Gå til innhold

Hva har skjedd med Zalando?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig dårlig erfaring med Boozt. Elendig service. Kunden har ikke mye de skulle sagt om noe er galt. Skulle vært politianmeldt. Hold dere unna.

Anonymkode: ecfe0...0bc

Du kan ikke bare politianmelde fordi du ikke kjenner til forbrukerkjøpsloven.

Anonymkode: d6643...279

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ingen måte å betale på forhånd hos meg. Kjøpte masse klær i går og jeg betaler altid med bankkort. Jeg er hvertfall fornøyd med Zalando.

Anonymkode: b62b6...198

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig dårlig erfaring med Boozt. Elendig service. Kunden har ikke mye de skulle sagt om noe er galt. Skulle vært politianmeldt. Hold dere unna.

Anonymkode: ecfe0...0bc

Har du dårlig opplevelse så ikke bestill derfra. 

Politianmeldelse? Tull. 

Anonymkode: 7b500...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du dårlig opplevelse så ikke bestill derfra. 

Politianmeldelse? Tull. 

Anonymkode: 7b500...965

Det har jeg og bestiller aldri derfra selvsagt. De bryter kjøpsloven, derfor politianmeldelse.

Anonymkode: ecfe0...0bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg og bestiller aldri derfra selvsagt. De bryter kjøpsloven, derfor politianmeldelse.

Anonymkode: ecfe0...0bc

For det første er det forbrukerkjøpsloven som gjelder. For det andre kan du ikke anmelde brudd på forbrukerkjøpsloven 😂

Anonymkode: d6643...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Useriøst er jo kunder som dere som bestiller hauger av ting, og sender tilbake det meste.

Anonymkode: d6643...279

Hvis de ikke ønsket at folk skulle returnere kunne de jo ta noen (andre) grep selv. For eksempel oppgi benlengde og livvidde på bukser. Eller mener du at jeg skal beholde en bukse som er både alt for lang og generelt alt for stor til tross for at både størrelse og måltabell skulle tilsi at den passer for å være grei? :klo: Å tilby 100 dagers returrett og gratis retur er jo heller ikke noe sjakktrekk hvis man ikke ønsker returer, men det gjør altså Zalando. 

Men som sagt; Jeg handler ikke der mer så da slipper de både salg til og returer fra meg! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Leo skrev:

Hvis de ikke ønsket at folk skulle returnere kunne de jo ta noen (andre) grep selv. For eksempel oppgi benlengde og livvidde på bukser. Eller mener du at jeg skal beholde en bukse som er både alt for lang og generelt alt for stor til tross for at både størrelse og måltabell skulle tilsi at den passer for å være grei? :klo: Å tilby 100 dagers returrett og gratis retur er jo heller ikke noe sjakktrekk hvis man ikke ønsker returer, men det gjør altså Zalando. 

Men som sagt; Jeg handler ikke der mer så da slipper de både salg til og returer fra meg! 

Det er forskjell på å returnere noe som ikke passer, og bestille 30 plagg og sendte tilbake 25.

Anonymkode: d6643...279

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å returnere noe som ikke passer, og bestille 30 plagg og sendte tilbake 25.

Anonymkode: d6643...279

Hvis 25 av 30 plagg ikke passer så returnerer man selvfølgelig! Som sagt oppgis det sjelden eller aldri mål på selve plagget så da er det umulig å vite hva som passer og ikke før man faktisk har prøvd. Ofte er også plaggene feilmerket i nettbutikken og for eksempel oppgitt å være i bomull. Når man da mottar plagget og det viser seg å inneholde bare 30% bomull vil man ofte ønske å returnere. Antallet returer kunne altså sannsynligvis enkelt ha blitt redusert, men de er ikke interessert i å gjøre det og velger altså en løsning som går ut på å, i praksis, stenge enkelte kunder ute. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å returnere noe som ikke passer, og bestille 30 plagg og sendte tilbake 25.

Anonymkode: d6643...279

Husker ikke hvor jeg leste det, men det er ikke lenge siden Zalando sa at de slet med akkurat dette. Folk bestiller mengder med klær for så å returnere mesteparten. Mange bestiller f.eks samme plagg i forskjellig størrelse for å se hvilken som passer. De som ikke passer blir returnert.

Anonymkode: 1c2de...117

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker ikke hvor jeg leste det, men det er ikke lenge siden Zalando sa at de slet med akkurat dette. Folk bestiller mengder med klær for så å returnere mesteparten. Mange bestiller f.eks samme plagg i forskjellig størrelse for å se hvilken som passer. De som ikke passer blir returnert.

Anonymkode: 1c2de...117

Hvis det da altså er et stort problem for dem så bør de a) ta klekkelig betalt for returer og b) opplyse om mål på plaggene på nettsiden for størrelser er i beste fall veiledende.

Det siste jeg bestilte derfra var for eksempel en boblevest og i str. 42 var den så liten at den ikke en gang passet naboens 3. klassing. Hadde brystmålet vært oppgitt på nettsiden ville den selvfølgelig aldri ha blitt bestilt i utgangspunktet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kalkulator
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menerdet var en tråd her tidligere om noen som synes zalando har blitt så dårlig i det siste, men finner den ikke igjen, så bare prøver meg her.

Før så kunne jeg betale med faktura, noe som ikke går lenger selvom det er lenge siden jeg kjøpte noe fra zalando sist. Sikkert pga for mange returer. Så da betalte jeg med forhåndsbetaling og trodde det ville belastes av kontoen min idet kjøpet ble gjennomført, men nei.. i mailen jeg fikk står det "Betalingsmetode: Forhåndsbetaling For at betalingen skal kunne bli riktig tilordnet, ber vi deg vennligst betale hver bestilling separat og oppgi ordrenummeret som referanse i meldingsfeltet." Så nå må jeg betale de fire artiklene jeg har bestilt hver for seg før de sender varene? 😐

Anonymkode: ecd1a...0fb

Du trenger ikke betale varene hver for seg. Betal alle varene samlet:) Når betalingen er registrert begynner prosessen med å pakke og sende varene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Leo skrev:

Hvis 25 av 30 plagg ikke passer så returnerer man selvfølgelig! Som sagt oppgis det sjelden eller aldri mål på selve plagget så da er det umulig å vite hva som passer og ikke før man faktisk har prøvd. Ofte er også plaggene feilmerket i nettbutikken og for eksempel oppgitt å være i bomull. Når man da mottar plagget og det viser seg å inneholde bare 30% bomull vil man ofte ønske å returnere. Antallet returer kunne altså sannsynligvis enkelt ha blitt redusert, men de er ikke interessert i å gjøre det og velger altså en løsning som går ut på å, i praksis, stenge enkelte kunder ute. 

Jeg har aldri sendt tilbake noe der.

Du må ha en merkelig kropp.

Anonymkode: d6643...279

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare positive erfaringer med zalando, og har bestilt ganske mye derfra.

Anonymkode: b4fd9...04e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare positive erfaringer med zalando, og har bestilt ganske mye derfra.

Anonymkode: b4fd9...04e

Jeg og ☺️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sendt tilbake noe der.

Du må ha en merkelig kropp.

Anonymkode: d6643...279

Ja, veldig merkelig! :ler:Korte bein, (relativt) smale hofter og brede skuldre. Men vi med merkelige kropper trenger klær vi også! :nigo: Jeg må ha merkelige føtter også for i garderoben min finnes det sko i alt fra str. 36,5 til str. 40. Det sier seg selv at det ikke blir så enkelt da! (Men det hadde også blitt betydelig enklere hvis de kunne oppgi innvendig lengde på skosålen...). 

For øvrig handler jeg en del på Ebay også og der er bomkjøpene heller sjeldne nettopp fordi jeg sørger for å få oppgitt mål på plagget før jeg bestiller. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å handle på en butikk i stedet?

Så slipper man alt dette tullet i forhold til å finne rett størrelse.

Anonymkode: dca4a...240

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å handle på en butikk i stedet?

Så slipper man alt dette tullet i forhold til å finne rett størrelse.

Anonymkode: dca4a...240

Skulle gjerne ha tatt meg en skikkelig shoppingrunde nå når jeg er på jakt etter en ny ullkåpe, men det er dessverre ikke praktisk mulig :( Altså er jeg svært glad for at det lar seg gjøre å bestille på nettet. Det faktum at jeg er forholdsvis lav og dertil bredskuldret gjør det uansett vanskelig å finne en som sitter fint så jeg kan risikere å måtte tråle butikker i dagevis før jeg finner noe som kan passe. 

En annen ting er at når man får anledning til å prøve klær og sko hjemme så reduserer det antall bomkjøp fordi man kan se hvordan det blir med forskjellig tilbehør og passer sammen med ting man har fra før. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt inn sikkert 8-10 bestillinger i året i mange år, og alltid fått opp faktura som alternativ. Bestiller for flere tusen hver gang og betaler bare for det jeg beholder hvilket som regel er kun et par ting. Det virker veldig vilkårlig hvem som får benytte seg av faktura og ikke.

Anonymkode: 67588...ae1

Bare vent, plutselig er du også ute i kulda 🤣🏳️

 

hilsen tidligere Zalando-kunde.....

Anonymkode: 5edc4...a2f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å returnere noe som ikke passer, og bestille 30 plagg og sendte tilbake 25.

Anonymkode: d6643...279

Naturlig å bestille 5-6 i slengen da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Albbas said:

Jeg har aldri hatt problemer med betaling, men har valgt å slutte å handle der pga disse erfaringene andre har. Veldig useriøst. 

Samme her, ble skremt etter å ha lest her på KG og handler ikke mer på Zalando. Kanskje dumt? men så synes også det var dyrt og ymse utvalg.

Anonymkode: e42a4...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...