelse av hvordan dere har det i forholdet, for å så se om det er noe i dynamikken som dere kan samarbeide om å endre. Nøkkelen er kommunikasjon og åpenhet, samt gjensidig forståelse.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så planen din er utroskap istedenfor å skille deg? Hmmm....smart😬

Anonymkode: dd4bf...752

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan løse det på en enkel måte, og her er oppskriften: 

- Gjør minst halvparten av det hun ber deg om, før hun rekker å klage på det. ( minsker masinga med minst 50% 

- stell deg selv nedentil over lang tid. (Det vil gjøre henne bevist på at det er lenge siden sist) 

- Start å spis sunt og tren. (Hun vil mest sannsynlig gjøre det samme) 

- ta vare på deg selv og bli en bedre utgave av deg selv! (Så vil hun gjøre det samme) 

 

Også må du huske et par veldig viktige ting!

Hun har bært frem DERES 3 barn. Merker, arr og endringer etter fødsel skal du ikke våge å kommentere eller klage over. 

Du er ikke den du var da dere først møttes heller! Og nei gresset er ikke grønnere på den andre siden ;)

 

Anonymkode: c0f3e...d32

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

For det første, kan hun føle det samme om deg, og at du ikke la merke til det? Vel, du skal føle et ansvar. Du har tre barn sammen, ditt ansvar er barna dine. Du må gi dem et sunt miljø, og du må elske hverandre. Jeg sier ikke at det er et tvangsforhold. Det er en veldig god vei å snakke om problemene dine. Fremfor alt klager du på at hun ikke er personen du ble forelsket i. Du må velge denne personen ved siden av deg hver dag. Ingen er perfekte, og vi forandrer alle tankene og utseendet, selvfølgelig endrer vi oss. Vi eldes, modnes og gjør feil. Jeg synes synd på de begge, men du kan prøve det beste for dere begge. Ta initiativ. Lykke til😊

Endret av Familytree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver ingenting om at du gjør husarbeid eller andre ting, uten at hun rekker å mase først? For dersom du ikke gjør noe før du får beskjed, så drar hun lasset alene. Men med en voksen, som teller som et barn..... 

Anonymkode: 4b3d6...412

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppførte meg også sånn de siste årene. Fordi jeg ikke følte meg sett eller verdsatt. Følte ikke at jeg ble satt pris på. Han gjorde mye for familien, snill og trygg mann. Bare for å ha det sagt. Men jeg ønsket bare å føle meg elsket. Det var det eneste jeg ønsket. Men det skjedde ikke. Var gift i veldig mange år. 

Nå har jeg en ny mann. En som setter pris på meg hver dag. 

Anonymkode: 0ca58...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med dama mi i 10 år! Skulle ønske hun var mer som dama di for å være for å være ærlig. 
Hun setter ingen krav og er likegyldig til mye, hun holder seg i form men har ingen seksuell drive. 

Jeg synes du høres ut som en heldig mann! 

Tips fra meg til deg; Vær bevisst på egen hygiene, stell deg nedentil - Noe hun kanskje vil legge merke til over tid? 
Begynn å tren og være bevisst på klesvalg. Unngå grå joggebukse, men kle deg i jeans osv. Om du kler deg pent, så vil hun kanskje ta ditt eksempel til etterfølgelse. 

Og en annen ting, ikke vurder utroskap som et alternativ. Det vil ødelegge så mye mellom dere hvis det noen gang skulle bli slutt. 
Vennskap etter endt forhold er viktig når man har barn sammen!

Anonymkode: 7ec45...952

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du spanderer spabehandling- finnes for par også som vil pleie kjærligheten. Med velvære og avslapning vil hun føle behov for å ta seg bedre ut. Hudpleie/frisør en gang i mnd,,samt gå turer sammen. Lag sunne måltider til familien sammen. Hun er like mye lei sitt eget mas og egen kropp som du er . Vi kvinner føler på egen kropp hva svangerskap og stress i hverdagen gjør med fysisk og psykisk helse. Uten en støttende partner,,,havner vi selv nederst på prioriteringslista.  Ikke fordi vi selv ønsker.Kjøp noen flotte antrekk og sko til henne. Samt gi komplimenter hele veien. Det tar tid å kvitte seg med 10 kg. Javisst,kan det gjøres med en hestekur,  men uten varig livsstilendring fyker vekta opp igjen. Med stress og dårlig søvn,,,med 3 unger,,så danner kroppen kortisol som gjør at kiloene er håpløse å gå vekk. Da strekker ikke ønske og vilje til,,,tro meg hun ser det samme som deg. Maset hennes er uttrykk for mistrivsel- og du må forstå hvor det kommer fra. Verden er ikke som den fremstilles i media ,-enten det er på TV eller de sosiale kanalene. Tror du hun drømte om denne hverdagen for 10 år siden ? Nei , garantert ikke. Men om du ikke ønsker å trå til,så kan du selvsagt se etter grønnere beiter. Om hun oppdager det,så ikke bli forundret om hun drar. Hun har tross alt gitt deg 3 barn,ofret sin egen kropp,,og stilt inn sitt liv til det beste for familien.  Kan du si det samme ? Husk også at du kan bli litt ensom når den lekre 28-åringen ikke ser for seg en tilværelse med en 3 barnsfar med unger 50/50...Gjør et ærlig forsøk hvertfall. De gode følelsene kan komme tilbake med gjensidig støtte og respekt.  Vil du takle å gå glipp av resten av barne-og ungdomsår til ungene dine?. Og er du sterk nok til å være både mor/far 50 %...- det gir hvertfall ikke mye fritid til singellivets eskapader.  Og sist ,det viktigste: vil du ødelegge familien for ungene dine ?Da skal det mye større og tungtveiende grunner til ! 

Anonymkode: 2d304...f4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanlig er det egentlig at småbarnsforeldre, etter ungene har lagt seg på fredag, pynter seg for hverandre? Jeg tipper det er mye mer vanlig at man velger noe komfortabelt tøy og slenger seg sammen ned i sofaen. Det sagt, man kan godt jobbe for å få tak i en barnevakt av og til, og kle seg litt fint og spise godt hjemme eller på restaurant. Men når noen prøver å få det til at det er vanlig at man skal pynte seg for hverandre etter 15 år i lag og midt i småbarnsperioden, så tillater jeg meg å tvile på om det er reelt.

Anonymkode: 0ed10...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hundedama
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg oppførte meg også sånn de siste årene. Fordi jeg ikke følte meg sett eller verdsatt. Følte ikke at jeg ble satt pris på. Han gjorde mye for familien, snill og trygg mann. Bare for å ha det sagt. Men jeg ønsket bare å føle meg elsket. Det var det eneste jeg ønsket. Men det skjedde ikke. Var gift i veldig mange år. 

Nå har jeg en ny mann. En som setter pris på meg hver dag. 

Anonymkode: 0ca58...e1a

Sånn blir d nok for meg også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ingenting om hvordan arbeidsfordelingen er mellom dere, eller hva du bidrar med. Er det konen som har ansvar for hjemmet og A/S familien?

Etter å ha lest sutreinnlegget ditt, sitter jeg igjen med et bilde av en misfornøyd mann som stiller store krav til kona, men ingen til seg selv. En som ønsker å få alt servert, men skal ha seg frabedt at noen ber han om å delta.

Hvis jeg tar feil, og du bidrar med en likeverdig innsats, og hun likevel maser , må du ta det opp med henne på en ordentlig måte. Hvis det ikke hjelper og du mistrives så mye som du gir uttrykk for, vil jeg råde deg til å skille deg.

Dersom det er slik at du bare er en sutrete mann som sprer dårlig stemning i familien, vil jeg også råde deg til å gå fra kona. For det er vel urealistisk å tenke at du kan endre deg og ta ditt ansvar som er ordentlig mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...