AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #2501 Del Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så bra at du er back on track igjen! Hvor mye og hvor ofte drikker du nå for tiden? Anonymkode: fb131...69e Nå drikker jeg 0, men på det verste 2 flasker vin på en kveld, alltid med tilsvarende mengde vann, men det er jo skitmye😬 -Andrea. Anonymkode: a69ef...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #2502 Del Skrevet 10. august 2021 Slenger meg med. Jeg sprakk etter 2 år avhold. Er tilbake på start. Jævla sommerferie -Billie Anonymkode: 2217a...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #2503 Del Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Slenger meg med. Jeg sprakk etter 2 år avhold. Er tilbake på start. Jævla sommerferie -Billie Anonymkode: 2217a...0e4 Du er IKKE tilbake til start! Du greide 2 år uten alkohol, det at du sprakk nå, visker ikke ut det. Du har gjort en kjempejobb og du kan gjøre det igjen! -Andrea Anonymkode: a69ef...525 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #2504 Del Skrevet 10. august 2021 Edruskap skrev (På 2021-8-5 den 19.36): Fungerer helt utmerket. Slet et helt år med avhengighet. Kom fyllesyk på skolen og i en konfirmasjon, men det er det. Jeg er den som kan kalle seg fungerende alkoholiker. Ingen har anelse om at jeg har drukket. Bare min bestevenninne, men det er fordi jeg sa det selv. Jeg drak i all hemmelighet alene. Folk tror jeg ikke er så glad i alkohol bare. Har hele livet stått frem som totalt uinteressert i alkohol. Selvom jeg får det i gave noen ganger. Jeg sier til folk at jeg ikke liker alkohol hvis det blir spm rundt det. Jeg fungerer akkurat slik som et annet oppegående menneske. Jeg drakk i all hemmelighet og passet alltid på at jeg var edru om jeg skulle noe. Bortsett fra de to gangene, men tror ikke folk kunne se at jeg var fyllesyk. Tror du at folk ikke lukter det..? Anonymkode: 423dc...be7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 10. august 2021 #2505 Del Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slenger meg med. Jeg sprakk etter 2 år avhold. Er tilbake på start. Jævla sommerferie -Billie Anonymkode: 2217a...0e4 2 år uten alkohol er jo rått! Det betyr at du klarer minst like lenge igjen. Du er ikke tilbake til start, du har spart kroppen din for 2 år med skadelige stoffer🙂 At du har sprukket, er du neppe alene om. Nå begynner du en ny avholdsperiode med blanke ark og fargestifter til! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edruskap Skrevet 10. august 2021 #2506 Del Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du at folk ikke lukter det..? Anonymkode: 423dc...be7 Jeg har en så direkte familie at det ville noen av de kommentert om det lukta. Spesielt min søster. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #2507 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Slenger meg med. Jeg sprakk etter 2 år avhold. Er tilbake på start. Jævla sommerferie -Billie Anonymkode: 2217a...0e4 Det der er bare et symptom på en sykdom du har. Børst det av deg og gå videre. Eneste som er forandret er et tall og det tallet i seg selv betyr ingenting, det som betyr noe er alt det positive som har skjedd i de 2 årene Anonymkode: e381e...1b1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2508 Del Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-10 den 21.19): Jeg har sklidd litt ut i sommer, men nå er jeg back on track💪🏻 Jeg ble skitdårlig i sommer med magekramper, og det første jeg tenkte var «nå skjer det, nå gir leverer min etter». Det var selvsagt ikke det, men det var likevel en ekkel tanke at det var det første som slo meg. Jeg kan ikke ha det sånn! Jeg var flink lenge i våres, og nå er jeg supermotivert. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Har du tenkt å slutte helt nå? W Anonymkode: b0430...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #2509 Del Skrevet 18. august 2021 3 uker uten alkohol, kroppen kjennes ny ut. Skal innrømme at den første uka var forferdelig med angst og ustabilt humør samt masse tankekjør. Dårlig søvn og depressive tanker, selvbebreidelse, dårlig samvittighet og skam. Men, merk mine ord, dette går over! Jeg kjenner meg helt fantastisk og har nok ikke forstått hvor bedervet både kropp og sinn blir av dette stoffet. Jeg har i tillegg begynt å spise sunnere, veide meg og har gått ned 3 kg på denne tiden. Har også mistet det "oppblåste" ansiktet når jeg ser på bilder av meg selv for et par uker tilbake... Spørsmålet nå er om jeg klarer å holde meg på matta, kjenner at helgene er verst. Suget etter noe å roe seg på som får meg langt unna hverdagens kjas og mas er der... -Juni Anonymkode: 030e5...486 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elib Skrevet 19. august 2021 #2510 Del Skrevet 19. august 2021 Min dag 82 helt alkoholfri, når jeg har klart meg igjennom en hel lang sommer ute alkohol, så er jeg ganske sikker på jeg skal klare det lenge lenge kanskje for alltid! Drikker iskald alkoholfri Heineken og digger det! Ekstremt fornøyd når ny helg kommer og jeg faktisk ikke tenker på å drikke engang 🙏🙏🙏 Klem ❤ 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2511 Del Skrevet 19. august 2021 Nå er det gått 3-4 uker siden jeg var døden nær med nesten 4 i promille, og har vært uten alkohol siden. I motsetning til noen av dere andre føler jeg meg ikke «fantastisk» uten alkohol. Jeg sliter fremdeles med følelseslivet (er deprimert da), utseendet er herja, og jeg savner å drikke G. Anonymkode: d0c7d...cdb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2512 Del Skrevet 19. august 2021 Hei! Jeg er pårørende til en med alkoholproblemer. Han blir rett og slett syk når han prøver å kutte tvert, har noen av dere erfaring med dette? Anonymkode: 30991...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2021 #2513 Del Skrevet 19. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er det gått 3-4 uker siden jeg var døden nær med nesten 4 i promille, og har vært uten alkohol siden. I motsetning til noen av dere andre føler jeg meg ikke «fantastisk» uten alkohol. Jeg sliter fremdeles med følelseslivet (er deprimert da), utseendet er herja, og jeg savner å drikke G. Anonymkode: d0c7d...cdb Sånn kjenner jeg det også. Merker egentlig ikke noen positiv forskjell i kroppen uten alkohol nå, og jeg er kjempedeprimert med suicidale tanker og tiltaksløshet. Har begynt å trene igjen også i håp om at det kanskje vil hjelpe. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #2514 Del Skrevet 20. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei! Jeg er pårørende til en med alkoholproblemer. Han blir rett og slett syk når han prøver å kutte tvert, har noen av dere erfaring med dette? Anonymkode: 30991...59a Det er fordi kroppen hans er avhengig av alkoholen og når det fjernes blir han syk. Det kan være ekstremt farlig å slutte på egenhånd, og kan ende med å dø. Vis han blir syk når han har prøvd må han til avrusning under oppsyn med medisinsk hjelp. Ikke prøv å slutt pø egenhånd en gang til. W Anonymkode: b0430...b6c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2021 #2515 Del Skrevet 20. august 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er fordi kroppen hans er avhengig av alkoholen og når det fjernes blir han syk. Det kan være ekstremt farlig å slutte på egenhånd, og kan ende med å dø. Vis han blir syk når han har prøvd må han til avrusning under oppsyn med medisinsk hjelp. Ikke prøv å slutt pø egenhånd en gang til. W Anonymkode: b0430...b6c Enig. Her må medisinsk hjelp til - det er regelrett farlig å slutte på egenhånd dersom kroppen er såpass avhengig av alkoholen! Anonymkode: 164cf...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lucky87 Skrevet 20. august 2021 #2516 Del Skrevet 20. august 2021 (endret) Så kjekt med en slik tråd! Jeg er 34 år gammel, og begynte å stille spørsmålstegn ved mitt alkoholkonsum allerede da jeg var 20-25 år. Har holdt drikkingen i "sjakk" ved å kun drikke på helgedager, men det har aldri blitt med det ene, andre eller tredje glasset. Jeg må tømme hele flaska jeg.. For meg er det ingen vits i å drikke ett glass, da er det som om hele organismen venter på full fest! Jeg vil bare ha mer. Og jeg har prøvd å slutte flere ganger, men det er jo alkohol og assosiasjoner (triggere) overalt! Men for ett år siden kjøpte jeg Annie Grace sin bok: "This naked mind" og lastet ned den tilhørende appen (som også er gratis): "the alcohol experiment." Hennes metode har virkelig endret mitt syn på alkohol. Hun bruker vitenskapelige og forskningsbaserte fakta for å beskrive hvordan alkoholen påvirker kropp og sinn. Dette er ikke noe religiøst AA-opplegg, og det krever heller ikke at man trenger å identifisere seg som en alkoholiker (jeg gjorde aldri det!). Etter å ha lest hennes bok og lastet ned appen - sluttet jeg å drikke på flekken!! Dette er 1 år siden i dag, og jeg har aldri vært lykkeligere, og det beste av alt: Lysten på alkohol har også forsvunnet! Det er ikke lenger en daglig kamp om å holde seg unna, og å legge all sin lit til viljestyrken... Jeg anbefaler ALLE å laste ned "the alcohol experiment." Her får man tilgang på daglige tekster med fakta og videoklipp som vil hjelpe deg gjennom den første måneden uten alkohol. Endret 20. august 2021 av Lucky87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2517 Del Skrevet 22. august 2021 Selvom jeg har gått 10 måneder uten alkohol, så kjenner jeg fortsatt en alkoholånde fra munn min. Jeg vet det sitter i hode. Har noen erfart det samme? Og hva kommer det av? Anonymkode: 1b7c4...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2518 Del Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvom jeg har gått 10 måneder uten alkohol, så kjenner jeg fortsatt en alkoholånde fra munn min. Jeg vet det sitter i hode. Har noen erfart det samme? Og hva kommer det av? Anonymkode: 1b7c4...35d Det kommer og går foresten. Den kommer like kjapt som den forsvinner. Stine Anonymkode: 1b7c4...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2519 Del Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvom jeg har gått 10 måneder uten alkohol, så kjenner jeg fortsatt en alkoholånde fra munn min. Jeg vet det sitter i hode. Har noen erfart det samme? Og hva kommer det av? Anonymkode: 1b7c4...35d Bruker du antabus? Jeg får dårlig ånde/ekkel smak i munnen av det. G. Anonymkode: d0c7d...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2021 #2520 Del Skrevet 22. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bruker du antabus? Jeg får dårlig ånde/ekkel smak i munnen av det. G. Anonymkode: d0c7d...cdb Nei. Jeg bruker ikke noen ting. Stine Anonymkode: 1b7c4...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå