Gå til innhold

clearblue eggløsningstest gravid


Tussilussi86

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd å bruke clearblue eggløsningstest for å teste for graviditet? Jeg er på 8dpo og jeg fikk opp blinke smiley. Har lest at eggløsningstest gir resultat ved økning av LH eller hcg. Eggløsning har jeg i alle fall ikke! 

 

Kan jeg være gravid? 

 

Tok en graviditetstest også, men den var negativ, men er som sagt kun på 8 dpo. Kanskje litt tidlig å gi utslag på den enda. 

 

Hva tenker dere og har dere egne erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville en graviditetstest også blitt gravid. Er du helt sikker på at egget slapp? Hvis ikke kan kroppen prøve på ny eggløsning på en senere tidspunkt. 

Anonymkode: 2fad5...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da ville en graviditetstest også blitt gravid. Er du helt sikker på at egget slapp? Hvis ikke kan kroppen prøve på ny eggløsning på en senere tidspunkt. 

Anonymkode: 2fad5...a42

Også blitt positiv skulle det stå 😂

Anonymkode: 2fad5...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt problemer med eggløsning, og jeg kjenner på hele kroppen når jeg har det. Var også hos gynekolog for å måle folikkel før inseminering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Også blitt positiv skulle det stå 😂

Anonymkode: 2fad5...a42

Jeg har aldri hatt problemer med eggløsning, og jeg kjenner på hele kroppen når jeg har det. Var også hos gynekolog for å måle folikkel før inseminering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkesmiley er jo ikke maks fertilitet/eggløsning. Den viser forhøyet østrogen, om jeg ikke tar feil? Og om du ser på grafen på siden jeg linker til nederst i innlegget, så vil du se at det er vanlig at østrogennivået stiger igjen mot slutten av syklus. 

Men lykke til! Håper du lykkes snart (og jeg er hekta på håp og testing selv).

https://no.clearblue.com/hvordan-bli-gravid/menstruasjonssykluser-og-egglosning

Anonymkode: 7f405...f9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det var nok HCG i urinen til at det slo ut på eggløsnigstest, ville en graviditetstest også blitt positiv. 

Men 8 dpo er fortsatt tidlig. Krysser fingrene for positiv g-test om noen dager! 

Anonymkode: 421a7...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ikke du eggløsningssprøyte? Når tok du den? Den inneholder HCG.. 

Anonymkode: a5be6...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok ikke du eggløsningssprøyte? Når tok du den? Den inneholder HCG.. 

Anonymkode: a5be6...cd2

Virker som ts bare satset på eggløsning før inseminering, veldig lurt.

Anonymkode: 2fad5...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blinkesmiley er jo ikke maks fertilitet/eggløsning. Den viser forhøyet østrogen, om jeg ikke tar feil? Og om du ser på grafen på siden jeg linker til nederst i innlegget, så vil du se at det er vanlig at østrogennivået stiger igjen mot slutten av syklus. 

Men lykke til! Håper du lykkes snart (og jeg er hekta på håp og testing selv).

https://no.clearblue.com/hvordan-bli-gravid/menstruasjonssykluser-og-egglosning

Anonymkode: 7f405...f9c

Nei, det er ikke maksimal fertil, men det er jo likevel økende. Takk for informasjon og link, kan sikkert ligge noe i det. Jeg får vente å se om noen dager med graviditetstest 😀

 

Tusen takk, det håper jeg for oss begge ogås ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok ikke du eggløsningssprøyte? Når tok du den? Den inneholder HCG.. 

Anonymkode: a5be6...cd2

Jeg fikk eggløsning før jeg rakk ta den så det var ikke noe vits sa klinikken, så jeg tok ikke eggløsningssprøyte 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det var nok HCG i urinen til at det slo ut på eggløsnigstest, ville en graviditetstest også blitt positiv. 

Men 8 dpo er fortsatt tidlig. Krysser fingrene for positiv g-test om noen dager! 

Anonymkode: 421a7...d6a

Får bare vente å se da 🤔 Men jeg holder en knapp på at jeg er gravid. 🤞🏻🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som ts bare satset på eggløsning før inseminering, veldig lurt.

Anonymkode: 2fad5...a42

Hva er det du antyder med det svaret der? Har to forsøk bak meg med inseminering og blitt gravid på en av de. Så ja, det var tydeligvis lurt da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Tussilussi86 skrev:

Hva er det du antyder med det svaret der? Har to forsøk bak meg med inseminering og blitt gravid på en av de. Så ja, det var tydeligvis lurt da 😉

Og du har ikke brukt eggløsningssprøyte på noen av forsøkene? Trodde bare det var vanlig å bruke. 

Anonymkode: 2fad5...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tussilussi86 skrev:

Jeg fikk eggløsning før jeg rakk ta den så det var ikke noe vits sa klinikken, så jeg tok ikke eggløsningssprøyte 😀

Ok 😊 leste litt for kjapt gjennom svarene, så først nå at blinkesmiley betyr utslag på østrogen. Det er LH (maks fertilitet) testen kan gi utslag på hvis du har HCG i kroppen. Dette fordi LH og HCG er så likt. Men en graviditetstest er alltid fasiten. Krysser fingrene for graviditet 🌸 

Anonymkode: a5be6...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og du har ikke brukt eggløsningssprøyte på noen av forsøkene? Trodde bare det var vanlig å bruke. 

Anonymkode: 2fad5...a42

Det er vanlig å bruke hvis man har problemer med å finne eggløsning, men det har jeg aldri slitt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Tussilussi86 skrev:

Får bare vente å se da 🤔 Men jeg holder en knapp på at jeg er gravid. 🤞🏻🍀

En graviditetstest vil jo slå ut før en eggløsningstest. Jeg har selv testet dette.

Anonymkode: 2fad5...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En graviditetstest vil jo slå ut før en eggløsningstest. Jeg har selv testet dette.

Anonymkode: 2fad5...a42

Jeg har hørt fler tilfeller av det motsatte også, så jeg tror det er litt 50/50 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tussilussi86 skrev:

Jeg har hørt fler tilfeller av det motsatte også, så jeg tror det er litt 50/50 🤔

Ok, men nå var jo ikke testen positiv engang, så tror du burde vente med jubelropet.

Anonymkode: 2fad5...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok 😊 leste litt for kjapt gjennom svarene, så først nå at blinkesmiley betyr utslag på østrogen. Det er LH (maks fertilitet) testen kan gi utslag på hvis du har HCG i kroppen. Dette fordi LH og HCG er så likt. Men en graviditetstest er alltid fasiten. Krysser fingrene for graviditet 🌸 

Anonymkode: a5be6...cd2

Jeg klør i fingrene etter å ta en test i morgen, men jeg tror jeg skal prøve vente i noen dager, uansett hvor vanskelig det er 😅

 

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...