AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1861 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så bra du har klart å kutte ut Planen her er å ikke drikke før julaften, men aner ikke om det går. Ja jeg drikker meg alltid full. Jeg klarer ikke å drikke alkohol uten å bli full. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Jeg er lik deg. Om jeg først begynner så stopper jeg ikke før det går helt rundt for meg. Drikker mens jeg ser serier på laptopen. Når jeg skal se videre en annen dag må jeg ofte hoppe flere episoder bak i tid fordi jeg ikke husker hva som har skjedd de siste episodene. Og jeg blir like flau hver gang... -Molly, på dag 5. Anonymkode: f89fc...a25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1862 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er lik deg. Om jeg først begynner så stopper jeg ikke før det går helt rundt for meg. Drikker mens jeg ser serier på laptopen. Når jeg skal se videre en annen dag må jeg ofte hoppe flere episoder bak i tid fordi jeg ikke husker hva som har skjedd de siste episodene. Og jeg blir like flau hver gang... -Molly, på dag 5. Anonymkode: f89fc...a25 Kjenner meg igjen i det med å ikke huske siste episoder av serier. Jeg har holdt på med en serie i evigheter fordi jeg hele tiden må gå tilbake i tid og se episodene på nytt, og når jeg ser episoden på nytt så kan jeg huske små bruddstykker Ender også ofte opp med å våkne på soverommet uten å huske hvordan jeg kom meg dit og hva jeg gjorde før det. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1863 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei dere, Blir så inspirert av dere, hadde aldri klart å kutte ned alkoholen uten å følge med i tråden. Har bestemt meg for og ikke drikke før 2. juledag, håper jeg klarer det. Er det noen flere som drikker seg full? Synes det er så fælt å få blackout når man sitter og drikker alene. - Karro Anonymkode: 98c57...2f8 Jepp, men ikke blackouts. W Anonymkode: b0430...b6c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1864 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Håper å få et mer normalisert forhold til alkohol en dag. Vil gjerne kunne ta et par øl eller vin i sosiale settinger osv. Men har misbrukt alkohol i 2,5 år nå. Nærmest daglig, kun avbrutt av noen få gode dager/uker, 1 måned på det lengste. Nå må jeg få trangen til å døyve bekymringene og stresset mitt med alkohol på avstand før jeg kan drikke igjen. Mulig jeg må løse det med å ikke kunne ha alkohol i hus, men at det er ok å ta et par glass ute/borte f.eks. Hva med deg? - H Anonymkode: 8f644...cda Jeg vet faktisk ikke. Jeg ønsker jo å kunne ha et normalt forhold til alkohol hvor jeg kan ta ett glass eller 2 ol. Men jeg vet ikke om jeg kan det. Jeg må bare se. Jeg vet værtfall at jeg ikke ønsker det som har vært en del av hverdagen min i 8år. W Anonymkode: b0430...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huset Skrevet 4. desember 2020 #1865 Del Skrevet 4. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet faktisk ikke. Jeg ønsker jo å kunne ha et normalt forhold til alkohol hvor jeg kan ta ett glass eller 2 ol. Men jeg vet ikke om jeg kan det. Jeg må bare se. Jeg vet værtfall at jeg ikke ønsker det som har vært en del av hverdagen min i 8år. W Anonymkode: b0430...b6c Lykke til 😊 Jeg har noen i familien som sliter med dette, og har sett hvor ødeleggende alkoholen kan være... Stå på, og husk at det finnes hjelp å få! Endret 4. desember 2020 av Huset 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1866 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg vet faktisk ikke. Jeg ønsker jo å kunne ha et normalt forhold til alkohol hvor jeg kan ta ett glass eller 2 ol. Men jeg vet ikke om jeg kan det. Jeg må bare se. Jeg vet værtfall at jeg ikke ønsker det som har vært en del av hverdagen min i 8år. W Anonymkode: b0430...b6c Skjønner du må finne ut av ting ja, 8 år er lang tid. Det har ikke vart fullt så lenge her, men ser nå at jeg må finne bremsen før det går enda flere år. Jeg tror jeg kan drikke alkohol igjen, men jeg må unngå å ha det i hus, for da tømmer jeg det som er. Men aller først må jeg vise meg selv at jeg klarer å ta kontrollen tilbake. For det er jo det ting handler om nå i startfasen, er det ikke. Og kroppen trenger ikke minst en detox. - H Anonymkode: 8f644...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1867 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Skjønner du må finne ut av ting ja, 8 år er lang tid. Det har ikke vart fullt så lenge her, men ser nå at jeg må finne bremsen før det går enda flere år. Jeg tror jeg kan drikke alkohol igjen, men jeg må unngå å ha det i hus, for da tømmer jeg det som er. Men aller først må jeg vise meg selv at jeg klarer å ta kontrollen tilbake. For det er jo det ting handler om nå i startfasen, er det ikke. Og kroppen trenger ikke minst en detox. - H Anonymkode: 8f644...cda At kroppen trenger en detox er jeg helt med på! Jeg er på dag 6 nå og har både sprit, øl, vin og hard seltzer i hus. Det har såvidt fristet litt å drikke, men langt fra nok til å sprekke. Dagen i dag blir nok min store prøve. Egentlig er jeg overrasket over hvor bra det har gått, kanskje jeg ikke er så avhengig som jeg hadde trodd? Vi får se hva trangen sier i kveld og i morgen... -Molly, på dag 6. Anonymkode: f89fc...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edru? Skrevet 4. desember 2020 #1868 Del Skrevet 4. desember 2020 Jeg er på dag 7, og har vært nødt til å være så ærlig med meg selv som jeg kan, og da blir konklusjonen at jeg ikke kan drikke alkohol i det hele tatt. Joda, jeg kan godt holde meg edru et par uker, ta noen øl en fredagskveld og ha det fint med det, men så kommer det til å eskalere og så er jeg tilbake i full fortvilelse. Så avhold er det beste for meg, ikke moderasjon. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1869 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): At kroppen trenger en detox er jeg helt med på! Jeg er på dag 6 nå og har både sprit, øl, vin og hard seltzer i hus. Det har såvidt fristet litt å drikke, men langt fra nok til å sprekke. Dagen i dag blir nok min store prøve. Egentlig er jeg overrasket over hvor bra det har gått, kanskje jeg ikke er så avhengig som jeg hadde trodd? Vi får se hva trangen sier i kveld og i morgen... -Molly, på dag 6. Anonymkode: f89fc...a25 Håper du fortsatt klarer å holde deg! Det hadde ikke jeg klart med all den alkoholen i hus, den hadde simpelthen ropt på meg. Dag 22 snart overstått her. Har så utrolig lyst på noen glass som helgekos. Det fristet idag å kjøpe en flaske vin, og ta halve idag og halve i morgen. Men jeg klarte å kvele tanken. Det hjelper å minne seg på hvor skuffet man vil bli med seg selv om man sprekker... Da er det liksom tilbake til start. Nei, kroppen min skal få kose seg med detox nå. - H Anonymkode: 8f644...cda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1870 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Håper du fortsatt klarer å holde deg! Det hadde ikke jeg klart med all den alkoholen i hus, den hadde simpelthen ropt på meg. Dag 22 snart overstått her. Har så utrolig lyst på noen glass som helgekos. Det fristet idag å kjøpe en flaske vin, og ta halve idag og halve i morgen. Men jeg klarte å kvele tanken. Det hjelper å minne seg på hvor skuffet man vil bli med seg selv om man sprekker... Da er det liksom tilbake til start. Nei, kroppen min skal få kose seg med detox nå. - H Anonymkode: 8f644...cda Jeg har kjøpt inn masse snacks til helgen. Vanligvis spiser jeg ikke godteri, men denne helgen skal jeg kose meg med brus, sjokolade og chips. Gleder meg til å få gjort alle juleforberedelsene jeg har planlagt denne helgen! -Molly Anonymkode: f89fc...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #1871 Del Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har kjøpt inn masse snacks til helgen. Vanligvis spiser jeg ikke godteri, men denne helgen skal jeg kose meg med brus, sjokolade og chips. Gleder meg til å få gjort alle juleforberedelsene jeg har planlagt denne helgen! -Molly Anonymkode: f89fc...a25 Høres bra ut! Jeg har plutselig begynt å drikke veldig mye brus på kvelden. Snacker på alt mulig, også. Det får duge i en overgangsperiode. Tross alt er det bedre for kroppen enn all alkoholen. Men innser jeg sikkert legger på meg litt nå, med mindre jeg finner en ny ting å bli avhengig av, feks trening 🤓 god helg! - H Anonymkode: 8f644...cda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edru? Skrevet 5. desember 2020 #1872 Del Skrevet 5. desember 2020 Jeg er vill og gal og har gått inn for å kutte karbohydrater i tillegg til alkoholen, så jeg kan ikke meske meg med godis og snacks heller... Men, samtidig gir det meg en unik mulighet til å kjenne etter hvordan jeg har det når jeg ikke kan bruke verken alkohol eller mat til å døyve følelser - som er grunnen til at jeg har misbrukt begge deler. I dag er det åtte dager siden jeg drakk sist, og seks dager siden jeg spiste karbohydrater. Har en god følelse i kroppen. Håper dere andre har en fin lørdag uten den store trangen til å drikke. Heier på dere! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #1873 Del Skrevet 5. desember 2020 Edru? skrev (5 timer siden): Jeg er vill og gal og har gått inn for å kutte karbohydrater i tillegg til alkoholen, så jeg kan ikke meske meg med godis og snacks heller... Men, samtidig gir det meg en unik mulighet til å kjenne etter hvordan jeg har det når jeg ikke kan bruke verken alkohol eller mat til å døyve følelser - som er grunnen til at jeg har misbrukt begge deler. I dag er det åtte dager siden jeg drakk sist, og seks dager siden jeg spiste karbohydrater. Har en god følelse i kroppen. Håper dere andre har en fin lørdag uten den store trangen til å drikke. Heier på dere! Kan jeg spørre hva det er du spiser? Hva spiser du ila en dag? Er redd jeg kommer til å spise mere en jeg trenger, nå som jeg ikke drikker noe alkohol. Anonymkode: b0430...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edru? Skrevet 5. desember 2020 #1874 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jeg spørre hva det er du spiser? Hva spiser du ila en dag? Er redd jeg kommer til å spise mere en jeg trenger, nå som jeg ikke drikker noe alkohol. Anonymkode: b0430...b6c I denne første uka er jeg ganske streng, og spiser mye egg, kjøtt, fisk og noe fete melkeprodukter pluss masse grønnsaker. Spiser omelett til frokost, salat til lunsj og kjøtt/fisk med grønnsaker og litt fett til middag. Fyser jeg på noe på kvelden kan jeg spise bittelitt peanøtter/mandler. Og masse vann, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #1875 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 19.21): Helt enig! Det skal ikke være sånn. hehe, skal være ærlig på at jeg tenkte «oj, han/hun drikker heftig ja», og så leste jeg siste del av sett ingen din. «1-3 flasker om dagen.» Der har du meg det. 1,5 flaske dagen. Drikker visst heftig jeg også🥺 drikker vin, hver dag, men bare om kvelden etter barna er i seng. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Jeg også.. 2 flasker hver kveld etter barna er i seng 😥 Anonymkode: 82358...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #1876 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 4.12.2020 den 3.30): Kjenner meg igjen i det med å ikke huske siste episoder av serier. Jeg har holdt på med en serie i evigheter fordi jeg hele tiden må gå tilbake i tid og se episodene på nytt, og når jeg ser episoden på nytt så kan jeg huske små bruddstykker Ender også ofte opp med å våkne på soverommet uten å huske hvordan jeg kom meg dit og hva jeg gjorde før det. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Dette! Sånn har jeg det også! B Anonymkode: 82358...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #1877 Del Skrevet 5. desember 2020 Dag 23 overstått 😊 det går bra! Drakk et par munkholm til maten idag, og det var en fin substitutt. Men kjenner jeg unngår sosialisering som medfører alkohol. Lurer på hva jeg skal gjøre når julefestene med familie og venner står for tur, ta et par glass eller unngå disse sammenkomstene for å beskytte min fortsatt veldig sårbare avholdenhet? Hvordan løser dere andre dette? - H Anonymkode: 8f644...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1878 Del Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dag 23 overstått 😊 det går bra! Drakk et par munkholm til maten idag, og det var en fin substitutt. Men kjenner jeg unngår sosialisering som medfører alkohol. Lurer på hva jeg skal gjøre når julefestene med familie og venner står for tur, ta et par glass eller unngå disse sammenkomstene for å beskytte min fortsatt veldig sårbare avholdenhet? Hvordan løser dere andre dette? - H Anonymkode: 8f644...cda Lurer selv jeg. De vi skal være med vet jeg drikker, og aldri sier nei til vin til maten og utover kvelden. Jeg har vel egentlig bestemt meg for å ikke drikke, men vet ikke hva jeg skal si når jeg blir tilbudt, og det flere ganger/ved flere anledninger ila julen. W Anonymkode: b0430...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1879 Del Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dag 23 overstått 😊 det går bra! Drakk et par munkholm til maten idag, og det var en fin substitutt. Men kjenner jeg unngår sosialisering som medfører alkohol. Lurer på hva jeg skal gjøre når julefestene med familie og venner står for tur, ta et par glass eller unngå disse sammenkomstene for å beskytte min fortsatt veldig sårbare avholdenhet? Hvordan løser dere andre dette? - H Anonymkode: 8f644...cda Har jeg en god dag tar jeg med meg alkoholfritt og sier at jeg skal trene i morgen eller at jeg sliter med søvn og går på tabletter som ikke skal blandes med alkohol. På en dårlig dag avlyser jeg. Belinda Anonymkode: e381e...1b1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #1880 Del Skrevet 6. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Lurer selv jeg. De vi skal være med vet jeg drikker, og aldri sier nei til vin til maten og utover kvelden. Jeg har vel egentlig bestemt meg for å ikke drikke, men vet ikke hva jeg skal si når jeg blir tilbudt, og det flere ganger/ved flere anledninger ila julen. W Anonymkode: b0430...b6c Vi skal reise bort og besøke familie, det blir en uke med middager og settinger der det normalt serveres en del alkohol. Det at det er så mange dager på rad blir en real test. Må bare bestemme meg for å si nei, men vet ikke hva mer jeg skal si. Utrolig irriterende at det skal være så rart å ikke drikke at man må ha dekkhistorier og unnskyldninger på lur. - H Anonymkode: 8f644...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå