got2go Skrevet 9. juni 2021 #2341 Del Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mind your language. Energioverskuddet kom veldig raskt for min del. At det er verre å våkne uten alkoholinntak, virker noe pussig. Mulig du føler det slik, men jeg merket forskjell i løpet av kort tid. Fysisk aktivitet ble min løsning for å begrense suget etter alkohol. En stor motivasjonsfaktor har vært at jeg kjenner formen blir bedre og bedre. I disse dager er det 6 måneder siden jeg smakte alkohol. Har ikke savnet det nevneverdig. Men det krever både motivasjon og egeninnsats. -C Anonymkode: 3c0d1...2ec Enig. Trening er det beste alternativet når en skal kutte alkohol. En kjenner at formen blir bedre, en blir mer motivert til å holde seg unna alkoholen pga en skal på trening, en får trdnt av seg rastløsheten og ikke minst, en perfekt måte å løse kjedsomhet på. En kommer seg opp av sofaen og ut av huset. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edru? Skrevet 9. juni 2021 #2342 Del Skrevet 9. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dette er noe piss. Hadde forventet energioverskudd, men har nå ikke rørt en dråpe alkohol på snart 2 måneder og føler meg langt i fra bra. Det er verre å våkne uten alkohol. Anonymkode: 3293b...da1 Det høres ut som om du kan ha noe som kalles PAWS - post acute withdrawal syndrom. Noen reagerer veldig når de slutter med et rusmiddel, og det kan være langvarig. https://americanaddictioncenters.org/withdrawal-timelines-treatments/post-acute-withdrawal-syndrome 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2343 Del Skrevet 10. juni 2021 Kjære dere. Jeg strever. Jeg har på følelsen av at jeg går inn i en veldig kritisk periode! Igår etter jobb var jeg på nippet til å kjøpe vin. Stod inne på butikken og følte meg helt fortapt. "Det går bare ikke an at jeg ikke skal kunne drikke alkohol resten av livet mitt" tenkte jeg. Jeg følte et vanvittig savn der jeg stod. Men jeg kjøpte ikke. Jeg skrapte sammen all viljestyrke og slepte meg - som om jeg var fjernstyrt; som om det var to krefter som bekjempet hverandre inne i kroppen - videre igjennom butikken, bort fra alkoholen. Det var altså en vellykket kveld sånn sett. Likevel sitter jeg tilbake med en vond følelse i kroppen: Det er skikkelig skremmende hvilke sterke krefter som er i sving😟 Klarer jeg dette? Hvordan skal jeg ha krefter til å motstå? Når tar det slutt? Utfordringene stabler seg virker det som! 🥺 Anonymkode: ad51d...46e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2344 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjære dere. Jeg strever. Jeg har på følelsen av at jeg går inn i en veldig kritisk periode! Igår etter jobb var jeg på nippet til å kjøpe vin. Stod inne på butikken og følte meg helt fortapt. "Det går bare ikke an at jeg ikke skal kunne drikke alkohol resten av livet mitt" tenkte jeg. Jeg følte et vanvittig savn der jeg stod. Men jeg kjøpte ikke. Jeg skrapte sammen all viljestyrke og slepte meg - som om jeg var fjernstyrt; som om det var to krefter som bekjempet hverandre inne i kroppen - videre igjennom butikken, bort fra alkoholen. Det var altså en vellykket kveld sånn sett. Likevel sitter jeg tilbake med en vond følelse i kroppen: Det er skikkelig skremmende hvilke sterke krefter som er i sving😟 Klarer jeg dette? Hvordan skal jeg ha krefter til å motstå? Når tar det slutt? Utfordringene stabler seg virker det som! 🥺 Anonymkode: ad51d...46e Dette er veldig bra!!! Du ble testet og du klarte å overvinne fristelsen. Det er fantastisk! Dette her klarer du. Du beviste nettopp overfor deg selv at du gjør det. Tenk på om det hadde hatt motsatt utfall. At du hadde kjøpt alkoholen. Da ville du angret deg etterpå. Jeg kjenner godt igjen den følelsen der. Det er så fristende å tenke på at man kanskje bare skulle kjøpt litt alkohol, men så lar man det være. Dette viser at du har viljestyrke og du halte nettopp inn en seier. 1-0 til deg. Jeg kjenner også suget etter alkohol. Det kommer og går. Det har vært litt sterkere nå som sommeren har kommet og man kan gå ut igjen. Men bit tennene sammen og stå i mot. Du gjorde det nettopp! Dette klarer du! -C Anonymkode: 3c0d1...2ec 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2345 Del Skrevet 10. juni 2021 Hei. Jeg er ei dame som strever med alkohol. Har alltid vært av de som ble fullest på fest, jeg har det litt slik at når jeg kommer til et punkt vil jeg bare ha mer og klarer ikke å stoppe. Fram til for ca 2 år siden var alkoholkonsumet hovedsakelig lagt til helgene og det var ikke bekymringsverdig stort. Annet enn at jeg ofte ble veldig full når jeg først drakk. For et par år siden så eskalerte det. Og under Corona har det blitt ille. Nå drikker jeg 3-4 kvelder per uke, som regel minst ei flaske vin hver gang. Jeg jobber som vanlig, og har klart å holde hodet over vannet. Energinivået er lavt og drikkinga går utover familien min. Jeg ønsker inderlig å slutte. Skulle ønsket jeg kunne klare å ha et moderat alkoholforbruk, men sånn som det er må jeg kutte helt av. Jeg skulle gjerne søkt hjelp, men pga familiesituasjon og jobbsituasjon våger jeg ikke da jeg regner med både førerkort går og barnevern kobles inn. Så jeg må greie det alene. Har en samboer og et lite barn, og barnet samt egen helse er den største motivasjonsfaktoren for å slutte. Jeg har lest i denne tråden jevnlig, og det er godt å kjenne er vist fellesskap. Det er ikke bare meg som sliter. Jeg drakk ei flaske vi i går + 3 øl. Nå skal jeg forsøke å holde meg unna. Sunniva Anonymkode: 08e0c...bc5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter333 Skrevet 10. juni 2021 #2346 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. Jeg er ei dame som strever med alkohol. Har alltid vært av de som ble fullest på fest, jeg har det litt slik at når jeg kommer til et punkt vil jeg bare ha mer og klarer ikke å stoppe. Fram til for ca 2 år siden var alkoholkonsumet hovedsakelig lagt til helgene og det var ikke bekymringsverdig stort. Annet enn at jeg ofte ble veldig full når jeg først drakk. For et par år siden så eskalerte det. Og under Corona har det blitt ille. Nå drikker jeg 3-4 kvelder per uke, som regel minst ei flaske vin hver gang. Jeg jobber som vanlig, og har klart å holde hodet over vannet. Energinivået er lavt og drikkinga går utover familien min. Jeg ønsker inderlig å slutte. Skulle ønsket jeg kunne klare å ha et moderat alkoholforbruk, men sånn som det er må jeg kutte helt av. Jeg skulle gjerne søkt hjelp, men pga familiesituasjon og jobbsituasjon våger jeg ikke da jeg regner med både førerkort går og barnevern kobles inn. Så jeg må greie det alene. Har en samboer og et lite barn, og barnet samt egen helse er den største motivasjonsfaktoren for å slutte. Jeg har lest i denne tråden jevnlig, og det er godt å kjenne er vist fellesskap. Det er ikke bare meg som sliter. Jeg drakk ei flaske vi i går + 3 øl. Nå skal jeg forsøke å holde meg unna. Sunniva Anonymkode: 08e0c...bc5 så bra at du tenker på å¨ta ett valg, prøv en kveld og ikke tenk lenger, kanskje du klarer det i kveld så er det en seier 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2347 Del Skrevet 10. juni 2021 God dag, alle💙 Har prøvd å reflektere over hvorfor jeg drikker. Har følt jeg har det miserabelt og generelt følt en slags mistrivsel i livet mitt den siste tiden..Men, alkohol hjelper ikke en dritt. Tvert imot. Det er selvskading, for min del!! Så jeg er klar for og motivert til, å nøste opp i ting. Finne en annen jobb. Kanskje rydde litt opp i relasjoner. Trene mer. Og forhåpentligvis bli gladere😊 'Dagen derpå' føler jeg meg stygg, dum, skamfull, lite ansvarlig.. nå er det nok. Snart en uke uten, og mere skal det bli. Go'kinn til dere alle Anonymkode: fa87f...162 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2348 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette klarer du! -C Tusen takk C. Ordene dine varmer og motiverer. Jeg tror jeg vil kopiere innlegget og plastre det rundt omkring i leiligheten! Anonymkode: ad51d...46e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2349 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 7.08): Heia dere, dette er min dag 10 uten alkohol, og mitt eneste fokus er at jeg velger å IKKE drikke idag, jeg kan drikke men VELGER å la være 💪💪 Da er det enklere å forholde seg til, for min del ❤ - Simone- Anonymkode: 64d09...d0b Så flott at du fortsetter å bruke den og si det til deg selv hver dag. Tror jeg tipset deg om det 🙂 Anonymkode: b0430...b6c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 10. juni 2021 #2350 Del Skrevet 10. juni 2021 Jeg vet det er fælt å si det, og respektløst i forhold til de som virkelig sliter med alkoholkonsumet; men noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde evne til å bli alkoholiker. Bare la livet mitt gå strake vegen åt helvete. Da ville i alle fall folk ha sett meg, og skjønt at ting ikke var greit. Eventuelt at jeg drakk meg til mot for "slå opp" med livet. Alt er bedre enn å leve i en gyllen middelvei, hvor man ikke er "svak" nok til å ødelegge livet sitt totalt, men heller ikke sterk nok til å få det livet man ønsker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #2351 Del Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tusen takk C. Ordene dine varmer og motiverer. Jeg tror jeg vil kopiere innlegget og plastre det rundt omkring i leiligheten! Anonymkode: ad51d...46e Bare hyggelig og det gjør meg godt disse ordene du skriver. Tråden er laget til å motivere og hjelpe. Dersom jeg klarer å hjelpe deg og kanskje enda flere så er det ytterligere en motivasjonsfaktor. Jeg besitter ingen fasit. Velger likevel å skrive om mine erfaringer. Kan det hjelpe andre så motiverer det meg til å fortsette. Jeg ønsker deg alt godt og er sikker på du klarer dette! -C Anonymkode: 3c0d1...2ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2352 Del Skrevet 11. juni 2021 Anonymburker skrev (11 timer siden): Jeg vet det er fælt å si det, og respektløst i forhold til de som virkelig sliter med alkoholkonsumet; men noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde evne til å bli alkoholiker. Bare la livet mitt gå strake vegen åt helvete. Da ville i alle fall folk ha sett meg, og skjønt at ting ikke var greit. Eventuelt at jeg drakk meg til mot for "slå opp" med livet. Alt er bedre enn å leve i en gyllen middelvei, hvor man ikke er "svak" nok til å ødelegge livet sitt totalt, men heller ikke sterk nok til å få det livet man ønsker. Jeg skjønner tanken, helt til ambivalensen og fornuften kommer, skyld, skam, økonomiske problemer og generelt de store konsekvensene. Da sitter du der på bunn og griner over hvorfor i helvete du har vært så dum og kjørt livet ditt i dass, og hvordan i all verden du skal fikse det. Og du, det at folk hadde sett deg er tull. Ingen ser, ingen bryr seg. Man kan fint drikke seg ihjel i fred og ro, dessverre, men veien dit er ikke behagelig. Det er tortur. Anonymkode: e381e...1b1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2353 Del Skrevet 11. juni 2021 11 hours ago, Anonymburker said: Jeg vet det er fælt å si det, og respektløst i forhold til de som virkelig sliter med alkoholkonsumet; men noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde evne til å bli alkoholiker. Bare la livet mitt gå strake vegen åt helvete. Da ville i alle fall folk ha sett meg, og skjønt at ting ikke var greit. Eventuelt at jeg drakk meg til mot for "slå opp" med livet. Alt er bedre enn å leve i en gyllen middelvei, hvor man ikke er "svak" nok til å ødelegge livet sitt totalt, men heller ikke sterk nok til å få det livet man ønsker. Det eneste det ville gjort, var å få deg til å innse at selv med den reaksjonen fra andre mennesker, så hadde du fortsatt følt deg miserabel. Det hadde ikke leget sårene, sånn på ordentlig. Så du lengter etter noe som ikke egentlig vil hjelpe deg å føle deg bedre Anonymkode: e1c3f...2c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elib Skrevet 11. juni 2021 #2354 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 5.35): Kjære dere. Jeg strever. Jeg har på følelsen av at jeg går inn i en veldig kritisk periode! Igår etter jobb var jeg på nippet til å kjøpe vin. Stod inne på butikken og følte meg helt fortapt. "Det går bare ikke an at jeg ikke skal kunne drikke alkohol resten av livet mitt" tenkte jeg. Jeg følte et vanvittig savn der jeg stod. Men jeg kjøpte ikke. Jeg skrapte sammen all viljestyrke og slepte meg - som om jeg var fjernstyrt; som om det var to krefter som bekjempet hverandre inne i kroppen - videre igjennom butikken, bort fra alkoholen. Det var altså en vellykket kveld sånn sett. Likevel sitter jeg tilbake med en vond følelse i kroppen: Det er skikkelig skremmende hvilke sterke krefter som er i sving😟 Klarer jeg dette? Hvordan skal jeg ha krefter til å motstå? Når tar det slutt? Utfordringene stabler seg virker det som! 🥺 Anonymkode: ad51d...46e Min 13 dag uten alkohol, har lastet ned appen " i am sober " som i allefal hjelper meg fra dag til dag 👍👍 Den teller dager, hva jeg sparer, oppsummerer dagen hver kveld " har jeg latt være å drikke? " motivere meg masse!!💪💪 Og så tenker jeg HVER dag " idag skal jeg ikke drikker, jeg kan,men jeg VELGER å la være" da blir det kun å konsentrere seg om dagen idag ❤❤ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2355 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 7.6.2021 den 22.29): Gått på en skikkelig smell i helga her. Har et ønske om å kutte ut, men er ikke lett😐 Er faktisk også redd for hvordan et høyt forbruk påvirker helsa. Drikker aldri sprit, men allikevel. Og den jævla skammen! Hva er løsninga? Kutte ut og flytte vekk, begynne på nytt? Skulle ønske jeg hadde mulighet. Anonymkode: fa87f...162 Åh, den skammen er så kjip! Tror alle som strever med alkoholkonsumet har kjent på den. Du er ikke alene (ikke at det er noen trøst). -Andrea Anonymkode: a69ef...525 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2021 #2356 Del Skrevet 11. juni 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Åh, den skammen er så kjip! Tror alle som strever med alkoholkonsumet har kjent på den. Du er ikke alene (ikke at det er noen trøst). -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Så enig med Andrea. Jeg har gjort så mye rart og dumt i fylla gjennom mange år. Du er ikke alene. Tenk framover. Hev hodet, reis deg og fokuser på at ting blir bedre. - Sunniva Anonymkode: 08e0c...bc5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 11. juni 2021 #2357 Del Skrevet 11. juni 2021 Elib skrev (2 timer siden): Min 13 dag uten alkohol, har lastet ned appen " i am sober " som i allefal hjelper meg fra dag til dag 👍👍 Den teller dager, hva jeg sparer, oppsummerer dagen hver kveld " har jeg latt være å drikke? " motivere meg masse!!💪💪 Og så tenker jeg HVER dag " idag skal jeg ikke drikker, jeg kan,men jeg VELGER å la være" da blir det kun å konsentrere seg om dagen idag ❤❤ Kjempebra! Heier på deg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edru? Skrevet 11. juni 2021 #2358 Del Skrevet 11. juni 2021 Jeg drikker i kveld, etter alt for mange dager med drikking. Det er som om jeg ikke orker å tenke over forbruket mitt, det er så enkelt å bare la humla suse. Men det går ikke i lengden, slett ikke. Jeg må tenke på livet fremover, forhåpentligvis uten alkohol. Faen så vanskelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2359 Del Skrevet 13. juni 2021 Elib skrev (På 11.6.2021 den 18.04): Min 13 dag uten alkohol, har lastet ned appen " i am sober " som i allefal hjelper meg fra dag til dag 👍👍 Den teller dager, hva jeg sparer, oppsummerer dagen hver kveld " har jeg latt være å drikke? " motivere meg masse!!💪💪 Og så tenker jeg HVER dag " idag skal jeg ikke drikker, jeg kan,men jeg VELGER å la være" da blir det kun å konsentrere seg om dagen idag ❤❤ Du er kjempeflink! 👍🏻😊 Nå har jeg last ned appen du nevner. Er egentlig ikke så glad i slike apper, mest med tanke på hva som samles opp av informasjon om meg. Men kan det motivere så er det bra 😊 Jeg setter startdato i dag, så skal jeg ta en dag om gangen i stedet for å sette meg et mål inn i framtiden. Anonymkode: 08e0c...bc5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2021 #2360 Del Skrevet 13. juni 2021 8 dager uten💛 Og i neste uke skal jeg heller ikke drikke! Anonymkode: fa87f...162 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå