Gå til innhold

Stokke vogn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, snoren said:

Jeg synes de ser ut som et romfartøy, men smaken er som baken!

Helt enig! 😂

Den er forøvrig ikke en god vogn for babyer med kolikk f. Eks. Veldig dårlig demping/bounce. Jeg opplevde den iallefall som veldig stiv.

Anbefaler deg å se på demontrasjonsvideoer på YouTube av aktuelle vogner. Da ser du litt tydeligere funksjonalitet, og skriv en liste først om hva du vil ha i en vogn. 

F. Eks ergonomisk eller vanlig sportsdel. Høy/lav. Lufthjul/plasthjul. Klassisk/moderne. Fremovervendt og bakovervendt? Størrelse på handlekurv. God solskjerming? Svingbare hjul/faste hjul. Lett å legge sammen. Tar liten plass i bilen? Smal/bred. Bruke flere år eller bytte vogn tidlig? Så kan du se hvor mange kompromiss du må gjøre for å få drømmevognen som passer din smak. 

Anonymkode: c633d...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi stod mellom Trailz og Go Big 2, og de har mye til felles. Forskjeller: Trailz har lufthjul og ergonomisk sittedel. Go Big 2 har punkteringsfrie hjul og flat sittedel. Trailz har høyere sittedel. Go Big 2 har bedre demping.

Anonymkode: f794b...617

Takk for svar 😊

Anonymkode: 2ff7c...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Stokke Trailz, hadde valgt den igjen. Var superfornøyd med at den var så høy. Ikke bare praktisk for god kontakt med barnet og lite bøying, men også fordi det er plass til utrolig masse i baggen under. Hadde aldri trodd det skulle bety så mye, men det gjorde det veldig lett å handle med vogn. Trilla på helgehandel rett og slett. Mye kjekkere enn å skulle bakse den lille og vogna ut og inn i bilen. Hadde aldri sekk eller type picnikkurv når vi var på tur, alt fikk plass i understellet. Mener den tålte mer vekt enn de andre vognene også. 

Vi tok godt vare på vognen og da vi solgte den fikk vi mye for den. Høy gjenkjøpsverdi og mange interesserte kjøpere. Den er veldig populær blant de som triller andre plasser enn inne på et kjøpesenter.  Hvis det er bruksområdet så ville jeg heller gått for noe mindre og billigere. Opplevde vognen som veldig stabil, selv i ulendt terreng. Jogget med den uten problem.

Som de sier over, du må bare fokusere på behovene dine så finner du den rette vognen for deg. Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i vår Trailz. Er som en SUV 😀 Liker at den er så stor og barnet sitter høyt, føles solid, og masse plass under, ikke noe problem om man går innom matbutikken på veien og handler.

Ulempene er litt kort kalesje, du er avhengig av ekstra solskjerm med mindre du kjøper helt nyeste bagdel. I tillegg tar den mye plass i bilen og oppleves ikke som den mest lettvinte og plassbesparende. Vi vurderer å kjøpe en Babyjogger eller Babyzen yoyo til de gangene vi må ha med vogn i bilen, men fortsatt bruke Trailz til hjemme og turer i nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, snoren skrev:

 Jeg synes de ser ut som et romfartøy, men smaken er som baken!

Så det er flere som syns det? Syns den ser ut som et lite romskip:D 

Anonymkode: d6f20...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er flere som syns det? Syns den ser ut som et lite romskip:D 

Anonymkode: d6f20...209

Hvilke type vogn synes du er fin da?

Anonymkode: 2ff7c...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter også januarbaby😊 vi har kjøpt komplett stokke vogn. Og av flere grunner: den er relativt høy og man får mer direkte kontakt med barnet. Min samboer er 1.92 cm og den er praktisk i hensyn til han også. Den er robust og stødig i terreng. Vi har hund, så jeg blir å gå i skog og mark så fremt vogna kommer frem. Lås/-svingbare hjul❤️ Kjempe digg! God kalesje som dekker godt og vognbagen er temmelig romslig med god plass til en deilig vognpose uten at det blir for tett og trangt i baggen. Trailzen får jeg fint plass til i min ford focus stasjonsvogn med hundebur, dersom jeg plukker av det ene fremhjulet på vogna. Uansett kjempelett! Har to veninner som fikk babyer i fjor som har denne vogna, så det var lett og bli inspirert av kvalitene vogna har. Gleder meg til å ta den i bruk❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dessuten prisen er jo helt rå for ny vogn! Barnashus selger komplett stokke trailz for 10699,- i valgfri farve! Vi tok brushed grey og den er såå fin 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 1.60 høy og skal ha baby i januar. Velger derfor ikke Stokke trailz. Jeg går for Britax go Big 2. Stor bagdel til dunpose, lett å komme til kurven under, nydelig håndtak og skikkelig demping i understellet. 

Hvis du går for Stokke - velg en annen farge enn sort, i følge en bekjent så falmer den veldig, og det uten at den har stått ute i feks barnehage. 

Anonymkode: 68d02...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster og min bestevennninne kjøpte den. Begge måtte reklamere på den flere ganger pga store feil. Den ble til slutt umulig å svinge. Den knirket og ble helt elendig. Bare i løpet av bruken til ett barn. Begge byttet den ut til barn nr 2. 

Anonymkode: cda70...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...