Gå til innhold

Dårlig sædkvalitet, kan man fikse det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

Vi skal på utredning om noen uker, og i mellomtiden skal mannen ta en sædprøve.. Om han får påvist dårlig sædkvalitet eller lite sperm osv. Er det ting man kan fikse? Noen her som vet? 

Jeg har selv tatt noen prøver og alt ser fint ut foreløpig (ble overasket) 

Anonymkode: cc581...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei 

Vi skal på utredning om noen uker, og i mellomtiden skal mannen ta en sædprøve.. Om han får påvist dårlig sædkvalitet eller lite sperm osv. Er det ting man kan fikse? Noen her som vet? 

Jeg har selv tatt noen prøver og alt ser fint ut foreløpig (ble overasket) 

Anonymkode: cc581...d04

Først og fremst slutte å gå med mobil i bukselomma.

Anonymkode: 1ac93...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først og fremst slutte å gå med mobil i bukselomma.

Anonymkode: 1ac93...2c2

Ok, men han gjør ikke det 😊

Anonymkode: cc581...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en god livsstil med sunt kosthold, mosjon, ikke være overvektig, ikke snuse/røyke eller drikke noe særlig med alkohol :)

Anonymkode: 91822...c95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha en god livsstil med sunt kosthold, mosjon, ikke være overvektig, ikke snuse/røyke eller drikke noe særlig med alkohol :)

Anonymkode: 91822...c95

Mannen min er normalvektig, litt usunn kanskje, vanlig fysisk aktiv, verken røyker eller drikker. Er det ingen medisiner eller tilskudd en kan ta for å bedre det om det skulle være dårlige resultater? 

Anonymkode: cc581...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min er normalvektig, litt usunn kanskje, vanlig fysisk aktiv, verken røyker eller drikker. Er det ingen medisiner eller tilskudd en kan ta for å bedre det om det skulle være dårlige resultater? 

Anonymkode: cc581...d04

Nei

Anonymkode: f52e3...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei

Anonymkode: f52e3...70d

Jo!! Foreslår at du ikke er skråsikker i det du skriver når det du skriver er feil.

 https://www.nrk.no/viten/brystkreftmedisin-gir-hap-for-barnlose-menn-1.14316744

Ofte er det uansett sædceller i bitestikkel eller testikkel som kan hentes ut kirurgisk, men da må man i gjennom en form for prøverør (ICSI). Det er heldigvis ikke slik at dårlig sædkvalitet er ensbetydende med at man må bruke donor :) 

Lykke til med utredning :) Hvis de finner noe, så håper jeg for deres del at det er noe som er enkelt å fikse :) 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer også an på hva som eventuelt er «dårlig» med spermen. Så det er flere muligheter. Kjenner noen som nylig ble gravide med inseminering (4 forsøk), etter tre års prøving på egenhånd. Spermiene var fine, men væsken de lå i var så tykk at de ikke kom noen vei. Da kunne klinikken «vaske» spermen. 

Anonymkode: e5244...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...