Gå til innhold

eggløsning


Tulipan

Anbefalte innlegg

Jeg fikk første mens etter at jeg sluttet med P-pillene fredag 13.5. Når kan jeg regne med å få eggløsning ???

14 dager etter første mens sise dag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke ca 14 dager etter mensens förste dag? Men samtidig er jo det ogsa litt forkjellig fra person til person og syklus til syklus. Förste step etter pille slutt er kanskje a finne ut hvor lang syklus du har. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er å regne eggløsning 14 dager FØR forventet menstruasjon. For de med 28 dagers syklus blir det akkurat det samme som 14 dager etter forrige menstruasjon....

Etter langvarig p-pillebruk kan det ta litt tid før du er tilbake til din opprinnelige syklus. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med gjennomsnittet 28 dagers syklus og EL på 14. dag blir det ikke "14 dager etter første mens sise dag " men i så fall 14 dager etter siste mens' første dag.

En gjennomsnittelig syklus er 28 dager, men det er slett ikke sikkert DIN syklus er 28 dager av den grunn. En gjennomsnittelig EL finner sted 14 dager før mens, men alt fra 10 til 18 er helt normalt, så hvor lang denne perioden er for deg kan vi ikke vite sånn uten videre.

Og du sluttet på p-piller nå. Da kan det ta noen måneder før du får EL i det hele tatt. Jeg sluttet selv med p-piller, uten å bli prøver, for snart tre måneder siden. Ingen ting tyder på at jeg har hatt EL enda. Mine to første pillefrie sykluser var på 33 og 32 dager, men etter alt å dømme uten EL (Ifølge temperturen min i alle fall) Det er normalt at det tar fra 0 til 6 måneder å få syklusen stabilisert etter p-pillebruk.

Du kan altså regne med å få din første EL i dag. Eller i november. Eller alle dager mellom der...

Dersom du vil vite når du har EL vil jeg anbefale deg temping eller el-tester, gjerne kombinert med å følge med på utfloden og evt livmortappen. Kan være meget lærerikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...