Gå til innhold

Rå kyllingprodukter som lukter sur eggefis, selv ved god holdbarhet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ofte når man åpner en pakke med for eksempel rå kyllingfilet, lårfilet eller kyllingkjøttdeig så lukter dette eggefis, død og fordervelse. Litt på grensen til at man lurer på om kjøttet i det hele tatt bør spises. Når man begynner å steke, lukter det også dritt, men etter det er ferdig stekt og har fått luftet av seg, så forsvinner gjerne lukten og det smaker likevel som det skal. Med litt krydder og slikt så blir det greit selv om man kanskje ikke har helt samme apetitten som man skulle ønsket

Det gjelder gjerne kylling som det er 5-6 dager igjen på. Det er fortsatt bra vakuum på pakkene med folie som tydelig suges nedover av vakuumet og ikke har blåst seg opp. Andre ganger lukter det ikke surt i det hele tatt selv om det er samme produkt, så jeg tror ikke det er pga. gass de bruker i produktet. Noen ganger kan man åpne to identiske pakker fra samme parti/holdbarhetsdato der den ene lukter dritt, og den andre er ok.

Det er ingenting som tilsier at kjøleskapet mitt er dårlig eller har for høy temperatur, selv om jeg skal si at jeg ikke har målt temperaturen med termometer (Termostaten er skrudd på "7", altså max, og jeg har sjekket at dette ikke betyr 7 grader. Bremykten pleier å være knallhard). Oppbevarer kjøttet på en romslig hylle i nedre del av skapet.

Er det andre som opplever det samme? Hvor setter dere grensen for når dere anser kjøttet som bedervet? Er det vanlig at kylling skal/kan lukte litt slik uten at det er farlig å spise?

Anonymkode: c3c24...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik er rå kylling pakket i plast.  Sånn er'e bare.  Er forpakningen hel og innenfor dato er det bare å spise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også på gass, men denne lukten er noe mer enn bare den vanlige gasslukten som man også har i andre produkter.

Anonymkode: c3c24...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kastet faktisk to digre Stangekyllinglår i dag. Det luktet helt ikke, skikkelig bedervet. Turte ikke ta sjansen, for en fryktelig lukt...🤢🤢

Anonymkode: 279f9...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...