Gå til innhold

Hvorfor eier folk hunder?


Kallis92

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hunder er avlet opp til å bli simple dyr. Jeg har aldri følt mestring av å skape bånd til en hund. I mine øyne går flere arter forran.

Anonymkode: 40e6d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundeeier, antagelig for resten av livet.

Jeg synes det er vakre dyr. Snille. Hengivne. En som alltid er der.

Er derimot ikke kattemenneske og kunne ikke tenkt meg katt personlig. Likevel forstår jeg de som er glad i katter, evner å sette meg inn i hva de føler for dem. Fordi det sikkert er det samme som jeg føler for hunder. 

For meg er hunder mer forutsigbare, jeg stoler mer på en hund enn en katt, at hunden ikke biter eller klorer. Katter er selvstendige dyr som i liten grad lar seg styre, mens hundene er stikk motsatt. Jeg har alltid hatt hund, så er sikkert noe med hva man er vant til og trygg på også. 

Så lenge jeg plukker opp etter hunden min. Oppdrar den. Holder kontroll på den så den ikke hopper opp på eller skremmer noen. Passer på at den ikke blir stående og gneldre. Da er den vel hverken til sjenanse eller irritasjon?

Anonymkode: 8ad86...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kallis92 skrev:

Er ikke hunden mentalt på lik linje med et tilbakestående barn? Tenker hva om hunden går beserk og biter strupen av deg?.

Kanskje noen. IKKE Skikkelige bikjer som elsker deg. 

-Aldri opplevd. 

-Tenker ikke på hva hunden gjør, -når den går beserk og biter strupen av katta som prøvde å bølle med kattene våre,

-på tomta vår...? -ALDRI GJORT.

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan man kan gå rundt og "hate" dyr. Mistenker at folk ikke har utdanning til å skjønne hva ordet betyr eller misbruker det for å være så dramatisk så mulig. 

Men jaja, det må være fælt å gå rundt med det "hatet" hele tiden. Dagdrømmer dere om hunder/dyr som pines for å føle dere bedre? Opptar hunder mye av tankene dine? Blir du sint/føler vemmelse hver gang du ser en hund? Bruker du mye energi på å klage og sutre om hunder? 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som absolutt hater hunder skjønner virkelig ikke at folk kan like dem. De er så stygge og ekle, lukter dritt og de gneldrer. Men det fins jo folk som ikke fatter hva jeg ser i katter, som jeg elsker(det skal sies, ingen har gått ut av huset mitt uten å like katten min. Han er sånn: liker du meg ikke? Du SKAL like meg!» 

Anonymkode: f552b...d94

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hundeeier, antagelig for resten av livet.

Jeg synes det er vakre dyr. Snille. Hengivne. En som alltid er der.

Er derimot ikke kattemenneske og kunne ikke tenkt meg katt personlig. Likevel forstår jeg de som er glad i katter, evner å sette meg inn i hva de føler for dem. Fordi det sikkert er det samme som jeg føler for hunder. 

For meg er hunder mer forutsigbare, jeg stoler mer på en hund enn en katt, at hunden ikke biter eller klorer. Katter er selvstendige dyr som i liten grad lar seg styre, mens hundene er stikk motsatt. Jeg har alltid hatt hund, så er sikkert noe med hva man er vant til og trygg på også. 

Så lenge jeg plukker opp etter hunden min. Oppdrar den. Holder kontroll på den så den ikke hopper opp på eller skremmer noen. Passer på at den ikke blir stående og gneldre. Da er den vel hverken til sjenanse eller irritasjon?

Anonymkode: 8ad86...4b7

Jeg synes derimot katter er mye mer forutsigbare. Men det er fordi jeg aldri har hatt hund, og derfor ikke kan "lese" dem. Katter er ikke opptatt av å "please" eieren da de ikke er flokkdyr, men med godsaker på lur er det overraskende mye man kan lære en katt. Mitt inntrykk er at de lærer raskere enn hunder, men at forskjellen ligger i at de er mer opptatt av å selv bli "pleaset" og overhode ikke om du selv blir det😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Kallis92 skrev:

Eh... hvis de klorer "som oftest er en ting når man skrur på støvsuger eller om de "mmmmm" lager slik lyd. Men du vet det. De klikker ikke på deg som hunden de unngår deg. Og hvis de skulle angripe kan man bare sparke de bort "ikke gjør det" men med en hund kan de bite strupen av deg eller hogge i foten din.

Så hunder er dobbelt så verre. Det hjelper heller ikke at de lider mye av angst som dyr iforhold til en katt eller noen andre dyr som ikke er så klengete.

Du har vært heldig som aldri har blitt angrepet av en katt. Om en katt skal ta deg er det INGENTING du kan gjøre, om en hund vil ta deg er det en rekke ting du kan gjøre for å vise hunden at du ikke er en trussel og avverge ett angrep.

Anonymkode: b1ac2...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om en katt skal ta deg er det INGENTING du kan gjøre,

He, Hehhh. 

Stein gal bikkje på 25 -84 Kg... ALL INN...

-IKKE He, Hehhh...

KATTE...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev:

Kanskje noen. IKKE Skikkelige bikjer som elsker deg

-Aldri opplevd. 

-Tenker ikke på hva hunden gjør, -når den går beserk og biter strupen av katta som prøvde å bølle med kattene våre,

-på tomta vår...? -ALDRI GJORT.

a.

Fordel for deg, ikke for hunden,

Anonymkode: 40e6d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Ulveedderkopp skrev:

Jeg synes derimot katter er mye mer forutsigbare. Men det er fordi jeg aldri har hatt hund, og derfor ikke kan "lese" dem. Katter er ikke opptatt av å "please" eieren da de ikke er flokkdyr, men med godsaker på lur er det overraskende mye man kan lære en katt. Mitt inntrykk er at de lærer raskere enn hunder, men at forskjellen ligger i at de er mer opptatt av å selv bli "pleaset" og overhode ikke om du selv blir det😂 

Katter er flokkdyr,men om de blir overlatt til seg selv så klarer de seg selv.

Anonymkode: 40e6d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordel for deg, ikke for hunden,

Anonymkode: 40e6d...a38

HÆ ... 😜

¨Smartepus¨ PÅ Tomta mi...

HI, HI. ...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sliten og kjørt indeed

Anonym 40e6d...a38

Overlevd Jeg, -og dyra mine...

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har vært heldig som aldri har blitt angrepet av en katt. ...

Anonym b1ac2...c43

Åhh, - s Å  HELDIG... 

ALDRI...

HI, HI. ...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig, om jeg er redd for at noen skulle drept og spist meg om de fikk sjangsen er knappen på katta altså! Han hyler, maler, bråker og står på om han finner en tom matskål, selv om han spiste kl 23 og nå er kl 4 om natta 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

5 timer siden, Sliten&kjørt52 skrev:

He, Hehhh. 

Stein gal bikkje på 25 -84 Kg... ALL INN...

-IKKE He, Hehhh...

KATTE...

a.

Jeg bare må spørre... Hva ER greia med skrivemåten din?

Anonymkode: bcd2c...de0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette med "kattemennesker" og "hundemennesker".

Selv er jeg er "dyremenneske".

Det er ikke alle dyr (art, rase, eller individ) jeg har lyst til å leve sammen med, men jeg hater eller misliker dem da ikke av den grunn.

 

Anonymkode: 3f922...3f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker ikke katter spesielt godt, men spør aldri meg selv hvorfor andre orker å ha dem. Ser heller ikke ned på katter, utover at jeg er takknemmelig over å slippe å finne dagens fangst ala døde mus i gangen slik naboen min gjør.

Jeg er hundemenneske så det holder. Ikke lukter det hund hos meg (med normal pels og normal hygiene så skal det da ikke stinke hund i hjemmet?!), røyter som normalt (men med robotstøvsuger merkes det ikke)... Hun er en humørspreder uten like, lojal og trofast, en flott lekekamerat for barna og «sisten» med barna løpende etter seg er en favoritt. Livet uten henne hadde faktisk vært skikkelig kjedelig.

Er forøvrig mer redd mannen i gata skal gå i strupen på meg enn en hund.

Endret av Pinkpashion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke et kattemenneske, men jeg kunne ikke funnet på å snakke sånn som du gjør om et kjæledyr. 

Anonymkode: 087ae...836

Jeg snakker om hunder slik jeg snakker om andre stygge og ekle dyr, typ edderkopper og tusenbein :) 

Anonymkode: f552b...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste hunder angriper ikke folk. Hvis de gjør det så er det noe som ikke stemmer. 

Anonymkode: 0c32d...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne aldri hatt hund. Tenk på håravfallet .Man må gå tur med dem i all slags vær. Huset/leiligheten lukter hund...

Anonymkode: 84959...e5c

Det er ikke alle raser som røyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...