Gå til innhold

46 år og gravid.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, O.G. skrev:

Uansett folk får gjøre som de vil, men ikke la seg lure og tro de voksne barna er så himla glade for nye småsøsken.

Men ofte så er de faktisk oppriktig glad, tro det eller ei 😉

Anonymkode: 92d05...13f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var en barnslig kommentar av meg, ser ikke ned på noen. Men mener at det er bedre å bli gravid i begynnelsen av 40 årene enn i tenårene. 

Anonymkode: 92d05...13f

Jeg forstår! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 10.31, NBA skrev:

Såklart, det er helt forjævlig gjort, både mot det nesten voksne barnet og det ufødte. Tenk deg å være pensjonist når barnet ditt fyller 20 år. Og tenk deg stakkars andre ungen, som får et søsken på alderen som sine egne barn omtrent.

Nei, folk må slutte med dette selvrealiseringstullet og få barn i anstendig tid. 

Hvor er galt med å ha pensjonert mor når man selv er voksen egentlig? Hva med alle uføre foreldre her til lands?

Anonymkode: 0aa4f...e1f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

Hva med dem som får sitt første barn i voksen alder, da? Da "svikter de jo ikke linjen sin" og "ødelegger for de eldste barna". Da har de ingen barnebarn å passe på. 

Det blir noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min ble født tante, nevøen hennes er 3 år eldre. 

Moren hennes var 40 når hun fikk venninna mi, 22 år mellom hun og eldste søsken 😊

Det er vanskelig å være med i ett familiebesøk der. For man klarer ikke helt å forstå hvem som er nevø/niese, hvem som er besteforeldre til hvem og hvem som er brødre osv. 

Det føles litt som en bunte med mennesker, i all slags forskjellige aldre som bare har fått "lempet" en tittel i fanget 😂 "Hei, jeg er tante Olga på 72 år" "Hei, jeg er nevøen hennes på 30 år" 

Anonymkode: 3ca8a...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen min ble født tante, nevøen hennes er 3 år eldre. 

Moren hennes var 40 når hun fikk venninna mi, 22 år mellom hun og eldste søsken 😊

Det er vanskelig å være med i ett familiebesøk der. For man klarer ikke helt å forstå hvem som er nevø/niese, hvem som er besteforeldre til hvem og hvem som er brødre osv. 

Det føles litt som en bunte med mennesker, i all slags forskjellige aldre som bare har fått "lempet" en tittel i fanget 😂 "Hei, jeg er tante Olga på 72 år" "Hei, jeg er nevøen hennes på 30 år" 

Anonymkode: 3ca8a...a9e

At en tante er 42 år eldre enn nevøen sin er da vel ikke så voldsomt uvanlig?

Anonymkode: 85cb4...032

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg får barn når jeg er 46 vil sønnen min være 26 😂, hvis jeg hadde ønsket barnet hadde jeg ikke tenkt et sekund over valget, ikke la stor aldersforskjell mellom barna være et hinder, se heller på det som en gave, førstemann kan jo sitte barnevakt!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer 😊 Jeg tenker drit i hva alle andre mener og kos deg med graviditeten og barnet! 

Anonymkode: 5b570...1e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er galt med å ha pensjonert mor når man selv er voksen egentlig? Hva med alle uføre foreldre her til lands?

Anonymkode: 0aa4f...e1f

De får svært ofte barn som også blir uføre tidlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RoH skrev:

De får svært ofte barn som også blir uføre tidlig 

🤦‍♂️

Anonymkode: 92d05...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, O.G. skrev:

Det tror jeg er løgn.

Så du mener mine voksne barn lyver?

Du mener og at mennesker i min omgangskrets som har langt yngre søsken lyver...

Wow, kanskje det er ditt bilde av situasjonen som ikke passer på alle?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Det blir et helt meningsløst spørsmål å stille, for om jeg aldri hadde vært født hadde jeg jo ikke visst om det. Jeg er på mange måter glad jeg finnes, men samtidig har det vært utrolig tungt å miste foreldrene mine mens jeg ennå var så ung, og det at jeg nå er fremdeles ung og barna mine er uten besteforeldre, jeg er uten foreldre, det er veldig tungt. Jeg har et godt liv med høy utdannelse, en superkul mann, et godt ekteskap og fantastiske barn. Men likevel, hadde jeg aldri blitt født hadde jeg jo ikke visst det.

Anonymkode: fb7ea...95e

Mine foreldre var i tyveårene når de fikk meg, men slik livet engang er så var jeg foreldreløs i tenårene.

1 døde i ulykke og 1 til sykdom, så selv de som har unge foreldre har ingen garanti

Anonymkode: 22ccd...f74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.9.2019 den 22.09, AnonymBruker skrev:

Og ingen av dere har høyere utdanning? 

Anonymkode: 92d05...13f

Kan bare snakke for meg selv.

Nei jeg har lite utdanning men eier flere vellykkede firmaer så klarer meg bra

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Har skrevet i et annet innlegg i denne tråden at de gikk aktivt inn for å få barn, ja. De hadde prøvd i 14 år da de fikk meg. Og hadde de blitt plutselig gravide, hadde faktisk abort vært en mulighet på 80-tallet også. Og det er det de burde gjort. 

Anonymkode: fb7ea...95e

Såpass. Mine foreldre var unge da de fikk meg. De levde livet med rusmisbruk og hele oppveksten var preget av grov omsorgssvikt. De døde i 30 årene av overdose. Er likevel glad jeg er født. Er du sikker på at det kun er alderen dems som gjør at du faktisk skulle ønske de ikke hadde fått deg? Du sier du har alt på stell med mann, høyere utdanning ++ og allikevel?? 

Anonymkode: 18c81...1a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, RoH skrev:

De får svært ofte barn som også blir uføre tidlig 

Så de som har pensjonerte foreldre i 20 års alder blir pensjonert tidlig?😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.9.2019 den 17.58, O.G. skrev:

Jeg tror voksne folk gjerne kunne se for seg en abort når en av deres godt voksne foreldre kommer med nyhetene om den nye verdensborgeren. De vil nok ikke si noe, kanskje heller ikke bevisst tenke det, men at de blir lei seg hvis det går galt med svangerskapet, tror jeg ingenting på. 

Det tror ikke jeg. Du tror alle andre tenker som deg. Det gjør de fleste heldigvis ikke. Du snakker om å svikte linjen sin. Det er jo ikke noe kongedømme akkurat. Du får det høres ut som en episode av Game of Thrones. Å nei nå er Censai gravid, storebror "hvordan skal det gå med vårt krav til tronen. 🤣 De fleste takler dette helt fint 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig i tenkeboksen, men heller  90% mot nei.  Det som gjør at jeg har fått dette innfallet er nok at barnet mitt er 20 og at jeg føler mye på at mannen min ikke har barn. Han har aldri presset meg men jeg tror han har hatt et håp.  (jeg hadde et barn da jeg traff mannen min)   Jeg hadde akutt KS med sønnen min og utviklet av en eller annen grunn veldig fødselsangst i årene etter, selv om jeg slapp å prøve fødsel før KS: 

En annen grunn til at jeg ikke har fått flere er at barnet mitt hadde kolikk til han var 3 mnd og at jeg var alene med han fra han var 2-5 år. (far hadde han bare i helgene til vi fikk delt omsorg)  Syns det var tungt å ha hovedomsorgen for en liten gutt i trassalder.  En grunn til er at jeg egentlig aldri har vært veldig barnekjær og at barnet mitt ikke var planlagt, var jo selvfølgelig over meg av lykke da barnet kom men svangerskapet var tøft (fordi jeg hadde kjærlighetsorg for en annen) og fordi jeg visste at jeg ikke elsket barnefaren.  En annen meget tungtveiende grunn er at jeg er redd for å få et barn med downs og den risikoen er jo mangedoblet når man er såpass gamme. Komplisert.....og det er derfor jeg ikke har villet ha flere.   Skulle bare ønske dette innfallet kom for 5-6 år siden... Har lite lyst å være i pensjonistalder når barnet er 20. 

Tusen takk for alle svar.

TS

Anonymkode: 08ef0...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tutte skrev:

Så de som har pensjonerte foreldre i 20 års alder blir pensjonert tidlig?😊

Jada neste alle som har foreldre som blir pensjonister i 20 års alderen pensjonerer seg som tiåringer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 20.40, Tutte skrev:

I svangerskap ved høyere alder, så blir man fulgt nøye opp med mange kontroller og flere ultralyder, så ingen fare. Det opplevde jeg da jeg var gravid i en alder av 36, og over 40 så blir man enda mer fulgt opp vil jeg tro. Følte at jeg var i de tryggeste hender hele veien. En risiko med svangerskap og fødsel er det jo uansett alder.

Svangerskapet og fødselen min med nr 2 gikk faktisk mye lettere enn svangerskap og fødsel med førstemann da jeg var 26.

Hadde ikke noen oppfølging nå når jeg fikk min siste i en alder av 36, tror nok ikke de starter med ekstra oppfølging før 38 med mindre du har noe ekstra. 

Anonymkode: deb28...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...