Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.4.2021 den 16.50):

Til dere som drikker mye: Hvordan handler dere alkoholen? Bytter dere på butikker, hjemlevering? 

Her passer jeg litt på. Jeg handler stort sett aldri øl to ganger i uka på samme butikk feks, men kan fint handle en gang. Det er mannen som går på polet, han går på samme vinmonopol hver gang. Det hadde ikke jeg gjort. Han bryr seg heller ikke om hvor mye/ofte han kjøper øl på samme butikk. 

K. 

Anonymkode: e77c3...7c6

Jeg brydde meg ikke. Handla hvor jeg ville når jeg ville. Flere ganger om dagen. Helt flaut. 

W

Anonymkode: b0430...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å drikke alkohol på en søndag før en arbeidsdag er ikke bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Expandable86 skrev (3 timer siden):

Å drikke alkohol på en søndag før en arbeidsdag er ikke bra..

Nei, det er jo vanligvis ikke det, men det er nok mer vanlig enn mange vil innrømme. Hva var grunnen til at du ville/måtte drikke i dag? 

Selv har jeg ingen jobb å gå til i morgen, men det har blitt to store glass vin og fire halvlitere fordelt på 9 timer. Det var fint vær, jeg ble tørst. Det er min "unnskyldning". 

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, det er jo vanligvis ikke det, men det er nok mer vanlig enn mange vil innrømme. Hva var grunnen til at du ville/måtte drikke i dag? 

Selv har jeg ingen jobb å gå til i morgen, men det har blitt to store glass vin og fire halvlitere fordelt på 9 timer. Det var fint vær, jeg ble tørst. Det er min "unnskyldning". 

K.

Vet ikke, bare følte for det. Kun to halvlitere øl her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Expandable86 skrev (30 minutter siden):

Vet ikke, bare følte for det. Kun to halvlitere øl her.

Men da kan du være fornøyd med at det ble med de to halvliterene, eller? Det vil vel ikke utgjøre noe forskjell på jobben i morgen (i dag). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som dere sutrer.

Mvh, alkoholiker

Anonymkode: 8d234...ee2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Som dere sutrer.

Mvh, alkoholiker

Anonymkode: 8d234...ee2

Hei alkoholiker! 

Vil du fortelle litt mer om deg selv og ditt alkoholproblem slik at det blir lettere for oss å forstå oss på hva du mener med at "vi sutrer". 

K. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men da kan du være fornøyd med at det ble med de to halvliterene, eller? Det vil vel ikke utgjøre noe forskjell på jobben i morgen (i dag). 

Joda, ble ikke noen konsekvenser annet enn litt mindre søvn. Men for meg har det aldri vært normalen tidligere å gjøre slik før en arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Expandable86 skrev (15 timer siden):

Joda, ble ikke noen konsekvenser annet enn litt mindre søvn. Men for meg har det aldri vært normalen tidligere å gjøre slik før en arbeidsdag.

Det er ett skummelt faresignal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe mål om totalt avhold, men det ble litt for mye en periode igjen. Ca 3 øl kanskje annen hver dag i noen uker, og to ganger drakk jeg meg litt full. Dvs seks øl. Jeg veier 60 kg så skal ikke så mye til. Nå prøver jeg å holde meg helt unna fram til 17 mai. Det ble to øl med en venn lørdag som var, men ellers har jeg holdt meg unna i 1,5 uke. På 17 mai kommer vennen min og vi skal spise og drikke litt. 

Utfordringen min er ikke at jeg ikke kan drikke i det hele tatt, men at jeg ikke skal bruke øl på ettermiddagen for å komme meg lettere gjennom den. Fordi jeg er så ensom. Det er noe heit annet å drikke øl sammen med vennen min ca to ganger i måneden. Hovedmitivasjonen min er å spare penger, unngå de unødvendige kaloriene og rett og slett det at alkohol drukket alene øker sannsynligheten for at jeg går på en smell og skader meg. Noe som skjedde for 1,5 uker siden. Har mye bedre kontroll på det der når jeg ikke ruser meg. 

I går var en tung dag og jeg holdt på å gi beng og kjøpe øl. Klarte å la det være. I dag er jeg utmattet og har på nytt lyst på øl, for å trøste meg selv. Men jeg har så lyst til å klare å holde meg unna til 17 mai. Å gå så lenge uten å ha drukket øl, og da at det er sosial feiring og ikke emosjonell og ensom drikking, det er det sikkert et år siden jeg har klart. Det må da gi en mestringsfølelse? 

Også håper jeg jo å fortsette med det videre. Klare å bryte den destruktive vanen med å legge lokk på tanker, følelser og ensomhet med alkoholen. 

Jeg skriver jo under brukernavn nå, så trenger vel ikke signere lengere, men jeg pleide å signere med "C".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Purple_Pixiedust skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke noe mål om totalt avhold, men det ble litt for mye en periode igjen. Ca 3 øl kanskje annen hver dag i noen uker, og to ganger drakk jeg meg litt full. Dvs seks øl. Jeg veier 60 kg så skal ikke så mye til. Nå prøver jeg å holde meg helt unna fram til 17 mai. Det ble to øl med en venn lørdag som var, men ellers har jeg holdt meg unna i 1,5 uke. På 17 mai kommer vennen min og vi skal spise og drikke litt. 

Utfordringen min er ikke at jeg ikke kan drikke i det hele tatt, men at jeg ikke skal bruke øl på ettermiddagen for å komme meg lettere gjennom den. Fordi jeg er så ensom. Det er noe heit annet å drikke øl sammen med vennen min ca to ganger i måneden. Hovedmitivasjonen min er å spare penger, unngå de unødvendige kaloriene og rett og slett det at alkohol drukket alene øker sannsynligheten for at jeg går på en smell og skader meg. Noe som skjedde for 1,5 uker siden. Har mye bedre kontroll på det der når jeg ikke ruser meg. 

I går var en tung dag og jeg holdt på å gi beng og kjøpe øl. Klarte å la det være. I dag er jeg utmattet og har på nytt lyst på øl, for å trøste meg selv. Men jeg har så lyst til å klare å holde meg unna til 17 mai. Å gå så lenge uten å ha drukket øl, og da at det er sosial feiring og ikke emosjonell og ensom drikking, det er det sikkert et år siden jeg har klart. Det må da gi en mestringsfølelse? 

Også håper jeg jo å fortsette med det videre. Klare å bryte den destruktive vanen med å legge lokk på tanker, følelser og ensomhet med alkoholen. 

Jeg skriver jo under brukernavn nå, så trenger vel ikke signere lengere, men jeg pleide å signere med "C".

❤️

Jeg er veldig glad for at du valgte å ikke drikke igår til tross for at du hadde det tungt. Jeg vet godt hvordan det er å gå på en smell og lengte etter den trøsten og kosen som øl gir. Jeg drikker nesten aldri i sosiale lag bortsett fra med samboeren, så hos meg handler også det å drikke mye om å dempe ensomheten og de vonde tankene. Kan vel telle på en hånd de gangene jeg drakk sammen med noen siden ifjor, til tross for at jeg da drakk meg full flere ganger i måneden siden den gang. 

Selv har jeg ikke drukket siden 23 april ( hvis jeg husker riktig ) og det er vanskelig for jeg har virkelig lyst på øl nesten hver dag. Jeg vil kjenne på den følelsen jeg får etter de første halvliterne hvor angsten slipper taket og jeg blir glad og ikke lenger har tankekjør over alle problemene og frykten for fremtiden, men jeg vil ikke bruke penger og unødvendige kalorier på det. I tillegg angrer jeg alltid dagen etterpå når jeg våkner opp fyllesyk og noen hundrelapper fattigere.

Mitt mål er også nå å være uten alkohol frem til 17 mai, aller helst klare hele mai uten alkohol, men vi får se.

Vi får støtte hverandre her inne så godt vi kan :) 

-Vimsa

Anonymkode: 35886...40e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

❤️

Jeg er veldig glad for at du valgte å ikke drikke igår til tross for at du hadde det tungt. Jeg vet godt hvordan det er å gå på en smell og lengte etter den trøsten og kosen som øl gir. Jeg drikker nesten aldri i sosiale lag bortsett fra med samboeren, så hos meg handler også det å drikke mye om å dempe ensomheten og de vonde tankene. Kan vel telle på en hånd de gangene jeg drakk sammen med noen siden ifjor, til tross for at jeg da drakk meg full flere ganger i måneden siden den gang. 

Selv har jeg ikke drukket siden 23 april ( hvis jeg husker riktig ) og det er vanskelig for jeg har virkelig lyst på øl nesten hver dag. Jeg vil kjenne på den følelsen jeg får etter de første halvliterne hvor angsten slipper taket og jeg blir glad og ikke lenger har tankekjør over alle problemene og frykten for fremtiden, men jeg vil ikke bruke penger og unødvendige kalorier på det. I tillegg angrer jeg alltid dagen etterpå når jeg våkner opp fyllesyk og noen hundrelapper fattigere.

Mitt mål er også nå å være uten alkohol frem til 17 mai, aller helst klare hele mai uten alkohol, men vi får se.

-Vimsa

Så flink du har vært da! Hver dag kan virkelig være en kamp. Noen dager er jo lettere enn andre, da. 

Jeg syntes det var litt tungt å innse at jeg har jo faktisk havnet tilbake til misbruket, selv om det ikke er så ille som det var. Siden jeg ikke drikker meg kjempefull og gjør masse dumme ting hele tiden slik jeg gjorde før. Har liksom bare tenkt at det er jo kjipt med de unødvendige kaloriene, men når jeg da prøver å avstå så merker jeg jo at det er mye mer vanskelig enn jeg trodde. Så da betyr det jo at jeg har misbrukt det mer enn jeg har klart å se. Før nå da. 

Den fyllesyken er god å slippe. Den har jeg kjent lite på siden jeg ikke har drukket meg så full for det meste, men det er faktisk det å slippe fyllesyke som gjør at jeg ikke ønsker å drikke meg kjempefull på 17 mai. Har jo kommet meg i gang med trening igjen nå, og det vil jeg fortsette med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ett skummelt faresignal

Det er jo egentlig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi nå var jeg flink! Gikk inn i den "fuck it"-modusen og dro på butikken for å kjøpe tre øl, men i løpet av turen dit klarte jeg faktisk å komme meg ut av den. Kjøpte jordbær og kjøleskapsgrøt i stedet. 😅 Det er sjeldent jeg klarer å stoppe meg selv når jeg først kommer i den modusen. Det er som om det blir en tvangstanke.

Jaja. Da klarte jeg meg i dag da. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg anbefaler dere som er redde for å bli fratatt førerkortet hvis dere ber om hjelp, til å lese en artikkel på NRK. Husker ikke overskriften, men den kommer opp hvis dere søker på Helene+alkohol inne på nettsiden.

Det var en veldig trist, men samtidig opplysende artikkel om en ung alenemor som er alkoholiker❤️

Anonymkode: 929a8...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan går det med dere allesammen? 🙂🙂

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lambino

Denne tråden gjorde meg edru faktisk, det hadde jeg helt glemt siden det snart er to år siden. Det sies jo at bare alkoholikere kan hjelpe hverandre å det stemmer nok godt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk litt skeis i dag. Ble trigget av traumer. Så nå er jeg drita full. Jeg som ville holde meg til sosialt samvær til 17 mai. Er mer full nå enn jeg kommer til å bli da. 😕

Førte gang siden februar jeg er så full da. Har drukket 5,5 øl. Men veier 59 på 174 så tåler lite med null toleranse.

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her går det i grunnen veldig greit. Jeg er på diett og passer kaloriene så alkoholinntaket reduseres naturlig. Gidder liksom ikke trene ræva av meg for å drikke på meg kaloriene på en time i form av ei flaske vin. Første gang på 8 år jeg har drukket så "lite" en hel måned 💪

K. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 5/4/2021 at 11:34 AM, AnonymBruker said:

❤️

-Vimsa

Tankekjør? Har du hatt adhd utredning? Noen ganger selvmedisiner mennesker med udiagnostisert adhd seg med alkohol

Anonymkode: e1c3f...2c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...