AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2061 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Si til han at han må gjerne drikke på fest men at du ønsker å bli totalavholds? Eller mener han at dere begge må drikke for å ha det gøy? Jeg drikker som regel alltid alkoholfritt når jeg er ute sammen med min samboers venner mens han drikker alkohol. Anonymkode: 35886...40e Han har ytret at jeg er frekk som ikke tar det som blir bydd meg, at det har nesten blitt krangling ut av det. Og at jeg må gjøre som han når vi er sammen. Jeg liker heller ikke å gå på fest edru, for jeg blir fryktelig utrygg (alkoholiserte foreldre). Alkohol i mange forskjellige situasjoner synes å være viktig for han. Han har fortalt meg at han har hatt problemer med alkohol tidligere, så jeg tenker at jeg kanskje blir hans drikkevenn? Ei unnskyldning for å drikke selv om du/dere skjønner? Kan du/dere som drikker ofte kjenne dere igjen i det? At dere presser litt for selskapets del? Hansine Anonymkode: 2adf4...58d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2062 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har ytret at jeg er frekk som ikke tar det som blir bydd meg, at det har nesten blitt krangling ut av det. Og at jeg må gjøre som han når vi er sammen. Jeg liker heller ikke å gå på fest edru, for jeg blir fryktelig utrygg (alkoholiserte foreldre). Alkohol i mange forskjellige situasjoner synes å være viktig for han. Han har fortalt meg at han har hatt problemer med alkohol tidligere, så jeg tenker at jeg kanskje blir hans drikkevenn? Ei unnskyldning for å drikke selv om du/dere skjønner? Kan du/dere som drikker ofte kjenne dere igjen i det? At dere presser litt for selskapets del? Hansine Anonymkode: 2adf4...58d Skjønner, da blir det fort vanskeligere. Nei, jeg presser aldri. Tvert imot foretrekker jeg om minst mulig mennesker drikker fordi det gjør det lettere for meg selv å ikke sprekke. Jeg klarer ikke å bare drikke litt, og derfor har jeg som regel black out fylla alene flere ganger i måneden mens mannen er på jobb, mens ute i selskaper og lignende så har jeg med egen drikke uten alkohol/kjøper alkoholfritt på middager ute på restauranter. -Vimsa ( glemte å signere i forrige innlegg) Anonymkode: 35886...40e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2063 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner, da blir det fort vanskeligere. Nei, jeg presser aldri. Tvert imot foretrekker jeg om minst mulig mennesker drikker fordi det gjør det lettere for meg selv å ikke sprekke. Jeg klarer ikke å bare drikke litt, og derfor har jeg som regel black out fylla alene flere ganger i måneden mens mannen er på jobb, mens ute i selskaper og lignende så har jeg med egen drikke uten alkohol/kjøper alkoholfritt på middager ute på restauranter. -Vimsa ( glemte å signere i forrige innlegg) Anonymkode: 35886...40e Jeg får fundere litt på det hele, og se om jeg får flere svar også, så får jeg forsøke å ta det opp med han, at jeg føler meg presset. Jeg klarer heller ikke å bare drikke litt. Det er en slurk øl det, så drikker jeg til det er tomt. Og slik har jeg vært i 30 år. Nå orker jeg ikke mere. Så får jeg finne en måte å venne meg på fulle folk. Jeg snakket med søskenet mitt om dette, og hen mente jeg drakk meg så full fordi jeg egentlig drakk bort redselen for veldig fulle folk (som foreldrene mine). Kanskje det er slik, jeg vet ikke. Takk for svar, det gjorde litt godt å få det ut her ❤️ Hansine Anonymkode: 2adf4...58d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2064 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skjønner, da blir det fort vanskeligere. Nei, jeg presser aldri. Tvert imot foretrekker jeg om minst mulig mennesker drikker fordi det gjør det lettere for meg selv å ikke sprekke. Jeg klarer ikke å bare drikke litt, og derfor har jeg som regel black out fylla alene flere ganger i måneden mens mannen er på jobb, mens ute i selskaper og lignende så har jeg med egen drikke uten alkohol/kjøper alkoholfritt på middager ute på restauranter. -Vimsa ( glemte å signere i forrige innlegg) Anonymkode: 35886...40e Vet mannen at du drikker når han er på jobb? Eller er han borte flere dager i strekk? Anonymkode: 20be1...7bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2065 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vet mannen at du drikker når han er på jobb? Eller er han borte flere dager i strekk? Anonymkode: 20be1...7bd Han vet det. Vi har begge høyt alkoholkonsum, og han er av typen som drikker hver dag han har fri. Han jobber i helsevesenet så hvis han får4 dager fri midt i i uka så drikker han alle 4 dagene. Men han drikker seg som regel aldri full slik som meg. Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2066 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg drikker ekstremt sjelden men har et gigantisk alkoholproblem. Når jeg drikker blir jeg hinsides dritings, nesten uten unntak. For at ta ett av mine verste eksempler på galt det kan gå, så har jeg fullstendig black-out fra bryllupsfesten min, jeg husker bare et lite glimt fra at noen sydde et sting (av 18) på armen min. Dagene, ukene og månedene etterpå var helt jævlige, og enda noen år etterpå grøsser jeg. Problemet er min mann. Jeg har sagt til han utallige ganger at mitt høyeste ønske er å bli totalavholds, men han lytter ikke. Nå når det er pandemi går det jo helt fint å ikke drikke, men han sitter å prater om når vi skal på fest, ta utepils, drikke hist og her. Det er akkurat som at jeg ikke er god nok for han om jeg ikke drikker? Hva i all verden skal jeg gjøre? Han vet jo hvor galt det kan gå? Jeg kan kalle meg Hansine. Anonymkode: 2adf4...58d Du må bestemme deg for at DU ikke skal drikke, uavhengig av han. Anonymkode: 2217a...0e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #2067 Del Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han har ytret at jeg er frekk som ikke tar det som blir bydd meg, at det har nesten blitt krangling ut av det. Og at jeg må gjøre som han når vi er sammen. Jeg liker heller ikke å gå på fest edru, for jeg blir fryktelig utrygg (alkoholiserte foreldre). Alkohol i mange forskjellige situasjoner synes å være viktig for han. Han har fortalt meg at han har hatt problemer med alkohol tidligere, så jeg tenker at jeg kanskje blir hans drikkevenn? Ei unnskyldning for å drikke selv om du/dere skjønner? Kan du/dere som drikker ofte kjenne dere igjen i det? At dere presser litt for selskapets del? Hansine Anonymkode: 2adf4...58d Jeg kan nok fint kjenne meg igjen i det at jeg kan ha servert kjæresten vin til middagen en lørdagskveld uten å spørre ham i forkant om han har lyst på, fordi jeg selv har så lyst på vin. Det blir liksom litt mer "legalt" å drikke, om du skjønner. Det blir helt rart å sitte der og drikke alene. Det blir litt flaut liksom. Da drikker jeg heller i smug faktisk. Dessverre. Jeg har aldri presset kjæresten min til å drikke eller blitt sur hvis han takker nei, men jeg er nok mye mer tilfreds de gangene som han faktisk nipper litt til den vinen under middagen. Det skal sies at jeg har sett ham full kun et par ganger i løpet av de årene som vi har vært sammen, og han har heller ingen oppvekst som tilsier at alkohol er noe skummelt. Han foretrekker å være edru ganske enkelt. Han liker ikke den følelsen i kroppen at han blir småsløv og surrete i hodet. Jeg derimot, syns det er helt herlig å kjenne varmen som brer seg, og det å slippe å tenke på noe som helst. Bittelitt fristed uten å trenge å tenke på noe som helst noen få timer. Det er jo nettopp det jeg sliter med. Jeg liker det FOR godt. -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2068 Del Skrevet 16. mars 2021 Da har jeg sprukket igjen etter over 3 mnd uten alkohol.... Fikk psykose i tillegg og begynte å krangle med mange på meldinger og skrev ting uten rot i virkeligheten. Kontaktet også gammel flamme. Verden raser sammen. Innser at jeg ikke greier dette alene. Vil oppsøke hjelp, men jeg kvier meg. Hvordan skal jeg leve med dette hvis det kommer ut? Stigmatisering? Sosiallivet? Alle på min alder drikker og det er jo drikkepress på alle kanter! Hva om jeg ikke får den hjelpen jeg trenger? - Kira Anonymkode: be1d1...10f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #2069 Del Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Da har jeg sprukket igjen etter over 3 mnd uten alkohol.... Fikk psykose i tillegg og begynte å krangle med mange på meldinger og skrev ting uten rot i virkeligheten. Kontaktet også gammel flamme. Verden raser sammen. Innser at jeg ikke greier dette alene. Vil oppsøke hjelp, men jeg kvier meg. Hvordan skal jeg leve med dette hvis det kommer ut? Stigmatisering? Sosiallivet? Alle på min alder drikker og det er jo drikkepress på alle kanter! Hva om jeg ikke får den hjelpen jeg trenger? - Kira Anonymkode: be1d1...10f Så leit å høre, men en sprekk trenger ikke ødelegge alt? Prøv å samle deg sammen igjen, tenk på alt det positive du fikk ut av ingen drikking, og all dritten alkoholen gir deg Kanskje AA kunne vært til noe hjelp? Kanskje de kan hjelpe, veilede og være der for deg og sammen med deg. Jeg heier på deg og sender deg en gooood klem. Anonymkode: b0430...b6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edru? Skrevet 16. mars 2021 #2070 Del Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da har jeg sprukket igjen etter over 3 mnd uten alkohol.... Fikk psykose i tillegg og begynte å krangle med mange på meldinger og skrev ting uten rot i virkeligheten. Kontaktet også gammel flamme. Verden raser sammen. Innser at jeg ikke greier dette alene. Vil oppsøke hjelp, men jeg kvier meg. Hvordan skal jeg leve med dette hvis det kommer ut? Stigmatisering? Sosiallivet? Alle på min alder drikker og det er jo drikkepress på alle kanter! Hva om jeg ikke får den hjelpen jeg trenger? - Kira Anonymkode: be1d1...10f Spørsmålet er vel hvordan livet ditt blir hvis du fortsetter. Vil du ha hjelp til å komme ut av dette, så søk hjelp. Drit i hva andre mener, det er DITT liv det er snakk om. Ta imot den hjelpen du får, og kom hit hvis du trenger å ventilere. Her vil du møte andre som forstår hva du gjennomgår. Jeg heier på deg! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2071 Del Skrevet 17. mars 2021 On 3/11/2021 at 3:46 PM, AnonymBruker said: Jeg får fundere litt på det hele, og se om jeg får flere svar også, så får jeg forsøke å ta det opp med han, at jeg føler meg presset. Jeg klarer heller ikke å bare drikke litt. Det er en slurk øl det, så drikker jeg til det er tomt. Og slik har jeg vært i 30 år. Nå orker jeg ikke mere. Så får jeg finne en måte å venne meg på fulle folk. Jeg snakket med søskenet mitt om dette, og hen mente jeg drakk meg så full fordi jeg egentlig drakk bort redselen for veldig fulle folk (som foreldrene mine). Kanskje det er slik, jeg vet ikke. Takk for svar, det gjorde litt godt å få det ut her ❤️ Hansine Anonymkode: 2adf4...58d Avhengighet trenger ikke være psykisk, det kan være fysisk. Om visse steder i hjernen din blir aktivert når du drikker, så kan du få sterkt behov for å drikke mye når du drikker. Du trenger ikke være redd, stressa eller trist. Siden begge foreldrene dine var alkoholikere, så høres det ut som du har den fysiske varianten som går i arv. Om du har barn/ skal få barn, så fortell dem i 15-års alderen at alkoholisme ligger i familien og kan trigges om de begynner å drikke. At det kan være lurt av dem å være avholds. Anonymkode: e1c3f...2c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #2072 Del Skrevet 17. mars 2021 Jeg har gått en lang periode uten å drikke, men nå er jeg tilbake der hvor det gjør så vondt at par øl eller drinker døyver akkurat nok til å komme gjennom det. Jeg innser jo at man kommer ikke gjennom det, bare utsetter og takler på feil måte. Alice Anonymkode: 0ab49...9be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #2073 Del Skrevet 18. mars 2021 Jeg ber dere alle instendig om å ta kontakt med fastlegen! Om dere blar dere tilbake i tråden og leser deres egne innlegg: ser dere ikke selv hvor lenge dere har prøvd selv med å slutte, og at det fremdeles ikke går på egen hånd? Anonymkode: 2217a...0e4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #2074 Del Skrevet 18. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 11.3.2021 den 20.32): Jeg kan nok fint kjenne meg igjen i det at jeg kan ha servert kjæresten vin til middagen en lørdagskveld uten å spørre ham i forkant om han har lyst på, fordi jeg selv har så lyst på vin. Det blir liksom litt mer "legalt" å drikke, om du skjønner. Det blir helt rart å sitte der og drikke alene. Det blir litt flaut liksom. Da drikker jeg heller i smug faktisk. Dessverre. Jeg har aldri presset kjæresten min til å drikke eller blitt sur hvis han takker nei, men jeg er nok mye mer tilfreds de gangene som han faktisk nipper litt til den vinen under middagen. Det skal sies at jeg har sett ham full kun et par ganger i løpet av de årene som vi har vært sammen, og han har heller ingen oppvekst som tilsier at alkohol er noe skummelt. Han foretrekker å være edru ganske enkelt. Han liker ikke den følelsen i kroppen at han blir småsløv og surrete i hodet. Jeg derimot, syns det er helt herlig å kjenne varmen som brer seg, og det å slippe å tenke på noe som helst. Bittelitt fristed uten å trenge å tenke på noe som helst noen få timer. Det er jo nettopp det jeg sliter med. Jeg liker det FOR godt. -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 Ja, jeg tror faktisk det er slik det henger sammen. For min mann er uvanlig omsorgsfull og snill når det kommer til alt annet, men når det kommer til alkohol mister han disse egenskapene. Da presser han som sagt. Jeg kjenner det hjelper for meg å fortelle dette i tråden. For det er jo ikke mitt problem, men hans problem. Så da må jeg bare stå i det, og etterhvert få han til å reflektere over hvorfor han ikke viser respekt og forståelse når jeg vil bli avholds. For å bli det er mitt høyeste ønske. AnonymBruker skrev (På 17.3.2021 den 8.51): Avhengighet trenger ikke være psykisk, det kan være fysisk. Om visse steder i hjernen din blir aktivert når du drikker, så kan du få sterkt behov for å drikke mye når du drikker. Du trenger ikke være redd, stressa eller trist. Siden begge foreldrene dine var alkoholikere, så høres det ut som du har den fysiske varianten som går i arv. Om du har barn/ skal få barn, så fortell dem i 15-års alderen at alkoholisme ligger i familien og kan trigges om de begynner å drikke. At det kan være lurt av dem å være avholds. Anonymkode: e1c3f...2c5 Veldig mange i min familie er alkoholikere. Så ja, noe kan ha gått i arv ja. Mitt søsken har av den grunn valgt å være avholds. Jeg er frivillig barnløs, og nå for gammel til å få barn, så det trenger jeg heldigvis ikke å tenke på. Nå har jeg ikke drukket siden nyttårsaften - da ble jeg dritings og ødela nesten hele den påfølgende uka. Og jeg blir så lei meg, for jeg liker å trene. Nå kommer påsken, og det blir selve testen. Jeg får bare si til min mann at jeg ikke orker, for jeg ødelegger psyke, søvn og trening. At han heller får ta noen øl sammen med sin faste nærkontakt. Jeg gleder meg jeg, for nå skal jeg legge 30 år med fyllanerver bak meg. Takk for hjelpa så langt. Jeg skal skrive her hvordan det gikk. Hansine Anonymkode: 2adf4...58d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2075 Del Skrevet 31. mars 2021 Hvordan går det med alle nå i påska? For meg er det bare å innrømme med en gang at det har gått til h*******. Har drukket tett hver dag, og kommer nok til å fortsette ut påska. Har knapt vært edru en eneste gang... Anonymkode: 2217a...0e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2076 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan går det med alle nå i påska? For meg er det bare å innrømme med en gang at det har gått til h*******. Har drukket tett hver dag, og kommer nok til å fortsette ut påska. Har knapt vært edru en eneste gang... Anonymkode: 2217a...0e4 Samme her.. Anonymkode: 907cb...9ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2077 Del Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan går det med alle nå i påska? For meg er det bare å innrømme med en gang at det har gått til h*******. Har drukket tett hver dag, og kommer nok til å fortsette ut påska. Har knapt vært edru en eneste gang... Anonymkode: 2217a...0e4 Det har skeiet mer ut enn på lenge, har sett frem til påska, mange røde dager og kan drikke hver kveld. Alice Anonymkode: 0ab49...9be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 31. mars 2021 #2078 Del Skrevet 31. mars 2021 Fuck it all. Singel, barnløs og utstøtt fra alt som er bra i livet. Hvorfor skulle jeg IKKE drikke? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #2079 Del Skrevet 31. mars 2021 Expandable86 skrev (55 minutter siden): Fuck it all. Singel, barnløs og utstøtt fra alt som er bra i livet. Hvorfor skulle jeg IKKE drikke? Enig. Samboer, barnløs og utstøtt fra alt som er bra i livet. Ja, hvorfor skulle jeg IKKE drikke? Anonymkode: e77c3...7c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2021 #2080 Del Skrevet 1. april 2021 Godt å høre det er flere. Finner ingen grunn til å slutte å drikke, det er nesten det eneste som gir dagdn innhold. Alt blir mer moro med litt alkohol innabords... Anonymkode: 2217a...0e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå