Gå til innhold

Omgangssyke og alene. Hvordan får dere det til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått gleden av å få den velkjente omgangssyken. Så nå ligger jeg rett ut på gulvet på badet og har det skikkelig jævlig.

jeg skal hente mini på 1 år i barnehage snart, og er jo bare et spørsmål om tid før hun får det da hele avdelingen har fått det. Pappaen/min samboer jobber i Nordsjøen og er derfor borte i en uke til. Hvordan skal jeg klare dette?! Klarer jo ikke å reise meg opp en gang 🙈

noen med erfaring som vil dele tips?! Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå 😂 skulle ringt besteforeldrene men de er alle i syden for øyeblikket, veldig typisk....

Anonymkode: e9660...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig kjip situasjon. Jeg og småen fikk det samtidig mens far var i utlandet på jobb. Var egentlig bare å spise kjeks til alle måltider, drikke brus/juice og la barnet se på ipad eller hva som helst, gjøre alt enklest mulig. Ha lav terskel for å kontakte helsevesenet da barn raskt kan bli dehydrerte. 

Rydde og vaske kan du gjøre når du er frisk eller far er tilbake. Unntaket er sengetøy og klær med spy på som må vaskes med en gang, håper du har tørketrommel! 

Mest sannsynlig er ikke du syk i en hel uke. Få en venninne til å sette matvarene du trenger utenfor døren så du ikke smitter de. Håper det går greit. 

Anonymkode: 5adf6...c34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there, done that. 
En klarer det en MÅ .... rett og slett. Et helvete er det, men si fra i barnehagen så de har småen klar, slik at du slipper å gå inn etc... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, been there her også. 

Man må bare holde ut! Du kan ringe bhg og be de gjøre henne klar når du skal hente. Her fulgte de tilogmed barnet ut til bilen, sånn at jeg slapp å gå inn på avdelingen. Maten den dagen ble lette løsninger. Ingen dør av å få brødskiver til middah når det er krise. Så gjelder det å overleve. IPad, mobil, TV. Bøker osv i sofa. Overleve frem til leggetid! 

Anonymkode: ba12c...e4f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det evnt noen andre som kan hente barnet for deg? Vet ikke hvor rammet du er, men den verste runden jeg har hatt med noro da kunne jeg faktisk ikke stå oppreist. Krøp rundt på gulvet!

Bestill pizza på døra og gi ungen fri tilgang på TV, nettbrett og godsaker. Dette går over. Stakkars deg, klem!

Anonymkode: 0109c...1cb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon og da fikk hun kjeks og is i senga å så på tv mens jeg spydde og løp på do. Det var ett døgn hvor jeg var helt utafor. Kom meg ikke til bhg heller så dagen var lang. 

 

Anonymkode: a8714...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring bhg, hvis du er heldig kan det hende en av de ansatte kan kjøre ungen hjem til deg, evt om noen andre foreldre kan kjøre ungen hjem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en venninne til å hente lille før hun selv gikk på jobb. Men shit, jeg er virkelig dårlig nå! 😕 og lille er så aktiv, TV bryr hun seg ikke om! Har prøvd å fore henne litt med maispinner osv men det varer bare i noen minutter. Så jeg må rett og slett ha henne inne på badet med meg 🤮 holde henne med ene armen og spy med den andre.

dette må gå over snart! Er gravid i uke 34 i tillegg, så det gjør det jo ekstra kjipt... takk for alle tips ❤️❤️

Ts

Anonymkode: e9660...53f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grusomt å være skikkelig syk med små barn, og ingen som kan hente. Bare å holde ut å glede seg til leggetid 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg bedre nå! Etter 12 timer hengende over doskåla 😰 men trodde omgangssyken gjerne varte litt lenger? Er kvalm osv nå også men det kan ikke sammenlignes med hvordan det har vært tidligere i dag🙈 sluttet å spy og har ikke diare lenger!

kan omgangssyken vare så kort? 🤷🏼‍♀️ Spør siden jeg er gravid, håper det er omgangssyken og ikke noe annet liksom 🙈

Ts

Anonymkode: e9660...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg bedre nå! Etter 12 timer hengende over doskåla 😰 men trodde omgangssyken gjerne varte litt lenger? Er kvalm osv nå også men det kan ikke sammenlignes med hvordan det har vært tidligere i dag🙈 sluttet å spy og har ikke diare lenger!

kan omgangssyken vare så kort? 🤷🏼‍♀️ Spør siden jeg er gravid, håper det er omgangssyken og ikke noe annet liksom 🙈

Ts

Anonymkode: e9660...53f

Ja den kan det (heldigvis!) 

Må si jeg leser med skrekk at omgangssykesesongen er i gang 😱 har to små i barnehagen, minste har akkurat begynt, føler vi er doomed 😫😂 skjønner at tiden er inne for å vaske hendene konstant 🙈

Anonymkode: d815c...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja den kan det (heldigvis!) 

Må si jeg leser med skrekk at omgangssykesesongen er i gang 😱 har to små i barnehagen, minste har akkurat begynt, føler vi er doomed 😫😂 skjønner at tiden er inne for å vaske hendene konstant 🙈

Anonymkode: d815c...9ef

Ja, jeg ble helt forskrekka når jeg leverte lille i barnehagen og de var 2(!!!) barn tilsammen 🙈 resten var syk. Så kommer jeg hjem og er dritt dårlig! Rart at jeg har fått det men ikke lille! Skal skrubbe alt av leker, dørhåndtak osv de nærmeste dagene🙈 har bestemt at jeg og lille tar tidlig helg 😂🤪

ts

Anonymkode: e9660...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gravid, 39+4, når jeg hadde en runde med omgangssyke. Satt på do og spydde, ca 10 timer. Sov innimellom. Når det roet seg var jeg småkvalm og svett et døgns tid. Etter det var formen fin, og fødselen startet. Fødte til termin. Så omgangssyken trenger ikke å vare lengre, men du er smittsom opptil 48 timer etter siste oppkast/diaré. 

God bedring! 

Anonymkode: 33b57...833

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du fikk gode svar. Jeg måtte holde barnet hjemme en gang jeg var for redusert, noe som resulterte i STV-dag. Ikke ideelt men sånt må til av og til.

Anonymkode: 0b698...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som det er omgangssyken, siden det er så mange i barnehagen som har det. Siden du er gravid ville jeg nok likevel hørt med lege/jordmor for sikkerhets skyld.

Anonymkode: 1ac6f...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg masse sympati, HI! Hadde skikkelig omgangssyke som alenemor til 1åring, og det sitter støpt i minnet 12 år senere! 😓 Kan ikke tenke meg hvor skrekkelig det må være når man i tillegg er 34 uker gravid. Masse god bedring! 

Anonymkode: 7884c...3d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drikk små slurker med cola og saltpinner!! Det er det eneste som hjelper meg. Hilsen en som stadig for omgangssyke 

Anonymkode: 587ae...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/18/2019 at 7:38 PM, AnonymBruker said:

Ja, jeg ble helt forskrekka når jeg leverte lille i barnehagen og de var 2(!!!) barn tilsammen 🙈 resten var syk. Så kommer jeg hjem og er dritt dårlig! Rart at jeg har fått det men ikke lille! Skal skrubbe alt av leker, dørhåndtak osv de nærmeste dagene🙈 har bestemt at jeg og lille tar tidlig helg 😂🤪

ts

Anonymkode: e9660...53f

 

Det er nok sannsynlig at lille din har hatt det selv/har det og. Og at det er hun som har smittet deg. .hun høres ganske liten ut? De trenger ikke å ha noen særlig symptomer. 

 

Min hadde første runde med bare bittelite gulp. Hele familien smittet..

Når han var 2 år var han en anelse løs i magen i en bleie. Smittet oss og alle besteforeldrene samme helg. 

 

De er lumske disse små, og ikke rart det spres så fort heller, når man ikke vet sikkert at barnet faktisk har omgangen også er de i bhg mens de er mest smittefarlige.

Anonymkode: efe3c...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...