AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #2301 Del Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi er nok mange i den båten. Vil du undertegne med et navn, så vi kjenner deg igjen? -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Du har et barn og gikk gravid. Hvorfor har ingen rapportert dette=? Ønsker ikke noe vondt, men du og familien kan få hjelp. Karianne Anonymkode: 1d646...bca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #2302 Del Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du har et barn og gikk gravid. Hvorfor har ingen rapportert dette=? Ønsker ikke noe vondt, men du og familien kan få hjelp. Karianne Anonymkode: 1d646...bca hva skulle de gjort? Jeg kjenner barn i min familie hvor foreldrene drikker mye og ofte, men det er ikke noe man kan gjøre om de personene ikke vil ta imot hjelp utenfra og er ressurssterke sånn ellers. Vimsa Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #2303 Del Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): hva skulle de gjort? Jeg kjenner barn i min familie hvor foreldrene drikker mye og ofte, men det er ikke noe man kan gjøre om de personene ikke vil ta imot hjelp utenfra og er ressurssterke sånn ellers. Vimsa Anonymkode: 35886...40e Man kan tipse bv foreksempel så barna får hjelp selv om ikke foreldrene vil ha hjelp. Er barna det går utover. Anonymkode: 20be1...7bd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #2304 Del Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Man kan tipse bv foreksempel så barna får hjelp selv om ikke foreldrene vil ha hjelp. Er barna det går utover. Anonymkode: 20be1...7bd I min familie så fikk barnevernet tips flere ganger, de gjorde ingenting annet utenom å ha et par samtaler med foreldre hver gang og avsluttet saken siden barna var godt ivaretatt av slektninger om det ble for mye drikking. Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #2305 Del Skrevet 28. mai 2021 God fredag alle sammen☀️ Nå har jeg ikke drukket på 3 dager, og formen og humøret er så bra:-) Så jeg har bestemt meg at denne helgen skal jeg ikke kjøpe inn noe vin i skjul. Vi får gjester i kveld, så sa sjø jeg holde meg til det jeg kan drikke «offentlig», dvs 3-4 glass. Så ingen smugdrukking. Kjenner jeg grugleder meg litt. Tiril Anonymkode: 01e61...83f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2306 Del Skrevet 29. mai 2021 Har et alkoholproblem, når jeg først drikker så greier jeg ikke å stoppe. Er alltid den som drikker meg fullest. Sier og gjør alltid så mye teit. Blir veldig fyllesyk og har angst dagen derpå, må alltid reparere. Hater å ha det slik, skulle ønske jeg hadde et normalt forhold til alkohol. At jeg bare kunne drukket noen få enheter i stedet for å bøtte nedpå. Liv Anonymkode: 36893...1d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 29. mai 2021 #2307 Del Skrevet 29. mai 2021 Gikk på trynet igjen. Jeg som hadde kontroll en periode har nå gått på trynet sånn to dager i uken et par uker. Skikkelig full 4-5 ganger på sånn 2,5 uker. Jeg er så sliten. Og jeg sliter med veldig tunge ting inni meg som jeg ikke greier å kontrollere nå. Er lenge siden jeg var så her dårlig, og på en måte som er farlig for meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2308 Del Skrevet 29. mai 2021 Purple_Pixiedust skrev (3 minutter siden): Gikk på trynet igjen. Jeg som hadde kontroll en periode har nå gått på trynet sånn to dager i uken et par uker. Skikkelig full 4-5 ganger på sånn 2,5 uker. Jeg er så sliten. Og jeg sliter med veldig tunge ting inni meg som jeg ikke greier å kontrollere nå. Er lenge siden jeg var så her dårlig, og på en måte som er farlig for meg. Hvis det er ille, ring oppsøkende, de kjenner deg, eller de kjenner i alle fall til denne situasjonen. Har du øl er det noe som heter at man ikke kan trappe ned på sitt eget foretrukne rusmiddel. Man kan, men det er tøft og kan ofte bli å trappe opp. Kjære deg, ring noen nå hvis det er fare for delir. Man oppdager ikke delir så ofte, da er man heldig, men du kjenner deg selv og vet om du er i grensen nå. Anonymkode: 1d646...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2309 Del Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 20.05): Du har et barn og gikk gravid. Hvorfor har ingen rapportert dette=? Ønsker ikke noe vondt, men du og familien kan få hjelp. Karianne Anonymkode: 1d646...bca Hvorfor skulle de det, og hvem skulle rapportere det? Jeg har aldri vært full foran barna og det er ingen som vet at vi drikker om kvelden. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2310 Del Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvorfor skulle de det, og hvem skulle rapportere det? Jeg har aldri vært full foran barna og det er ingen som vet at vi drikker om kvelden. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Var du edru i graviditeten? Hvordan gikk svangerskapet? Anonymkode: 6d036...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2311 Del Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvorfor skulle de det, og hvem skulle rapportere det? Jeg har aldri vært full foran barna og det er ingen som vet at vi drikker om kvelden. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Jeg har blitt rapportert, men da skrev jeg om selvmord. Så ikke vær for sikker. Håper dere får hjelp, det du beskriver er alkoholisme. Anonymkode: 1d646...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2312 Del Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Var du edru i graviditeten? Hvordan gikk svangerskapet? Anonymkode: 6d036...f31 Ja, edru i prøvetid og svangerskap. Graviditeten var helt grusom helt uavhengig av alkohol. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2313 Del Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har blitt rapportert, men da skrev jeg om selvmord. Så ikke vær for sikker. Håper dere får hjelp, det du beskriver er alkoholisme. Anonymkode: 1d646...bca Det er jeg klar over. Det er jeg som har opprettet tråden. Jeg er fullstendig klar over at det som er beskrevet i hi er alkoholisme. -Andrea. Anonymkode: a69ef...525 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2314 Del Skrevet 29. mai 2021 Jeg er ny her, har sett i tråden et par ganger men aldri skrevet noe selv. Jeg skal inn på reinlegelse på tirsdag. Det var avtalt da jeg dro fra behandling forje gang. Var i behandling i 7 måneder, og ble utskrevet for 3 måneder siden.. Det har gått tålig bra i disse 3 månedene men har gått litt på tryne de siste 2 dagene. Pilset i solen.. Jeg ser frem til et nytt opphold og holder på å pakke nå, denne gangen på bare en måned eller sånn. Men jeg vil bare si takk til deg -Andrea som har opprettet tråden og skriver så engasjert og godt her. Vet ikke helt hva jeg skal kalle meg, men kanskje hufsa om det ikke er andre her som heter det samme.. Anonymkode: ebb82...5dc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2315 Del Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, edru i prøvetid og svangerskap. Graviditeten var helt grusom helt uavhengig av alkohol. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Var prøvetiden lang? Hvorfor sprakk du? Anonymkode: 6d036...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2316 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Var prøvetiden lang? Hvorfor sprakk du? Anonymkode: 6d036...f31 Den var planlagt ja. Jeg vil ikke si jeg «sprakk», da jeg aldri hadde noen intensjon om å slutte helt med alkohol. Det var alltid planen å starte igjen etter graviditet, men starte med et sunnere drikkemønster. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2317 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg har startet å innse at jeg aldri kommer til å få et normalt drikkemønster, og eneste løsning er å slutte. Men hvordan? Mye av det sosiale er jo forbundet med alkohol. Dere som har sluttet, hvordan reagerte venner og bekjente? Opplevde dere drikkepress? Vurderer bare å late som jeg drikke nå i starten for å unngå spørsmål. Kan f.eks tømme ut cideren i vasken på badet og fylle med vann i stedet. Liv Anonymkode: 36893...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2318 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den var planlagt ja. Jeg vil ikke si jeg «sprakk», da jeg aldri hadde noen intensjon om å slutte helt med alkohol. Det var alltid planen å starte igjen etter graviditet, men starte med et sunnere drikkemønster. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Det giikk ikke helt bra, eller... Anonymkode: 2217a...0e4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2319 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 21.04): I min familie så fikk barnevernet tips flere ganger, de gjorde ingenting annet utenom å ha et par samtaler med foreldre hver gang og avsluttet saken siden barna var godt ivaretatt av slektninger om det ble for mye drikking. Anonymkode: 35886...40e Sa har man hvertfall gjort noe. Anonymkode: 20be1...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2320 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor skulle de det, og hvem skulle rapportere det? Jeg har aldri vært full foran barna og det er ingen som vet at vi drikker om kvelden. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Barna dine vet at dere drikker på kvelden . Hvis de ikke er babyer. Anonymkode: 20be1...7bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå