AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1581 Del Skrevet 5. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er litt vanskelig å forstå - hva mener du ? Anonymkode: f6f07...662 Tror vi her er bedre. Punktum. Stupiditet det er en sportsgren vi aldri har 🤥 Anonymkode: 9da09...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1582 Del Skrevet 5. mai 2020 12 timer siden, Fallabella skrev: Hjelp denne brukerene på en bedre måte selv da. Hva tenker du er best å gjøre når man er fortvilet over drikkingen sin? Hyggelig at du tror jeg er en kjendis og ruscoach takk for det 😊 Er du full eller 😂😂🥳 Men ingen har bedt om din hjelp eller ditt råd. Likevel turer du frem som en besserwisser og lekser opp om rett og galt. Hva skjedde med ydmykhet og vennlighet? Anonymkode: b8a8e...bb8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1583 Del Skrevet 5. mai 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er utrolig skeptisk til Julie Winge. Brukererfaring kan være et bra, men det må skje under veiledning av profesjonelle. At helt ufaglærte skal bruke sine anekdotiske erfaringer til å hjelpe andre, helt utenfor kontroll av helsemyndigheter kan være livsfarlig. At hun også tenker at det er fett å tjene penger på sin ukvalifiserte synsing er ikke noe jeg setter veldig stor pris på. Kundegruppen hennes er i en svært sårbar situasjon og bør behandles deretter. Så jeg håper hun legger ned virksomheten sin og heller prøver å få seg en jobb hvor behandlingen kan komme i kontrollerte former Anonymkode: 1629c...25d Ja koster ca 50 000'- å være med på opplegget hennes, men hun hevder jo at det er billigere av andre private avrusnings steder.. Anonymkode: 273df...b94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1584 Del Skrevet 5. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Ja koster ca 50 000'- å være med på opplegget hennes, men hun hevder jo at det er billigere av andre private avrusnings steder.. Anonymkode: 273df...b94 Hun har mye gjeld selv også, og trenger å tjene mye penger på andres avhengighet og desperasjon.. Anonymkode: 273df...b94 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1585 Del Skrevet 5. mai 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har mye gjeld selv også, og trenger å tjene mye penger på andres avhengighet og desperasjon.. Anonymkode: 273df...b94 😳😳😳 Anonymkode: f6f07...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 6. mai 2020 #1586 Del Skrevet 6. mai 2020 På 4.5.2020 den 17.15, Fallabella skrev: Lær deg om årsak, avhengighet og hvordan feks traume må skilles fra drikkingen. Alle pådrar seg mye angst og psykiske problemer nettopp pga alkoholinntak. Alle begynner å ruse seg av samme grunn mens noen har flere traumer enn andre. Avhengighet skiller ikke folk sånn sett. Etter noen mnd edruskap er mange av de psykiske diagnosene hos folk borte. Det som skjer med tiden er at folk tror de må drikke pga psykiske problemer men så er det motsatt, man har selv pådratt seg dette ved å drikke. Men uansett, dette er det mye å lære om, jeg har lært veldig mye så langt men har fortsatt en laaaang vei å gå. Dette er bare tull. Mange begynner å drikke eller ruse seg på andre ting på grunn av psykisk sykdom. JA noen av oss er født med større sårbarhet for avhengighet, men det betyr ikke at det er DERFOR vi begynte å ruse oss. På samme måte at det finnes mange som IKKE har denne medfødte sårbarheten, men som likevel er blitt avhengig. Jeg har slitt psykisk siden jeg var barn. Jeg har hatt et kjempetøft liv. Før da jeg var 26 år, etter en syv (!) måneders lang innleggelse begynte jeg å misbruke rusmidler minus noen få hendelser i løpet av de siste 9 mnd før dette. Jeg har flere diagnoser og ingen av de kom på grunn av rusmisbruket jeg har hatt da jeg hadde de FØR jeg begynte å ruse meg. Rusen ble flukten fra lidelsen. Jeg var suicidal og rusen holdt meg fra å ta livet mitt. Ting ble selvsagt enda verre da jeg ble konsumert av rusen, men det var altså ikke den som gjorde meg syk i utgangspunktet. Den ble en tilleggsbelastning. Nå når jeg er nykter så har jeg ikke blitt frisk fra mine psykiske lidelser. Så langt i fra. Så igjen, det er bare tull det du kommer med. Og dette du påstår er ikke noe man lærer i rusbehandling. Om de psykiske problemene kom på grunn av rusen eller om man begynte å ruse seg på grunn av de psykiske problemene er individuelt og det er det man lærer i behandling. At rusmidler KAN føre til psykiske problemer og at rusmidler forsterker psykiske problemer er helt riktig å si og lære bort. Men bortsett fra det så er det individuelle forskjeller her. Og jeg er helt enig i at denne reklameringen for Julie Winge må ta slutt. Uansett om du er henne eller ikke. - C 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1587 Del Skrevet 10. mai 2020 Hei dere:) Lenge siden jeg har skrevet nå. Jeg er innlagt på døgnbehandling for tiden, og det går veldig fint! Det er helt fantastisk å være edru igjen! Har fått masse nyttige verktøy og ikke minst god hjelp, og mange å henge både på og med når jeg kommer hjem. Krysser alle fingre og tær for å opprettholde edruskapet, jeg skjønner at det kommer til å kreve mye hardt arbeid. Ikke minst er det deilig å kjenne på at den psykiske helsen er forbedret med 1000 prosent, nå kjenner jeg igjen den «gamle meg» som jeg var for mange år siden. Jeg hadde drukket bort mitt glade lette humør, jeg trodde seriøst det bare var livet som tok meg.... Det som er sikkert, er at MIN oppskrift på å slutte å drikke ikke hjalp! Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1588 Del Skrevet 10. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei dere:) Lenge siden jeg har skrevet nå. Jeg er innlagt på døgnbehandling for tiden, og det går veldig fint! Det er helt fantastisk å være edru igjen! Har fått masse nyttige verktøy og ikke minst god hjelp, og mange å henge både på og med når jeg kommer hjem. Krysser alle fingre og tær for å opprettholde edruskapet, jeg skjønner at det kommer til å kreve mye hardt arbeid. Ikke minst er det deilig å kjenne på at den psykiske helsen er forbedret med 1000 prosent, nå kjenner jeg igjen den «gamle meg» som jeg var for mange år siden. Jeg hadde drukket bort mitt glade lette humør, jeg trodde seriøst det bare var livet som tok meg.... Det som er sikkert, er at MIN oppskrift på å slutte å drikke ikke hjalp! Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 Hei! Så godt å høre fra deg. Jeg var spent på dine vegne da du valgte å søke hjelp og at du skulle henvises til behandling. Du har gjort akkurat det man bør gjøre når det har gått så langt at man ikke greier å slutte på egenhånd. Kjempegodt jobba! Det vil bli krevende når du kommer hjem ja, men du klarer det hvis du fortsetter å jobbe slik du gjør nå. ___ Jeg har det ikke spesielt bra. Sliter med både det ene og det andre. Har holdt meg uten illegale rusmidler uten problemer, men jeg og en venn drakk forrige mandag. Skulle bare være 1-2 øl, men det ble en 12 timers fyllekule. Jaja. Jeg har aldri hatt planer om å ikke drikke i sosiale lag, men jeg har sluttet å dra på byen fordi jeg alltid blir alt for full da og jeg setter meg ikke ned og drikker alene. Akkurat det går helt fint og det er sjeldent jeg drikker med venner også. Har lenge hatt sug etter å kjøpe meg øl og bare drukne sorgene mine, men jeg har ikke vært i nærheten av å kjøpe noe likevel. Men ja. Jeg er deprimert, ensom, lei av livet og føler meg fortapt. For meg har det ikke vært slik at å bli rusfri = at nå smiler livet. Jeg har så mange som 6 psykiske lidelser + rusavhengighet, og de forsvinner dessverre ikke selv om jeg er rusfri. Mange tanker om hvordan livet mitt skal kunne bli levelig. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det. Det eneste jeg vet er at jeg er ferdig å misbruke rusmidler. - C Anonymkode: 1ead6...708 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1589 Del Skrevet 10. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei dere:) Lenge siden jeg har skrevet nå. Jeg er innlagt på døgnbehandling for tiden, og det går veldig fint! Det er helt fantastisk å være edru igjen! Har fått masse nyttige verktøy og ikke minst god hjelp, og mange å henge både på og med når jeg kommer hjem. Krysser alle fingre og tær for å opprettholde edruskapet, jeg skjønner at det kommer til å kreve mye hardt arbeid. Ikke minst er det deilig å kjenne på at den psykiske helsen er forbedret med 1000 prosent, nå kjenner jeg igjen den «gamle meg» som jeg var for mange år siden. Jeg hadde drukket bort mitt glade lette humør, jeg trodde seriøst det bare var livet som tok meg.... Det som er sikkert, er at MIN oppskrift på å slutte å drikke ikke hjalp! Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 Så utrolig godt å høre❤️ Nå husker jeg ikke helt, men har du familie eller nettverk rundt deg når du kommer ut? Uansett veldig hyggelig lesning, tenk at du har greid å komne deg dit! Det står det virkelig respekt av💪🏻 -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #1590 Del Skrevet 12. mai 2020 I dag sliter jeg. Det ble vanskelig hos psykologen. Ti min inn i timen fikk jeg en emosjonell blackout som jeg pleier å kalle det. Det svartnet for meg og jeg husker ikke hva mer hun sa før jeg selv sa at jeg orker ikke dette, så stakk jeg derifra. Impulsivt satt jeg kursen mot butikken for å kjøpe masse øl. Samtidig ringte jeg den andre psykologen min som jeg har mye bedre relasjon med foreløpig. Hun var ikke på kontoret, men det ble lagt igjen beskjed. Det var nå et lite stykke til butikken så fikk roet ned impulsen. Så kom jeg hjem. Suget kom tilbake. Psykologen jeg var til time hos ringte meg da hun ble bekymret. Så jeg snakket litt med henne og vi ble enige om at jeg skulle komme til ny time senere i uken. Så ringte min foretrukne behandler og vi snakket i en halv time. Det hjalp en god del. Bare en time senere begynte det å bygge seg opp igjen og nå kommer trangen, impulsen og lysten til å stikke på butikken i stadige flodbølger. Jeg vil drukne vekk følelsene mine og jeg vil la det som skjer i kjølvannet av det skje, men jeg bruker mange krefter på å kjempe i mot. Det vil ikke gå bra hvis jeg drikker nå. Jeg har en regel om å aldri drikke i denne tilstanden. Når jeg gjør det så skjer det alltid mer enn å bare drikke. Jeg kan drikke hjemme hos meg med en kompis med mål om å ha det hyggelig sosial. Da går det fint. Men det vil ikke gå fint nå. Hele kroppen min skriker etter alkohol. Og det ENESTE som faktisk holder meg fra det er at det inneholder så mye kcal. Jeg har etter en periode med overspising lagt på meg 4 kg som jeg vil ha vekk. Drikker jeg nå settes jeg tilbake. Jeg har gått ned ett av de 4 kg og vil ikke ødelegge det. Det er bare så tungt nå. Disse flodbølgene kommer tett og jeg vet ikke om jeg er sterk nok til å stå i mot. Det er tre timer til ølsalget stenger så jeg må i praksis bare holde ut til da siden det ikke er mulig etter det... - C Anonymkode: 1ead6...708 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1591 Del Skrevet 27. juli 2020 Hvordan går det med dere? For min del merker jeg at ferietid er vanskelig. Da flyter alt litt ut, føler jeg fortjener alt liksom. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1592 Del Skrevet 27. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det med dere? For min del merker jeg at ferietid er vanskelig. Da flyter alt litt ut, føler jeg fortjener alt liksom. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Samme her. Har drukket flere ganger i uka ( alt ifra to glass vin daglig til en halv kartong kartong/8 halvlitere øl). Veldig vanskelig når alt stopper opp i ferien. Kjenner jeg gleder meg til det er over og jeg kan komme igang med behandling og treningssenter igjen. Jeg synes det er lettere å ikke drikke så ofte når jeg får trent, og også når jeg er hjemme fremfor ferier hos familie og på hytta. Det er så kjedelig her så blir mye kjededrikking. Anonymkode: 35886...40e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1593 Del Skrevet 27. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Samme her. Har drukket flere ganger i uka ( alt ifra to glass vin daglig til en halv kartong kartong/8 halvlitere øl). Veldig vanskelig når alt stopper opp i ferien. Kjenner jeg gleder meg til det er over og jeg kan komme igang med behandling og treningssenter igjen. Jeg synes det er lettere å ikke drikke så ofte når jeg får trent, og også når jeg er hjemme fremfor ferier hos familie og på hytta. Det er så kjedelig her så blir mye kjededrikking. Anonymkode: 35886...40e -Vimsa. Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1594 Del Skrevet 27. juli 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Har drukket flere ganger i uka ( alt ifra to glass vin daglig til en halv kartong kartong/8 halvlitere øl). Veldig vanskelig når alt stopper opp i ferien. Kjenner jeg gleder meg til det er over og jeg kan komme igang med behandling og treningssenter igjen. Jeg synes det er lettere å ikke drikke så ofte når jeg får trent, og også når jeg er hjemme fremfor ferier hos familie og på hytta. Det er så kjedelig her så blir mye kjededrikking. Anonymkode: 35886...40e Ja, kjededrikking her også. Venter hver dag på at klokken skal bikke 19 og så er det liksom «lov» å drikke. Føler jeg «fortjener det» det har jo vært et rart år, rar ferie, fortjener jo noe å trøste meg på. Gleder meg til hverdag og rutiner begynner igjen, innbiller meg at det blir enklere da. -Andrea - Anonymkode: a69ef...525 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1595 Del Skrevet 27. juli 2020 On 5/12/2020 at 5:03 PM, AnonymBruker said: I dag sliter jeg. Det ble vanskelig hos psykologen. Ti min inn i timen fikk jeg en emosjonell blackout som jeg pleier å kalle det. Det svartnet for meg og jeg husker ikke hva mer hun sa før jeg selv sa at jeg orker ikke dette, så stakk jeg derifra. Impulsivt satt jeg kursen mot butikken for å kjøpe masse øl. Samtidig ringte jeg den andre psykologen min som jeg har mye bedre relasjon med foreløpig. Hun var ikke på kontoret, men det ble lagt igjen beskjed. Det var nå et lite stykke til butikken så fikk roet ned impulsen. Så kom jeg hjem. Suget kom tilbake. Psykologen jeg var til time hos ringte meg da hun ble bekymret. Så jeg snakket litt med henne og vi ble enige om at jeg skulle komme til ny time senere i uken. Så ringte min foretrukne behandler og vi snakket i en halv time. Det hjalp en god del. Bare en time senere begynte det å bygge seg opp igjen og nå kommer trangen, impulsen og lysten til å stikke på butikken i stadige flodbølger. Jeg vil drukne vekk følelsene mine og jeg vil la det som skjer i kjølvannet av det skje, men jeg bruker mange krefter på å kjempe i mot. Det vil ikke gå bra hvis jeg drikker nå. Jeg har en regel om å aldri drikke i denne tilstanden. Når jeg gjør det så skjer det alltid mer enn å bare drikke. Jeg kan drikke hjemme hos meg med en kompis med mål om å ha det hyggelig sosial. Da går det fint. Men det vil ikke gå fint nå. Hele kroppen min skriker etter alkohol. Og det ENESTE som faktisk holder meg fra det er at det inneholder så mye kcal. Jeg har etter en periode med overspising lagt på meg 4 kg som jeg vil ha vekk. Drikker jeg nå settes jeg tilbake. Jeg har gått ned ett av de 4 kg og vil ikke ødelegge det. Det er bare så tungt nå. Disse flodbølgene kommer tett og jeg vet ikke om jeg er sterk nok til å stå i mot. Det er tre timer til ølsalget stenger så jeg må i praksis bare holde ut til da siden det ikke er mulig etter det... - C Anonymkode: 1ead6...708 Det er ikke plass til meg i psykiatrien. Fått beskjed om det flere ganger. Så leser jeg ting som dette her og jeg blir så jævlig oppgitt. Du har ikke bare 1 men 2 psykologer og du stormer ut av timen. En time som kunne gått til noen andre. Livet er jammen urettferdig. Anonymkode: 48e6b...541 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1596 Del Skrevet 27. juli 2020 På 16.9.2019 den 10.25, AnonymBruker skrev: Tenkte jeg skulle opprette en tråd der man kan finne trøst og støtte. Om vi kaller det alkoholiker, fungerende alkoholiker, forhøyet alkoholkonsum, i grenseland eller noe annet spiller ingen rolle. Fokuset er hjelp, støtte og trøst og over alt ingen dømming! Hvis du tenker å si noe negativt og dømmende, så gå en runde med deg selv og spør deg selv om det du sier hjelper andre. Regner med mange vil være anonyme, og da er det fint om dere finner på et navn man undertegner med slik at vi ikke går i surr med ABer. Jeg begynner med meg selv jeg er i 30årene har ett barn og ett på vei. Jeg har egentlig det perfekte a4 livet, med fint hus, biler, mann, barn, god utdannelse, god jobb etc. Jeg har heller ingen i familien som har alkoholproblemer, så ingen unnskyldninger her. Det er vanskelig å si når den usunne drikkingen startet. På en måte startet det nok fra jeg begynte å drikke da jeg var 18 (ja jeg vet ikke spesielt tidlig). Jeg var alltid den av venninnene som ble fullest, den venninnene mine måtte passe på på byen, men jeg utmerket meg ikke på hyppighet. Etter at jeg ble ferdig utdannet og fikk bedre råd, så begynte drikkingen å ikke bare bli i helger. for noen år siden tenkte jeg at nå bør vi egentlig roe litt ned, men så ble det liksom ikke sånn. Så ble jeg gravid og sluttet med ene eneste gang. Det var egentlig ikke vanskelig i det hele tatt. Da var liksom valget tatt. Så kom ungen og det ble litt vanskelig igjen. Så eskalerte drikkingen. I de siste 1,5 årene har det nok fort gått 1,5-2 vinflasker hver kveld når barnet har lagt seg. Dette føles jo ikke greit, men jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle stoppe. Nå er jeg gravid igjen og har sluttet å drikke. Jeg er ikke redd for at jeg skal drikke under svangerskapet, for det vet jeg at jeg aldri ville gjort, men jeg føler jeg burde bruke denne tiden til å finne ut hvordan jeg ikke skal begynne på igjen når ungen er ute. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Orket ikke å bla igjennom 80 sider med innlegg her, men den første posten her traff rett hjem, Andrea. Er i samme situasjon, bortsett i fra at jeg og mannen min ikke har barn. Det er skremmende å kjenne igjen så godt det du skriver her. Men(!) har funnet den eneste tingen som funker for meg; ikke kjøp. Handle litt på polet til helgen, ålreit, men drikker man det siste glasset med vin mandag kveld for å slappe av, så betyr ikke det at det må bli ny runde på polet tirsdag rett etter jobb. Dette var veldig vanskelig i starten, da mannen min insisterte på å alltid ha noe i hus. Men han kunne aldri la det ligge, og hvis _han_ tok et glass, så røk viljestyrken min og jeg joina inn. Om noen andre her har andre tips, så tar jeg gladlig imot. - FinpåVin - Anonymkode: c6946...f55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1597 Del Skrevet 27. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Orket ikke å bla igjennom 80 sider med innlegg her, men den første posten her traff rett hjem, Andrea. Er i samme situasjon, bortsett i fra at jeg og mannen min ikke har barn. Det er skremmende å kjenne igjen så godt det du skriver her. Men(!) har funnet den eneste tingen som funker for meg; ikke kjøp. Handle litt på polet til helgen, ålreit, men drikker man det siste glasset med vin mandag kveld for å slappe av, så betyr ikke det at det må bli ny runde på polet tirsdag rett etter jobb. Dette var veldig vanskelig i starten, da mannen min insisterte på å alltid ha noe i hus. Men han kunne aldri la det ligge, og hvis _han_ tok et glass, så røk viljestyrken min og jeg joina inn. Om noen andre her har andre tips, så tar jeg gladlig imot. - FinpåVin - Anonymkode: c6946...f55 Hei, FinpåVin😊 ja det er sikkert lurt å slutte å kjøpe, men det er jo også det som er så vanskelig. Jeg er også litt sånn som liker å ha litt i hus, husker en gang vi åpnet en dyr flaske Don Perno fordi vi ikke hadde noe annet i hus. Føler ikke at jeg hadde gjort det i dag, men det viser jo at jeg har vært villig til å strekke meg alt for langt. jeg syntes det hjelper å drikke alkoholfri øl, og å kjøpe inn noe annet man syntes er godt, smågodt, frukt etc. -Andrea Anonymkode: b8a8e...bb8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1598 Del Skrevet 27. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, kjededrikking her også. Venter hver dag på at klokken skal bikke 19 og så er det liksom «lov» å drikke. Føler jeg «fortjener det» det har jo vært et rart år, rar ferie, fortjener jo noe å trøste meg på. Gleder meg til hverdag og rutiner begynner igjen, innbiller meg at det blir enklere da. -Andrea - Anonymkode: a69ef...525 Jeg begynner glatt å drikke før 12 på formiddagen i disse periodene. Hvordan klarer du å holde ut til etter 19? -Vimsa Anonymkode: 35886...40e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1599 Del Skrevet 27. juli 2020 På 5.5.2020 den 11.28, AnonymBruker skrev: En smule narssistisk kanskje ? Ikke bare en smule heller. Temmelig uspiselig menneske og det rusbehandlingsopplegget hun driver med er verken profesjonelt eller faglig forankret. Bare tull. Anonymkode: d5988...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1600 Del Skrevet 27. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynner glatt å drikke før 12 på formiddagen i disse periodene. Hvordan klarer du å holde ut til etter 19? -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Jeg har barn. Det er eneste motivasjonen, drikker ikke når de er våkne. Har hatt barnevakt innimellom, da blir det tidligere. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå