Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjempebra! Gi deg selv en real klapp på skulderen fra meg. 

Dag 3 her. Sliter ikke enda, men jeg tenker at det kommer. 

Jeg har lest de første 32 sidene av tråden og lurer på om noen vet hvordan det går med Andrea? 

-Molly

Anonymkode: f89fc...a25

Hun har skrevet her, en side eller to tilbake 😊

Anonymkode: b0430...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag drakk to flasker hvitvin på lørdagen. Har mistet alt av motivasjon, men skal prøve å holde meg unna. Det kommer litt an på om jeg får gode eller dårlige nyheter i løpet av de neste par ukene som kommer, og hvor stort angst og stressnivået mitt blir.

-Vimsa

Anonymkode: 35886...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som drikker mye, altså mye.. har dere klart å slutte på egenhånd? Kuttet tvert eller drukket mindre og mindre en periode? Er det farlig å kutte tvert? 

Anja

Anonymkode: 09d31...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet tvert, på dag 9 nå. Forrige gang jeg sluttet, tvert da også, og holdt 40 dager. 

Det kan være farlig ja, det er jo mye som spiller inn. Bla annet hvor mye, ofte og hva man har drukket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2020 den 18.12):

Idag var vanskelig! Eller, dagen startet bra og alt sammen. Kom hjem fra jobb og fortsatt alt bra. Men så var det noe som gjorde meg veldig sur og irritert. Og jeg ville ha vin. Diskuterte mye med meg selv for og mot. At om jeg kjøpte en flaske og tok noen glass, var jo ikke det så farlig. Men.. Men. Men.. 

Ventet og ventet, klokka nærmet seg 18.00, skulle jeg bare løpe bort!?.

Jeg gjorde ikke det, jeg er veldig glad jeg ikke gjorde det. Men dette var vanskelig!! 

W

Så flink du er! Stå på! Er i samme prosessen selv. 19 dager uten idag, etter 2,5 år med nærmest daglig konsum. En dag av gangen nå... Det er vanskelig, men det går så lenge jeg klarer å minne meg selv på målet og fordelene. 

- H

Anonymkode: 8f644...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! Jeg har skrevet med anonym bruker i denne tråden før, under navnet Lotte, men jeg tenkte det var bedre å skrive under brukernavn. Jeg tok avgjørelsen om å kutte alkohol helt på lørdag, og jeg kjenner allerede at jeg er mye roligere nå enn da jeg aktivt prøvde å moderere alkoholforbruket mitt. Vissheten om at jeg en eller annen gang kunne få lov til å drikke gjorde at jeg ville drikke hver eneste dag, og hvis jeg hadde bestemt  meg for at en dag skulle være alkoholfri så satt jeg på hendene mine til klokka var åtte og ølsalget var stengt. Den lidelsen ble til slutt uutholdelig, så jeg bestemte meg for å kutte tvert. God avgjørelse!

Nå er jeg på dag 5, og jeg har det bra. Jeg har også kuttet karbohydrater, fordi det gir meg en helt særegen form for energi. Heia dere som prøver å komme dere løs fra alkoholens faste grep! Dere er helter!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som har drukket mye over lengre tid, hvordan er det med abstinensene dagene dere er uten? Sluter dere ikke kraftig med skjelvinger?

Anonymkode: 2217a...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edru? skrev (42 minutter siden):

Hei alle! Jeg har skrevet med anonym bruker i denne tråden før, under navnet Lotte, men jeg tenkte det var bedre å skrive under brukernavn. Jeg tok avgjørelsen om å kutte alkohol helt på lørdag, og jeg kjenner allerede at jeg er mye roligere nå enn da jeg aktivt prøvde å moderere alkoholforbruket mitt. Vissheten om at jeg en eller annen gang kunne få lov til å drikke gjorde at jeg ville drikke hver eneste dag, og hvis jeg hadde bestemt  meg for at en dag skulle være alkoholfri så satt jeg på hendene mine til klokka var åtte og ølsalget var stengt. Den lidelsen ble til slutt uutholdelig, så jeg bestemte meg for å kutte tvert. God avgjørelse!

Nå er jeg på dag 5, og jeg har det bra. Jeg har også kuttet karbohydrater, fordi det gir meg en helt særegen form for energi. Heia dere som prøver å komme dere løs fra alkoholens faste grep! Dere er helter!

Kjenner meg veldig igjen i stresset rundt alkohol. Er jevnt over mye roligere når jeg klarer å leve uten. Det er mer forutsigbart når jeg slipper å forholde meg til hvorvidt og når jeg skal drikke. Dag 20 her nå, heia oss! Gratulerer med dag 5 og at du også klarer å ta kontroll over kostholdet. 

- H

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Til dere som har drukket mye over lengre tid, hvordan er det med abstinensene dagene dere er uten? Sluter dere ikke kraftig med skjelvinger?

Ikke merket noe til voldsomme abstinenser, takk og pris for det. Litt dårlig søvn/sliten, vondt i hodet og dårlig humør, lett angst (har angst fra før), indre uro. 

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket tett i rundt 3 år ( tror jeg, har mistet litt oversikten  ) med kortere hvite perioder og jeg sliter heldigvis ikke med skjelvinger, bare det russuget som kommer når jeg blir dårlig psykisk eller blir trigget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke abstinenser, mer et sug. Jeg drikker hver dag i korte ferier på 7-10 dager, ellers drikker jeg tre-fire ganger i uken. 

Nå er jeg på dag fire uten og har ikke hatt noen problemer så langt. Går en tur  hver dag etter middag og legger meg tidlig med en god bok. 

jeg vil tro at det blir verre når helgen kommer, men jeg skal klare meg i 16 dager til, det var planen fra starten av. 

Siden fredag har jeg hatt veldig vondt under ribbeina på Høyre side og i dag kjenner jeg det i nyreregionen også. Jeg er litt bekymret for at det kan være noe alvorlig, men jeg får bare se det an. 

-Molly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke abstinenser, mer et sug. Jeg drikker hver dag i korte ferier på 7-10 dager, ellers drikker jeg tre-fire ganger i uken. 

Nå er jeg på dag fire uten og har ikke hatt noen problemer så langt. Går en tur  hver dag etter middag og legger meg tidlig med en god bok. 

jeg vil tro at det blir verre når helgen kommer, men jeg skal klare meg i 16 dager til, det var planen fra starten av. 

Siden fredag har jeg hatt veldig vondt under ribbeina på Høyre side og i dag kjenner jeg det i nyreregionen også. Jeg er litt bekymret for at det kan være noe alvorlig, men jeg får bare se det an. 

-Molly

Uff, håper det går over. Har du andre plager? Sjekket deg hos lege med blodprøver? 

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, håper det går over. Har du andre plager? Sjekket deg hos lege med blodprøver? 

W

Nei, det har jeg ikke. Ingen feber eller andre symptomer. Det kan være så enkelt som forstoppelse eller noe. Det håper jeg iallfall...

-Molly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dag 11 straks over, og helg står for tur. Glad jeg jobber for da blir fristelsen mindre. Men må si at jeg synes det går lettere for hver dag, selvom tankene svinger innom ønsket om å kose seg med vin. 

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da er dag 11 straks over, og helg står for tur. Glad jeg jobber for da blir fristelsen mindre. Men må si at jeg synes det går lettere for hver dag, selvom tankene svinger innom ønsket om å kose seg med vin. 

W

Dag 21 straks over her. Idag var første dagen jeg virkelig trodde jeg kunne sprekke. Noe butter skikkelig imot på jobb og sendte meg idag inn i grubleriene mine. Det er da jeg drikker. Men kjørte forbi butikken. 💪 Nå når helgen kommer kjenner jeg imidlertid på trangen til å ta et glass med en venninne..... Men skal stå over litt til gitt. Som du sier, det går liksom lettere og lettere, etter hvert som man ser at man mestrer. Vi er flinke! 

- H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Dag 21 straks over her. Idag var første dagen jeg virkelig trodde jeg kunne sprekke. Noe butter skikkelig imot på jobb og sendte meg idag inn i grubleriene mine. Det er da jeg drikker. Men kjørte forbi butikken. 💪 Nå når helgen kommer kjenner jeg imidlertid på trangen til å ta et glass med en venninne..... Men skal stå over litt til gitt. Som du sier, det går liksom lettere og lettere, etter hvert som man ser at man mestrer. Vi er flinke! 

- H

Bra jobba at du kjørte forbi, det er ikke alltid like lett! Hver dag er en seier 😊

Har du tenkt at du skal drikke igjen ved en anledning, eller hva tenker du om fremtiden? 

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, 

Blir så inspirert av dere, hadde aldri klart å kutte ned alkoholen uten å følge med i tråden. Har bestemt meg for og ikke drikke før 2. juledag, håper jeg klarer det. 

Er det noen flere som drikker seg full? Synes det er så fælt å få blackout når man sitter og drikker alene. 

- Karro

Anonymkode: 98c57...2f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba at du kjørte forbi, det er ikke alltid like lett! Hver dag er en seier 😊

Har du tenkt at du skal drikke igjen ved en anledning, eller hva tenker du om fremtiden? 

W

Håper å få et mer normalisert forhold til alkohol en dag. Vil gjerne kunne ta et par øl eller vin i sosiale settinger osv. Men har misbrukt alkohol i 2,5 år nå. Nærmest daglig, kun avbrutt av noen få gode dager/uker, 1 måned på det lengste. Nå må jeg få trangen til å døyve bekymringene og stresset mitt med alkohol på avstand før jeg kan drikke igjen. Mulig jeg må løse det med å ikke kunne ha alkohol i hus, men at det er ok å ta et par glass ute/borte f.eks. Hva med deg? 

- H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, 

Blir så inspirert av dere, hadde aldri klart å kutte ned alkoholen uten å følge med i tråden. Har bestemt meg for og ikke drikke før 2. juledag, håper jeg klarer det. 

Er det noen flere som drikker seg full? Synes det er så fælt å få blackout når man sitter og drikker alene. 

- Karro

Anonymkode: 98c57...2f8

Så bra du har klart å kutte ut :) Planen her er å ikke drikke før julaften, men aner ikke om det går. 

Ja jeg drikker meg alltid full. Jeg klarer ikke å drikke alkohol uten å bli full. 

-Vimsa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...