AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2221 Del Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei dere. Jeg prøver å tenke på hvilke fordeler som kan gjøre det lettere og mer motiverende til å avstå fra å drikke alkohol fullstending. Har noen motiverende tips? Mine er: - Du får bedre og mer stabil psykisk helse. Denne kan jeg skrive under på! - Du får mer ekte venner. La oss bare innse at mange av vennskapene vi har hatt gjennom årene kun har vært drikkevenner. Man møtes i fylla og oppfører seg om man er bestevenner der og da, men møtes jo aldri utenom. Det er ikke en ekte venn. Det kan jeg si for min egen del. - Sparer enorme mengder med penger. Nå kan du jo heller bruke pengene på andre ting du liker. Enten det er klær, sminke eller kanskje en ny hobby. - Bedre søvn - Du slipper å gjøre flere dumme ting du vil angre på. Aner ikke hvor mange fyllesmeller jeg har vært på oppigjennom og gjort ting jeg virkelig angrer på som har gått negativt utover mitt liv og også relasjonene mine. - Alkohol senker dømmekraften din som igjen forklarer hvorfor man tar mindre smarte valg når man drikker, eller har sex med personer du aldri kunne tenkt deg å ligge med ellers. - Bedre hud -Chastity Anonymkode: 85bea...c4e Fysisk helse. Anonymkode: 20be1...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2222 Del Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 15.50): Å det kan du ikke få hjelp til av lege? Kvalm av sånne som meg, hva mener du med det? Anonymkode: b0430...b6c AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det var ikke samme person som skrev kvalm-kommentaren. Følg med på AB-koder.. Anonymkode: d9d29...323 Hvis alle kan finne på et navn og huske og undertegne med det er det bedre, for det er nesten bare ABer i denne tråden. Det er veldig vanskelig å skille ab koder når det er så mange av oss. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2223 Del Skrevet 20. mai 2021 Jeg har ikke drukket siden 17. mai. Bitteliten seier i alle fall🤞🏻Nå er avtalen til meg og mannen at vi kun kan drikke fredag og lørdag, et normalt alkoholkonsum? Jeg skal prøve mitt beste, gi det 100%. Hittil har det gått fint. Trener mye, som jeg alltid gjør når jeg skal slutte, er det en greie? Jeg sitter her og tenker på hvor mye tid vi har brukt på å drikke. Når barna er i seng så er det rett på flaska og der blir vi til vi legger oss. Vi har ikke kunnet ha en hobby, smurt matpakker til neste dag eller hva enn det er andre småbarnsfamilier gjør. Det har ikke vært noen annen fritid for oss, og nå er nesten den fritiden litt skummel, deilig men skummel. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2224 Del Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis alle kan finne på et navn og huske og undertegne med det er det bedre, for det er nesten bare ABer i denne tråden. Det er veldig vanskelig å skille ab koder når det er så mange av oss. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Sorry det gikk litt fort i svingene og tittet ikke på AB koden. Ei heller signerte 🙈 W Anonymkode: b0430...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2225 Del Skrevet 20. mai 2021 Jeg har ikke drukket på 5 døgn og 3 timer. Føles bare godt. -Q Anonymkode: d9d29...323 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2226 Del Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fysisk helse. Anonymkode: 20be1...7bd Ja den er jo ganske åpenbar :pp Noen flere? Anonymkode: 85bea...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2227 Del Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja den er jo ganske åpenbar :pp Noen flere? Anonymkode: 85bea...c4e Bedre sexliv Anonymkode: d9d29...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2228 Del Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bedre sexliv Anonymkode: d9d29...323 Ikke helt enig i den. Et glass eller to med vin er helt utmerket før ei runde i senga. Aldri hatt så god sex som jeg har nå som jeg er voksen, drikker mye og er sikker på kroppen min. Anonymkode: e77c3...7c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2229 Del Skrevet 21. mai 2021 Godt å lese om dere andre i samme båt. Jeg har ikke drukket på langt over et år og det frister heller ikke. Verre er det med pillene, føler legen kaster de etter meg. Klarer ikke å sende inn forespørsel om ny resept når tidsfristen er nære. Er det noen flere som har fått barnevernet på døra pga rus eller alkohol? Hva skjedde og hva gjorde det med deg ? V Anonymkode: 9cc7a...5dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2230 Del Skrevet 21. mai 2021 Hei dere! Så jeg er invitert i grillfest sammen med mine to venninner. Jeg sa jeg var dårlig og ikke kunne i kveld, men jeg hadde lyst. Men jeg orker ikke å drikke alkohol. Jeg kan jo dra uten, men vil helst være diskre og slippe drikkepress. Har noen ideer om jeg kan late som at jeg drikker alkohol? Typ ta med en flaske som ligner på noe? Orker ikke drikkepress eller spørsmål. En annen ting er at jeg er redd noen skal merke at jeg ikke drikker. Jeg blir utrolig sjenert og mer stille rundt folk på fest når jeg er edru. Chastity Anonymkode: 85bea...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2231 Del Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ikke helt enig i den. Et glass eller to med vin er helt utmerket før ei runde i senga. Aldri hatt så god sex som jeg har nå som jeg er voksen, drikker mye og er sikker på kroppen min. Anonymkode: e77c3...7c6 Enig. Sex er fantastisk etter mitt vin. Anonymkode: 20be1...7bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2232 Del Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei dere! Så jeg er invitert i grillfest sammen med mine to venninner. Jeg sa jeg var dårlig og ikke kunne i kveld, men jeg hadde lyst. Men jeg orker ikke å drikke alkohol. Jeg kan jo dra uten, men vil helst være diskre og slippe drikkepress. Har noen ideer om jeg kan late som at jeg drikker alkohol? Typ ta med en flaske som ligner på noe? Orker ikke drikkepress eller spørsmål. En annen ting er at jeg er redd noen skal merke at jeg ikke drikker. Jeg blir utrolig sjenert og mer stille rundt folk på fest når jeg er edru. Chastity Anonymkode: 85bea...c4e Cevita har en druejuice som er helt lik rødvin. Fåes på meny blant annet. Smaker helt fint også, og så minner det ikke sånn om vin. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2233 Del Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Cevita har en druejuice som er helt lik rødvin. Fåes på meny blant annet. Smaker helt fint også, og så minner det ikke sånn om vin. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Tusen takk! Men hva med flaska? Folk ser det med engang 😬 - Chastity Anonymkode: 85bea...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2234 Del Skrevet 21. mai 2021 Hei alle sammen, Litt skummelt å skrive her, men jeg hopper i det . Jeg er 44 år, samboer og ingen barn. God lederjobb og er vel en velfungerende alkis. De siste 2-3årene har jeg drukket sikkert i snitt 1,5-2 flasker vin hver kveld. Samboeren min vet det ikke…jeg drikker rett før jeg legger meg for å få sove. Hender og jeg drikker litt om våkner i 2-3 tiden og kjenner på angsten. Jeg hater at jeg har latt det gå så langt. Begynner hate meg selv. Er så redd samboer skal oppdage hva jeg gjør. Hvem jeg er. Gruer meg til sommerferien, for på reise kan jeg jo ikke drikke. Og da sover jeg heller ikke. Gråter her jeg skriver nå, for jeg vil jo så gjerne slutte…men jeg drukner angst og søvnproblemer i alkohol:( Tiril Anonymkode: 01e61...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2235 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 21.5.2021 den 1.54): Ikke helt enig i den. Et glass eller to med vin er helt utmerket før ei runde i senga. Aldri hatt så god sex som jeg har nå som jeg er voksen, drikker mye og er sikker på kroppen min. Anonymkode: e77c3...7c6 Mister helt lysten på sex, men nå snakker jeg om å drikke daglig. Da jeg kun drakk innimellom kunne jeg få den effekten av alkohol. Anonymkode: d9d29...323 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2236 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Gruer meg til sommerferien, for på reise kan jeg jo ikke drikke. Og da sover jeg heller ikke. Kunne det vært en idé å få medisiner for søvn? Selv har jeg effekt av quetiapine. Jeg vet at mange mener de går opp i vekt av denne medisinen, men etter min erfaring er det bare å ha litt kontroll på matinntaket, så unngår man det. Vet godt hvordan det er å drikke for å få sove, men søvnen man får når man drikker er ikke av god kvalitet. Anonymkode: d9d29...323 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2237 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mister helt lysten på sex, men nå snakker jeg om å drikke daglig. Da jeg kun drakk innimellom kunne jeg få den effekten av alkohol. Anonymkode: d9d29...323 Har samme erfaring. En gang iblant med litt vin innabords så var sexen bedre, men sånn som jeg er blitt nå hvor det er tung drikking flere ganger i uka så er sexlivet definitivt blitt verre. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2238 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 21.5.2021 den 19.53): Hei alle sammen, Litt skummelt å skrive her, men jeg hopper i det . Jeg er 44 år, samboer og ingen barn. God lederjobb og er vel en velfungerende alkis. De siste 2-3årene har jeg drukket sikkert i snitt 1,5-2 flasker vin hver kveld. Samboeren min vet det ikke…jeg drikker rett før jeg legger meg for å få sove. Hender og jeg drikker litt om våkner i 2-3 tiden og kjenner på angsten. Jeg hater at jeg har latt det gå så langt. Begynner hate meg selv. Er så redd samboer skal oppdage hva jeg gjør. Hvem jeg er. Gruer meg til sommerferien, for på reise kan jeg jo ikke drikke. Og da sover jeg heller ikke. Gråter her jeg skriver nå, for jeg vil jo så gjerne slutte…men jeg drukner angst og søvnproblemer i alkohol:( Tiril Anonymkode: 01e61...83f Hei Tiril😊 du er modig som skriver dette! Tenk så tøff du er som innrømmer dette for deg selv. Du er ikke alene i den båten der, som du ser i denne tråden. Har du prøvd å fått hjelp for angsten og søvnproblemene? Kanskje er det lettere å begynne der enn å søke hjelp for alkoholen? -Andrea Anonymkode: a69ef...525 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2239 Del Skrevet 22. mai 2021 Har ikke skrevet her før, men her er jeg. Jeg er 25 år og har vært flink lenge. Jeg drikker igjen i dag, for første gang siden september... - Ida Anonymkode: 726dd...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #2240 Del Skrevet 23. mai 2021 Hei. Har ikke skrevet her før men oppdaga denne tråden i dag. Har drukket en del i kveld og egentlig konstant hele helga. Jeg er 23 år og bor for øyeblikket hos moren min som også sliter med alkohol så det er vanskelig å holde seg unna. Ser at ila spesielt det siste året så har det blitt et mye større problem, jeg tar minst to vinglass opp på rommet når jeg legger meg sånn jeg kan ta noe på morgenen når jeg våkner sånn jeg ikke blir dårlig. Klarer ikke være sosial eller være med venner og niesene mine uten at jeg drikker på forhånd. Skal heldigvis flytte snart så jeg håper at det vil være lettere å holde seg unna, at jeg og moren min ikke påvirker hverandre så negativt lenger. Pleide å ruse meg når jeg var yngre men har sluttet med det, og har så lyst å komme til et nivå hvor jeg kan ta et par øl eller noen glass vin og la det være med det.. Men innser mer og mer at det ikke kommer til å gå, når jeg først har begynt å drikke klarer jeg ikke slutte. For et par dager siden våkna jeg og følte meg skikkelig dårlig, så jeg chugga en øl for å "fikse" meg, og etter en stund begynte jeg å spy over hele gulvet mitt. Og som den idioten jeg er tenkte jeg at jeg sikkert bare trengte mer alkohol, så jeg tok et glass vin og begynte selvfølgelig bare å spy masse mer.. Så jeg lå hele dagen og spydde til jeg sovna av utmattelse til jeg våkna og begynte å drikke igjen.. Vet ikke hvorfor jeg skriver alt dette nå, men var litt godt å bare få fortalt litt anonymt hvordan ting er. -G Anonymkode: 47787...f33 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå