Gå til innhold

Gir ikke øyekontakt i samtale. Uhøflig og rart


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På studiet er der en person som gir meg lite øyekontakt når vi har en samtale, spesielt når vi er en gruppe. Jeg syns det er rart og uhøflig. Personen det gjelder er utadvendt og meget oppegående sådan. Jeg føler h*n snakker til alle andre når vi diskuterer og gir meg omtrent ingen øyekontakt. Jeg syns det er snålt, rart, og mest kleint. 

Ingen andre jeg har opplevd tilsvarende med..... 

Gjør jeg h*n nervøs? Føler h*n seg underdanig ? 

Jeg skal ikke tolke for mye..... ønsker mest litt tanker rundt dette..:) 

Anonymkode: 3ecbc...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv kan jeg oppleve øyekontakt som ubehagelig, spesielt på dårlige dager og noe mennesker er vanskelig og se i øya enn andre. Kan hende at han/ hun ikke føler seg helt trygg på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykt dårlig på øyekontakt selv. Handler absolutt ikke om at jeg føler meg hverken bedre eller dårligere enn andre, men føler det går over intimsonen min som nok er litt stor.

Anonymkode: 4c1fc...16a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2019 den 20.41, AnonymBruker skrev:

På studiet er der en person som gir meg lite øyekontakt når vi har en samtale, spesielt når vi er en gruppe. Jeg syns det er rart og uhøflig. Personen det gjelder er utadvendt og meget oppegående sådan. Jeg føler h*n snakker til alle andre når vi diskuterer og gir meg omtrent ingen øyekontakt. Jeg syns det er snålt, rart, og mest kleint. 

Ingen andre jeg har opplevd tilsvarende med..... 

Gjør jeg h*n nervøs? Føler h*n seg underdanig ? 

Jeg skal ikke tolke for mye..... ønsker mest litt tanker rundt dette..:) 

Anonymkode: 3ecbc...8e1

Om hun har øyekontakt med de andre i gruppen, er det et tegn på at hun ignorerer deg bevisst. 

Hersketeknikk 

Konfronter henne 

Endret av Lienna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke flink med øyekontakt selv fordi jeg syntes det er ubehagelig. Ifølge nevropsykolog så har jeg autistiske trekk og derfor er det lett for å bli sånn, er ikke slemt/frekt ment, det er bare sånn jeg beskytter meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hersketeknikk, personen misliker deg, personen er utrygg på deg, personen synes du er stygg, personen synes du er slående vakker, personen liker deg. Bare å konfrontere!

Anonymkode: dbab8...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tilsynelatende utadvendte kan faktisk være ganske innadvendte også 😉

Du får gi d litt tid, vedvarer d, så spør du bare 😊

Anonymkode: 5add4...6ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, jeg kan nok virke på andre slik som denne personen du beskriver. Jeg har ikke autisme, men mange dårlige erfaringer med mennesker, fra tidlig i livet. Så hos meg handler det vel om at andres direkte og vedvarende blikk kan bli litt "mye" for meg.

Jeg er veldig klar over dette og at det kan oppfattes negativt, noe som gjør det hele enda mer vanskelig. Å bli konfrontert kan oppleves som at andre ikke respekterer mine grenser.

Anonymkode: 2959d...f3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S. Jeg har også lagt merke til at det finnes kulturelle forskjeller ang. blikkontakt, og trives derfor godt sammen med mennesker som har mer diskret og laidback blikkontakt, heller enn å "stirre meg rett i øya".

Anonymkode: 2959d...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikk, personen misliker deg, personen er utrygg på deg, personen synes du er stygg, personen synes du er slående vakker, personen liker deg. Bare å konfrontere!

Anonymkode: dbab8...912

Jeg tenker ikke nødvendigvis at personen misliker meg, kanskje h*n har noen issues jeg ikke er klar over, som er meget godt usynlig. 

ts

Anonymkode: 3ecbc...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 0.48, AnonymBruker skrev:

Aspergers syndrom

Anonymkode: c1c07...ec9

herregud... utrolig hva slags diagnoser man kan få pga et symptom...

Anonymkode: f8e2a...0ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er sånn med mennesker jeg syntes er creepy, som enten har dårlig hygiene, har ekle blikk, virker manipulerende, selvopptatt, fordømmende osv. 

Anonymkode: 32432...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS, jeg kan nok virke på andre slik som denne personen du beskriver. Jeg har ikke autisme, men mange dårlige erfaringer med mennesker, fra tidlig i livet. Så hos meg handler det vel om at andres direkte og vedvarende blikk kan bli litt "mye" for meg.

Jeg er veldig klar over dette og at det kan oppfattes negativt, noe som gjør det hele enda mer vanskelig. Å bli konfrontert kan oppleves som at andre ikke respekterer mine grenser.

Anonymkode: 2959d...f3e

samme her. utrolig at noen her i tråden diagnoserer oss som aspergers pga dette

Anonymkode: f8e2a...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen synes det er ubehagelig med øyenkontakt. Faktisk vil øyenkontakt med deg føre til at de ikke får med seg så godt det du sier. Jeg synes vi skal respektere at vi alle er forskjellige, og at det ikke kun er øyenkontakt som er det eneste riktige.

Anonymkode: 5edea...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Lienna skrev:

Om hun har øyekontakt med de andre i gruppen, er det et tegn på at hun ignorerer deg bevisst. 

Hersketeknikk 

Konfronter henne 

hvordan kan du vite at det er bevisst? jeg gjør dette selv, helt ubevisst med mindre jeg fokuserer på det. det er hverken hersketeknikk og jeg trenger heller ingen konfrontasjoner på det..

Anonymkode: f8e2a...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

hvordan kan du vite at det er bevisst? jeg gjør dette selv, helt ubevisst med mindre jeg fokuserer på det. det er hverken hersketeknikk og jeg trenger heller ingen konfrontasjoner på det..

Anonymkode: f8e2a...0ba

Jeg vet ikke hundre prosent hva som foregår i andres menneskers indre liv.

Men jeg mener at det kan være et tegn på at vedkommende ignorerer om hun har øyekontakt med alle i gruppen unntatt en person..... 

Håper jeg blir forstått rett

Anonymkode: 7a6c5...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...