Gå til innhold

Plutselig veldig uren hud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i sommer fått utrolig dårlig hud. For det meste mye og store vonde kviser i ansikt. Også en del store vonde kviser på bryst og rygg. Kan det komme fra:

-har ikke solt meg i sommer men har gått til et spraytansted og fått spraytan 3-4 ganger per måned. 

- tok microneedling i ansikt, men føler problemene kom før dette.

- har sluttet på p-piller men sluttet på det i fjor høst og problemene kom ikke før ca mai/junk

-begynt å jobbe natt i stedet for dag

Anonymkode: c3152...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kviser på bryst og rygg er ofte hormonelt. Noen ganger kan det ta flere måneder før du får dårlig hud etter du slutter med p-piller.

Spraytan 3-4 ganger i måneden er ganske ofte, mest sannsynlig det som er grunnen 

Anonymkode: d99e4...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 4.04, AnonymBruker skrev:

Kviser på bryst og rygg er ofte hormonelt. Noen ganger kan det ta flere måneder før du får dårlig hud etter du slutter med p-piller.

Spraytan 3-4 ganger i måneden er ganske ofte, mest sannsynlig det som er grunnen 

Anonymkode: d99e4...88a

Jeg har funnet ut at det var mest sannsynlig pga jeg sluttet på p-piller. Så nå har jeg begynt igjen. Noen som vet hvor lang tid det tar fra jeg begynner på p-piller til jeg ser forandring på hud?

Anonymkode: c3152...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig er det på grunn av p-pillene, men det kan jo også være fordi du får for lite sollys. Kan også være at du reagerer litt på spraytan

Anonymkode: 3f33b...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...