Kanutte Skrevet 20. september 2019 #61 Del Skrevet 20. september 2019 Vi har aldri hentet for sent. Jeg jobbet i gangavstand de årene vi hadde barn i barnehage. Det var et valg jeg hadde mulighet til å ta. Det har vært et par ganger de siste årene hvor hele Oslo har stoppet opp på grunn av snø. Da har jeg hatt ansatte som har gått fra jobb for å rekke å hente. Vedkommende gikk nesten tvers over Oslo i knedyp snø, brukte 2,5 timer og rakk å hente 5 min. før. Hadde det blitt for sent kunne ikke vedkommende klandres, mener jeg, alt var gjort for å rekke det. Andre rakk ikke henting den dagen, men ikke så lett når trafikken står og kollektivtrafikken også har stoppet helt opp. Ikke alle kan forlate jobben tidlig. Å komme for sent fordi man stadig feilberegner tiden eller er sløv er ikke greit i det hele tatt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #62 Del Skrevet 20. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: For det er liksom omsorgssvikt?🙄 Komisk hvor langt dere bv-fanatikere skal dra omsorgssvikten til nå til dags. Anonymkode: f29b1...7e0 Så du tror foreldre blir meldt til barnevernet bare på grunn av omsorgssvikt? Hvis foreldre glemmer barnet gjentatte ganger uten å si i fra, er barnevernet den rette instans. De kan veilede og sette inn tiltak. Et barn skal ikke bli glemt. Har du ikke tid til å hente barnet innen tiden, må du være foreldre nok til å ringe og si i fra. Det handler om å ta ANSVAR for sitt barn! Anonymkode: 113fa...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #63 Del Skrevet 20. september 2019 Her mister de barnehageplassen sin. 1. gang: muntlig advarsel 2. gang: skriftlig advarsel 3. gang: gebyr/bot 4. gang: oppsigelse av plassen. Helt ærlig, folk som ikke respekterer barna sine og de ansatte er ikke akkurat årets foreldre. Og ja, jeg ville blitt bekymret for barna. Vi låser døra og står utenfor med barnet og venter. Låser ikke opp igjen for at foreldrene vil hente ditt og datt... Anonymkode: c89fb...18d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #64 Del Skrevet 20. september 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du tror foreldre blir meldt til barnevernet bare på grunn av omsorgssvikt? Hvis foreldre glemmer barnet gjentatte ganger uten å si i fra, er barnevernet den rette instans. De kan veilede og sette inn tiltak. Et barn skal ikke bli glemt. Har du ikke tid til å hente barnet innen tiden, må du være foreldre nok til å ringe og si i fra. Det handler om å ta ANSVAR for sitt barn! Anonymkode: 113fa...08a Og hva nøyaktig slags "tiltak" skal bv komme med ihht forsentkomming? Er barnehagene så uproffe og feige nå til dags at de ikke kan snakke med foreldrene en gang før de blander inn barnevernet? Det er snakk om sløse bort bv ressurser på ingenting. Og jo, selvfølgelig skal ikke et barn bli glemt og jeg er helt enig i at det er en selvfølge at man ringer og sier ifra, det skal man ikke se bort i fra. Men livet skjer, folk kommer for sent fordi uforutsigbare ting dukker opp, det handler overhodet ikke om å "glemme" barna sine, så den kan du spare deg for. Folk flest er glade i barna sine! Så prat heller med foreldrene først. Anonymkode: f29b1...7e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #65 Del Skrevet 20. september 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her mister de barnehageplassen sin. 1. gang: muntlig advarsel 2. gang: skriftlig advarsel 3. gang: gebyr/bot 4. gang: oppsigelse av plassen. Helt ærlig, folk som ikke respekterer barna sine og de ansatte er ikke akkurat årets foreldre. Og ja, jeg ville blitt bekymret for barna. Vi låser døra og står utenfor med barnet og venter. Låser ikke opp igjen for at foreldrene vil hente ditt og datt... Anonymkode: c89fb...18d Hjelp😂 Sikkert effektivt da Anonymkode: 280bb...acf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #66 Del Skrevet 20. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og hva nøyaktig slags "tiltak" skal bv komme med ihht forsentkomming? Er barnehagene så uproffe og feige nå til dags at de ikke kan snakke med foreldrene en gang før de blander inn barnevernet? Det er snakk om sløse bort bv ressurser på ingenting. Og jo, selvfølgelig skal ikke et barn bli glemt og jeg er helt enig i at det er en selvfølge at man ringer og sier ifra, det skal man ikke se bort i fra. Men livet skjer, folk kommer for sent fordi uforutsigbare ting dukker opp, det handler overhodet ikke om å "glemme" barna sine, så den kan du spare deg for. Folk flest er glade i barna sine! Så prat heller med foreldrene først. Anonymkode: f29b1...7e0 Hvia det er snakk om gjentatte ganger så, jo man kan finne det bekymringsmessig. Anonymkode: 6c5f9...c03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #67 Del Skrevet 20. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvia det er snakk om gjentatte ganger så, jo man kan finne det bekymringsmessig. Anonymkode: 6c5f9...c03 Ja det er mye rart man kan finne "bekymringsverdig" hvis man leter godt nok. 🙄 Anonymkode: f29b1...7e0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #68 Del Skrevet 20. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er mye rart man kan finne "bekymringsverdig" hvis man leter godt nok. 🙄 Anonymkode: f29b1...7e0 Ja, det er virkelig bekymringsverdig når foreldre gang på gang henter ungene sine for sent, og ikke respekterer de ansattes privatliv. For noen foreldre.. Anonymkode: 38175...f78 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #69 Del Skrevet 20. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelp😂 Sikkert effektivt da Anonymkode: 280bb...acf Tja. 3 søsken mistet plassen i sommer... Grunnen til å barnevern muligens bør blandes inn, er jo at det er svært lite sannsynlig at det kun er på dette området foreldrene failer..... Anonymkode: c89fb...18d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #70 Del Skrevet 20. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja. 3 søsken mistet plassen i sommer... Grunnen til å barnevern muligens bør blandes inn, er jo at det er svært lite sannsynlig at det kun er på dette området foreldrene failer..... Anonymkode: c89fb...18d Javel.. så man skal sette alle foreldre som henter forsent noen ganger under lupen for TENK om det er noe annet de feiler på? Jeg blir helt kvalm av slike mennesker som deg som skal bruke bv som unnskyldning- og trussel for å straffe folk når dere i utgangspunktet bare kunne ha pratet med dem. Anonymkode: f29b1...7e0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #71 Del Skrevet 20. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Javel.. så man skal sette alle foreldre som henter forsent noen ganger under lupen for TENK om det er noe annet de feiler på? Jeg blir helt kvalm av slike mennesker som deg som skal bruke bv som unnskyldning- og trussel for å straffe folk når dere i utgangspunktet bare kunne ha pratet med dem. Anonymkode: f29b1...7e0 Det er ikke snakk om foreldre som henter for sent noen ganger, det er snakk om foreldre som konsekvent henter sent flere ganger i måneden. Anonymkode: 6c5f9...c03 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #72 Del Skrevet 20. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Javel.. så man skal sette alle foreldre som henter forsent noen ganger under lupen for TENK om det er noe annet de feiler på? Jeg blir helt kvalm av slike mennesker som deg som skal bruke bv som unnskyldning- og trussel for å straffe folk når dere i utgangspunktet bare kunne ha pratet med dem. Anonymkode: f29b1...7e0 Hva skal de ansatte gjøre da? De sitter igjen med barn som blir hentet sent konsekvent. Selvsagt gjør de det beste de kan for barna. Men de har også prosedyrer de må følge, og ja, de har også forpliktelser! Tenkt det, barnehageansatte har også ett liv utenom barnehagen! Vi vil også hjem til familien vår, hente barn i en annen barnehage, SFO, treffe venner, rekke en buss, tog, fly. Anonymkode: 6c5f9...c03 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #73 Del Skrevet 20. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du syns ikke det er ille at barn er i barnehagen frem til kl 18? En drøy time fra leggetid for mange barn.. Kødder du eller? Anonymkode: 38175...f78 Nei? Samme om de hadde vært der fra 8 - 15 eller 15 - 22 for den sags skyld også. Ikke alle har luksusen av å ha 8 - 15 jobb elller noen andre som kan hjelpe til med henting og barnepass. Priviligerte/empatiløse folk som kommenterer her ser jeg...Er man f.eks alenemamma/alenepappa og har en krevende jobb, så er det sånt som skjer. Å jobbe 15 min ekstra er da virkelig ingenting. da får de heller kreve overtid. Nå har ikke jeg barnehagebarn lenger da, og ikke hentet vi forseint, men er da ikke sjeldent jeg jobber over 70-timers uker, og klager ikke akkurat. Jobber man med mennesker så må man reger med at forsinkelser skjer. Hadde ikke blitt lege om jeg ikke tålte overtid, og barnehageansatte burde ikke jobbet i barnehage om de ikke har forståelse for andres livssiuasjoner, jobb og forseintkomminger. 15 min er ingenting. Anonymkode: 22f18...454 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #74 Del Skrevet 20. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva skal de ansatte gjøre da? De sitter igjen med barn som blir hentet sent konsekvent. Selvsagt gjør de det beste de kan for barna. Men de har også prosedyrer de må følge, og ja, de har også forpliktelser! Tenkt det, barnehageansatte har også ett liv utenom barnehagen! Vi vil også hjem til familien vår, hente barn i en annen barnehage, SFO, treffe venner, rekke en buss, tog, fly. Anonymkode: 6c5f9...c03 Jeg har aldri sagt at ansatte ikke har egne liv eller noe. Selvfølgelig har jeg full forståelse for at det opparbeider seg mye frustrasjon hos dem. Men man kan være konsekvente på andre måter enn å melde foreldre til bv, sorry men det blir for drøyt, for det første så er det en ikke-sak for bv, for det andre så bidrar det til at folk blir redde for bv når man meldes inn for hver jævlige ting man gjør feil. Husk at foreldrene er mennesker de og, og tro det eller ei, de kan drite seg ut både bevisst eller ubevisst. Det gjør dem ikke til ræva foreldre av den grunn. Måten man kan løse dette på er å ta det opp med de foreldrene det gjelder, fortelle dem gjerne at de mister plassen hvis dette skjer, og evt. øke bøtene. Anonymkode: f29b1...7e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaraAvis78 Skrevet 20. september 2019 #75 Del Skrevet 20. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du tror foreldre blir meldt til barnevernet bare på grunn av omsorgssvikt? Hvis foreldre glemmer barnet gjentatte ganger uten å si i fra, er barnevernet den rette instans. De kan veilede og sette inn tiltak. Et barn skal ikke bli glemt. Har du ikke tid til å hente barnet innen tiden, må du være foreldre nok til å ringe og si i fra. Det handler om å ta ANSVAR for sitt barn! Anonymkode: 113fa...08a Det handler vel ikke om å glemme barnet, men komme for sent av ulike (og ofte legitime) grunner. Det er en vesentlig forskjell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #76 Del Skrevet 21. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Javel.. så man skal sette alle foreldre som henter forsent noen ganger under lupen for TENK om det er noe annet de feiler på? Jeg blir helt kvalm av slike mennesker som deg som skal bruke bv som unnskyldning- og trussel for å straffe folk når dere i utgangspunktet bare kunne ha pratet med dem. Anonymkode: f29b1...7e0 Her lager du din egen konklusjon. Selvfølgelig prater vi med dem først... Anonymkode: c89fb...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #77 Del Skrevet 21. september 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei? Samme om de hadde vært der fra 8 - 15 eller 15 - 22 for den sags skyld også. Ikke alle har luksusen av å ha 8 - 15 jobb elller noen andre som kan hjelpe til med henting og barnepass. Priviligerte/empatiløse folk som kommenterer her ser jeg...Er man f.eks alenemamma/alenepappa og har en krevende jobb, så er det sånt som skjer. Å jobbe 15 min ekstra er da virkelig ingenting. da får de heller kreve overtid. Nå har ikke jeg barnehagebarn lenger da, og ikke hentet vi forseint, men er da ikke sjeldent jeg jobber over 70-timers uker, og klager ikke akkurat. Jobber man med mennesker så må man reger med at forsinkelser skjer. Hadde ikke blitt lege om jeg ikke tålte overtid, og barnehageansatte burde ikke jobbet i barnehage om de ikke har forståelse for andres livssiuasjoner, jobb og forseintkomminger. 15 min er ingenting. Anonymkode: Jo 15 minutter er noe. Det er ofte nok til at jeg kan komme for seint for å hente mine egne barn. At jeg ikke rekker å lage middag før barna skal på fritidsaktiviteter, at barnet mitt kommer forseint i et bursdagsselskap ++ og vi får ikke en krone overtidsbetalt. Anonymkode: c89fb...18d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #78 Del Skrevet 21. september 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: For det er liksom omsorgssvikt?🙄 Komisk hvor langt dere bv-fanatikere skal dra omsorgssvikten til nå til dags. Anonymkode: f29b1...7e0 Vi har fått beskjed om å ringe barnevernsvakta om barnet ikke blir hentet og vi ikke får tak i foreldrene. Jeg for min del kjenner barna så godt, og de fleste foreldrene, at jeg vet at for barnas beste hadde jeg nok satt en lapp på porten til foreldrene og tatt barnet med meg hjem og gjort det til en god opplevelse for barnet og ikke en grusom. Altså.. å plutselig bli hentet av helt fremmede personer på den måten må da være traumatisk Anonymkode: 94a81...cdc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #79 Del Skrevet 21. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi har fått beskjed om å ringe barnevernsvakta om barnet ikke blir hentet og vi ikke får tak i foreldrene. Jeg for min del kjenner barna så godt, og de fleste foreldrene, at jeg vet at for barnas beste hadde jeg nok satt en lapp på porten til foreldrene og tatt barnet med meg hjem og gjort det til en god opplevelse for barnet og ikke en grusom. Altså.. å plutselig bli hentet av helt fremmede personer på den måten må da være traumatisk Anonymkode: 94a81...cdc Vi hadde fått overtidsbetaling om det hadde skjedd. Vi skriver timer for hver ekstra påbegynte halvtime eller noe sånt. Kunne ha blitt i barnehagen også hadde det ikke vært for at jeg har egne unger som skal hentes. Anonymkode: 94a81...cdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2019 #80 Del Skrevet 21. september 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei? Samme om de hadde vært der fra 8 - 15 eller 15 - 22 for den sags skyld også. Ikke alle har luksusen av å ha 8 - 15 jobb elller noen andre som kan hjelpe til med henting og barnepass. Priviligerte/empatiløse folk som kommenterer her ser jeg...Er man f.eks alenemamma/alenepappa og har en krevende jobb, så er det sånt som skjer. Å jobbe 15 min ekstra er da virkelig ingenting. da får de heller kreve overtid. Nå har ikke jeg barnehagebarn lenger da, og ikke hentet vi forseint, men er da ikke sjeldent jeg jobber over 70-timers uker, og klager ikke akkurat. Jobber man med mennesker så må man reger med at forsinkelser skjer. Hadde ikke blitt lege om jeg ikke tålte overtid, og barnehageansatte burde ikke jobbet i barnehage om de ikke har forståelse for andres livssiuasjoner, jobb og forseintkomminger. 15 min er ingenting. Anonymkode: 22f18...454 Vi kan selvsagt skrive 15 minutter til krampen tar oss, men vi vil ikke få det betalt! Vi vil få det som avspasering, og hvor enkelt tror du det er å ta ut avspasering i en barnehage? Vi er nesten alltid underbemannet. Det er ikke lett å ta ut avspasering, og hvis vi tar ut avspasering, så er det alltid foreldre som klager på det også. Og nei, vi får ikke overtidsbetaling! Anonymkode: 6c5f9...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå