Gå til innhold

Er det slitsomt å jobbe i barnehage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går sisteåret på videregående nå og skal søke videre utdanning på nyåret. I utgangspunktet hadde jeg tenkt til å bli grunnskolelærer, men siden jeg ikke har noen sjanse til å klare matematikkravet vurderer jeg barnehagelærer. Har aldri jobbet i barnehage og har derfor noen spørsmål rundt det. 

Familien min fraråder meg egentlig å jobbe i barnehage. De sier at det sannsynligvis vil bli veldig tøft den dagen jeg selv får barn. Jeg er ikke så veldig energisk av meg, så jeg er jo redd for at jeg kommer til å bruke mye energi bare på å "henge med". Hvordan opplever dere det med barn hjemme og tempoet?

Kjæresten min jobber som fysioterapeut som også kan være ganske krevende. Han minner meg på at jobb er jobb, og man går på jobb i all hovedsak for å tjene penger til å kunne leve. Det er ytterst få som har drømmejobben, og alle jobber er slitsomme i større eller mindre grad. Men jeg leser jo om mange som blir sykemeldt og rett og slett ikke orker mer barnehagejobb. Hvorfor er det slik? Jobbes det med å få til endringer i så fall?

Mange dumme spørsmål fra meg her, men jeg setter stor pris på ærlige og utfyllende svar om barnehagehverdagen :) 

Anonymkode: 52906...55a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det var mange dumme spørsmål og samboeren din har helt rett.

Anonymkode: 8ae99...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke dumme spørsmål! Svarene vil jo være avgjørende for resten av livet ditt...

(Dumme svar finnes, og det har du fått over her...)

Er du glad i barn? Andres barn?