AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #2121 Del Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nettopp, det er for lite. Jeg vil ikke ha noe sperre på hva jeg kan/må/bør drikke. Hvordan gikk det med dere i kveld? Her ble det vel to flasker vin. K. Anonymkode: e77c3...7c6 Sitter med sjette drinken nå. Jobb om fire timer. Hepp hepp. Anonymkode: 9df70...803 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 2. april 2021 #2122 Del Skrevet 2. april 2021 Andre påsken på rad, flonka edru.. Gidder ikke hamstre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #2123 Del Skrevet 2. april 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva vil si: utstøtt fra alt som er bra i livet? Tenker dere på pandemien? Anonymkode: 30991...59a For min del handler det om at jeg er kronisk syk som forhindret meg før pandemien og nå etter pandemien er det ingenting igjen. Jeg har også de siste årene skyvd venner bort fra meg selv pga tillitsproblemer. Det har gjort at jeg, om sant er, eller at jeg føler meg utstøtt av vennegjenger jeg hadde. I kveld blir det øl og vin i solveggen, men prøver å vente til kl 18. 😛 K. Anonymkode: e77c3...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2124 Del Skrevet 3. april 2021 Er det noen som sliter med fryktelige skjelvinger? Jeg får ikke til å soise suppe eller skrive, hånda skjelver så sinnsykt. Går over etter noen drinker, men før det er det helt håpløst. Kan det være abstinenser? Jeg går aldri lenge uten å drikke, kan til og med stå opp om natta og ta meg et par glass vin. Anonymkode: 2217a...0e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 3. april 2021 #2125 Del Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen som sliter med fryktelige skjelvinger? Jeg får ikke til å soise suppe eller skrive, hånda skjelver så sinnsykt. Går over etter noen drinker, men før det er det helt håpløst. Kan det være abstinenser? Jeg går aldri lenge uten å drikke, kan til og med stå opp om natta og ta meg et par glass vin. Anonymkode: 2217a...0e4 Ja, det er sannsynligvis abstinenser. Sliter ikke med det selv. Jeg drikker ikke så ofte for tiden, men har slitt med annen rus av og på i noen måneder. Mest av, men max 6 uker mellom hver gang. Type Ritalin, et par ganger hasj og slikt. Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #2126 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 12.12): Er det noen som sliter med fryktelige skjelvinger? Jeg får ikke til å soise suppe eller skrive, hånda skjelver så sinnsykt. Går over etter noen drinker, men før det er det helt håpløst. Kan det være abstinenser? Jeg går aldri lenge uten å drikke, kan til og med stå opp om natta og ta meg et par glass vin. Anonymkode: 2217a...0e4 Jepp, men i motsetning til deg går ikke mine skjelvinger over når jeg får i meg alkohol. Holder meg edru i dag. Første dag på ei uke nå tror jeg.. K. Anonymkode: e77c3...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2127 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jepp, men i motsetning til deg går ikke mine skjelvinger over når jeg får i meg alkohol. Holder meg edru i dag. Første dag på ei uke nå tror jeg.. K. Anonymkode: e77c3...7c6 Så du har konstante skjelvinger? Anonymkode: 2217a...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2128 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jepp, men i motsetning til deg går ikke mine skjelvinger over når jeg får i meg alkohol. Holder meg edru i dag. Første dag på ei uke nå tror jeg.. K. Anonymkode: e77c3...7c6 Spiser du sunt og tar vitaminer? Særlig b-vitaminer og magnesium er viktig for sentralnervesystemet Anonymkode: 1d646...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2129 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Spiser du sunt og tar vitaminer? Særlig b-vitaminer og magnesium er viktig for sentralnervesystemet Anonymkode: 1d646...bca Jeg får b12-sprøyter, magnesium tar jeg ved behov (kramper/rastløse bein). Spiser sunt, men lite for å ikke gå opp i vekt. K. Anonymkode: e77c3...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edru? Skrevet 9. april 2021 #2130 Del Skrevet 9. april 2021 Da har jeg avsluttet en forlenget påskeferie med drikking hver dag, og gårsdagen var første dag uten. Sov som forventet elendig i natt, men jeg er glad og fornøyd i dag og har tenkt å ta en hvit måned. Hvordan går det med dere andre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2131 Del Skrevet 9. april 2021 AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 11.17): Så du har konstante skjelvinger? Anonymkode: 2217a...0e4 Beklager, så ikke dette spørsmålet. Ja, har alltid skjelvinger, men i varierende grad. Drikker jeg kaffe får jeg angst og skjelvinger. Har jeg angst får jeg skjelvinger. Er jeg fyllesyk blir jeg ubrukelig skjelven. Mens på gode dager merker jeg ikke noe spesielt til det, da er det bare litt i fingre. Det som trigger det er definitivt koffein, alkohol (kan bli verre så tror ikke det bare er abstinens hos meg, selvom det er det dagen derpå) og angst. Anonymkode: e77c3...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2132 Del Skrevet 9. april 2021 Edru? skrev (5 timer siden): Da har jeg avsluttet en forlenget påskeferie med drikking hver dag, og gårsdagen var første dag uten. Sov som forventet elendig i natt, men jeg er glad og fornøyd i dag og har tenkt å ta en hvit måned. Hvordan går det med dere andre? K. som svarte ab over forresten. Her går det som vanlig, 4-5 drikkedager i uka.. Du er flink som skal ha en hvit måned, det blir bra! Lykke til! Anonymkode: e77c3...7c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #2133 Del Skrevet 10. april 2021 Går det bra med folket? Jeg tror jeg skrev rundt juletider her (hvis jeg husker riktig), men glemte å skrive nick eller bokstav. Kvinne 32. Ting begynner å bli litt lysere. Har mere kontakt med Rop-team igjen, møter dem for å gå tur og trening. Ting har vært litt komplisert under pandemien, da de ikke har fått møtt brukere så ofte og ting har vært stengt flere ganger. Har hatt flere perioder hvor jeg ikke har drukket på flere dager, og det har vært herlig. Sprakk litt igjen denne uken og drakk i går, men har bestemt meg for å prøve å fortsette sånn med dager uten alkohol. Vanskelig, men det går. Måtte bare få sagt det. Anonymkode: 07b38...470 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #2134 Del Skrevet 18. april 2021 Nå er det lenge siden jeg har vært her. Det må vel være litt skammen av å ikke klare slutte. At jeg starter dag 1 og ramler av igjen og igjen. Idag er 1 uke alkoholfri. Å jeg går for å fortsette. Håper det går bra med dere alle sammen. Og jeg heier på at hver og en av dere skal lykkes i det dere jobber for. W Anonymkode: b0430...b6c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #2135 Del Skrevet 18. april 2021 Aldri kommentert her inne tidligere, men har lest litt og kjent meg igjen i noe. Jeg har nok et alkoholproblem. Men om jeg er alkoholiker tror jeg ikke. Man kan nemlig ha et alkoholproblem uten å være alkoholiker. Men nå bestilte jeg nettopp time til fastlegen for å få henvisning til psykolog. Grugleder meg litt, men fy så stolt jeg er av meg selv nå! Tenk det tok meg ikke mer enn 2 minutter å gjøre det. Og det er så verdt å be om hjelp før problemene bygger seg opp og blir verre. Klem til alle og ha en fin kveld videre ❤️ Anonymkode: 85bea...c4e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #2136 Del Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Aldri kommentert her inne tidligere, men har lest litt og kjent meg igjen i noe. Jeg har nok et alkoholproblem. Men om jeg er alkoholiker tror jeg ikke. Man kan nemlig ha et alkoholproblem uten å være alkoholiker. Men nå bestilte jeg nettopp time til fastlegen for å få henvisning til psykolog. Grugleder meg litt, men fy så stolt jeg er av meg selv nå! Tenk det tok meg ikke mer enn 2 minutter å gjøre det. Og det er så verdt å be om hjelp før problemene bygger seg opp og blir verre. Klem til alle og ha en fin kveld videre ❤️ Anonymkode: 85bea...c4e Så bra for deg! Ja det er sant, det er mange som kan ha et problematisk forhold til alkohol uten å være en alkoholiker. Men det er fort å gå fra å ha problemer med alkohol til å bli alkoholiker. Å det skjer uten at man egentlig skjønner det selv, og da er det allerde gjort. Lykke til hos legen(skal du også ta blodprøver å sjekke ståa) og håper du får henvisning. Hold gjerne oppdatert her videre. Riktig god kveld 🙂🙂 W Anonymkode: b0430...b6c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #2137 Del Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så bra for deg! Ja det er sant, det er mange som kan ha et problematisk forhold til alkohol uten å være en alkoholiker. Men det er fort å gå fra å ha problemer med alkohol til å bli alkoholiker. Å det skjer uten at man egentlig skjønner det selv, og da er det allerde gjort. Lykke til hos legen(skal du også ta blodprøver å sjekke ståa) og håper du får henvisning. Hold gjerne oppdatert her videre. Riktig god kveld 🙂🙂 W Anonymkode: b0430...b6c Takk Kjenner jeg gruer meg skikkelig egt til å ta dette opp med fastlegen. Jeg er ung kvinne og fastlegen er mann. Jeg sliter med å åpne meg opp om ting jeg sliter med til mennesker spesielt menn da jeg er utsatt for overgrep tidligere. Har noen her erfaring med å snakke om alkoholproblemer med psykologen? Var det egentlig til hjelp? Kan man velge om man får en mann eller kvinne? Understreker med navn forresten. - Chastity Anonymkode: 85bea...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #2138 Del Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk Kjenner jeg gruer meg skikkelig egt til å ta dette opp med fastlegen. Jeg er ung kvinne og fastlegen er mann. Jeg sliter med å åpne meg opp om ting jeg sliter med til mennesker spesielt menn da jeg er utsatt for overgrep tidligere. Har noen her erfaring med å snakke om alkoholproblemer med psykologen? Var det egentlig til hjelp? Kan man velge om man får en mann eller kvinne? Understreker med navn forresten. - Chastity Anonymkode: 85bea...c4e Jeg har aldri delt mine alkoholproblemer med noen. Men jeg har tatt blodprøver for å sjekke leververdier. Du kan nok ikke velge, men om du har vansker med men av grunn du oppgir kan du jo si det til legen og kanskje det er mulig at du kan få en kvinne event. Ikke Grue deg, det kommer til å gå kjempebra! W Anonymkode: b0430...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #2139 Del Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk Kjenner jeg gruer meg skikkelig egt til å ta dette opp med fastlegen. Jeg er ung kvinne og fastlegen er mann. Jeg sliter med å åpne meg opp om ting jeg sliter med til mennesker spesielt menn da jeg er utsatt for overgrep tidligere. Har noen her erfaring med å snakke om alkoholproblemer med psykologen? Var det egentlig til hjelp? Kan man velge om man får en mann eller kvinne? Understreker med navn forresten. - Chastity Anonymkode: 85bea...c4e Jeg er egentlig ikke i denne tråden, men vil svare deg på siste spørsmål. Du kan originalt ikke velge om å få mann eller kvinne til psykolog hvis du får plass på dps, men hvis du forklarer fastlege hvorfor du har en preferanse så kan han skrive det i henvisningen. Dps tok ikke hensyn til det hos meg, da klagde vi og jeg måtte vente 3 mnd på ny psykolog, men fikk da en kvinne som jeg hadde god kjemi med. Hvis du selv får i oppgave å ringe private psykologer med refusjonsavtale velger du selv hvem du ønsker å sette deg på venteliste hos. Anonymkode: 5ca6d...8e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2021 #2140 Del Skrevet 19. april 2021 Hvordan gikk det hos legen? W Anonymkode: b0430...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå