Gå til innhold

Haster. Piffe opp Trh.sodd på boks med svineknoke. Trenger mere veske. Hva gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har digg hjemmekokt svineknoke jeg må bruke siste rest av i dag. Har ikke mye i hus jeg kan bruke det til nå, så det blir en boks med trondhjems sodd, 2.5 dl svineknoke i biter , 3 poteter i biter 4 gulrøtter i biter. Noe mer jeg kan ha i eller bør jeg ha mer potet og gulrot? Vi er 2 voksne sultne personer. Serveres med Røros flatbrød og smør

Trenger mere veske for å opprettholde suppe/lapskaus følelsen/ gi nok mat. Svineknoke er salt, skal jeg bare tilsette mere vann eller ha gr.saks buljong oppi også?

Eller andre tips?

Anonymkode: 0fae9...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta oppi vann. Så smaker du om du trenger litt buljong i tillegg. Ekstra grønnsaker er alltid godt; potet, gulrot, kål, sellerirot, purre, løk f eks 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løk? Sikker? Jeg har ferdig oppkuttet løk i fryseren, bare ta en liten neve op pitte oppi eller steke den først.

Anonymkode: 0fae9...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Løk? Sikker? Jeg har ferdig oppkuttet løk i fryseren, bare ta en liten neve op pitte oppi eller steke den først.

Anonymkode: 0fae9...a2f

Kanskje for sent. Men ja, løk. Bare kok det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Droppet løk og hadde oppi enda en potet og kvernet sort pepper. Trengte ikke mere veske. Ble veldig godt med svineknoke, potet og gulrot. Ble som lapskaus.

Anonymkode: 0fae9...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...