Gå til innhold

Starten på noe bra.. Hvordan unngå å fucke det opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har møtt en mann som jeg liker utrolig godt. Vi har mye tilfelles, ganske lik personlighetstype, samme humor, vi ler og koser oss i hverandres selskap. Har vært på 2 dates så langt og ting låter veldig bra. Problemet er bare at jeg ikke klarer å "stole" på den gode følelsen. Når ting begynner å gå bra, så pleier de å trekke seg unna.. Jeg blir veldig urolig og ender som regel opp med å avslutte relasjonen da jeg rett og slett ikke takler usikkerhet. Er det vanlig at interessen dabber av etter en periode? Hvordan takler dere det evnt? Han sier han er ute etter noe seriøst, men det finnes jo ingen garanti på at det er nettopp meg han ønsker det med. Jeg kommer også til å vente litt med å ha sex, mest for min egen del. Blir så fort emosjonelt tilknyttet etter sex, særlig hvis jeg liker personen fra før av. Har dere noen tips?

Anonymkode: cd2e0...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha tålmodighet. Om noe gjør deg usikker så snakker du med ham om det. Jeg tror du er litt "voldsom" i følelseslivet ditt. Flyt med og kos deg. Han merker at du begynner å stresse.

Anonymkode: 93bc9...5e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt en mann som jeg liker utrolig godt. Vi har mye tilfelles, ganske lik personlighetstype, samme humor, vi ler og koser oss i hverandres selskap. Har vært på 2 dates så langt og ting låter veldig bra. Problemet er bare at jeg ikke klarer å "stole" på den gode følelsen. Når ting begynner å gå bra, så pleier de å trekke seg unna.. Jeg blir veldig urolig og ender som regel opp med å avslutte relasjonen da jeg rett og slett ikke takler usikkerhet. Er det vanlig at interessen dabber av etter en periode? Hvordan takler dere det evnt? Han sier han er ute etter noe seriøst, men det finnes jo ingen garanti på at det er nettopp meg han ønsker det med. Jeg kommer også til å vente litt med å ha sex, mest for min egen del. Blir så fort emosjonelt tilknyttet etter sex, særlig hvis jeg liker personen fra før av. Har dere noen tips?

Anonymkode: cd2e0...83f

Har det på samme måte. Jeg kopierer deres kontaktmønster. Det vil si at når kontakten trappes ned/ de slutter å ta kontakt først, så tar jeg en test, sender en hyggelig melding, og ser hvordan de responderer. Viser responsen at interessen deres for meg har dalt, så tar jeg ikke kontakt igjen. Er en grunn til at jeg er singel på femte året :) Men har ikke lyst til å havne i et forhold med en dynamikk hvor jeg må jage etter en mann. Det gjør meg ekstremt utrygg, urolig og stresset, og da har jeg det bedre alene. 

Så dessverre ingen gode råd å komme med. 

Anonymkode: f9c02...3ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen råd å komme med, ville bare si at jeg kjenner meg så vanvittig godt igjen det dere skriver. Har mye dårlig erfaring med noen tidligere kjærester og frykter alltid det værste. 

Anonymkode: 12fbb...7ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at jeg ikke er alene! Får vel bare prøve å slappe av og nyte det som er i vente. Vi har avtalt en ny date til helgen så det blir koselig. Tiden får vel vise.

TS

Anonymkode: cd2e0...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan alder ha litt å si også kanskje... Men jeg har god erfaring med å være åpen og ærlig om hva jeg er på utkikk etter. Jeg sier gjerne ifra allerede før vi møtes (om vi møtes via nettdating) at jeg kun er ute etter noe seriøst og varig. Og ber de om å gi beskjed straks de føler det ikke går den veien. Nå merker jeg stort sett om det mangler interesse før de får somlet seg til å si noe (menn er generelt utrolig feige når det gjelder sånt), og da sier jeg bare at jeg føler det er sånn og sånn, og hvis det stemmer så syns jeg at vi skal avslutte det først som sist. Eller jeg bare gir beskjed om at det ikke fungerer for meg, og avslutter det. Har god erfaring med å være veldig tydelig. Da blir jeg fort kvitt de som ikke er skikkelig interessert. Samtidig som de som faktisk er interessert blir tryggere på hvor de har meg. Føler man at man må "jage" så er min erfaring at de rett og slett ikke er nok interessert. Man merker tydelig når en mann faktisk er interessert (muligens med unntak av sjenerte gutter i tenårene).

Man kan uansett ikke sikre seg mot at interessen kan dabbe av, jo bedre kjent man blir vil enten øke interessen eller gjøre at man finner ut at man ikke passer så godt sammen likevel. Det kan skje etter 1 uke, 1 mnd, 6 mnd eller 1 år. Og har sannsynligvis lite med hvordan du er, bare at man ikke er en så god match. Men man må våge å satse for å vinne. Man kommer til å gå på trynet noen ganger, men plutselig så klaffer det.😉That's life.

Anonymkode: b2777...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...