Gå til innhold

Noen med Ikeakjøkken, «normal» takhøyde og 100cm overskap?


Ingebjørg

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette inn nytt Ikeakjøkken, i en leilighet med normal takhøyde (2,42m). 

Man får jo plass til veldig mye mer i 100-skap enn 80 skap. Noen som har satt inn 100-skap og er fornøyd/misfornøyd?

Blir det for trangt mellom benk og overskap, og hvor mye foring la du evt inn på toppen?

Flyttet fra drømmekjøkkenet, men hadde da 3m under taket, og god plass til 100 skap... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Ingebjørg skrev:

Jeg skal sette inn nytt Ikeakjøkken, i en leilighet med normal takhøyde (2,42m). 

Man får jo plass til veldig mye mer i 100-skap enn 80 skap. Noen som har satt inn 100-skap og er fornøyd/misfornøyd?

Blir det for trangt mellom benk og overskap, og hvor mye foring la du evt inn på toppen?

Flyttet fra drømmekjøkkenet, men hadde da 3m under taket, og god plass til 100 skap... 

Jeg har 100-skap, ca. 2,42 under taket og mangler en eller maks to cm. på femti cm. mellom benk og overskap. Foring på toppen er cirka 5 cm. Det var ikke jeg som monterte kjøkkenet. Er fornøyd, mye bedre plass selv om jeg bare er 1,60 og ikke rekker opp uten gardintrapp. Lagrer det som blir brukt minst som kakebokser og lignende øverst. I glasskapet har jeg par dekorative vaser øverst.   

Anonymkode: 50c63...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg er ganske høy (1,80), og er litt redd for at det blir vanskelig å se skikkelig på benken. Men du tror ikke det skal være noe problem...? Jeg måler og måler, men finner liksom ingen løsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ingebjørg skrev:

Takk for svar! Jeg er ganske høy (1,80), og er litt redd for at det blir vanskelig å se skikkelig på benken. Men du tror ikke det skal være noe problem...? Jeg måler og måler, men finner liksom ingen løsning...

Det vet jeg ikke, men tror ikke det blir noe problem. Prøvde stå på tå og så absolutt alt på benken. ;) 

Det ser heller ikke unaturlig ut. Det eneste jeg ikke kan ha er oppheng til store kniver. Har ikke prøvd fordi kjøkkenet er så lite og det vil se dominerende ut. 

Anonymkode: 50c63...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke, men tror ikke det blir noe problem. Prøvde stå på tå og så absolutt alt på benken. ;) 

Det ser heller ikke unaturlig ut. Det eneste jeg ikke kan ha er oppheng til store kniver. Har ikke prøvd fordi kjøkkenet er så lite og det vil se dominerende ut. 

Anonymkode: 50c63...532

Andre på 1,80 har vært på kjøkkenet og laget mat og ikke bemerket noe. 

Anonymkode: 50c63...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...