Kallis92 Skrevet 18. september 2019 #1 Del Skrevet 18. september 2019 (endret) Vel.. Også fordi dette spillet ruler Men Assyrene slik jeg forstår det var dritsekkene. Men Babylonere kontribuerte mye til den menneskelige sivilisasjonen. Så jeg synes de ikke får nok cred synes jeg. Men hva tror du? Endret 18. september 2019 av Kallis92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2019 #2 Del Skrevet 18. september 2019 Mener du at Babylonerne ikke får tilstrekkelig anerkjennelse for sitt bidrag til sivilisasjonens historiske utvikling? Anonymkode: 846e1...436 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 18. september 2019 #3 Del Skrevet 18. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du at Babylonerne ikke får tilstrekkelig anerkjennelse for sitt bidrag til sivilisasjonens historiske utvikling? Anonymkode: 846e1...436 😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kallis92 Skrevet 18. september 2019 Forfatter #4 Del Skrevet 18. september 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener du at Babylonerne ikke får tilstrekkelig anerkjennelse for sitt bidrag til sivilisasjonens historiske utvikling? Anonymkode: 846e1...436 Ja. Jeg hørte aldri noe om det. Mesopotamia ja. Men Babylon blir jo aldri nevnt i historie timene. Endret 18. september 2019 av Kallis92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 19. september 2019 #5 Del Skrevet 19. september 2019 Historien om Babels tårn er jo kjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kallis92 Skrevet 19. september 2019 Forfatter #6 Del Skrevet 19. september 2019 9 minutter siden, Raptuza skrev: Historien om Babels tårn er jo kjent Joa men det er mer propaganda fra bibelen ikke så mye i positivt lys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 19. september 2019 #7 Del Skrevet 19. september 2019 All pr er god pr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 19. september 2019 #8 Del Skrevet 19. september 2019 9 timer siden, Kallis92 skrev: Ja. Jeg hørte aldri noe om det. Mesopotamia ja. Men Babylon blir jo aldri nevnt i historie timene. Det er veldig mye som aldri er nevnt i historie timene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #9 Del Skrevet 19. september 2019 Baylons hengende hager var ett av den antikke verdens syv underverker. Byen var for jødene en syndens pøl der jøder levde som gisler etter å ha blitt deportert dit. I litt nyere tid er "Babylon" for en rastafarianer synonymt med alt som er galt og ødeleggende, og disco-låta "By the rivers of Babylon" med Boney M er en klassiker, og Babylon 5 er en ganske kul sci-fi serie. I Oslo finnes Bar Babylon og Babylon skredder/rens/systue og Babylon Pizza; gudene vet hvor mange steder rundt om i verden som er navngitt etter dette denne byen. Anonymkode: 8b87f...1cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 23. september 2019 #10 Del Skrevet 23. september 2019 På 19.09.2019 den 0.17, Kallis92 skrev: Ja. Jeg hørte aldri noe om det. Mesopotamia ja. Men Babylon blir jo aldri nevnt i historie timene. ? Babylon var ett av flere sentre for sivilisasjon i Mesopotamia. Mitt inntrykk er at eldre historie håndteres svært overfladisk i skolen (kan virkelig ikke huske hva vi lærte og ikke lærte om det da jeg gikk på skolen; det er lenge siden, og jeg leste mye utenom) og jeg tipper at det ikke ble snakket særlig mye om Ur, Akkad eller Sumeria heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #11 Del Skrevet 23. september 2019 Mener å huske at man lærer litt om at skriftspråket startet i Mesopotamia. Om det ikke brukes mye tid på det så er det jo fortsatt stor anerkjennelse å bli nevnt som de første med et skriftspråk. Ur mener jeg blir nevnt som en av verdens første byer og at flere historier fra Bibelen trolig stammer fra da jødene var fanget i Babylon og ble eksponert for deres religion. Anonymkode: b8da2...0c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2019 #12 Del Skrevet 23. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mener å huske at man lærer litt om at skriftspråket startet i Mesopotamia. Om det ikke brukes mye tid på det så er det jo fortsatt stor anerkjennelse å bli nevnt som de første med et skriftspråk. Ur mener jeg blir nevnt som en av verdens første byer og at flere historier fra Bibelen trolig stammer fra da jødene var fanget i Babylon og ble eksponert for deres religion. Anonymkode: b8da2...0c4 i historiefaget på skolen. Samt litt i religionstimene. Men er flere tiår siden jeg gikk på skolen så mulig jeg husker feil og at læreplanen er blitt endret. Anonymkode: b8da2...0c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå