AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2241 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 16.02): Mister helt lysten på sex, men nå snakker jeg om å drikke daglig. Da jeg kun drakk innimellom kunne jeg få den effekten av alkohol. Anonymkode: d9d29...323 Har drukket hardt over mange, mange år. Sexen nå er den beste jeg har hatt og det gjelder både edru, brisen og full. Sørpings funker ikke, de rundene regner jeg ikke med for de er aldri vellykket. Skal nok legges til at mannen og jeg har "oppgradert" leketøyskuffa de siste årene og det har virkelig gjort susen. Men jeg hører mange sier at sexen er dårlig når man har drukket. Her er det ikke sånn og jeg håper det aldri vil endrer seg. K. Anonymkode: e77c3...7c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2242 Del Skrevet 24. mai 2021 Hei igjen:-) Jeg drakk alt for mye igjen på lørdag/søndag. Men i natt/morges har jeg ikke drukket noe. Nå er jeg klar for å endre ting. Så lei av dårlig form, skjule drikkingen, handle vin i smug+++. Null alkohol før vi skal ut å spise neste helg. Nå SKAL jeg klare det. Tiril Anonymkode: 01e61...83f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2243 Del Skrevet 24. mai 2021 Er det noen her inne som har klart å gå fra misbruk til å kunne nyte et par glass som vanlige folk? Tiril Anonymkode: 01e61...83f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2244 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det noen her inne som har klart å gå fra misbruk til å kunne nyte et par glass som vanlige folk? Tiril Anonymkode: 01e61...83f Jeg prøver på en måte nå. Har siden 17. mai ikke drukket i ukedager, men fredag og lørdag får vi lov til å drikke. Skal ikke påstå at det da bare blir to glass, men det er kanskje en begynnelse? Jeg vet ikke om dette er holdbart i lengden, men foreløpig går det veldig bra. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2245 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg prøver på en måte nå. Har siden 17. mai ikke drukket i ukedager, men fredag og lørdag får vi lov til å drikke. Skal ikke påstå at det da bare blir to glass, men det er kanskje en begynnelse? Jeg vet ikke om dette er holdbart i lengden, men foreløpig går det veldig bra. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Så flink du har vært:-) Drakk du hver kveld før det? Mye? Og over hvor lang tid? Jeg MÅ klare det nå. Er bare et tidsspørsmål før samboeren min oppdager meg. Tiril Anonymkode: 01e61...83f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2246 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så flink du har vært:-) Drakk du hver kveld før det? Mye? Og over hvor lang tid? Jeg MÅ klare det nå. Er bare et tidsspørsmål før samboeren min oppdager meg. Tiril Anonymkode: 01e61...83f Ja drakk mye og tett over flere år. Nå er jo ikke 17. mai spesielt lenge siden da, så jeg skal ikke være for eple kjekk her, men ja, er litt stolt. Skal innrømme at det faktisk er alkoholen som holder meg litt gående også. Dette er på en måte siste sjanse. Hvis vi (mannen min også sliter) ikke greier å holde oss til denne planen nå, så må vi kutte helt. Anonymkode: a69ef...525 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2247 Del Skrevet 24. mai 2021 -Andrea over⬆️ Anonymkode: a69ef...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2248 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det noen her inne som har klart å gå fra misbruk til å kunne nyte et par glass som vanlige folk? Tiril Anonymkode: 01e61...83f Dette tror jeg er den største livsløgnen alkoholmisbrukere lever med; at de skal kunne drikke bare litt. All forskning viser at mennesker med alkoholavhengighet må holde seg helt unna alkohol resten av livet. Å tro at man bare kan ta et par glass, er å lure seg selv. Jeg vil også si at jeg håper virkelig ingen av dere kjører bil! Ser flere her som er redd for å miste førerkortet. Vel, for alle oss andre som ferdes i trafikken sin sikkerhet, så håper jeg dere gjør det. Det er virkelig ingen menneskerett å kjøre bil, og spesielt ikke for de som ruser seg. Noen nevnte også barnevernet. For barnas skyld, håper jeg barnevernet kommer på banen. Det er ikke verken sunt eller positivt for barn å vokse opp i hjem med rus. At den som ruser seg ikke forstår det selv, skjønner jeg, for fokus blir dessverre alt for ofte flyttet vekk fra hva som er barnas beste, til hva en selv trenger. Dette kan sikkert oppfattes som en pekefinger, men det er ikke ment sånn. Jeg forstår veldig godt at dere har det tøft og vanskelig, alle sammen. Noen ganger må man kanskje få andres perspektiv også, ikke bare meningsfeller. Det kan fort bli vanskelig å bryte egne mønster, når man kommuniserer så mye med andre som lever helt likt. Medavhengige kalles det vel. Ønsker alle lykke til, og håper dere oppsøker hjelp. Det er ingen skam, men et svært nyttig hjelpemiddel. Ingen klarer alt alene. -M Anonymkode: 8df44...85d 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2249 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har drukket hardt over mange, mange år. Sexen nå er den beste jeg har hatt og det gjelder både edru, brisen og full. Sørpings funker ikke, de rundene regner jeg ikke med for de er aldri vellykket. Skal nok legges til at mannen og jeg har "oppgradert" leketøyskuffa de siste årene og det har virkelig gjort susen. Men jeg hører mange sier at sexen er dårlig når man har drukket. Her er det ikke sånn og jeg håper det aldri vil endrer seg. K. Anonymkode: e77c3...7c6 Ja, dette er nok individuelt som det meste annet. Men nå var det bare et punkt på lista over ting som er bedre uten alkoholmisbruk, om det ikke gjelder for noen trenger man ikke en stor debatt rundt det. Anonymkode: d9d29...323 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2250 Del Skrevet 24. mai 2021 Holdt meg unna alkohol i omtrent nøyaktig seks døgn fra 15-21. mai. Drakk seks øl den kvelden. Så har jeg holdt meg unna alkohol siden 21. mai til nå. 60 timer nå. Hører på podcasts om å slutte med alkohol hver dag. Denne gangen vil jeg virkelig greie det. Anonymkode: d9d29...323 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2251 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Holdt meg unna alkohol i omtrent nøyaktig seks døgn fra 15-21. mai. Drakk seks øl den kvelden. Så har jeg holdt meg unna alkohol siden 21. mai til nå. 60 timer nå. Hører på podcasts om å slutte med alkohol hver dag. Denne gangen vil jeg virkelig greie det. Anonymkode: d9d29...323 Så flink du har vært - stå på videre☺️ Tiril Anonymkode: 01e61...83f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2252 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette tror jeg er den største livsløgnen alkoholmisbrukere lever med; at de skal kunne drikke bare litt. All forskning viser at mennesker med alkoholavhengighet må holde seg helt unna alkohol resten av livet. Å tro at man bare kan ta et par glass, er å lure seg selv. Jeg vil også si at jeg håper virkelig ingen av dere kjører bil! Ser flere her som er redd for å miste førerkortet. Vel, for alle oss andre som ferdes i trafikken sin sikkerhet, så håper jeg dere gjør det. Det er virkelig ingen menneskerett å kjøre bil, og spesielt ikke for de som ruser seg. Noen nevnte også barnevernet. For barnas skyld, håper jeg barnevernet kommer på banen. Det er ikke verken sunt eller positivt for barn å vokse opp i hjem med rus. At den som ruser seg ikke forstår det selv, skjønner jeg, for fokus blir dessverre alt for ofte flyttet vekk fra hva som er barnas beste, til hva en selv trenger. Dette kan sikkert oppfattes som en pekefinger, men det er ikke ment sånn. Jeg forstår veldig godt at dere har det tøft og vanskelig, alle sammen. Noen ganger må man kanskje få andres perspektiv også, ikke bare meningsfeller. Det kan fort bli vanskelig å bryte egne mønster, når man kommuniserer så mye med andre som lever helt likt. Medavhengige kalles det vel. Ønsker alle lykke til, og håper dere oppsøker hjelp. Det er ingen skam, men et svært nyttig hjelpemiddel. Ingen klarer alt alene. -M Anonymkode: 8df44...85d Hvem i alle dager er du som kan komme her og si at du håoer ingen av oss kjører bil!? Jeg har ikke lappen. Mannen har og han drikker nesten like mye som meg. Han kjører ALDRI påvirket, han kjører ALDRI hvis han er i tvil om promillen er null og han kommer ALDRI til å forandre på dette uansett hvor mye han drikker. Ja, vi er alkoholikere, men vi er for faen ikke en dårligere sjåfør enn andre i trafikken. Noen alkoholikere burde ikke ha lappen, men det gjelder for alle mennesker. Det er mange som ikke burde hatt den, men ikke sett alle alkoholikere i én båt. Mange av oss er mye mer nøye på dagen derpå-promille enn Ola Nordmann som kjører hjem fra julebordet dagen derpå altfor tidlig. Ikke uten grunn at det er ekstra mye kontroller i den tiden. Er alle disse alkoholikere og farlige i trafikken? Neppe, alkoholikere sitter stort sett og drikker hjemme. K. Anonymkode: e77c3...7c6 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #2253 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvem i alle dager er du som kan komme her og si at du håoer ingen av oss kjører bil!? Jeg har ikke lappen. Mannen har og han drikker nesten like mye som meg. Han kjører ALDRI påvirket, han kjører ALDRI hvis han er i tvil om promillen er null og han kommer ALDRI til å forandre på dette uansett hvor mye han drikker. Ja, vi er alkoholikere, men vi er for faen ikke en dårligere sjåfør enn andre i trafikken. Noen alkoholikere burde ikke ha lappen, men det gjelder for alle mennesker. Det er mange som ikke burde hatt den, men ikke sett alle alkoholikere i én båt. Mange av oss er mye mer nøye på dagen derpå-promille enn Ola Nordmann som kjører hjem fra julebordet dagen derpå altfor tidlig. Ikke uten grunn at det er ekstra mye kontroller i den tiden. Er alle disse alkoholikere og farlige i trafikken? Neppe, alkoholikere sitter stort sett og drikker hjemme. K. Anonymkode: e77c3...7c6 Og hvem i alle dager er du, som kan komme her og påstå at alkoholikere ikke kjører bil? Selv om du og mannen din er påpasselige, så vet man jo fra statistikk at det er veldig mange som kjører i rus. Enten det dreier seg om alko, piller eller narkotika. Jeg ser daglig notiser fra politiet om folk som er tatt med promille i trafikken. Jeg kan aldri i livet tenke meg at folk som ikke har rus som en daglig vane, plutselig setter seg inn i en bil og kjører etter å ha drukket. Det gjør i hvert fall ikke jeg, og heller ingen andre jeg kjenner, som ikke har et rusproblem. Selv om du og mannen din har dømmekraft, så betyr ikke det at alle andre som misbruker alkohol har det. Men dette føyer seg vel inn i rekken av fornektelser som alkoholikere har. Som var innledningen på innlegget mitt, selv om du kun hang deg opp i bilkjøring. Jeg vet en god del om avhengighet, og hvilke mekanismer som er i sving, så jeg er ikke ukjent med bortforklaringer, fornektelse, måten man belønner seg selv, og hvordan man rettferdiggjør egen atferd. Jeg forstår at fornektelse er en stor del av hindringen for å bli frisk, det er på en måte en bivirkning av å ha en avhengighet. Anonymkode: 8df44...85d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2254 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Og hvem i alle dager er du, som kan komme her og påstå at alkoholikere ikke kjører bil? Selv om du og mannen din er påpasselige, så vet man jo fra statistikk at det er veldig mange som kjører i rus. Enten det dreier seg om alko, piller eller narkotika. Jeg ser daglig notiser fra politiet om folk som er tatt med promille i trafikken. Jeg kan aldri i livet tenke meg at folk som ikke har rus som en daglig vane, plutselig setter seg inn i en bil og kjører etter å ha drukket. Det gjør i hvert fall ikke jeg, og heller ingen andre jeg kjenner, som ikke har et rusproblem. Selv om du og mannen din har dømmekraft, så betyr ikke det at alle andre som misbruker alkohol har det. Men dette føyer seg vel inn i rekken av fornektelser som alkoholikere har. Som var innledningen på innlegget mitt, selv om du kun hang deg opp i bilkjøring. Jeg vet en god del om avhengighet, og hvilke mekanismer som er i sving, så jeg er ikke ukjent med bortforklaringer, fornektelse, måten man belønner seg selv, og hvordan man rettferdiggjør egen atferd. Jeg forstår at fornektelse er en stor del av hindringen for å bli frisk, det er på en måte en bivirkning av å ha en avhengighet. Anonymkode: 8df44...85d Kom deg ut av denne tråden du generaliserer og det på groveste vis. En skal kun bli fratatt førerkortet når man faktisk kjører i ruspåvirket tilstand! Anonymkode: ab763...d0c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2255 Del Skrevet 25. mai 2021 Noen av dere sier dere drikker en flaske vin, 6 øl og så videre.. Dette er selvfølgelig mye om en gjør det hver dag, men sånn ellers er da ikke dette så mye? 6 øl eller en flaske vin + mer kunne jeg fint drikke på fest uten store problemer før i tida. Anonymkode: 20be1...7bd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2256 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Og hvem i alle dager er du, som kan komme her og påstå at alkoholikere ikke kjører bil? Selv om du og mannen din er påpasselige, så vet man jo fra statistikk at det er veldig mange som kjører i rus. Enten det dreier seg om alko, piller eller narkotika. Jeg ser daglig notiser fra politiet om folk som er tatt med promille i trafikken. Jeg kan aldri i livet tenke meg at folk som ikke har rus som en daglig vane, plutselig setter seg inn i en bil og kjører etter å ha drukket. Det gjør i hvert fall ikke jeg, og heller ingen andre jeg kjenner, som ikke har et rusproblem. Selv om du og mannen din har dømmekraft, så betyr ikke det at alle andre som misbruker alkohol har det. Men dette føyer seg vel inn i rekken av fornektelser som alkoholikere har. Som var innledningen på innlegget mitt, selv om du kun hang deg opp i bilkjøring. Jeg vet en god del om avhengighet, og hvilke mekanismer som er i sving, så jeg er ikke ukjent med bortforklaringer, fornektelse, måten man belønner seg selv, og hvordan man rettferdiggjør egen atferd. Jeg forstår at fornektelse er en stor del av hindringen for å bli frisk, det er på en måte en bivirkning av å ha en avhengighet. Anonymkode: 8df44...85d Kan du komme med kilder på at avhengige kjører mer i rus enn andre? Anonymkode: e381e...1b1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2257 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Noen av dere sier dere drikker en flaske vin, 6 øl og så videre.. Dette er selvfølgelig mye om en gjør det hver dag, men sånn ellers er da ikke dette så mye? 6 øl eller en flaske vin + mer kunne jeg fint drikke på fest uten store problemer før i tida. Anonymkode: 20be1...7bd En flaske vin er 5 enheter ganger 7 er det 35 enheter i uka. Det er rimelig mye. Men hvis det er en gang innimellom er det ikke så mye nei. Jeg har fort ligget på mellom 50 og 60 enheter i uka, og det er ALT for mye. Jeg googlet litt, men kom ikke frem til hva som er anbefalt maksmengde i Norge i dag. Noen som vet? -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2258 Del Skrevet 25. mai 2021 Hvordan går det med deg, Tiril? Har du en plan? -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2259 Del Skrevet 25. mai 2021 Hvis ikke jeg blir før trøtt skal jeg drikke meg dritings i kveld. Det gjør jeg flere ganger i uka. Skål! Anonymkode: f4dfe...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2260 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): En flaske vin er 5 enheter ganger 7 er det 35 enheter i uka. Det er rimelig mye. Men hvis det er en gang innimellom er det ikke så mye nei. Jeg har fort ligget på mellom 50 og 60 enheter i uka, og det er ALT for mye. Jeg googlet litt, men kom ikke frem til hva som er anbefalt maksmengde i Norge i dag. Noen som vet? -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Kvinner: ikke mer enn 14 enheter i uka Menn: ikke mer enn 21 enheter i uka Anonymkode: 3999a...9d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå