AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2201 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 12 timer siden siste øl nå. Redd for å få skjelven denne gang, så er forberedt på mulig tur til legevakten om noen dager., om jeg da ikke bare går og kjøper noen øl for å roe meg i stedet. Aldri hatt sterke fysiske abstinenser før, men har jevnt ligget på tolv øl hver dag i en lengre periode nå, så behandleren min mente jeg ville få det denne gangen. De verste abstinensene kommer etter 3-5 dager når man kutter alkoholen, det skal sies. Så de første dagene burde gå greit. -M Anonymkode: 8d234...ee2 Hva med å trappe ned gradvis? Anonymkode: 907cb...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2202 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hva med å trappe ned gradvis? Anonymkode: 907cb...9ee Det er nok det det kommer til å ende med, dessverre, som mange ganger før. Men jeg er litt nysgjerrig også, siden jeg aldri har hatt sterke abstinenser som skjelvinger. Har selvsagt hatt alle de milde, som feberfølelse, kvalme, angst, tankekjør. Jeg går nok heller på butikken og kjøper øl enn legevakten om det blir ille, det må jeg innrømme. Anonymkode: 8d234...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2203 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er nok det det kommer til å ende med, dessverre, som mange ganger før. Men jeg er litt nysgjerrig også, siden jeg aldri har hatt sterke abstinenser som skjelvinger. Har selvsagt hatt alle de milde, som feberfølelse, kvalme, angst, tankekjør. Jeg går nok heller på butikken og kjøper øl enn legevakten om det blir ille, det må jeg innrømme. Anonymkode: 8d234...ee2 Er ikke slike kraftige skjelvinger og hallusinasjoner osv ekstremt sjeldent? Anonymkode: 907cb...9ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2204 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er ikke slike kraftige skjelvinger og hallusinasjoner osv ekstremt sjeldent? Anonymkode: 907cb...9ee Jo, men behandleren min virket oppriktig bekymret da jeg sa jeg ville kutte helt i noen dager. Skjelvinger er vel relativt vanlig når man bare har drukket nok lenge nok, hallusinasjoner er temmelig sjeldent. Anonymkode: 8d234...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2205 Del Skrevet 16. mai 2021 Vi får se, da. Kan oppdatere i tråden etter hvert som dagene går. Anonymkode: 8d234...ee2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2206 Del Skrevet 16. mai 2021 Jeg sprakk og har drukket et par dager i helga sammen med søsteren min og samboeren hennes. Klarte å ikke drikke mye eller å bli full så akkurat det er jeg stolt av Husker knapt sist jeg drar alkohol for smaken sin del og ikke for å bøtte nedpå mest mulig for å bli drita. -Vimsa. Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 16. mai 2021 #2207 Del Skrevet 16. mai 2021 Tredje kveld på rad med alkohol. Det blir ca fem halvlitere pr kveld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2208 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er nok det det kommer til å ende med, dessverre, som mange ganger før. Men jeg er litt nysgjerrig også, siden jeg aldri har hatt sterke abstinenser som skjelvinger. Har selvsagt hatt alle de milde, som feberfølelse, kvalme, angst, tankekjør. Jeg går nok heller på butikken og kjøper øl enn legevakten om det blir ille, det må jeg innrømme. Anonymkode: 8d234...ee2 Om du går å kjøper øl istedenfor å be om hjelp viss det blir ille, vil du egentlig ikke slutte og har allerde bestemt seg for å drikke. Anonymkode: b0430...b6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #2209 Del Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om du går å kjøper øl istedenfor å be om hjelp viss det blir ille, vil du egentlig ikke slutte og har allerde bestemt seg for å drikke. Anonymkode: b0430...b6c Nei, du, bare gi deg og gå et annet sted! Det er ikke så enkelt som så. Jeg blir kvalm av sånne som deg! K. Anonymkode: e77c3...7c6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #2210 Del Skrevet 17. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Om du går å kjøper øl istedenfor å be om hjelp viss det blir ille, vil du egentlig ikke slutte og har allerde bestemt seg for å drikke. Anonymkode: b0430...b6c Nei, da gjør jeg det fordi jeg er redd for epileptiske anfall. Anonymkode: 8d234...ee2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #2211 Del Skrevet 17. mai 2021 Nærmer meg 48 timer. Var veldig dårlig i natt, men fikk sove litt og våknet opp i grei form. Ingen skjelvinger, men sterk hodepine, kvalme, svette, musklene kjentes svake. Fått i meg vann, mat og kaffe. Kaffe er veldig bra for leveren Håper dere har en fin nasjonaldag, alle sammen 🇧🇻 Anonymkode: 8d234...ee2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #2212 Del Skrevet 17. mai 2021 Har faktisk klart å ikke drikke idag. Kan ikke huske sist jeg var edru på 17 mai. Det blir grillmat og kake sammen med samboeren istedenfor. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2021 #2213 Del Skrevet 17. mai 2021 Jeg er litt usikker på om jeg har et alkohol problem, eller om det er angsten som er hoved problemet... før korona tid så drakk jeg ca hver helg. Er singel kvinne 27 år. Nå i under dette korona året har jeg kanskje drukket 10 ganger, sist gang nå i helgen Jeg sliter med å kontrollere meg når jeg drikker, jeg drikker alltid alt for mye og ender opp med å gjøre ting jeg angrer på (sex, dop, ting jeg sier ect). Jeg drikker nok så mye for jeg tror jeg kan drikke vekk angsten... men jeg blir alltid dårligere til å kontrollere følelser når jeg jeg er full. Ender alltid opp med skikkelig mye fylle angst... Det er så lett å si «bare slutt å drikk da, du tåler det jo ikke». Men jeg føler jeg må ha alkohol i sosiale settinger, ellers tørr jeg ikke møte noen. Når jeg er alene, har jeg ikke noe behov for alkohol. Dessverre er jeg alene 90% i mnd. Er ikke det at jeg er ensom og ønsker mer venner heller, for det har jeg ikke energi til Anonymkode: ce6f1...0c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2214 Del Skrevet 19. mai 2021 Nok en gang bekreftet at jeg bare ikke kan drikke alkohol lenger. Det har ødelagt nok for meg nå...! Håper jeg får hjelp snart fordi dette er ikke holdbart i lengden.... Jeg har egt gitt opp livet mitt nå og kjenner jeg ikke helt lenger bryr meg om hva som skjer med meg. - Chastity Anonymkode: 85bea...c4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2215 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nok en gang bekreftet at jeg bare ikke kan drikke alkohol lenger. Det har ødelagt nok for meg nå...! Håper jeg får hjelp snart fordi dette er ikke holdbart i lengden.... Jeg har egt gitt opp livet mitt nå og kjenner jeg ikke helt lenger bryr meg om hva som skjer med meg. - Chastity Anonymkode: 85bea...c4e Har du bedt om hjelp? Anonymkode: d9d29...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2216 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du bedt om hjelp? Anonymkode: d9d29...323 Jeg var hos fastlegen ja og åpnet meg om mitt alkoholproblem, men delte overhodet ikke alt da det var meget vanskelig å legge alle kortene på bordet. Fikk ingen henvisning til psykolog eller DPS Chastity Anonymkode: 85bea...c4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2217 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var hos fastlegen ja og åpnet meg om mitt alkoholproblem, men delte overhodet ikke alt da det var meget vanskelig å legge alle kortene på bordet. Fikk ingen henvisning til psykolog eller DPS Chastity Anonymkode: 85bea...c4e Da må du bare gå tilbake og fortelle det som det er. Jeg syntes dette var veldig vanskelig selv, men måtte bare gjøre det. Anonymkode: d9d29...323 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2218 Del Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 17.5.2021 den 7.52): Nei, da gjør jeg det fordi jeg er redd for epileptiske anfall. Anonymkode: 8d234...ee2 Å det kan du ikke få hjelp til av lege? Kvalm av sånne som meg, hva mener du med det? Anonymkode: b0430...b6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2219 Del Skrevet 20. mai 2021 Hei dere. Jeg prøver å tenke på hvilke fordeler som kan gjøre det lettere og mer motiverende til å avstå fra å drikke alkohol fullstending. Har noen motiverende tips? Mine er: - Du får bedre og mer stabil psykisk helse. Denne kan jeg skrive under på! - Du får mer ekte venner. La oss bare innse at mange av vennskapene vi har hatt gjennom årene kun har vært drikkevenner. Man møtes i fylla og oppfører seg om man er bestevenner der og da, men møtes jo aldri utenom. Det er ikke en ekte venn. Det kan jeg si for min egen del. - Sparer enorme mengder med penger. Nå kan du jo heller bruke pengene på andre ting du liker. Enten det er klær, sminke eller kanskje en ny hobby. - Bedre søvn - Du slipper å gjøre flere dumme ting du vil angre på. Aner ikke hvor mange fyllesmeller jeg har vært på oppigjennom og gjort ting jeg virkelig angrer på som har gått negativt utover mitt liv og også relasjonene mine. - Alkohol senker dømmekraften din som igjen forklarer hvorfor man tar mindre smarte valg når man drikker, eller har sex med personer du aldri kunne tenkt deg å ligge med ellers. - Bedre hud -Chastity Anonymkode: 85bea...c4e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2220 Del Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 19.5.2021 den 15.50): Å det kan du ikke få hjelp til av lege? Kvalm av sånne som meg, hva mener du med det? Anonymkode: b0430...b6c Det var ikke samme person som skrev kvalm-kommentaren. Følg med på AB-koder.. Anonymkode: d9d29...323 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå