AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1641 Del Skrevet 13. august 2020 4 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev: Så leit å høre. Vet ikke hva den telefonen gjaldt, men det ligger dypt i oss å ty til rusen når følelser og bekymringer topper seg. Det har jeg gjort selv denne uken. Nå er planen min å sannsynligvis be om innleggelse til helgen for jeg tror ikke jeg vil klare meg, og når jeg drikker går det alltid galt på ulike måter (jeg har en avtale i psykiatrien om å få slik hjelp når jeg er i ustabile faser). For akkurat nå er jeg bare ikke sterk nok. Du er ikke en taper. Og selv om du drikker i dag og vil angre i morgen, så betyr det ikke at du da like gjerne kan drikke i morgen også. Du kan fortsette å prøve å ikke drikke fra i morgen. Skulle ønske jeg kunne få slik hjelp også.. Her blir bare gitt opp gang på gang og kasta ut. Behandlingsresistent. Jeg orker rett og slett ikke mer. Skal prøve å ikke drikke imorgen. Takk ❤️ Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1642 Del Skrevet 13. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ingen taper selv om du strever med alkoholkonsumet. Du har klart deg i flere dager uten. Det er mer enn hva jeg kan skilte med. Jeg hadde egentlig planer om en lang og hvit periode nå fra og med mandag denne uken, men sprakk som bare det. Har drukket alt fra to øl til en hel sixpack hver dag. Har ikke hatt en eneste dag helt uten. Jeg bare venter på at arbeidsdagen skal ta slutt og å bli ferdig med dagens treningsøkt slik at jeg kan sprette boksen. Sommerens utskeielser har bare fortsatt. Min eneste unnskyldning er det deilige sommerværet og suget som kommer. Det skal sies at jeg ikke har jobbet fullt siden lenge før sommerferien, så jeg regner med at jeg fra uken som kommer klarer å få satt ned foten. Da er jeg tilbake i normal hverdag i det minste. Uansett, Vimsa, om du ikke klarte deg akkurat i dag så kan det godt være at dagen i morgen blir bedre. Troen må vi ha. -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 Takk ❤️ Ja troen er viktig, jeg føler meg bare så jævlig ensom akkurat nå. Har ikke jobb, venner eller noe som helst så jeg føler meg bare så innmari ensom og alene akkurat nå, og alkoholen er det jeg har midt oppi alt det vanskelige ..verste er at jeg ikke har lyst på alkohol engang. Holder nærmest pusten og brekker meg av smaken, men jeg trenger rusen. Satser på en bedre dag imorgen. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 13. august 2020 #1643 Del Skrevet 13. august 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske jeg kunne få slik hjelp også.. Her blir bare gitt opp gang på gang og kasta ut. Behandlingsresistent. Jeg orker rett og slett ikke mer. Skal prøve å ikke drikke imorgen. Takk ❤️ Anonymkode: 35886...40e Så leit å høre. Forstår det blir skikkelig vanskelig da. Hadde nok slitt voldsomt hadde det blitt slik for meg også. Har jo fått avslag på behandling ulike steder før og det har vært veldig tungt. Så møtte jeg en reddende engel av behandler i akuttpsykiatrien som virkelig gjør alt for å hjelpe meg. Skulle ønske du også fikk denne ene personen som var villig til å prøve ut alt som kan prøves. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1644 Del Skrevet 13. august 2020 Akkurat nå, Purple_Pixiedust skrev: Så leit å høre. Forstår det blir skikkelig vanskelig da. Hadde nok slitt voldsomt hadde det blitt slik for meg også. Har jo fått avslag på behandling ulike steder før og det har vært veldig tungt. Så møtte jeg en reddende engel av behandler i akuttpsykiatrien som virkelig gjør alt for å hjelpe meg. Skulle ønske du også fikk denne ene personen som var villig til å prøve ut alt som kan prøves. Jeg har heldigvis bare hatt snille og gode mennesker til behandlere de siste 2-3 årene, men selv de når jo en grense for hva de kan tilby når jeg dessverre ikke blir bedre. For første gang på 18 år så står jeg alene, og det er veldig rart. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, annet enn å begynne å trene igjen fra neste uke. Jeg er jo ufør uten nettverk så dagene blir nok lange. Håper på at jeg kan holde ut uten alkohol. Jeg er glad du fikk ett slikt menneske i livet ditt som har så stå på vilje og ønsker å hjelpe deg -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1645 Del Skrevet 14. august 2020 Hei alle! Til dere som sliter: Jeg vet så godt hvordan det føles og jeg heier på hver enkelt av dere i denne kampen. Det er utrolig vanskelig å skulle slutte med denne giften, fordi den gir oss så mye - tror vi. Den gir oss en pause fra de vonde tankene og følelsene, men den hindrer oss fra å stå i det vonde og jobbe oss gjennom dem. Vi trenger å finne styrke til å håndtere dem, fremfor å døyve dem, for til syvende og sist er det alkoholen som får oss til å føle oss så dritt. Jeg er på dag ni nå, og har det veldig bra. Har funnet ut at instagram er mer enn å følge med på venners velkomponerte feriebilder og skrytebilder av mat, barn og avkom (for ikke å snakke om alle bildene av #fredagskos). Nå følger jeg mange mennesker som har kuttet ut alkohol, og det er ufattelig inspirerende å lese om dem. Hashtaggen soberliving er også super. Så, selv om du fortsatt drikker, prøv å lese litt av det de skriver, kanskje de kan gi deg en ørliten push i riktig retning? Digger dere alle! - Lotte Anonymkode: b612f...efe 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1646 Del Skrevet 14. august 2020 Hei Lotte og alle dere andre. Helt fantastisk at du har kommet så langt som du har Du skriver at giften gir oss en pause fra de vonde tankene og følelsene, men hva med oss som ikke sliter med dette vonde? Jeg finner nesten ingen som har det som meg. Jeg har det bra jeg, men saken er at jeg får et slikt sug etter alkohol. Jeg har sagt det før, at det suget kan sammenliknes med et enormt søtsug etter f.eks sjokolade eller annet. Så for meg så handler det kun om den tilfredsstillelsen jeg får når det suget forsvinner. Noen vil sikkert si at da er det noe jeg sliter med, for jeg hadde ikke hatt sug om jeg hadde det helt fint. Da vil jeg bare si argh, jo jeg HAR det faktisk bra - bortsett fra at jeg irriterer meg grønt over at jeg sliter med alkoholkonsumet. Jeg vet at slikt er arvelig. Jeg har det i familien. Jeg merker nå at jeg trenger større mengder nå enn før, så derfor har jeg denne uken bestemt meg for at det blir null alkohol i helgen. Hvordan jeg skal takle suget? Tja, jeg skal i hvert fall trene mye. Jeg vet at det hjelper på det meste. Jeg vet så inderlig vel at kroppen min ikke trenger alkohol verken for å slappe av eller ha det bra. Tror faktisk at jeg også til og med kan ha det mye bedre uten, nettopp fordi alkoholen begynner å styre over livet mitt. Den utviklingen liker jeg ikke. På tide å gjøre noe med det. - Irene Anonymkode: 8a1ec...467 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1647 Del Skrevet 14. august 2020 Irene, jeg er så vant til å høre om alle de som døyver det vonde med alkohol at jeg ikke har tenkt så mye på at det finnes mennesker som har det som du. Kjæresten min er faktisk et eksempel på det, som drikker mest for å kose seg, men som ofte opplever et sug etter rusen. Håper du klarer å holde deg unna i helga, kanskje du kan kjenne etter hva det er som gjør at du trenger alkoholen? - Lotte Anonymkode: b612f...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1648 Del Skrevet 14. august 2020 Jeg klarer å holde meg unna i helgen. Jeg har bestemt meg. Det begynte også med her at jeg skulle kose meg slik som de aller fleste gjør når de drikker. Så begynte kroppen å "kreve" stadig mer og oftere og suget kom. Det er kun det. Jeg trenger absolutt ikke alkoholen, men jeg syns det er trist om jeg må bli totalt avholds for at jeg skal kunne slippe å ha det slik. Jeg vil bare være normal He he, være som alle andre uten å trenge å tenke på slikt. Syns i hvert fall at det er godt å få skrevet det ned her, for da har jeg på måte noen å snakke med om dette og det blir mer synlig for meg selv også. -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1649 Del Skrevet 14. august 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Hei Lotte og alle dere andre. Helt fantastisk at du har kommet så langt som du har Du skriver at giften gir oss en pause fra de vonde tankene og følelsene, men hva med oss som ikke sliter med dette vonde? Jeg finner nesten ingen som har det som meg. Jeg har det bra jeg, men saken er at jeg får et slikt sug etter alkohol. Jeg har sagt det før, at det suget kan sammenliknes med et enormt søtsug etter f.eks sjokolade eller annet. Så for meg så handler det kun om den tilfredsstillelsen jeg får når det suget forsvinner. Noen vil sikkert si at da er det noe jeg sliter med, for jeg hadde ikke hatt sug om jeg hadde det helt fint. Da vil jeg bare si argh, jo jeg HAR det faktisk bra - bortsett fra at jeg irriterer meg grønt over at jeg sliter med alkoholkonsumet. Jeg vet at slikt er arvelig. Jeg har det i familien. Jeg merker nå at jeg trenger større mengder nå enn før, så derfor har jeg denne uken bestemt meg for at det blir null alkohol i helgen. Hvordan jeg skal takle suget? Tja, jeg skal i hvert fall trene mye. Jeg vet at det hjelper på det meste. Jeg vet så inderlig vel at kroppen min ikke trenger alkohol verken for å slappe av eller ha det bra. Tror faktisk at jeg også til og med kan ha det mye bedre uten, nettopp fordi alkoholen begynner å styre over livet mitt. Den utviklingen liker jeg ikke. På tide å gjøre noe med det. - Irene Anonymkode: 8a1ec...467 Har du andre sykdommer? Går du på medisiner? Har du mageproblemer? Anonymkode: 80f5b...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1650 Del Skrevet 14. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du andre sykdommer? Går du på medisiner? Har du mageproblemer? Anonymkode: 80f5b...5c1 Har ingen sykdommer og går ikke på medisiner. Har ikke mageplager heller. Helt frisk så vidt jeg vet. -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1651 Del Skrevet 16. august 2020 Da har jeg vært edru i en uke. Det er år siden jeg var edru en dag... stolt av meg selv. Nedtrappingen i forkant var jeg ikke spes flink med, men når dagen kom som jeg hadde satt for stopp, så har jeg klart meg. Det har gått forbausende bra! At jeg ikke har gjort dette før! Det måtte nok skremmende høye leververdier til for at jeg klarte å ta meg nok sammen. Jeg skriver dagbok over slutt, der jeg noterer hvordag det går. Første dagen satte jeg craving lik 10. Dag 2 satte jeg craving lik 5. De andre dagene har jeg satt craving lik 3. Første natta hadde jeg periodevis hjertebank og mye svetting. Natt 2. Svetting. Resten av nettene har vært fine. Jeg tar vitamin B, C, D, Magnesium og vanndrivende (var så pløsete i ansikt og kropp). Har begynt med melantonin for å få bedre søvn. Avføringen har gått fra grønnsvart totalt rennende, til myk, samlet og lysbrun (beklager detaljer). Jeg har gått ned 800gr og 3cm rundt magen. Øynene er klare og jeg føler meg våken og har mye mere energi og stabilt humør. Ansiktet er ikke pløsete lengre. Alt dette på en uke! Cravingen kommer typisk rett etter jobb (vant med å drikke vin så fort jeg kom hjem) og etter middag. Har byttet ut vin med 2 røyk etter jobb og 2 røyk etter middag/rydding. Jeg har stort sett røkt ca 4 røyk i mnd /annenhver mnd de siste 10 årene og vet det er dumt at jeg har tatt det opp denne uken. Tror likevel det har vært greit i denne perioden for å gi meg noe stimuli. Jeg skal kutte det ut fom i morgen. Alt går så fint! Og jeg har troa på at jeg skal klare meg frem til neste leverprøvetaking (som er første mål. Jeg må dele det opp i mål). Jeg har et spørsmål jeg har prøvd å google meg til, men ikke funnet svar. Når man drikker mye kan man få væskeansamling i buk. Dette kan suges ut. Jeg vet ikke om jeg har det, men hvis jeg har det, kan dette forsvinne av seg selv ved drikkestopp eller må det alltid suges ut? Lykke til alle andre! Leser at flere av dere er flinke. Til alle dere andre som fortsatt strever (jeg strever fortsatt jeg også, så vet jeg akkurat hvordan det er). Jeg har en million ganger lagt meg med tanken om at neste dag skal jeg ikke drikke, for så å drikke neste dag... Anonymkode: 7d4e0...2eb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1652 Del Skrevet 16. august 2020 Jeg over er Miemie Anonymkode: 7d4e0...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #1653 Del Skrevet 16. august 2020 Så utrolig godt å lese Miemie 😃 Jeg tok et valg om at jeg ikke skulle drikke i helgen og det har jeg holdt. Har ikke rørt en dråpe siden torsdag, så nå er jeg på dag tre på min reise mot en lang hvit periode. Jeg har aldri hatt fysiske plager slik som deg, så jeg merker ikke noe til nattesvette osv. Har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt heller. Jeg hadde litt lyst til å dra i butikken for å kjøpe øl på fredag, men drøyde med vilje så lenge at ølsalget stengte. Jeg hadde jo bestemt meg for ikke å drikke. Så da kl ble 21 så var jeg i seng, blid og fornøyd 😅 Dette med å holde seg helt unna for meg blir nok ikke enkelt, men jeg vil så gjerne klare det. Jeg har nok ikke drukket så tett og intenst som mange andre her inne, men at jeg strever med konsumet er ikke noe tvil. Godt at vi er flere! Det føler jeg uansett stor støtte i. Klem fra Irene Anonymkode: 8a1ec...467 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1654 Del Skrevet 17. august 2020 Jeg har ikke drukket siden Torsdag, og merker det er vanskelig å skulle holde seg edru nå. Jeg er dårlig psykisk og vanvittig ensom. I tillegg skal samboeren min jobbe natt denne uken så da blir jeg ekstra alene i tankekaoset. Nå er et ikke bare alkoholsuget som trenger på, men selvskadingstrangen også.. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1655 Del Skrevet 17. august 2020 Hold ut, Vimsa. Prøv å se for deg hva som vil skje dersom du gir etter for trangen. Hvordan vil du føle deg etterpå? Vil det være verdt det? Play the tape forward, som de sier så pent på engelsk. Ikke la frykten for følelsene dine vinne, stå i dem og la dem herje, det er bare midlertidig og det VIL gå over, jeg lover. Hold ut. :klemme: - Lotte Anonymkode: b612f...efe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1656 Del Skrevet 17. august 2020 Da er vi på dag fire begge to, Vimsa. Sier som Lotte - hold ut! Det må vi bare. Vi må huske på hvorfor vi tok valget om at vi ikke skulle drikke. Noen ganger så kan man tenke at "hva er vitsen?", men vi vet jo det når vi tenker oss nøye om. Jeg var ganske nær en sprekk i går kveld, men klarte heldigvis å tenke meg selv til fornuft. Det er jeg kjempeglad for i dag!! Det var så sykt deilig å våkne i dag tidlig og kjenne på at jeg faktisk ikke hadde drukket kvelden før. Den følelsen vil jeg ha i morgen tidlig også. Jeg vet det blir tøft når kvelden kommer, men så kan jeg håpe at det er noen som har skrevet litt her inne. Det syns jeg hjelper mye. Helt ensom er du ikke, Vimsa, for du har oss her inne. Vi må heie på hverandre. -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1657 Del Skrevet 17. august 2020 Tusen takk dere Jeg endte opp med å åpne en øl og har drukket ca halve, og jeg tror jeg kan klare å stoppe etter å ha drukket litt idag ( Vanligvis drikker jeg 6-8 halvlitere eller 2 flasker vin ). Jeg ringte nemlig til det gamle behandlingsstedet mitt og fikk hastetime imorgen klokken halv 9, så kanskje det ordner seg fra imorgen. Da har jeg også en grunn til å ikke fortsette å drikke hele natten siden jeg må opp senest halv 7. Krysser fingrene -Vimsa Anonymkode: 35886...40e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1658 Del Skrevet 17. august 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er vi på dag fire begge to, Vimsa. Sier som Lotte - hold ut! Det må vi bare. Vi må huske på hvorfor vi tok valget om at vi ikke skulle drikke. Noen ganger så kan man tenke at "hva er vitsen?", men vi vet jo det når vi tenker oss nøye om. Jeg var ganske nær en sprekk i går kveld, men klarte heldigvis å tenke meg selv til fornuft. Det er jeg kjempeglad for i dag!! Det var så sykt deilig å våkne i dag tidlig og kjenne på at jeg faktisk ikke hadde drukket kvelden før. Den følelsen vil jeg ha i morgen tidlig også. Jeg vet det blir tøft når kvelden kommer, men så kan jeg håpe at det er noen som har skrevet litt her inne. Det syns jeg hjelper mye. Helt ensom er du ikke, Vimsa, for du har oss her inne. Vi må heie på hverandre. -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 Det du beskriver her er det jeg savner aller mest. Ifjor hadde jeg 3 måneder i strekk hvor jeg ikke drakk og det var så deilig å ikke våkne opp fyllesyk. Så deilig at jeg skulle ønsket eg aldri hadde begynt å drikke igjen. Nå er fyllesyke normaltilstanden min dessverre. 😕 Når jeg endelig får penger igjen så skal jeg tilbake på treningssenteret, og det vet jeg av erfaring hjelper meg til å ikke drikke så mye. Det var pga coronanedstengningen i vår at alt gikk til helvete. Når både det eneste fritidsstedet ditt og behandlingsstedet stenger på en gang så lover det ikke godt for en som er alvorlig psykisk syk og isolert. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1659 Del Skrevet 17. august 2020 Usj, har drukket 5 halvlitere nå, men skal møte opp imorgen uansett form imorgen. Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1660 Del Skrevet 17. august 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Usj, har drukket 5 halvlitere nå, men skal møte opp imorgen uansett form imorgen. Anonymkode: 35886...40e Stopper du nå så kan du sove ut rusen til i morgen. Da kan du møte litt mer opplagt. Jeg holdt på å åpne en flaske vin igjen i kveld, men tenkte at om jeg skal så skal det være veldig veloverveid. Det ble med tanken. Jeg fant ingen god grunn, men gudene skal vite at lysten var der. Jeg forstår veldig godt at du tok fem når du først åpnet den ene. Jeg klarer aldri bare å ta én. Har vel hendt at jeg har stoppet på to, men da er det i så fall fordi jeg har vært trøtt eller svært sliten. Lykke til i morgen ❤️ -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå