Gå til innhold

Hvorfor eier folk hunder?


Kallis92

Anbefalte innlegg

På mentalt nivå. Er ikke hunden mentalt på lik linje med et tilbakestående barn? Tenker hva om hunden går beserk og biter strupen av deg?.

Noen raser er kule... Men vet ikke hvorfor folk ikke bare velger katt bare .Hund høres bare risikabelt ut.

 

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katter skader vel fler enn hunder gjør. Og ja, de kan klikke, på lik linje med hver og en av oss. Så skulle man gå rundt å tenke på det, så burde man låse seg inn i en hule, gro sin egen mat.Ja egentlig lage sitt eget land, med null innslipp av andre. Ikke engang maur må få krysse grensen.

Anonymkode: 8b20a...965

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katter skader vel fler enn hunder gjør. Og ja, de kan klikke, på lik linje med hver og en av oss. Så skulle man gå rundt å tenke på det, så burde man låse seg inn i en hule, gro sin egen mat.Ja egentlig lage sitt eget land, med null innslipp av andre. Ikke engang maur må få krysse grensen.

Anonymkode: 8b20a...965

Eh... hvis de klorer "som oftest er en ting når man skrur på støvsuger eller om de "mmmmm" lager slik lyd. Men du vet det. De klikker ikke på deg som hunden de unngår deg. Og hvis de skulle angripe kan man bare sparke de bort "ikke gjør det" men med en hund kan de bite strupen av deg eller hogge i foten din.

Så hunder er dobbelt så verre. Det hjelper heller ikke at de lider mye av angst som dyr iforhold til en katt eller noen andre dyr som ikke er så klengete.

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige. 

Det skal veldig mye til for at en hund angriper et menneske. Og da er det som oftest mennesket sin feil at hunden har bitt. De prøver å si fra på alle mulige måter før de biter. 

Jeg personlig klarer ikke å fatte hvordan folk kan leve uten hund. Herregud så tomt og kjedelig liv det ville vært for meg. Men ja, folk er forskjellig. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som absolutt hater hunder skjønner virkelig ikke at folk kan like dem. De er så stygge og ekle, lukter dritt og de gneldrer. Men det fins jo folk som ikke fatter hva jeg ser i katter, som jeg elsker(det skal sies, ingen har gått ut av huset mitt uten å like katten min. Han er sånn: liker du meg ikke? Du SKAL like meg!» 

Anonymkode: f552b...d94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som absolutt hater hunder skjønner virkelig ikke at folk kan like dem. De er så stygge og ekle, lukter dritt og de gneldrer. Men det fins jo folk som ikke fatter hva jeg ser i katter, som jeg elsker(det skal sies, ingen har gått ut av huset mitt uten å like katten min. Han er sånn: liker du meg ikke? Du SKAL like meg!» 

Anonymkode: f552b...d94

Jeg er ikke et kattemenneske, men jeg kunne ikke funnet på å snakke sånn som du gjør om et kjæledyr. 

Anonymkode: 087ae...836

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror man må ha hatt et kjæledyr man er glad i før man skjønner det. Det gir mye å ha dyr, og det er vanskelig å forklare.

Jeg er selv glad i dyr,har jobbet med dyr og er aller mest glad i katt og hest. 

Det er selv om jeg opp igjennom har falt av hest og blitt sparket og bitt av hest og blitt bitt og klort av katt, til og med vært innlagt på sykehus i flere dager pga katt som beit seg fast en sene som det gikk infeksjon i.

 Vi er ikke alltid logiske vi mennesker :P

Anonymkode: 1f550...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bixity skrev:

Folk er forskjellige. 

Det skal veldig mye til for at en hund angriper et menneske. Og da er det som oftest mennesket sin feil at hunden har bitt. De prøver å si fra på alle mulige måter før de biter. 

Jeg personlig klarer ikke å fatte hvordan folk kan leve uten hund. Herregud så tomt og kjedelig liv det ville vært for meg. Men ja, folk er forskjellig. 

Jeg kunne aldri hatt hund. Tenk på håravfallet .Man må gå tur med dem i all slags vær. Huset/leiligheten lukter hund...

Anonymkode: 84959...e5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg kunne aldri hatt hund. Tenk på håravfallet .Man må gå tur med dem i all slags vær. Huset/leiligheten lukter hund...

Anonymkode: 84959...e5c

Ingen som tvinger deg å ha hund :) Eller barn for den saks skyld. Det er mye styr med det meste. Men kjedelig å bare sitte inne på sofaen i et rent hus hele dagen og. Jeg foretrekker å måtte ut i allslags vær og dra støvmoppen over gulvet litt oftere, enn å kjede meg. 

Anonymkode: 1f550...c2b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I byene legger alt for mange egoistiske hundeeiere hundebæsj og tisse overalt på busker og fortauene. Det er ekkelt. 

Anonymkode: 73ce2...b7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne aldri hatt hund. Tenk på håravfallet .Man må gå tur med dem i all slags vær. Huset/leiligheten lukter hund...

Anonymkode: 84959...e5c

Jeg synes det er helt greit å støvsuge og vaske hus, så litt røyting plager meg ikke. 

Og med normalt renhold så lukter det ikke hund i huset nødvendigvis. Jeg skifter alle pledd ukentlig og støvsuger minst to ganger i uken. 

Jeg liker å være utendørs, uansett vær. Synes det er utrolig digg å få frisk luft og være i bevegelse hver eneste dag 😊

Men nå er jeg  glad i hund at jeg jobber 100% som hundetrener, og har to egne hunder hjemme selv. Så livet mitt består jo av hund. 

Endret av Bixity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som absolutt hater hunder skjønner virkelig ikke at folk kan like dem. De er så stygge og ekle, lukter dritt og de gneldrer. Men det fins jo folk som ikke fatter hva jeg ser i katter, som jeg elsker(det skal sies, ingen har gått ut av huset mitt uten å like katten min. Han er sånn: liker du meg ikke? Du SKAL like meg!» 

Anonymkode: f552b...d94

Fordi katter hater hunder men liker mennesker. Hundeeiere er generelt menneskehatere. Så det er grunnen mest sannsynligvis. De er nesten gift med hunden

 

Endret av Kallis92
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva behager?! Sammenligner du en hund med et 'tilbakestående' barn?! Og slenger på et spørsmål om 'hva om hunden biter deg i strupen'...  Snakker om manglende forståelse for både barn og hunder. Nå er hele innlegget ditt bare svada for å få litt oppmerksomhet,så jeg burde ikke gitt deg den gleden ved å svare deg.Ditt syn på både barn og hunder er skremmende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chantielle skrev:

Hva behager?! Sammenligner du en hund med et 'tilbakestående' barn?! Og slenger på et spørsmål om 'hva om hunden biter deg i strupen'...  Snakker om manglende forståelse for både barn og hunder. Nå er hele innlegget ditt bare svada for å få litt oppmerksomhet,så jeg burde ikke gitt deg den gleden ved å svare deg.Ditt syn på både barn og hunder er skremmende.

Et tilbakestående barn har problemer med å forstå ting på like linje som en hund. Så det er en god sammenligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk skaffer seg vel ikke hund for mental stimuli først og fremst. Da løser man heller Sudoku. 

Hva gjelder hunder som angriper eieren så hører vel dette til sjeldenheten? Men klart, livet er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hatet hunder før. Men så fikk jeg hilse på og passe hunden til en i familien og jeg var solgt ❤️ Trofast, takknemlig og snill og den fikk raskt en stor plass i hjertet mitt. Ingen andre kan få meg ut tidlig morgen og sen kveld uansett vær, men den hunden greide det. Treffer du en slik hjerteknuser, så blir også DU solgt! :)

Anonymkode: 17d50...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige. Jeg elsker hunder, kan ikke fordra katter. Allikevel har jeg null problemer med å forstå at andre kan være vel så glad i katter som jeg er i hunder. Merkelig å se så svart/hvitt på ting synes nå jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund lærer oss empati og tålmodighet. Ja, det er mye arbeid med hund (det skal være arbeid å ta ansvar for et annet liv), men herregud så mange år med glede man får. Og en god motivasjon for å leve et aktivt liv! Hunden min betyr så mye for meg, og det har han gjort i over et tiår. Jeg blir sjelden så god venn med folk som ikke har dyr, for jeg tror det gir et ekstra lag på et menneske, hvis dere skjønner hva jeg mener? 

Anonymkode: 6fab3...62a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...