AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1661 Del Skrevet 17. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Usj, har drukket 5 halvlitere nå, men skal møte opp imorgen uansett form imorgen. Anonymkode: 35886...40e Sender deg en stor klem, Vimsa! Uansett har du vært kjempeflink som holdt deg fra torsdag! Nederlag er du vel sikkert vant til, siden du sliter med psyken - som meg. Men et nederlag er bare ETT nederlag! Tenk så flink du var både torsdag, fredag, lørdag og søndag! Imponert! Du fikser det igjen i morgen eller om noen dager når behandlingen i morgen har blitt bearbeidet. Jeg er i alle fall skikkelig imponert og stolt over deg! ❤️ Har ikke vært den mest aktive i tråden her, så husker ikke navnet jeg nevnte i mitt første innlegg. Får finne på noe nytt nå. -Vestland Anonymkode: 56ae0...930 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1662 Del Skrevet 17. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Stopper du nå så kan du sove ut rusen til i morgen. Da kan du møte litt mer opplagt. Jeg holdt på å åpne en flaske vin igjen i kveld, men tenkte at om jeg skal så skal det være veldig veloverveid. Det ble med tanken. Jeg fant ingen god grunn, men gudene skal vite at lysten var der. Jeg forstår veldig godt at du tok fem når du først åpnet den ene. Jeg klarer aldri bare å ta én. Har vel hendt at jeg har stoppet på to, men da er det i så fall fordi jeg har vært trøtt eller svært sliten. Lykke til i morgen ❤️ -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 Jeg stoppet å drikke rundt klokken 20:00. Tok meg en lur med min samboer før han dro av gårde på nattevakt, og har etter det kun drukket vann og ligger nå i sengen. Drakk heller ikke opp den femte halvliteren og det er jeg så utrolig stolt av. Vanligvis drikker jeg til det er tomt uansett om jeg spyr underveis, mens nå har jeg faktisk klart å stoppe. Kjenner meg veldig igjen i det å aldri bare kunne ta en ... -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1663 Del Skrevet 17. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sender deg en stor klem, Vimsa! Uansett har du vært kjempeflink som holdt deg fra torsdag! Nederlag er du vel sikkert vant til, siden du sliter med psyken - som meg. Men et nederlag er bare ETT nederlag! Tenk så flink du var både torsdag, fredag, lørdag og søndag! Imponert! Du fikser det igjen i morgen eller om noen dager når behandlingen i morgen har blitt bearbeidet. Jeg er i alle fall skikkelig imponert og stolt over deg! ❤️ Har ikke vært den mest aktive i tråden her, så husker ikke navnet jeg nevnte i mitt første innlegg. Får finne på noe nytt nå. -Vestland Anonymkode: 56ae0...930 Tusen takk. Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1664 Del Skrevet 18. august 2020 Dag 5 uten alkohol og jeg er frustrert over at suget ikke kan slippe taket. Etter jobb i dag fikk jeg et slikt enormt sug at jeg var 99% sikker på at jeg kom til å åpne en vinflaske. Tårene rant fordi jeg var så fortvilet over meg selv og at jeg får slikt sug etter den giften. Det verste suget stod på en times tid før det lettet igjen. I den timen så lette jeg febrilsk etter grunner til IKKE å åpne den flaska og klarte knapt å komme på en eneste en, bortsett fra at jeg hadde lovet meg selv en lengre hvit periode. Nå i skrivende stund kommer jeg på mange grunner for at jeg skal unngå alkohol i en lengre periode. Jeg får liste opp grunnene for meg selv slik at jeg kan lese det neste gang suget kommer som verst. For at det kommer igjen, det vet jeg med sikkerhet. Dere som har vært alkoholfrie i over en uke nå, Miemie og Lotte, har dere ikke kjent noe sug i det hele tatt?? Og hvordan går det med deg, Vimsa etter møtet? Anonymkode: 8a1ec...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1665 Del Skrevet 18. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dag 5 uten alkohol og jeg er frustrert over at suget ikke kan slippe taket. Etter jobb i dag fikk jeg et slikt enormt sug at jeg var 99% sikker på at jeg kom til å åpne en vinflaske. Tårene rant fordi jeg var så fortvilet over meg selv og at jeg får slikt sug etter den giften. Det verste suget stod på en times tid før det lettet igjen. I den timen så lette jeg febrilsk etter grunner til IKKE å åpne den flaska og klarte knapt å komme på en eneste en, bortsett fra at jeg hadde lovet meg selv en lengre hvit periode. Nå i skrivende stund kommer jeg på mange grunner for at jeg skal unngå alkohol i en lengre periode. Jeg får liste opp grunnene for meg selv slik at jeg kan lese det neste gang suget kommer som verst. For at det kommer igjen, det vet jeg med sikkerhet. Dere som har vært alkoholfrie i over en uke nå, Miemie og Lotte, har dere ikke kjent noe sug i det hele tatt?? Og hvordan går det med deg, Vimsa etter møtet? Anonymkode: 8a1ec...467 Jeg kjenner så alt for godt igjen det med suget. Det er helt forferdelig og det gjør at jeg tenker på alkohol hele dagen uten stopp, så mye att eg kan slite med å få med meg ting som skjer rundt meg. For meg pleier det fysiske suget å gå over etter å ha vært edru i rundt to uker, men det psykiske ligger jo alltids der og gnager ( særlig når jeg blir veldig emosjonelt ustabil ). Egentlig burde jeg nok slutte å drikke fullstendig og aldri røre alkohol igjen, me det er jo lettere sagt enn gjort Å lage seg en liste med grunner til å ikke drikke synes jeg høres lurt ut. Jeg tenker selv å skrive ned noen grunner til å ikke drikke ( og det er jo egentlig mange, som at jeg får mer angst, eksemen blusser opp, jeg legger på meg, dagen derpå blir ødelagt osv ) og skal prøve å unngå å kjøpe alkohol på butikken fremover. Jeg kan rett og slett ikke ha det liggende i huset. Møtet gikk forsåvidt greit, og jeg skal få ett nytt møte med noen av mine gruppeterapauter for å få snakket ut om ting som plager meg veldig på huset der nede. Jeg har også klart å la være å drikke idag -Vimsa Anonymkode: 35886...40e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1666 Del Skrevet 18. august 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner så alt for godt igjen det med suget. Det er helt forferdelig og det gjør at jeg tenker på alkohol hele dagen uten stopp, så mye att eg kan slite med å få med meg ting som skjer rundt meg. For meg pleier det fysiske suget å gå over etter å ha vært edru i rundt to uker, men det psykiske ligger jo alltids der og gnager ( særlig når jeg blir veldig emosjonelt ustabil ). Egentlig burde jeg nok slutte å drikke fullstendig og aldri røre alkohol igjen, me det er jo lettere sagt enn gjort Å lage seg en liste med grunner til å ikke drikke synes jeg høres lurt ut. Jeg tenker selv å skrive ned noen grunner til å ikke drikke ( og det er jo egentlig mange, som at jeg får mer angst, eksemen blusser opp, jeg legger på meg, dagen derpå blir ødelagt osv ) og skal prøve å unngå å kjøpe alkohol på butikken fremover. Jeg kan rett og slett ikke ha det liggende i huset. Møtet gikk forsåvidt greit, og jeg skal få ett nytt møte med noen av mine gruppeterapauter for å få snakket ut om ting som plager meg veldig på huset der nede. Jeg har også klart å la være å drikke idag -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Så flott at møtet gikk greit. Fantastisk at du ikke drikker! Det var godt å lese 😊 Hadde mulig vært enklere om vi ikke hadde noe som helst liggende i huset også, men jeg vet at veien til butikken er kort og jeg kan når som helst dra for å kjøpe noe. Høres bra ut at det fysiske suget kan gå over etter to uker. Da har jeg drøye en uke igjen før jeg forhåpentligvis kan kjenne på det samme. Nå som jeg ikke skal drikke så er tanken på alkohol der tilnærmet konstant ja selv om suget bare kommer av og til. Jeg har ikke bestemt meg for hvor lenge jeg skal være uten, men i første omgang åtte uker slik at jeg kan tørre å gå til legen for å ta blodprøver. Må bare få sjekket at alt er ok. Altfor lenge siden sist. -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1667 Del Skrevet 18. august 2020 Jeg er på dag 13 og kjenner ikke noe fysisk sug etter alkohol, heldigvis - men jeg har hatt en MEGAtung ettermiddag! Er student og er ny ved en høyskole og meldte meg på fadderuka uten å tenke så mye over det, og har vært på fadder-vors der alle andre drakk. Jeg kjørte heldigvis og ble høyt verdsatt av de som fikk sitte på til festen, men fadderuka varer helt til søndag og jeg har så lyst til å feste med dem at jeg nesten forgår. Samboeren min var redd for at jeg skulle gi etter, og kommer til å bli så skuffa hvis jeg drikker... Dette er vanskelig. - Lotte Anonymkode: b612f...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1668 Del Skrevet 18. august 2020 Jeg skal slutte med alkohol. Helt. Redusere går ikke, jeg må kutte det ut. Fikk vendepunktet nylig, som gjør at jeg tenker at om det gjentar seg vil det gå skikkelig skikkelig galt. At jeg kan skade meg selv skikkelig hardt neste gang. Skulle oppsøkt psykolog men har ikke råd nå. Drikker ikke i ukedagenr, men mengder er et stort problem tidvis. Så sitter skammen så sinnsykt dypt i meg. Skulle ønske jeg kunne flytte langt bort og være usynlig der ingen kjenner meg. Hilsen M Anonymkode: fa87f...162 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1669 Del Skrevet 19. august 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på dag 13 og kjenner ikke noe fysisk sug etter alkohol, heldigvis - men jeg har hatt en MEGAtung ettermiddag! Er student og er ny ved en høyskole og meldte meg på fadderuka uten å tenke så mye over det, og har vært på fadder-vors der alle andre drakk. Jeg kjørte heldigvis og ble høyt verdsatt av de som fikk sitte på til festen, men fadderuka varer helt til søndag og jeg har så lyst til å feste med dem at jeg nesten forgår. Samboeren min var redd for at jeg skulle gi etter, og kommer til å bli så skuffa hvis jeg drikker... Dette er vanskelig. - Lotte Anonymkode: b612f...efe Det høres fryktelig vanskelig ut. Jeg vet hvor vanskelig det er å la være å drikke slike situasjoner. Her vil jeg alltid drikke når samboeren drikker, og han drikker gjerne flere gnager i uka nå særlig på sommeren 😕 Men tenk så godt det vil være når neste uke begynner og du kan fortelle deg selv at du ikke falt for fristelsen? Du har spart både helsa og penger Og er det en mulighet for at du kan feste med dem selv om du ikke drikker? Drikker alle de andre eller er det noen få andre som ikke gjør det? Jeg syns ihvertfall du er tøff som har klart å stå imot enn så lenge. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1670 Del Skrevet 19. august 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal slutte med alkohol. Helt. Redusere går ikke, jeg må kutte det ut. Fikk vendepunktet nylig, som gjør at jeg tenker at om det gjentar seg vil det gå skikkelig skikkelig galt. At jeg kan skade meg selv skikkelig hardt neste gang. Skulle oppsøkt psykolog men har ikke råd nå. Drikker ikke i ukedagenr, men mengder er et stort problem tidvis. Så sitter skammen så sinnsykt dypt i meg. Skulle ønske jeg kunne flytte langt bort og være usynlig der ingen kjenner meg. Hilsen M Anonymkode: fa87f...162 Jeg må også kutte ut alkohol fullstendig. Det går ikke an for meg å drikke med måte, jeg må drikke 6-8 halvlitere. Har du mulighet til å få gå til avtalespesirlist eller Dps hvor du kun betaler egenandel opp til frikort? Slik ordning hadde jeg. Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 19. august 2020 #1671 Del Skrevet 19. august 2020 (endret) *feilpost* Og klem til dere som sliter. Gripende lesning! Endret 19. august 2020 av Svartfugl 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1672 Del Skrevet 19. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres fryktelig vanskelig ut. Jeg vet hvor vanskelig det er å la være å drikke slike situasjoner. Her vil jeg alltid drikke når samboeren drikker, og han drikker gjerne flere gnager i uka nå særlig på sommeren 😕 Men tenk så godt det vil være når neste uke begynner og du kan fortelle deg selv at du ikke falt for fristelsen? Du har spart både helsa og penger Og er det en mulighet for at du kan feste med dem selv om du ikke drikker? Drikker alle de andre eller er det noen få andre som ikke gjør det? Jeg syns ihvertfall du er tøff som har klart å stå imot enn så lenge. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Takk. Fristelsen var såpass stor at jeg har valgt å være hjemme fremfor å feste med dem. Skal reise bort i helga med samboeren og håper at jeg kan komme inn hit på mandag og si at jeg ikke har drukket noe siden sist. Lykke til, alle dere andre som sliter med alkoholen. Jeg tenker på dere. - Lotte Anonymkode: b612f...efe 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1673 Del Skrevet 19. august 2020 På 18.8.2020 den 17.21, AnonymBruker skrev: Dere som har vært alkoholfrie i over en uke nå, Miemie og Lotte, har dere ikke kjent noe sug i det hele tatt?? Og hvordan går det med deg, Vimsa etter møtet? Anonymkode: 8a1ec...467 Hei. Jeg skriver dagbok over sluttprosessen. Jeg rangerer crave fra 10 til 0. Jeg startet med 10. Gikk raskt nedover. I dag var den på 2 og jeg har drukket tett i mange år. Det går forbausende bra, men har dessverre byttet ut alkohol med røyk. Røyker 4 om dagen. Det må jeg slutte med, men foreløbig er alkohol byttet ut med røyk og cola uten. Miemie Anonymkode: 7d4e0...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1674 Del Skrevet 20. august 2020 Dere som har drukket heftig i åresvis. Hvordan fungerer kroppen deres? Har dere mange plager? Anonymkode: b0430...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1675 Del Skrevet 20. august 2020 Dag 7 og én uke har altså gått siden jeg drakk alkohol sist. Hadde tenkt å åpne vinflasken i kveld - nå igjen (som så mange ganger før denne uken) 😳 Jeg skulle bare ta en dusj først, og så hadde jeg tenkt å synke ned i sofaen med et glass vin. Skikkelig kose meg! Tenkte at jeg hadde vært så flink i en hel uke at jeg derfor ikke ødela noe med litt vin i kveld. Det hadde jeg sikkert ikke gjort heller, men så begynte jeg å gruble litt. Lurer på om det var Andrea, trådstarter, som sa at det ofte hjalp litt å ta en alkoholfri øl. Takk for det tipset! En alkoholfri øl smakte helt himmelsk på en varm sensommerkveld. Nå kommer ikke vinflasken til å bli åpnet i kveld heller. Suget forsvant da jeg tok den første slurken med alkoholfritt øl. En annen tanke da jeg hadde planer om å åpne flasken så tenkte jeg at «hva om vinglasset ikke smaker like godt som jeg tror. Da må jeg enten bare drikke for å drikke opp eller helle ut hele flasken». Like greit at jeg ikke åpnet den. Om jeg klarer å holde meg uten i mine planlagte åtte uker gjenstår å se. Jeg håper virkelig at den forbaskede lysten på øl eller vin reduseres snart, for dette er faktisk ganske slitsomt. Håper uke to blir litt lettere enn denne første. Jeg har nå bestemt meg for at det blir null alkohol også denne helgen. Så tar jeg det derfra etter det. -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1676 Del Skrevet 20. august 2020 Hei! Jeg er ei dame på straks 32 år. Drikkingen min begynte å gå ut av kontroll en gang for mellom 6 og 8år siden. Og har blitt værre og værre for vært år. De siste årene har jeg drukket stortsett daglig, og siste året 1 til 2 flasker vin for dagen. Jeg sluttet å drikke for noen måneder siden, og holdt meg i litt over 40 dager. Så skled jeg ut igjen, for jeg tenkte at ett glass eller to en lørdagskveld går bra nå. Jeg har bestemt meg, igjen, for å kutte ut. Jeg kan ikke leve sånn. Idag er min 1dag uten alkohol. Www Anonymkode: b0430...b6c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #1677 Del Skrevet 20. august 2020 På 19.8.2020 den 16.06, AnonymBruker skrev: Jeg må også kutte ut alkohol fullstendig. Det går ikke an for meg å drikke med måte, jeg må drikke 6-8 halvlitere. Har du mulighet til å få gå til avtalespesirlist eller Dps hvor du kun betaler egenandel opp til frikort? Slik ordning hadde jeg. Anonymkode: 35886...40e Skulle så ønske det❤️ Men har ikke turt å ta det opp med noen enda. Jeg tenker at noe underliggende må det være med såpass destruktiv atferd. Har slitt med angst og lette depresjoner i 9 år. Finnes liksom ingen 'av knapp' i fylla. Har heldigvis aldri skadet andre pga alkohol, annet en ryktet mitt og meg selv. Mens enkelte ganger går det bra. Folk må jo tro jeg er komplett idiot.. Det eneste man kan gjøre er vel å prøve tilgi seg selv og gå inn for å bli et bedre menneske. Anonymkode: fa87f...162 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1678 Del Skrevet 21. august 2020 Det er så hardt å stå imot drikkepresset nå. Jeg har ikke drukket siden mandag, og har rukket to små treningsøkter denne uka men allikevel så har jeg så lyst til å drikke! Jeg er så full av angst og er så jævlig deprimert. Jeg har lyst til å gråte men jeg får det ikke til. Jeg er så jævlig ensom og jeg gruer meg til helga når jeg må kjenne på alt det vonde og tomheten. Gruer meg også til møtene jeg skal ha neste uke. Jeg klarer ikke å se at ting skal ordne seg. Jeg trenger så innmari noen å snakke med, men jeg har ingen å ringe til. Hjelpetelefoner som mental helse og røde kors hjelper ikke så de utgår. Jeg kan heller ikke ringe noen på huset jeg pleide å gå til da de stenger om en halvtime og selve resepsjonen er stengt. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom denne helga edru. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 21. august 2020 #1679 Del Skrevet 21. august 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så hardt å stå imot drikkepresset nå. Jeg har ikke drukket siden mandag, og har rukket to små treningsøkter denne uka men allikevel så har jeg så lyst til å drikke! Jeg er så full av angst og er så jævlig deprimert. Jeg har lyst til å gråte men jeg får det ikke til. Jeg er så jævlig ensom og jeg gruer meg til helga når jeg må kjenne på alt det vonde og tomheten. Gruer meg også til møtene jeg skal ha neste uke. Jeg klarer ikke å se at ting skal ordne seg. Jeg trenger så innmari noen å snakke med, men jeg har ingen å ringe til. Hjelpetelefoner som mental helse og røde kors hjelper ikke så de utgår. Jeg kan heller ikke ringe noen på huset jeg pleide å gå til da de stenger om en halvtime og selve resepsjonen er stengt. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom denne helga edru. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e De som best kan hjelpe deg er andre tørrlagte alkoholikere. Det er dit vi må gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #1680 Del Skrevet 21. august 2020 3 timer siden, Fallabella skrev: De som best kan hjelpe deg er andre tørrlagte alkoholikere. Det er dit vi må gå. Ja du har sikkert rett. Jeg kunne trengt å finne noen andre som bruker alkohol som aktiv selvskading/dempe psykiske symptomer på lidelsene mine slik som jeg. Dit jeg pleide å gå så var det ett par som rusa seg på diverse piller, men ikke noe særlig alkohol. Opplever også at selv om behandlerne var bekymret for alkoholinntaket mitt så aner de ikke hva de skal gjøre med det. De spør hvor mye jeg har drukket og hvorfor, så dør det bare ut. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå