AnonymBruker Skrevet 3. desember #3501 Del Skrevet 3. desember Hos meg har det gått så langt at jeg ikke lenger tør å oppsøke nærbutikken, har nemlig fått noen blikk derifra . Jeg er heldig, for jeg drikker ikke vin bare cider. Sånn sett vil nok du være flinkere enn meg for jeg kommer bare opp i lykkepromille, samtidig har det gått altfor langt. Bruker mye tid på å tenke ut hvor jeg skal kjøpe alkohol hver dag slik at jeg endelig skal få slappe av. Godt at du er med, kommer til å finne støtte i deg, og din kamp . Anonymkode: 66733...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #3502 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hos meg har det gått så langt at jeg ikke lenger tør å oppsøke nærbutikken, har nemlig fått noen blikk derifra . Jeg er heldig, for jeg drikker ikke vin bare cider. Sånn sett vil nok du være flinkere enn meg for jeg kommer bare opp i lykkepromille, samtidig har det gått altfor langt. Bruker mye tid på å tenke ut hvor jeg skal kjøpe alkohol hver dag slik at jeg endelig skal få slappe av. Godt at du er med, kommer til å finne støtte i deg, og din kamp . Anonymkode: 66733...859 Det går mye tid til å tenke ut hvordan få tak i nok, uten at noen legger merke til og reagerer. Bare det er stress og angst. Tenk om vi en dag kan være fri fra det 🙏🏻 Anonymkode: 925c9...e50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #3503 Del Skrevet 3. desember I dag har jeg vært og kjøpt stjerne klistermerker, for at jeg skal se tydelig at jeg har vært flink . Leste det et annet sted. Anonymkode: 66733...859 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #3504 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (37 minutter siden): I dag har jeg vært og kjøpt stjerne klistermerker, for at jeg skal se tydelig at jeg har vært flink . Leste det et annet sted. Anonymkode: 66733...859 Så bra, jeg håper du får en fin rekke med stjerner denne uka 😊 Dette skal vi klare. Anonymkode: 925c9...e50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #3505 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (På 2.12.2024 den 19.28): Jeg har begynt på Selinco. Den gjør at man ikke drikker så mye, suget på alkohol begrenser seg. Det var en annen som skulle være med, en Lotte tror jeg, trakk seg, så der er bare meg igjen. Anonymkode: 66733...859 Jeg er her! Måtte bare ta et par runder med meg selv først. Fra og med i dag skal jeg sette meg selv først og ikke bedøve meg selv fra følelsene. - Lotte Anonymkode: b612f...efe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #3506 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er her! Måtte bare ta et par runder med meg selv først. Fra og med i dag skal jeg sette meg selv først og ikke bedøve meg selv fra følelsene. - Lotte Anonymkode: b612f...efe Jeg har også begynt i dag. Vi får holde oss oppdatert . Anonymkode: 66733...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #3507 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har også begynt i dag. Vi får holde oss oppdatert . Anonymkode: 66733...859 Lykke til 🙏🏻 Jeg er på dag tre, merker allerede nå at hodet er litt mer klart. Vært et par dager hvor jeg har kjent på en del angst og uro, men bedre i dag enn i går. Nå holder jobben fokuset vekk, men gruer til fredagen. Må ha en plan for hvordan jeg skal holde fokus. Anonymkode: 925c9...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #3508 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 13.12): Dro du på avrusning eller var du beintøff og klarte det selv? Anonymkode: 66733...859 Hadde avrusning og innleggelse. Ville aldri ha klart det på egen hånd! Anonymkode: 2217a...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #3509 Del Skrevet 5. desember Gikk ikke helt etter planen i går, men jeg gir ikke opp. Prøver på nytt igjen i dag. - Lotte Anonymkode: b612f...efe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #3510 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Gikk ikke helt etter planen i går, men jeg gir ikke opp. Prøver på nytt igjen i dag. - Lotte Anonymkode: b612f...efe Tror du at du kan klare å være edru hver annen dag? Er mye bedre enn ingenting . Hva er årsaken til at du drikker? Anonymkode: 66733...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #3511 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Gikk ikke helt etter planen i går, men jeg gir ikke opp. Prøver på nytt igjen i dag. - Lotte Anonymkode: b612f...efe Når på dagen begynner du å drikke? Jeg starta prosjektet mitt med å få kontroll på alkoholforbruket med å utsette alkohol til etter kl 1200. Neste step var å tillate meg selv alkohol etter kl. 1500. Så etter kl. 1800, osv. Så ble det tillatt å drikke innen et visst tidsrom bare på dager med R. Den overgangen var vanskeligst: et helt døgn uten alkohol! Men det gikk det også, viste det seg.🙂 Anonymkode: 0e829...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #3512 Del Skrevet 5. desember Det kan være farlig å bråstoppe med å drikke hvis man drikker store kvanta. Et nært familiemedlem av meg fikk delirium, og det er noe av det verste jeg har vært vitne til. Gradvis nedtrapping er tingen, folkens! Eller oppsøk medisinsk hjelp. Anonymkode: 11ddc...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #3513 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det kan være farlig å bråstoppe med å drikke hvis man drikker store kvanta. Et nært familiemedlem av meg fikk delirium, og det er noe av det verste jeg har vært vitne til. Gradvis nedtrapping er tingen, folkens! Eller oppsøk medisinsk hjelp. Anonymkode: 11ddc...579 For at man skal gå inn i delirium må man drikke veldig mye ala 1 flaske sprit hver dag, i flere år. Anonymkode: 66733...859 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember #3514 Del Skrevet 5. desember Er egentlig bare innom tråden for å si hvor sykt flinke dere er! Å fortsette å kjempe og prøve, selv etter at man går på noen smeller, det er ikke for pyser... heier på dere, alle som én Anonymkode: a12b7...66f 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 5. desember #3515 Del Skrevet 5. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): For at man skal gå inn i delirium må man drikke veldig mye ala 1 flaske sprit hver dag, i flere år. Anonymkode: 66733...859 Ikke nødvendigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #3516 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tror du at du kan klare å være edru hver annen dag? Er mye bedre enn ingenting . Hva er årsaken til at du drikker? Anonymkode: 66733...859 Akkurat nå sliter jeg med å få til bare EN edru dag, så jeg må prioritere det først. Jeg sliter med barndomstraumer og elendig selvbilde, og drikkinga mi er i grunnen bare selvskading satt i system. Har kommet meg bort fra kniver og selvmordforsøk da, så jeg er på vei oppover. Jeg er bare ikke vant til å gjøre gode ting for meg selv, og erkjenner at jeg føler meg tryggest når jeg har det fælt, så når jeg drikker og kjenner på skyld og skam over det, så er det godt og velkjent. Det høres helt merkelig ut, jeg vet, og jeg prøver å jobbe med det. - Lotte Anonymkode: b612f...efe 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #3517 Del Skrevet 6. desember Hei! Ny her. Jeg er sånn periode-drikker, og jeg har vel brukt alkohol som en flukt fra vanskelige følelser. Ble utsatt for vold av 2 forskjellige menn som ung kvinne, fikk mye angst og ble glad i benzodiazepiner. Fant deretter ut at alkohol gjør mye av det samme; eller forsterker effekten av medisinene. Har flere ganger drukket meg til blackout. Nå hadde jeg holdt meg lenge, 2år, uten begge deler. Så kollapset ting rundt meg, samlivsbrudd og eksen jeg har hatt besøksforbud mot trakasserer meg, ny runde for å fornye besøksforbudet. Samtidig sykemeldt på måned nr3 etter en operasjon. Nå drikkes det hver kveld… vodka, hard seltzer, vin… sover elendig pga promille om natta. Føles vanskelig å skulle slutte igjen, og redd for å snakke med legen om alkoholproblemer. Kjenner det blir vanskelig med jul og familieselskap hvor alkoholen er mer tilgjengelig enn til vanlig. - Aurora Anonymkode: 3f03c...7dc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #3518 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Ny her. Jeg er sånn periode-drikker, og jeg har vel brukt alkohol som en flukt fra vanskelige følelser. Ble utsatt for vold av 2 forskjellige menn som ung kvinne, fikk mye angst og ble glad i benzodiazepiner. Fant deretter ut at alkohol gjør mye av det samme; eller forsterker effekten av medisinene. Har flere ganger drukket meg til blackout. Nå hadde jeg holdt meg lenge, 2år, uten begge deler. Så kollapset ting rundt meg, samlivsbrudd og eksen jeg har hatt besøksforbud mot trakasserer meg, ny runde for å fornye besøksforbudet. Samtidig sykemeldt på måned nr3 etter en operasjon. Nå drikkes det hver kveld… vodka, hard seltzer, vin… sover elendig pga promille om natta. Føles vanskelig å skulle slutte igjen, og redd for å snakke med legen om alkoholproblemer. Kjenner det blir vanskelig med jul og familieselskap hvor alkoholen er mer tilgjengelig enn til vanlig. - Aurora Anonymkode: 3f03c...7dc Jeg drikker også pga angst og uro. Tok benzodiazepiner, men fant ut som deg at alkohol gjorde samme nytten. I tillegg er den alltid tilgjengelig, i motsetning til medisin fra lege. Prøver å slutte nå. Har kjøpt meg klistermerker stjerner. som er tegn på at jeg har vært flink . Men sliter, noe som er helt naturlig, har jo drukket alkohol i lang tid. Hvor mye drikker du hver dag? Jeg pleier å drikke ca 2.6 til 3 halvlitere pr dag. Anonymkode: 66733...859 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #3519 Del Skrevet 7. desember AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei! Ny her. Jeg er sånn periode-drikker, og jeg har vel brukt alkohol som en flukt fra vanskelige følelser. Ble utsatt for vold av 2 forskjellige menn som ung kvinne, fikk mye angst og ble glad i benzodiazepiner. Fant deretter ut at alkohol gjør mye av det samme; eller forsterker effekten av medisinene. Har flere ganger drukket meg til blackout. Nå hadde jeg holdt meg lenge, 2år, uten begge deler. Så kollapset ting rundt meg, samlivsbrudd og eksen jeg har hatt besøksforbud mot trakasserer meg, ny runde for å fornye besøksforbudet. Samtidig sykemeldt på måned nr3 etter en operasjon. Nå drikkes det hver kveld… vodka, hard seltzer, vin… sover elendig pga promille om natta. Føles vanskelig å skulle slutte igjen, og redd for å snakke med legen om alkoholproblemer. Kjenner det blir vanskelig med jul og familieselskap hvor alkoholen er mer tilgjengelig enn til vanlig. - Aurora Anonymkode: 3f03c...7dc Jeg startet med angst og uro, derfra ble det manisk, kan ikke ha noe i huset. Vet dette ikke er bra, allikevel klarer jeg ikke å la være. Var på dag 5, kjøpte ikke noe inn, men var i selskap med noen som har denne fristende 3-litere på benken. Da ryker det for meg… unnskyld. Jeg skulle liksom få det til nå. Holdt frem til klokka var rundt 22, burde sikkert lagt meg i stedet. Men neida. Innerst inne skulle jeg egentlig ønske det her ikke var lovlig den dagen jeg ble kjent med den lille jævelen her som tar kontroll over alt. Anonymkode: 925c9...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember #3520 Del Skrevet 7. desember Første gangen jeg skriver i denne tråden, men har lest en del. Mitt alkoholforbruk eskalerte når jeg begynte å selvmedisinere angsten min. Nå må det bli en slutt på det. Jeg er nå edru på dag 7. Det har gått bra frem til nå, men i dag er en skikkelig dårlig dag. Har heldigvis ingen alkohol i hus og jeg må bare holde meg inne til pol/butikker er stengt. Jeg håper så inderlig at jeg klarer å komme over denne dagen uten å drikke. Er utrolig rastløs og har en del angst, men jeg vet jo at jeg får det bedre om jeg får det til. Men lysten å drikke i dag er så stor at jeg holder på å bli gal. Anonymkode: 7b3da...407 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå