AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1081 Del Skrevet 23. oktober 2019 Aaaah. Det er så lett å glemme denne underskriften. AnonymX over. Anonymkode: 9fa7c...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1082 Del Skrevet 23. oktober 2019 Denne uken er jeg forresten så og si 100% sikker på at jeg greier målet med 3 dager. Ble mandag, senere i kveld og på fredag. Jeg visste at det kom til å bli litt vanskelig etter stress på jobb i går, det er virkelig en trigger viser det seg. Så jeg tok meg faktisk en sykedag, noe som fungerte veldig bra og suget sank betraktelig. Kan jo selvfølgelig ikke gjøre det hver uke fremover, men jeg må komme over denne 3 dagers kneika denne uken så håper jeg det går lettere neste uke. Har både vært litt lur og hatt litt flaks nå, noe som hjelper meg til å holde meg til planen. Har meldt meg på ridekurs som går på torsdager, det gleder jeg meg til. 😄 Og det er såpass sent at det ikke er aktuellt å drikke etterpå, lørdag skal jeg i 70 års lag på ettermiddagen som varer noen timer og søndag er alltid automatisk hvit dag. Om noen blir trigga av at jeg skriver om mine drikkedager så må dere forresten si fra. AnonymX Anonymkode: 9fa7c...2dc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1083 Del Skrevet 23. oktober 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg orker ikke å slutte akkurat nå. Jeg kjenner meg altfor svak til så mye som å tenke på å slutte. Alkohol og tobakk er mine eneste lyspunkt i livet. - k37 Anonymkode: 59e27...d34 Så vondt og høre. 😔 Hva er det som gjør at du føler det slik tror du? AnonymX Anonymkode: 9fa7c...2dc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1084 Del Skrevet 23. oktober 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste at det kom til å bli litt vanskelig etter stress på jobb i går, det er virkelig en trigger viser det seg. Jeg tror det er utroøig viktig å finne ut av hva som er triggerne for drikking. Det høres litt ut som du er som meg, at det først og fremst er selvmedisinering. Men det vet jeg jo ikke. Og ikke er det vesentlig heller. Det eneste jeg vet er at jeg utrolig nok aldri har fysiske abstinenser. Uansett. Det jeg sliter mest med er denne stemmen i hodet som sier, når hadde det vært godt med ei øl... Jeg kan bestemme meg om morgenen at i dag skal jeg ikke ha no. "Herregud, for en idiot du var som drakk i går". Men når ettermiddagen kommer og viljestyrken er oppbrukt er det utrolig kort vei til å handle inn no. Og det der... Det irriterer meg no grenseløst. Baltasar Anonymkode: 07741...02b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1085 Del Skrevet 23. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er utroøig viktig å finne ut av hva som er triggerne for drikking. Det høres litt ut som du er som meg, at det først og fremst er selvmedisinering. Men det vet jeg jo ikke. Og ikke er det vesentlig heller. Det eneste jeg vet er at jeg utrolig nok aldri har fysiske abstinenser. Uansett. Det jeg sliter mest med er denne stemmen i hodet som sier, når hadde det vært godt med ei øl... Jeg kan bestemme meg om morgenen at i dag skal jeg ikke ha no. "Herregud, for en idiot du var som drakk i går". Men når ettermiddagen kommer og viljestyrken er oppbrukt er det utrolig kort vei til å handle inn no. Og det der... Det irriterer meg no grenseløst. Baltasar Anonymkode: 07741...02b Kjenner meg igjen i alt det der! Hender en del ganger at jeg legger igjen kort og penger hjemme når jeg drar på jobb. Fullt bestemt på å la være. Noen ganger går det, andre ganger later jeg som om kortet feks ligger i feil jakke, vippser penger til noen og får kontanter. 🤬 Heldigvis tør jeg ikke gjøre det ofte fordi jeg er redd for å bli avslørt. Det er veldig stor forskjell på suget når jeg er på jobb, kontra når jeg har fri. Men det må jeg rett og slett bare fixe, for jeg elsker jobben min og kan ikke tenke meg å slutte. Anonymkode: 9fa7c...2dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1086 Del Skrevet 23. oktober 2019 AnonymX 😂🙄 Anonymkode: 9fa7c...2dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1087 Del Skrevet 23. oktober 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig stor forskjell på suget når jeg er på jobb, kontra når jeg har fri. Men det må jeg rett og slett bare fixe, for jeg elsker jobben min og kan ikke tenke meg å slutte. AnonymX Har du tenkt på å lære deg stressmestringsteknikker og se hva som skjer med alkosuget? Baltasar Anonymkode: 07741...02b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1088 Del Skrevet 23. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: AnonymX Har du tenkt på å lære deg stressmestringsteknikker og se hva som skjer med alkosuget? Baltasar Anonymkode: 07741...02b Har vært borti det i forbindelse med behandling på Dps. For mye tress har også en tendens til å gjøre meg hypoman eller i værste fall manisk. Har vel en følelse at alkoholen er litt selvmedisinering også i forbindelse med Bipoar dritten, den roer jo ned hodet veldig når det begynner å rase rundt med alt mulig tull. Har funnet noen teknikker som fungerer for meg, så jeg greier stort sett å stoppe meg selv før det går så langt nå om ikke annet. Hva slags teknikker bruker du? AnonymX Anonymkode: 9fa7c...2dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1089 Del Skrevet 23. oktober 2019 For mind del skulle jeg ønske det var så konkret som jobbstress skjønner du. Mitt problem går ganske dypt. Jeg har to ganger i livet satset på kjærligheten veldig grundig, og begge ganger gikk det galt. Begge ganger eskalerte alkohol-selvmedisineringen. Og det var av vidt forskjellige grunner. Den første, min ekskone, viste seg å være ganske kynisk. Den andre, som det ble slutt med for ett og et halvt år siden, har en eller annen tilstand. Jeg tror det er adhd, men det kan godt være langt mer alvorlig enn det. Adhd trenger jo ikke være en stor utfordring. Uansett, jeg ble manipulert av begge utvilsomt. Av helt vidt forskjellige grunner. Den ene var kald i kjernen. Den andre for alt mulig i kjernen. Men poenget er at begge førte meg lenger inn i flaska, og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg opp igjen fra den. Selvmedisinering handler for meg om at jeg rett og slett føler for mye. (Utypisk mann, jeg vet) Så der er problemet. Hvordan føler man mindre? Gir F. Den siste lot meg heller ikke være forresten. Når jeg ba hun flytte ut, flyttet hun hundre meter unna. Og hun har sendt meg tekstmeldinger non-stop hele tiden siden. Baltasar Anonymkode: 07741...02b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1090 Del Skrevet 23. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært borti det i forbindelse med behandling på Dps. For mye tress har også en tendens til å gjøre meg hypoman eller i værste fall manisk. Har vel en følelse at alkoholen er litt selvmedisinering også i forbindelse med Bipoar dritten, den roer jo ned hodet veldig når det begynner å rase rundt med alt mulig tull. Har funnet noen teknikker som fungerer for meg, så jeg greier stort sett å stoppe meg selv før det går så langt nå om ikke annet. Hva slags teknikker bruker du? AnonymX Jeg har ingen teknikker. Det er problemet. Jeg må ha hoppet over no i tråden siden jeg ikke visste du slet med bipolar lidelse. Men jeg skulle ønske jeg hadde no. Både til meg og deg, hehe! Jeg har forøvrig registrert at mindfulness er veldig in blant de som ikke tror på AA-modellen. (Det gjør ike jeg heller) I bunn og grunn handler mindfulness om å tilgi seg selg og ha forståelse for seg selv. Personlig tror jeg det er en nøkkel. Men jeg kan ingenting om det. Baltasar Anonymkode: 07741...02b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1091 Del Skrevet 23. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For mind del skulle jeg ønske det var så konkret som jobbstress skjønner du. Mitt problem går ganske dypt. Jeg har to ganger i livet satset på kjærligheten veldig grundig, og begge ganger gikk det galt. Begge ganger eskalerte alkohol-selvmedisineringen. Og det var av vidt forskjellige grunner. Den første, min ekskone, viste seg å være ganske kynisk. Den andre, som det ble slutt med for ett og et halvt år siden, har en eller annen tilstand. Jeg tror det er adhd, men det kan godt være langt mer alvorlig enn det. Adhd trenger jo ikke være en stor utfordring. Uansett, jeg ble manipulert av begge utvilsomt. Av helt vidt forskjellige grunner. Den ene var kald i kjernen. Den andre for alt mulig i kjernen. Men poenget er at begge førte meg lenger inn i flaska, og jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg opp igjen fra den. Selvmedisinering handler for meg om at jeg rett og slett føler for mye. (Utypisk mann, jeg vet) Så der er problemet. Hvordan føler man mindre? Gir F. Den siste lot meg heller ikke være forresten. Når jeg ba hun flytte ut, flyttet hun hundre meter unna. Og hun har sendt meg tekstmeldinger non-stop hele tiden siden. Baltasar Anonymkode: 07741...02b Har du snakket med fastlege eller evt Dps om det problemet? Må jo være utrolig vanskelig å ha det sånn. Gjelder det bare i kjærlighetsreaksjoner eller gjelder det andre typer avvisning også? Og jeg kommer aldri til å forstå hvorfor de som gjør det slutt ikke kan la en være i fred etterpå. De har jo tatt ett valg og bør leve med det selv. På den måten er jeg vel på en måte heldig eller evt, i enkelte situasjoner "heldig" iom jeg har veldig lett for å putte kjipe ting i en boks bak i hodet og stenge av. AnonymX Anonymkode: 9fa7c...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1092 Del Skrevet 23. oktober 2019 AnonymX Vel faktisk har jeg ikke snakket med noen om kjernen av problemet. Selvsagt kjenner min fastlege til min historie. Og har støttet meg i veldig stor grad. Men dette at jeg drikker for å glemme denne faenskapen vet han ikke. Selv er jeg så vanvittig i stuss. Fordi disse to var så vanvittig forskjellige. Den ene var jo kynisk som jeg sa. Hun er mora til mine tre barn. Den andre er langt fra kynisk, men kjørte meg opp i samme hjørne som hun første. Så da tenker man... Kanskje det er noe med meg som ber om dette? Vel... Det er i og for seg irrelevant for tråden, men konsekvensen er at jeg har døyvet smerten med alkohol. Over disse umulige relasjonene. Jeg har faktisk aldri hatt fysiske abstinenser. Aldri hatt skjelven. Men det betyr jo lite når jeg drikker så mye og så ofte som jeg gjør. Jeg tenker vel i bunn og grunn at jeg bare har vært uheldig. Men skaden er jo der likevel. Anonymkode: 07741...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1093 Del Skrevet 23. oktober 2019 Baltasar der over altså Anonymkode: 07741...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1094 Del Skrevet 23. oktober 2019 Uansett jeg tenker vel også at det er en forenkling å skylde på mine satsinger på kjærlighetsfronten.Tingen er... Jeg har alltid følt for mye. Så lenge jeg kan huske. Baltasar Anonymkode: 07741...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1095 Del Skrevet 23. oktober 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: AnonymX Vel faktisk har jeg ikke snakket med noen om kjernen av problemet. Selvsagt kjenner min fastlege til min historie. Og har støttet meg i veldig stor grad. Men dette at jeg drikker for å glemme denne faenskapen vet han ikke. Selv er jeg så vanvittig i stuss. Fordi disse to var så vanvittig forskjellige. Den ene var jo kynisk som jeg sa. Hun er mora til mine tre barn. Den andre er langt fra kynisk, men kjørte meg opp i samme hjørne som hun første. Så da tenker man... Kanskje det er noe med meg som ber om dette? Vel... Det er i og for seg irrelevant for tråden, men konsekvensen er at jeg har døyvet smerten med alkohol. Over disse umulige relasjonene. Jeg har faktisk aldri hatt fysiske abstinenser. Aldri hatt skjelven. Men det betyr jo lite når jeg drikker så mye og så ofte som jeg gjør. Jeg tenker vel i bunn og grunn at jeg bare har vært uheldig. Men skaden er jo der likevel. Anonymkode: 07741...02b Det er nok lett å tenke at det er en selv det er noe feil med om man opplever harde avvisninger gang på gang i den forbindelse ja. 😕 Og bli kværnende i hodet på hvorfor det blir slik, hva er galt med meg osv osv. Hvor ofte og mye drikker du nå? Jeg har heller ikke hatt fysiske abstinenser heldigvis, om ikke indre uro kan puttes i den kategorien. Men det sitter nok mest i hodet tror jeg. AnonymX Anonymkode: 9fa7c...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1096 Del Skrevet 23. oktober 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok lett å tenke at det er en selv det er noe feil med om man opplever harde avvisninger gang på gang i den forbindelse ja. 😕 Og bli kværnende i hodet på hvorfor det blir slik, hva er galt med meg osv osv. Hvor ofte og mye drikker du nå? Jeg har heller ikke hatt fysiske abstinenser heldigvis, om ikke indre uro kan puttes i den kategorien. Men det sitter nok mest i hodet tror jeg. Vel jeg drikker nesten hver dag. Det er det som er tingen. Aldri søndager. Men alle andre dager er vilkårlige egentlig. Det er egentlig et under at jeg ikke er fysisk avhengig. Og det betyr egentlig ingenting om man er det eller ikke i denne tilstanden av sløvhet. For selv om jeg ikke har fysiske plager, greier jeg likevel ikke å bryte ut av den onde sirkelen. Så hva betyr det? Uansett. Jeg skulle ønske jeg kunne bruke tiden mib på ting som betyr noe. Lage musik. Være en fantastisk far. Etc. Ting jeg vet veldig godt jeg kan. Om jeg ikke er full Baltasar Anonymkode: 07741...02b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1097 Del Skrevet 23. oktober 2019 Hei, dere flotte, modige mennesker som skriver om deres kamper med alkohol. Jeg har lest gjennom tråden og er nå litt smått bekymret for min egen mor, som er litt for glad i vin(eller?). Jeg vil ikke stjele fokuset bort fra deres tråd, så om dere har noen velmente ord som kanskje kan kaste litt lys på min situasjon, så gå gjerne inn på denne tråden. På forhånd takk, og jeg håper dere en dag får bukt med avhengigheten ❤️ Anonymkode: 26c6f...e73 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1098 Del Skrevet 23. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: JAAAA! det tror jeg "alle" er interessert i. Det tror jeg er SÅ viktig, man greier jo ikke å bli bedre om man forakter seg selv. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Tusen takk, jeg skal holde dere oppdatert:) Nå skal jeg først og fremst i et møte på mandag for å avdekke behov osv. Jeg er så livende redd for ikke å bli tatt på alvor, så jeg kommer til å legge alle kortene på bordet. Det er en stor ulempe å være ressurssterk når man trenger hjelp til noe, og jeg har lurt helsevesenet tidligere. Så jeg må bare gå på med krum hals og innrømme at jeg er en god manipulator og at de ikke må høre på meg når reptilhjernen tar over.. Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1099 Del Skrevet 23. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så jeg må bare gå på med krum hals og innrømme at jeg er en god manipulator og at de ikke må høre på meg når reptilhjernen tar over.. Hahaha! Dette er et sabla godt poeng. Baltasar Anonymkode: 07741...02b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1100 Del Skrevet 23. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel jeg drikker nesten hver dag. Det er det som er tingen. Aldri søndager. Men alle andre dager er vilkårlige egentlig. Det er egentlig et under at jeg ikke er fysisk avhengig. Og det betyr egentlig ingenting om man er det eller ikke i denne tilstanden av sløvhet. For selv om jeg ikke har fysiske plager, greier jeg likevel ikke å bryte ut av den onde sirkelen. Så hva betyr det? Uansett. Jeg skulle ønske jeg kunne bruke tiden mib på ting som betyr noe. Lage musik. Være en fantastisk far. Etc. Ting jeg vet veldig godt jeg kan. Om jeg ikke er full Baltasar Anonymkode: 07741...02b Håper du også føler at denne tråden er til hjelp iallefall. Jeg syntes det allerede. Det er så deilig å endelig kunne dele det med noen, uten å bli dømt nord og ned eller bli overvåket hele tiden. Opplevde det en lang stund ift sykdommen, og det var utrolig slitsomt. Jeg kan jo også bli veldig lykkelig, sliten eller lei meg uten at det er noe galt. Orker ikke at noen skal se på meg med mistenksomhet med en gang jeg er litt anderledes enn vanlig og alltid tro at jeg drikker eller er full. De hadde jo ikke ment noe vondt med det, men det hadde ikke gjort det noe letter iallefall. AnonymX Anonymkode: 9fa7c...2dc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå