Gå til innhold

Bloggere og produkter de reklamerer - tror vi på dem?


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24697364/bloggere-i-annonsekonflikt

VG skriver i dag om bloggere som trekker seg fra samarbeid. Det er vel og bra at de går ut mot produktet. Det hører i grunnen med til sjeldenheten.

Likevel, her er noe som skurrer. Alle bloggerne sier at de testet produktet og likte det. Hvordan kan det ha seg at så mange som kjøper tilsvarende produkt ikke har samme opplevelse? 

Mange bloggere bruker jo denne formuleringen for å øke troverdigheten, uten at det alltid virker sannferdig. 

Forøvrig var det påfallende hvor elendig Flawless sin egen reklame var. Det viste en tegnefilm, hvor hår forsvant fra hele leggen, selv om du bare dro produktet over en liten del. 

Jeg har i grunnen ikke lenger noen særlig tro på noe av det bloggere reklamerer for lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fordi de åpenbart pynter på ekstremt for å selge, det er jo slik de tjener penger. De er jo selgere. Fordi vi ikke tenker/assosierer bloggere med selgere så er de troverdige, fordi vi ser på dem som vanlige folk. Problemet er at vi glemmer at de er selgere, slik som de i butikken som skal selge produkter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke det, nei. 

Spesielt når de starter med: "mange av dere har spurt meg om min hudpleierutine, her er produktene jeg bruker(...)" 🙄 og denne rutinen endrer seg mye i løpet av året gitt.. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, lysestake skrev:

Gjør ikke det, nei. 

Spesielt når de starter med: "mange av dere har spurt meg om min hudpleierutine, her er produktene jeg bruker(...)" 🙄 og denne rutinen endrer seg mye i løpet av året gitt.. 

Det dummeste er når de har testet f.eks en sjampo som skal få håret til å bli sunnere og lengre og skriver at den er sååå bra etter å ha brukt den i 14 dager.   Altså....:rolleyes:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, SupaWoman skrev:

Det dummeste er når de har testet f.eks en sjampo som skal få håret til å bli sunnere og lengre og skriver at den er sååå bra etter å ha brukt den i 14 dager.   Altså....:rolleyes:

Eller når de har bleket tennene med sånn hjemmebleking, som de reklamerer for, som da skader emaljen og fører til ising, og etter et par år reklamerer for sensodyne som lindrer ising.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lysestake skrev:

Eller når de har bleket tennene med sånn hjemmebleking, som de reklamerer for, som da skader emaljen og fører til ising, og etter et par år reklamerer for sensodyne som lindrer ising.. 

Norsk hjemmebleking skader ikke da den inneholder bare 0,2 prosent av virkestoffet (hydrgenpersoksid) som bleker.   Man må opp i 8-10 prosent for å se forskjell. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha... Nei, jeg tror ikke på noen av dem. De er "profesjonelle", innleide løgnere hele gjengen og det får vi bevist av dem selv gang på gang på gang... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lysestake skrev:

Gjør ikke det, nei. 

Spesielt når de starter med: "mange av dere har spurt meg om min hudpleierutine, her er produktene jeg bruker(...)" 🙄 og denne rutinen endrer seg mye i løpet av året gitt.. 

Jeg lurer på hvor mange som faktisk har spurt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, SupaWoman skrev:

Norsk hjemmebleking skader ikke da den inneholder bare 0,2 prosent av virkestoffet (hydrgenpersoksid) som bleker.   Man må opp i 8-10 prosent for å se forskjell. 

Det er mulig. Jeg husker å ha lest at Ida Wulff fikk ising grunnet tannbleking, men det er kanskje ikke norsk hjemmebleking. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Lar meg ikke friste til å bruke penger på produkter som markedsføres via bloggere, da jeg ikke har tillit til dem.

Det har dog hendt tidligere at jeg har likt et par klesplagg som ikke har vært merket (korrekt), søkt de opp og kjøpt, og som fortsatt er i bruk. Det skjer ikke med billigplagg fra Nelly/HM/Gina T/Lindex o.l., og det er heller ikke plagg som avgir mikroplast.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke litt engang. Blir faktisk motsatt effekt, dersom jeg ser en blogger reklamere for noe ligger det i bakhodet og ett produkt jeg ellers hadde vurdert blir stemplet som ett drittprodukt i mitt hode. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ingen måte.. Som for Tran09 så blir det nesten motsatt.. Jeg synes mindre om firmaene som benytter denne reklameformen.. 

Synes også det er så trist hvor lett disse bloggerene tar på det å lyve, lyve for følgerene sine, for flere tusen... Har en bekjent med en liten IG konto med mellom 5-10K følgere. Hun skryter av produktene og så snur hun seg rundt å selger dem «nesten ubrukt». Mister mye respekt når en «selger sjela» si for gratis produkter.. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler på det bloggere reklamerer for like mye som jeg stoler på tv-reklamer, radio reklamer, reklamepostere, og produkter frisører, hudpleiere, sportsprofiler, og alskens andre kjendiser anbefaler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
5 timer siden, lysestake skrev:

Eller når de har bleket tennene med sånn hjemmebleking, som de reklamerer for, som da skader emaljen og fører til ising, og etter et par år reklamerer for sensodyne som lindrer ising.. 

Tenker du på CBE? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...