AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #1941 Del Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg er ikke alkoholiker selv, men lurer på hvordan tiden vi nå går inn i oppleves for dere? Julen inneholder jo alkohol for mange og må være en ekstra hard tid for dere? Gode klemmer til dere alle! Anonymkode: 30991...59a Utfordrende når man feirer sammen med folk som nyter alkohol, som er tilfellet for de fleste. Nettopp fordi mange av oss forblir anonyme alkoholikere grunnet stigma ved alkoholisme. Jeg frykter mange kommer til å sprekke i julen. Vi har vurdert å feire alene, men drar likevel til familie, delvis fordi jeg ikke vil at alkoholen lenger skal få lov til å styre alle valgene mine. Utfordringene kommer til å stå i kø, hver dag i en uke til ende. Tar jeg et glass, får jeg smaken på det igjen, så det bør jeg ikke nå. Jeg må bare klare å stå imot. Kommer ikke til å angre etterpå. Har gått mer enn 5 uker uten alkohol nå og vil det skal fortsette. - H Anonymkode: 8f644...cda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1942 Del Skrevet 20. desember 2020 I fucked up😓😓 W Anonymkode: b0430...b6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1943 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I fucked up😓😓 W Anonymkode: b0430...b6c Å nei. Hva skjedde? Ikke la det bli en påskyndelse får å gi opp nå. Du har gått lenge uten, du klarer det jo! Stable deg på beina og se på det som en parantes ❤️ - H Anonymkode: 8f644...cda 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2020 #1944 Del Skrevet 20. desember 2020 Så fint med en slik tråd Jeg kjenner i dag på en skikkelig uggen skamfølelse. Det sterkeste jeg drikker er cider, men jeg greier altså ikke å stoppe når jeg først har startet. Holder det til èn av helgedagene, men denne helga ble det både fredag og lørdag. Mistet tellinga på antallet, men det var mye.. 🙈 Anonymkode: e994b...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edru? Skrevet 20. desember 2020 #1945 Del Skrevet 20. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 19.12.2020 den 11.22): Jeg er ikke alkoholiker selv, men lurer på hvordan tiden vi nå går inn i oppleves for dere? Julen inneholder jo alkohol for mange og må være en ekstra hard tid for dere? Gode klemmer til dere alle! Anonymkode: 30991...59a Takk for det. Jeg er så heldig at partneren min også har sluttet, så vi skal ha ungene i jula og gleder oss til en alkoholfri høytid. De drar igjen i romjula, uten at det betyr at vi skal drikke. Nå skal vi holde oss unna. Dag 23. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1946 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 16.12.2020 den 8.36): Hvordan gikk det med blodprøvene? 😊 W Anonymkode: b0430...b6c Har enda ikke fått svar på blodprøvene så da regner jeg med de er fine, håper. Hvordan går det med deg? Husk at en liten sprekk ikke definerer hvor langt du har kommet. Tenker på deg ❤️ - Karro Anonymkode: 98c57...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1947 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Å nei. Hva skjedde? Ikke la det bli en påskyndelse får å gi opp nå. Du har gått lenge uten, du klarer det jo! Stable deg på beina og se på det som en parantes ❤️ - H Anonymkode: 8f644...cda Siste dagene har vært vanskelige å holde seg. Så jeg sprakk bare, rett å slett. Så failed. Angrer jo selvsagt idag! Men, jeg skal ikke la det ødelegge for meg. Idag skulle vært 29 dager uten. Å begynne på nytt?? Jeg fortsetter der jeg slapp, å ser på det som 29 dager uten med 1 sprekk. Jeg skal ikke kjøpe noe idag, jeg skal ikke fortsette med unnskyldning med at jeg har allerde ødelagt alt. Jeg har ikke det, jeg hadde bare ett svakt øyeblikk. W Anonymkode: b0430...b6c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1948 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har enda ikke fått svar på blodprøvene så da regner jeg med de er fine, håper. Hvordan går det med deg? Husk at en liten sprekk ikke definerer hvor langt du har kommet. Tenker på deg ❤️ - Karro Anonymkode: 98c57...2f8 Da håper jeg prøvene dine er bra 😀 Det går bra, men jeg har jo en følelse av nederlag. Men det skal ikke ødelegge. Jeg skal fortsette uten. Takk❤️ W Anonymkode: b0430...b6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1949 Del Skrevet 21. desember 2020 Jeg syns dere skammer dere for mye. Noen syns sikkert innlegget mitt er oppfordrende eller stimulerende, men jeg mener virkelig rus er en viktig del av et sunt og normalt liv. Mennesket er drevet til ytterkanten av hva vi skal klare og takle. Hvorfor ikke bruke alkohol (eller enda bedre; cannabis) for å regulere? Jo, rusmidler gir helseplager og KAN gi psykisk ubalanse, men først og fremst dårlig samvittighet ovenfor tenkte problemstillinger og holdninger som ikke nødvendigvis stemmer. Jeg syns ikke det er bedre å klikke på en sjokoladeplate eller to poser potetgull. Dette livet trenger regulering, og du er ikke noe dårlig menneske fordi du drikker alkohol for rusens skyld. Om ikke annet, er du på ditt mest menneskelige når du gjør det. Ikke alle passer til å late som at et dydig liv er et riktig liv. Halvparten av problemet er verden og holdninger. Drikk, drikk, men med plan og en viss grad av måte. Ikke skam deg. Sørg for at du har kapasitet til å skjøtte det du skal, men samtidig det du vil. Anonymkode: 08136...77a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1950 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns dere skammer dere for mye. Noen syns sikkert innlegget mitt er oppfordrende eller stimulerende, men jeg mener virkelig rus er en viktig del av et sunt og normalt liv. Mennesket er drevet til ytterkanten av hva vi skal klare og takle. Hvorfor ikke bruke alkohol (eller enda bedre; cannabis) for å regulere? Jo, rusmidler gir helseplager og KAN gi psykisk ubalanse, men først og fremst dårlig samvittighet ovenfor tenkte problemstillinger og holdninger som ikke nødvendigvis stemmer. Jeg syns ikke det er bedre å klikke på en sjokoladeplate eller to poser potetgull. Dette livet trenger regulering, og du er ikke noe dårlig menneske fordi du drikker alkohol for rusens skyld. Om ikke annet, er du på ditt mest menneskelige når du gjør det. Ikke alle passer til å late som at et dydig liv er et riktig liv. Halvparten av problemet er verden og holdninger. Drikk, drikk, men med plan og en viss grad av måte. Ikke skam deg. Sørg for at du har kapasitet til å skjøtte det du skal, men samtidig det du vil. Anonymkode: 08136...77a Problemet her er at mange kanskje sliter psykisk .. og drikker for mye så man ikke får gjort det man skal. Noen klarer ikke drikke med måte, men havner på 3 ukers fyllekule. (Overdrivelse, underdrivelse , gjelder ikke alle osv) Mange drikker til leveres er ødelagt og forhold til familie er ødelagt. Noen MÅ ha alkohol for å fungere. Anonymkode: 20be1...7bd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1951 Del Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Siste dagene har vært vanskelige å holde seg. Så jeg sprakk bare, rett å slett. Så failed. Angrer jo selvsagt idag! Men, jeg skal ikke la det ødelegge for meg. Idag skulle vært 29 dager uten. Å begynne på nytt?? Jeg fortsetter der jeg slapp, å ser på det som 29 dager uten med 1 sprekk. Jeg skal ikke kjøpe noe idag, jeg skal ikke fortsette med unnskyldning med at jeg har allerde ødelagt alt. Jeg har ikke det, jeg hadde bare ett svakt øyeblikk. W Anonymkode: b0430...b6c Så godt å høre at du har denne innstillingen! Heier på deg! Dag 39 her. 😃 - H Anonymkode: 8f644...cda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1952 Del Skrevet 21. desember 2020 Dere som ikke ønsker å være avholds, men ønsker å ha et lavere alkoholinntak, har dere hørt om Naltrexone? Belinda Anonymkode: e381e...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #1953 Del Skrevet 21. desember 2020 Så er jeg her igjen da. Jeg blir så oppgitt av dette alkoholforbruket mitt. Noen ganger klarer jeg fire dager uten, mens andre ganger så klarer jeg bare én. Jeg våkner opp om morgenen dagen derpå og bestemmer meg for at nå er det nok. Jeg er uopplagt og sløv i kroppen. Så kommer ettermiddagen og kroppen blir rastløs. Jeg tenker lenge og vel, men suget blir for sterkt. Desember har vært alt annet enn heldig for kroppen min. Jeg øker i vekt i takt med konsumet. Jeg har ingen unnskyldning annet enn at jeg liker rusen der og da. I kveld har jeg ikke rørt noe og målet er at jeg skal være avholds ut desember og hele januar som en start. Jeg må ta en dag om gangen. Ser det er så mange flinke her at jeg nesten mister litt motet. Jeg må da vel også for pokker kunne klare å holde meg unna i mer enn noen dager? Jeg tror jeg må gjøre som sist jeg holdt i flere uker. Da trente jeg masse og hadde ikke tid til å supe. Er litt smågrinete på meg selv for at jeg må slite slik, men jeg kjenner at det er på høy tid å stoppe karusellen. -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #1954 Del Skrevet 23. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 21.12.2020 den 21.27): Så er jeg her igjen da. Jeg blir så oppgitt av dette alkoholforbruket mitt. Noen ganger klarer jeg fire dager uten, mens andre ganger så klarer jeg bare én. Jeg våkner opp om morgenen dagen derpå og bestemmer meg for at nå er det nok. Jeg er uopplagt og sløv i kroppen. Så kommer ettermiddagen og kroppen blir rastløs. Jeg tenker lenge og vel, men suget blir for sterkt. Desember har vært alt annet enn heldig for kroppen min. Jeg øker i vekt i takt med konsumet. Jeg har ingen unnskyldning annet enn at jeg liker rusen der og da. I kveld har jeg ikke rørt noe og målet er at jeg skal være avholds ut desember og hele januar som en start. Jeg må ta en dag om gangen. Ser det er så mange flinke her at jeg nesten mister litt motet. Jeg må da vel også for pokker kunne klare å holde meg unna i mer enn noen dager? Jeg tror jeg må gjøre som sist jeg holdt i flere uker. Da trente jeg masse og hadde ikke tid til å supe. Er litt smågrinete på meg selv for at jeg må slite slik, men jeg kjenner at det er på høy tid å stoppe karusellen. -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 Ikke mist motet. Det handler ikke om at noen er flinkere enn andre. Det er tøft, det vanskelig og det ramler litt av. Så plukker man seg opp igjen og fortsetter. Jeg heier på deg. På deg, på meg, på Alle her. ❤️❤️ W Anonymkode: b0430...b6c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2020 #1955 Del Skrevet 23. desember 2020 Så flinke dere er som prøver å endre på en destruktiv livsstil! Det er veldig bra! Jeg er selv totalt avholds. Jeg vokste opp i et alkoholikerhjem. Var vel det vi kalte for periodedranker. Holdt på jobb og fungerte i hverdagen/dagtid. Jeg husker så godt følelsen av og alltid sjekke om noen hadde drukket. Finne flasker her og der, aldri tørre å ta med venner hjem Det kunne bli sikkelig guffent og stygge ord haglet. Så jeg har aldri smakt alkohol. Min foreldre som drakk er tørrlagt nå og vi har et veldig godt og nært forhold. Jeg vet det var tøft, men det gikk. Jeg håper dere alle som vil klarer å legge alkoholen vekk, der unner jeg dere virkelig. Det er ingen skam å ha et problem, husk det. Anonymkode: bcaa9...733 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 27. desember 2020 #1956 Del Skrevet 27. desember 2020 Blitt 5 dager på rad med alkohol her. Bare øl, og alt ifra 3 til 5 halvlitere pr kveld. Altså ikke forferdelig mye. Likevel blir jeg så engstelig og urolig i mange dager etterpå. Jeg tror ikke dette er normalt. Jeg er en nevrotisk person fra før av, og tenker ofte at alkohol påvirker meg ekstra negativt. Noen som kjenner seg igjen i det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #1957 Del Skrevet 27. desember 2020 2 hours ago, Expandable86 said: Blitt 5 dager på rad med alkohol her. Bare øl, og alt ifra 3 til 5 halvlitere pr kveld. Altså ikke forferdelig mye. Likevel blir jeg så engstelig og urolig i mange dager etterpå. Jeg tror ikke dette er normalt. Jeg er en nevrotisk person fra før av, og tenker ofte at alkohol påvirker meg ekstra negativt. Noen som kjenner seg igjen i det? Det er normalt at alkohol kan forverre f.eks. angst. Ofte får man råd om å kutte ut alkohol nettopp pga. det. Man behøver jo ikke ha angst heller for å kjenne på ekstra uro etter å ha drukket, så sånn sett er det jo ikke rart. Jeg har en angstlidelse selv og noe av den frykteligste uroen jeg har opplevd var nettopp etter å ha drukket. Anonymkode: 54e3e...0a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edru? Skrevet 28. desember 2020 #1958 Del Skrevet 28. desember 2020 Alkohol forsterker både angst og depresjon, så det er ikke rart at du kjenner det sånn etter å ha drukket. Selv moderate mengder kan gjøre at det blir sånn. Jeg er på dag 31 i dag, så jeg kan med hånda på hjertet si at jeg har hatt en hvit måned. Spesielt bra var det å la ungene få oppleve en helt alkoholfri jul. Jeg er veldig stolt av meg selv. Men, det lurer seg inn småtanker innimellom, om at jeg ikke trenger å være så streng i mellomjula nå, så lenge jeg starter på nytt igjen på mandag... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edru? Skrevet 29. desember 2020 #1959 Del Skrevet 29. desember 2020 Og så må jeg nullstille tellinga. Drakk øl og akevitt til pinnekjøttet og det var ikke kult. På'n igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edru? Skrevet 31. desember 2020 #1960 Del Skrevet 31. desember 2020 Hvordan blir det i dag da, folkens? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå