Purple_Pixiedust Skrevet 30. juli 2021 #2441 Del Skrevet 30. juli 2021 Edruskap skrev (4 minutter siden): Noen andre som har fått er mye med stabilt syke etter å holdt seg en stund unna alkohol? Kan ikke huske at jeg har hatt et så stabilt psyke! Føles så godt 😍 Nei egentlig ikke. Men kroppen min har det sikkert bedre. Også lettere å holde vekta. Jeg kan spise litt mer mat siden jeg ikke til stadighet går opp i vekt av alkoholen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2442 Del Skrevet 30. juli 2021 Sitter med familien. Alle med et glass hvitvin for kos. Dette merker jeg kan bli den store utfordringen! Lurer bare sånn på om jeg faktisk kan ta et glass med folk.. Anonymkode: faf68...1b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edruskap Skrevet 30. juli 2021 #2443 Del Skrevet 30. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Sitter med familien. Alle med et glass hvitvin for kos. Dette merker jeg kan bli den store utfordringen! Lurer bare sånn på om jeg faktisk kan ta et glass med folk.. Anonymkode: faf68...1b3 Jeg kunne lett ha sittet med familie eller venner og drukket for kosens skyld og klart å stoppe. men jeg hadde ikke klart å la vær å drikke neste gang jeg får lyst på og er alene. Da hadde unnskyldningen vært «men det gikk jo så fint da jeg drakk med familien» Jeg drikker betydeligere mer når jeg er alene. Og veien til flaksa blir enda kortere neste gang jeg er alene, om jeg så kun drikker i sosiale lag. Derfor er det best for meg å kutte alkohol helt ut av livet mitt. bare min tanke Endret 30. juli 2021 av Edruskap 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2444 Del Skrevet 30. juli 2021 Er på bånn nå. Innlagt etter et drukningsforsøk med høy promille. Blålys og full pakke. Står ved en skillevei nå. Få hjelp til å korke flaska en gang for alle, eller drikke meg ihjel (og klare det!) Alkohol er djevelens verk, skulle virkelig ønske det kunne forbys 😢 Anonymkode: d0c7d...cdb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 30. juli 2021 #2445 Del Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Er på bånn nå. Innlagt etter et drukningsforsøk med høy promille. Blålys og full pakke. Står ved en skillevei nå. Få hjelp til å korke flaska en gang for alle, eller drikke meg ihjel (og klare det!) Alkohol er djevelens verk, skulle virkelig ønske det kunne forbys 😢 Anonymkode: d0c7d...cdb Så leit å høre. Vet hvordan det der føles. Ønsker deg alt godt. Ta imot hjelpen du får nå. ❤ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2446 Del Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er på bånn nå. Innlagt etter et drukningsforsøk med høy promille. Blålys og full pakke. Står ved en skillevei nå. Få hjelp til å korke flaska en gang for alle, eller drikke meg ihjel (og klare det!) Alkohol er djevelens verk, skulle virkelig ønske det kunne forbys 😢 Anonymkode: d0c7d...cdb Prøvde du å ta livet ditt eller holdt du på å drukne ved et uhell? Håper du får all hjelp du behøver Anonymkode: fa87f...162 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2447 Del Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er på bånn nå. Innlagt etter et drukningsforsøk med høy promille. Blålys og full pakke. Står ved en skillevei nå. Få hjelp til å korke flaska en gang for alle, eller drikke meg ihjel (og klare det!) Alkohol er djevelens verk, skulle virkelig ønske det kunne forbys 😢 Anonymkode: d0c7d...cdb Korke flaska. Be om hjelp fra lege m.m. Dette klarer du. Anonymkode: b0430...b6c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2448 Del Skrevet 30. juli 2021 Edruskap skrev (2 timer siden): Jeg kunne lett ha sittet med familie eller venner og drukket for kosens skyld og klart å stoppe. men jeg hadde ikke klart å la vær å drikke neste gang jeg får lyst på og er alene. Da hadde unnskyldningen vært «men det gikk jo så fint da jeg drakk med familien» Jeg drikker betydeligere mer når jeg er alene. Og veien til flaksa blir enda kortere neste gang jeg er alene, om jeg så kun drikker i sosiale lag. Derfor er det best for meg å kutte alkohol helt ut av livet mitt. bare min tanke Jeg testet dette ut ikveld. Tok et glass. Nippet rolig mens jeg la merke til hvilke tanker som kom. Jo! Lysten til å kjøpe vin til meg selv imorgen og drikke meg full alene! Skjønner nå greia med ar noen må kutte alkoholen helt. Tror det er meg. Anonymkode: faf68...1b3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristokatten Skrevet 30. juli 2021 #2449 Del Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er på bånn nå. Innlagt etter et drukningsforsøk med høy promille. Blålys og full pakke. Står ved en skillevei nå. Få hjelp til å korke flaska en gang for alle, eller drikke meg ihjel (og klare det!) Alkohol er djevelens verk, skulle virkelig ønske det kunne forbys 😢 Anonymkode: d0c7d...cdb Har du noen å støtte deg til? Sender varme ❤ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #2450 Del Skrevet 31. juli 2021 Jeg har lenge levd i fornektelse, men forstår nå at jeg må kutte helt. Har alltid drukket for mye, helt siden ungdommen, det holder ikke med 3 kjedelige øl, det blir aldri et par pils.. Drikker 2-3 ganger i uka fast, kan drikke litt midt i ukedagene også. Jeg føler meg fæl av dette, og ser at veien er kort til å drikke hver dag om dette fortsetter lenger. Elsker alenetiden med all energien jeg får, høljer innpå uten at noen ser hvor mye jeg drikker, vasker klær, hus, lakker negler hører på musikk. Gjemmer alkohol sånn at jeg kan fylle på mer i smug. Nyter ikke lenger øyeblikkene livet gir meg, disse øyeblikkene er fylt med ønske om å drikke, bekymringer rundt å drikke, når skal jeg skaffe alkoholen, kan folk se det på meg? så noen med i butikken på polet, ved søplekassa, panteautomaten idag? en dag til går vel bra... Alle kveldene jeg har hølja innpå i gledens rus, denne gleden er så falsk fordi det er en egoistisk glede i øyeblikket som går på bekostning av de jeg er glad i rundt meg som er bekymret og hater drikkingen min. Denne festen jeg har påfører andre en sorg og bekymring. Forstår egentlig ikke hvorfor jeg klarer å være glad lenger. Fy faen for et fælt stoff... Dagen etter "festen" har jeg utsatt alt det vonde nok en gang og får angst og føler meg dårlig. Det er som om søplebøtta har rent over for lengst, det er lenge siden den er tømt. Og jo lenger jeg utsetter det, jo værre blir det oppi der. Dårlig samvittighet, skam, relasjoner som er betente, adferden min som svinger hele tiden, ting jeg aldri har fått gjort og ikke har energi til å ta tak i, helsa mi, dør jeg snart av skadene? Går det lenger nå så tar alkoholen knekken på meg, derfor sa jeg stopp for en uke siden, tømte all alkohol der det hører hjemme, i toalettet. Dette mens jeg holdt en sermoniell begravelse for min falskeste venn og værste fiende, alkohol! Anonymkode: 030e5...486 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #2451 Del Skrevet 31. juli 2021 1 uke uten alkohol idag. W Anonymkode: b0430...b6c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edru? Skrevet 1. august 2021 #2452 Del Skrevet 1. august 2021 Her har det blitt ALT for mye alkohol de siste ukene, så nå er det på tide å si stopp. Skal trappe litt ned, så det blir et par øl i kveld, men fra mandag er det slutt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elib Skrevet 1. august 2021 #2453 Del Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (På 28.7.2021 den 20.56): Hvordan går det? Er det kun den appen du bruker, eller har du annet støtteapparat i tillegg? Så bra at du ikke drikker! Jeg har heller ikke rørt noe på flere uker. Nydelig 😍 -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 Heia Irene ❤ har hatt en uke på Mallorca på all inklusive nå og valgte bort alkohol 3 av de 7 dagene, de resterende tok jeg en liten øl og et glass vin til maten på kvelden!! Dette er MILDT sagt endring i vaner i forhold til hva jeg pleier på all inklusive 🤣🤣 Nå hjemme igjen og 0 alkohol framover!!! Og er så mentalt på rett plass! Logger hver dag og minner meg på hva jeg GÅR og ikke hva jeg går glipp av! Lager lister og skryter uhemmet av meg sjøl. ..i dagboka 🤣🤣 Deler ikke dette med noen nære, fordi de bare vil synes at dette er unødvendig av meg! Men jeg bestemmer over egen helse! Klem❤ . . 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #2454 Del Skrevet 1. august 2021 Elib skrev (4 timer siden): Heia Irene ❤ har hatt en uke på Mallorca på all inklusive nå og valgte bort alkohol 3 av de 7 dagene, de resterende tok jeg en liten øl og et glass vin til maten på kvelden!! Dette er MILDT sagt endring i vaner i forhold til hva jeg pleier på all inklusive 🤣🤣 Nå hjemme igjen og 0 alkohol framover!!! Og er så mentalt på rett plass! Logger hver dag og minner meg på hva jeg GÅR og ikke hva jeg går glipp av! Lager lister og skryter uhemmet av meg sjøl. ..i dagboka 🤣🤣 Deler ikke dette med noen nære, fordi de bare vil synes at dette er unødvendig av meg! Men jeg bestemmer over egen helse! Klem❤ . . Dette er utrolig bra! Jeg deler heller ikke slikt med de nærmeste, men det er mest fordi jeg ikke orker å forklare alt hele tiden. Vil bare ha et liv uten 😍 Hurra for oss! -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #2455 Del Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): 1 uke uten alkohol idag. W Anonymkode: b0430...b6c Bra! 14 dager uten her idag. Ble tilbudt øl og fest i helga og jeg takka nei. Drakk saft istedet🤣 Har sovet mye i det siste, rundt 12 timer hver natt. Er mye sliten. Anonymkode: fa87f...162 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #2456 Del Skrevet 1. august 2021 Hei alle sammen☺️ Jeg har drukket alt alt for nye de siste årene, og nå er det stopp. Mannen min er nesten avholds og mener jeg drikker for mye. Det han ikke vet er at jeg smugdrikker ekstremt mye mer enn han vet. Skammer meg voldsomt. Det jeg er mest redd for er at jeg ikke får sove uten å drikke meg bevisstløs:-(. I dag har jeg drukket to små glass vin til middag (veldig veldig lite til å være meg), men i morgen er det helt slutt. Vil lese og skrive her inne som motivasjon. Dag 0 Pippi Anonymkode: e9c86...e19 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #2457 Del Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei alle sammen☺️ Jeg har drukket alt alt for nye de siste årene, og nå er det stopp. Mannen min er nesten avholds og mener jeg drikker for mye. Det han ikke vet er at jeg smugdrikker ekstremt mye mer enn han vet. Skammer meg voldsomt. Det jeg er mest redd for er at jeg ikke får sove uten å drikke meg bevisstløs:-(. I dag har jeg drukket to små glass vin til middag (veldig veldig lite til å være meg), men i morgen er det helt slutt. Vil lese og skrive her inne som motivasjon. Dag 0 Pippi Anonymkode: e9c86...e19 Så bra du har bestemt deg. Hva med å prøve noe avslappende lydbok, asmr eller musikk på øret? Noen ganger må man bare møte all dritten også, hva med å bare ta det som kommer og heller sitte oppe litt, skriv tankene ned, gråt, få det ut, søk om andre har samme erfaringer osv... Anonymkode: 030e5...486 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2458 Del Skrevet 2. august 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så bra du har bestemt deg. Hva med å prøve noe avslappende lydbok, asmr eller musikk på øret? Noen ganger må man bare møte all dritten også, hva med å bare ta det som kommer og heller sitte oppe litt, skriv tankene ned, gråt, få det ut, søk om andre har samme erfaringer osv... Anonymkode: 030e5...486 Takk for råd:-) Jeg sov faktisk ok i natt, og det var sååå deilig å våkne uten fylleangst. Startet dagen med 7km løpetur. Er så motivert nå!! Pippi Anonymkode: e9c86...e19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2459 Del Skrevet 2. august 2021 Hei. Det er noen uker siden jeg skrev her sist. Da var jeg optimist og skulle ta en hvit måned. Jaså men. Slik gikk det ikke helt da. Har klart å holde deler av sommerferien ganske alkoholfri, men har også hatt er par episoder hvor jeg har havna skikkelig på flatfylla og vært ute hele natta. Første gang kunne jeg ha havna i farlige situasjoner, andre gangen hjemme hos en venninne, men husker null av flere timer med fest. Masse black out. Men nå endelig har jeg fått det til. Avtale med samboer om å ikke kjøpe alkohol de første 5 ukene. Han er veldig måteholden, så her er det jeg som har problemet. Og ei uke på hytte langt unna pol gjorde susen for at jeg har hatt en bra start. Nå er jeg på 8. dagen uten å ha drukket en dråpe og det kjennes godt. Jobb starter igjen denne uka og jeg må passe på så jeg ikke slentrer innom polet på vei hjem. Uten å være sikker tror jeg at det er et helt år siden jeg sist holdt meg unna å drikke alkohol i over en uke. Og det sier jo sitt om hvordan dette har tatt helt av. Jeg har ikke noe mål om hvor lenge dette skal være, men jeg tenker vel at for nå er det best at jeg holder meg fra å drikke permanent på ubestemt tid. Jeg har tenkt en del over hvorfor jeg drikker så mye som jeg gjør. Jeg liker rett og slett rusen og at det tar meg bort fra det som jeg på mange måter opplever som en noe kjedelig og kjip hverdag. Det er en del rot og skrot i livet som jeg burde røsket tak i (uavhengig av alkohol), men tror det kunne hjulpet noe på behovet for å komme meg vekk. Men altså, er veldig fornøyd med 8 dager uten. Og tar herfra en dag om gangen. Anonymkode: 08e0c...bc5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2460 Del Skrevet 2. august 2021 Sunniva over her. Anonymkode: 08e0c...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå