Gå til innhold

Skyttens skriblerier

Skytte

Anbefalte innlegg

:strix: 25 uker :strix:

Så koselig å planlegge bryllup :rodmer:

Kjenner til å føle meg død og utslitt når jeg våkner.. Ikke noe gøy! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:strix: for 25 uker og bryllupsplanlegging! :hjerte:

Håper det ble en ålreit arbeidsdag på deg og at du snart schlafer totalt av på sofaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teri: Ja, tenk at han vil ha en sjangse til å overleve dersom han skulle finne på å komme nå<3

Vet av ei her i byen som ble født i uke 24 og hun er nå snart åtte år tror jeg! Helt fantastisk!

Er kynnerne jeg er usikker på ja.. Kan liksom ikke huske at jeg hadde det sist? Evt så skjønte jeg ikke da heller hva det var..:)

Teita: Det er veldig koselig ja<3 Men vi må surre oss til å få fortalt det til våre foreldre:)

Dead woman walking her idag..

Tutta: Jeeei!!

Det gikk greit på arbeid, fikk unna litt men huff.. Føler at jeg kun rekker å ta litt av toppen. Veeeeldig spent på når jeg skal i permisjon så lenge..!

Formen har vært uggen hele dagen. Grusomt trøtt og vondt i magen..

Vært hos svigermor og spist pannekaker. Kjedelig å nesten ikke klare å spise pannekaker:( Det er jo sååå godt!!

Idag kom hun frem med den berømte dåpskjolen..

Hun sa bare at jeg måtte se på hva hun holdt på med og at hun hadde jo ikke fortalt meg det.

Jeg sa at jeg har jo dåpskjole og da svarte hun at hun visste det men hadde sagt at hun skulle strikke en til hver av sine barn så da gjorde hun det. Så fikk de bare velge selv om de ville bruke den eller ikke.

Alt ble sagt i helt vanlig toneleie. Ingen bitterhet å spore og jeg var bare helt avslappet og sa at kjolen var fin.

Men det er det verste.. Jeg syns ikke den var fin..:(((

Har jo prøvd å overbevise meg selv om at det er okei og at lillebror kan ha den, men hvis den i tillegg ikke blir fin?!

Nei, det må bare være nåfør den er ferdig. Den blir nok fin når den blir dampet og får fôr under. Det må den bli.

Så må jeg bare finne ut hvordan vi gjør det. Jeg har aller mest lyst til å bruke familiekjolen i kirken. Så kan vi evt bytte slik at vi får bilder med begge kjolene på...

Men selv jeg syns det blir litt vel mye!

Evt får jeg føye mannen og bare ta bilder en annen dag med familiekjolen på.. Men den blir jo ikke brukt i kirken da.. Hersens kjolestyr!!

Mamma ringte forresten idag og fortalte at teppet var ferdig og at hun skulle begynne på bilposen nå!

Så skal jeg tigge sokker og votter av både mamma og svigermor for det er de gode på begge to! Justis to the people:P

Har brukt x antall timer på innlegget men nåer snupp i seng og sover godt<3

Han fikk en av mannens hvite tskjorter og fikk dekorere den med tekstiltusjer:) Gjett om han gleder seg til overrekkelsen i morgen tidlig!

Så har vi øvd på å skrive tallene mellom 1 og 10. Det fikk han bra til så de har nok øvd litt i barnehagen:)

Merker at han er veldig gira og åpen for læring nå for tiden så jeg prøver å tilrettelegge så godt jeg kan. Også blir man jo så kry i mammahjertet<3

Mannen jobber sent og jeg er skravlesyk dersom noen ikke allerede har skjønt det..!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er et lite dilemma ja.. Også hjelper det jo ikke så veldig at den ikke var noe fin heller! Kjenner til å bli overkjørt altså.. Men hvis du vil bruke familiedåpskjolen din, så må du jo bare gjøre det. Si at det er tradisjon for dere eller noe? Den ble kanskje Snupp døpt i også? Men skjønner det kan bli vanskelig når hun allerede har laget den og.. Uff, det er ikke bare, bare.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er litt av en knipe du er oppi der ja, med den dåpskjolen... :tristbla::kose: Hvis den ikke blir fin i det hele tatt, så syns jeg du bare skal droppe å bruke den. Hvis ikke kommer du nok til å erge deg hver eneste gang du ser på dåpsbildene... Og du har jo tross alt sagt i fra på en ålreit måte at du allerede har dåpskjole! Så da legger din svigermor litt opp til det selv syns jeg...

Lykke til hvertfall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teita: Har forklart alt det. Den ble laget av søsteren til oldemoren min til min dåp. Alle barnebarna til mormor er døpt i den og snupp er døpt i den..

Tutta: Jepp. Og hun sa jo selv at vi fikk avgjøre om vi ville bruke den eller ikke...!

Det jeg har vondt av er mannen... For hvis jeg snur situasjonen ville jeg jo selvsagt ønsket at vi brukte en kjole mammaen min hadde laget... Fakk at jeg er så forståelsesfull:P

Men jeg heller litt imot å bruke min kjole i kirka og den andre på kaffen.... Selv om det blir mye pes...

Vel, vel der har det fløyet nok et par dager! Har vært lite nett tid i det siste men så har jeg fått gjort mye annet:)

Har gjennomgått kalenderting og ser at jeg er ferdig med snupp sine pakker:) Nå gjenstår bare julegave til han... Aner virkelig ikke hva vi skal gi han i år..

Ellers er det heller ikke så mange pakker jeg mangler til de fire andre kalenderne som mine venninner skal få:) Artig å lage disse og gleder meg veeeldig til å gi dem dem:)

Har også gjort ferdig en rekke småprosjekter og begynt på enda et par grytekluter. Og jeg har pakket inn noen julegaver:)

Føler at jeg vil bli ferdig med mest mulig fortest mulig!

For ryggen krangler mer og mer og jeg kommer til å sprekke av irritasjon hvis jeg ikke blir ferdig med alt jeg vil før jeg evt ikke klarer noe særlig mer..! Men det går:)

Andre nyheter...

Pappa har havnet på sykehuset. Ikke noe akutt alvorlug men han driver å mister synet på den ene øyet så det vil de undersøke nøye. Og godt er det.

Problemet er bare at pappa ikke liker leger og sykehus..! Men nå må han bare pine seg gjennom det:)

De reiser til syden på lørdag og det skulle han få lov til dersom han holdt seg på sykehuset inatt. Igår dro han nemlig hjem:)

Håper bare det ikke er noe alvorlig. Men det finner de vel ut av!

Bestisen min er heller ikke frisk om dagen:( Hun skal utredes etter høstferien pga de har funnet et eller annet på skjoldbrukskjertelen hennes:(

Jeg håper bare for guds skyld at det ikke er noe veldig alvorlig...

Været er skikkelig dritt men mannen har fått snekret litt læll. Men nå er det klart for isolering så nåmå det jaggu meg bli en dag med opphold...

Formen er ymse og disse kynnerne har visst kommet for å bli.. Men men!

Nå skal jeg roe skravla og vente på mannen som straks er hjemme <3 Blir jo så pratsjuk når jeg bare er for meg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke så greit å være omtenksom og forståelsesfull alltid :fnise:

Jeg blir virkelig imponert over alt du allerede har ordnet og hva du orker å styre med til jul! Venninnekalendere også :daane:

Kjedelig med syke pappa og venninne, men godt de begge utredes hvertfall (om enn noe ufrivillig for din far :tongue:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så effektiv at jeg blir helt satt ut! Kjenner jeg virkelig blir inspirert til å gå i gang her hjemme med julegaver og ymse prosjekter etter å ha tatt en tur i dagboka di <3 (eller min når vi har skravla der :fnise: )

Håper det går greit med både faren din og venninnen din mtp utredning. Godt å få sjekket opp ting i hvertfall.

Ha en fin dag Skytte :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink og effektiv du er, Skytte!

Dilemma med den kjolen ja. Som jeg sa så hadde jeg to kjoler å velge mellom også. Den ene dåpskjolen er en omsydd brudekjole etter tanten min som døde da hun var bare 45 år gammel, så er sikkert litt sårt for bestemoren min at jeg ikkke blir å bruke den. :sukk: Men jeg har allerede bestemt meg for å bruke familie-dåpskjolen som er i samboers familie, så.. :)

Håper både faren og bestevenninna di flir frisk/er frisk (fort)! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood morgen:)

Åååå så koselig med så mange besøk <3

For en herlig start på dagen! Har fått sove lenge og masse hyggelig her inne:) Denne dagen må jo bare bli bra:)

Takker for skryt ang effektivitet...:) Blir litt flau:)

Men jeg er nok litt arvelig belastet fra min mor og litt adhdish og litt duracellkanin:) Jeg klarer ikke være i ro en hel dag...!

Teita: Jeg stresser bittelitt for jeg er redd for at jeg plutselig ikke klarer så mye... Og jeg elsker alt som er unnagjort:)

Tutta: Hehe, nei av og til skulle man bare vært en hensynsløs egoist:p Men tror det er lite lønnsomt i lengden så jeg satser på å være bortimot diplomatisk og håper det faller i min favør, hehehe:)

Jo, må jo ordne litt til jula vettu:) Skulle bare lage til bestis egentlig.. Men så er de nå egentlug bestisene mine alle fire så da kunne jeg jo ikke gjøre forskjell....:)

Tror pappa er litt redd leger:) Jeg vet at han er livredd for å bli syk og ende opp som pleiepasient. Det er hans største skrekk å ikke skal greie seg selv. Men dem hadde tatt ul av blodårene på halsen og den var fin. Inatt skulle han sove med hjerteovervåkning og de har vel ellers tatt mange prøver.

Men saken er at de reiser til syden imorgen så legen hadde sagt at han ikke fikk reise hvis han ikke fikk legge han inn til observasjon inatt:)

Så langt har de funnet en hevelse på synsnerven men han skal i mr når han kommer hjem.

Hehe, dette ble nok en utgreiing for spesielt interesserte ja:p

Trollet: Jeg elsker juleskravling!!! Eller, all slags skravling egentlig:) Jeg er nok en skravlebøtte:)

Glad mine kjære blir utredet ja. Håper det ikke feiler dem noe alvorlig. Men jeg tror det går bra:)

Teri: Ja husker du fortalte om det.. Hadde kanskje vært annerledes om den feks hadde vært lahd av brudekjolen til moren din?

Mannens familie har også en dåpskjole men den har liksom strandet hos noen slektninger for mange år siden og ikke vært brukt av dem her.

Så da søsteren fikk barn ble det strikket egen kjole til henne og da er andre søsteren slik at hennes unge skal ha alt likt som de andre har fått det.. Og svigermor er sånn at hun skal ikke gjøre forskjell så hun kjører på.

Er de på svenskehandel får alle tre akkurat like mange falukorver og kjøttboller enten vi trenger det eller ikke....

Det er nesten som en slags besettelse:)

Idag har jeg ingen planer :) Dvs, siden mam og pap må kjøre til flyplassen ikveld( og det er langt til den de skal reise fra) så fikk jeg og mannen årets indrefilet fra elgjakta!!!! Så middagsplaner har vi:) Å fy flate som jeg gleder meg<3 Det er best!!

Ellers burde jeg fyke over gulvene for de ser ikke ut.. Men tror jeg venter til søndag:)

Har mer lyst til å forskanse meg nede på hobbyrommet og fortsette med juletingene:)

Burde vært i byen og kjøpt meg nye sko men det regner sidelengs så... Tror ikke det!

Først må jeg bare nyte senga bittelitt til:)

Håper alle får en fortreffelig helg<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den brudekjolen er faktisk den kjolen mamma giftet seg i også :jepp: Men mamma og pappa er skilt, de..Så ser ikke så mye speislet i akkurat det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nesten som en familiebrudekjole:)

Jeg har klart å dra meg ut av senga!! Applaus:)

Og jeg har tatt en lang, deilig dusj! Har blitt veldig flink til å smøre inn kroppen etter dusj. Håper å unngå min standard vintertørre hud i år. Har også blitt flinkere til å skrubbe både kropp og ansikt. Kan faktisk ikke husle sist jeg hadde en kvise..!

Har snakket litt med speilbildet mitt og konkludert med at jeg i allefall idag føler meg ganske fresh tross mine 82 kilo.... Jeg ser jo på bilder at jeg er temmelig rund og vet jo at det blir verre også... Men jeg er frisk og har egentlig lite plager, babyen er frisk, storebror gleder seg, mannen er best i verden og jeg har en stor familie og venneflokk som er glad i meg<3

Så jeg har herved bestemt meg for å være fornøyd:)

I dette innlegget værtfall, hehehe!

Men nuh til nissens verksted:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får en super helg :klemmer:

Det hjelper godt å fokusere på det positive selv om det ikke alltid er like lett. Vi er jo tross alt veldig heldige :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Teita: Det er det beste jeg vet og gjett om jeg nesten dødde på meg så mett ble jeg:)

Lucky: Jepp, det er nå hovedsaken at alt er bra:) Satser på raceramming som eter meg tynn, hehehe:)

Pitte: Vi er det<3 Ja, etter den veggsmellen min i vår prøver jeg å jobbe bevisst mot å være mest positiv. Det er veldig vanskelig for jeg er ikke helt vant til tankegangen så jeg må tvinge hodet på en måte!

Veldig bra kveld igår med sykt god mat som mannen sa:)

Koselig å ha mam og pap her<3 Nå er de trygt plassert på Kreta i 30 varmegrader! De fortjener det så utrolig mye...

Ellers var det litt strikkimg og skravlings hos svogernaboene igår kveld. Trivelig :)

Idag har jeg bare rukket å stå opp og bli hentet av E og vi har nå vært i byen på shopping! Kjenner jeg blir litt misunnelig for E er sykt tynn og lekker:) Skikkelig frøken strøken! Men vi fant masse klær til henne og hobbysaker og sko til meg!

Jeg hadde virkelig ikke lyst på helt flate sko men fant et par støveletter med kilehæl som var veldig gode å ha på. Satser på at de gjør seg i vinter.

Mannen og svigerfar snekrer for livet i godværet og jeg har dradd på meg malingsklærne.. Djiiizez how I look..!! Jaja, får se hvordan det går og hvor det blir mest maling! Er et sånn lite toalettrom jeg skal male:) Frykter magen kommer til å subbe borti her og der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang; Jeg gir meg over.. Du er så flink, og står virkelig på! Men husk å passe på ryggen din! Vil ikke at du skal slite noe mer med den enn du allerede gjør :nei::klemmer:

Godt at maten ble en suksess! :) Kjenner jeg blir sulten av tanken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Hobbysaker! Jeg har vært på hobbyshopping i dag også! Ble gråpapir og engler + bokstaver til rommet som skal kles med stoff (sånn som den jeg linket) Hva slags hobbysaker ble det på deg Skytte ? =)

Planer for lørdagskvelden ? :) Her får vi middagsgjester og skal fyre i ovnen og kose oss! :) håper på å få litt tid til hobbysakene før de kommer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teita: Jeg er nok litt over gjennomsnittet sta til tider..:)

Ryggen ble ikke veldig fornøyd etterhvert så spørs om mannen får sørge for 2. strøket:(

Trollet: Så gøy!! Jeg har kjøpt flere putetrekk og fyll til dem. Skal skrive ut div sayings på sånn strykeark som jeg skal overføre til putene:) Har aldri prøvd det før men:)

Ellers fikk jeg bestilt flere natutfargede lerret og flere slike heklede border som jeg pynter glass med!

Oooogså ble det noen sommerfugler og småtterier som kan brukes til pynt på div:)

Kjenner også litt på den at jeg helst bare vil sitte å pusle med hobbytingene:) Men nå er neste prosjekt å pakke inn alle 24*5 adventspakkene:p

Så skal jeg prøve meg på å lage noen flere bilder på lerret! Puh!

Ikveld er planen at E kommer og ser film sammen med oss i "kinoen" vår:) Og da må vi nok ha godis!

Men før det må vi ha mat.. Vet ikke om jeg orker å lage noe eller om det blir en pizza på døren...

Akkurat nå ligger jeg i badekaret og satser på å berge ryggen for de verste smertene:) Ble nokså tungt med malingen. Måtte male taket to strøk før jeg kunne ta veggene. Og rommet er jo så lite og trangt og fullt av hjørner og et toalett!! Menmen. Det ble som det ble. I did it!

Fikk også ryddet bort masse lort fra huset generelt så jeg er fornøyd med dagens innsats!

Nå gjenstår det bare å få vasket huset vi bor i! Det blir i morgen så det er rent til gullgutten kommer hjem på mandag<3 Savner han så mye... Gleder meg til familien blir komplett igjen på mandag <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...