Gjest Fallabella Skrevet 4. mai 2020 #1541 Del Skrevet 4. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke mye av den. Angsten min var drepende i mange år før jeg i det hele tatt var myndig og kunne drikke. Jeg bare regulerte på andre åter Anonymkode: 35886...40e Men du vet alikevel uansett ikke hvem du er og hvordan du har det uten rus akkurat nå. Jeg er født av mishandlere og har drikki i åresvis. Det er alikevel ikke slik at jeg er psykisk syk nå som voksen og edru. Nå er jeg en annen person med mye livserfaring som har muligheten til å få de siste årene av livet gode. Ingenting er dømt til å være jævlig i evig tid, men vil man helst ruse seg så er jo det OK. Skjønner det godt jeg, det er bare sånn at jeg ikke kan være enig i endel påstander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1542 Del Skrevet 4. mai 2020 15 minutter siden, Fallabella skrev: Lær deg om årsak, avhengighet og hvordan feks traume må skilles fra drikkingen. Alle pådrar seg mye angst og psykiske problemer nettopp pga alkoholinntak. Alle begynner å ruse seg av samme grunn mens noen har flere traumer enn andre. Avhengighet skiller ikke folk sånn sett. Etter noen mnd edruskap er mange av de psykiske diagnosene hos folk borte. Det som skjer med tiden er at folk tror de må drikke pga psykiske problemer men så er det motsatt, man har selv pådratt seg dette ved å drikke. Men uansett, dette er det mye å lære om, jeg har lært veldig mye så langt men har fortsatt en laaaang vei å gå. Du uttaler deg veldig skråsikkert, livet er sjeldent så svart hvitt. Det er mange som begynner å drikke/ruse seg for å døyve/selvmedisinere underliggende psykiske problemer. Det kan selvsagt gå andre veien også, men begge deler er vanlig. Folk er forskjellige. Anonymkode: b8a8e...bb8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 4. mai 2020 #1543 Del Skrevet 4. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du uttaler deg veldig skråsikkert, livet er sjeldent så svart hvitt. Det er mange som begynner å drikke/ruse seg for å døyve/selvmedisinere underliggende psykiske problemer. Det kan selvsagt gå andre veien også, men begge deler er vanlig. Folk er forskjellige. Anonymkode: b8a8e...bb8 Du skriver ikke en gang om hvorfor folk faktisk begynner å drikke fordi dette vet du tydeligvis ikke, men du tror du vet det. Dette er jo mye av problemet, folk vet og kan for lite om dette å «slurrer på de gode gamle frasene om drikking. Du vet, verden og forskningen har gått fremover. Avhengighet handler ikke om det du beskriver som livet men en enkel funksjon vi alle har i hjernen. Avhengighet må du se isolert sett, livet kommer ved siden av å blir ,som du også vil, brukt som en forklaring/unnskyldning for rus. Men jeg er ikke her for å lære deg noe, jeg er her fordi jeg har en lyst til å drikke så for min del kan du beholde din teori. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1544 Del Skrevet 4. mai 2020 4 minutter siden, Fallabella skrev: Du skriver ikke en gang om hvorfor folk faktisk begynner å drikke fordi dette vet du tydeligvis ikke, men du tror du vet det. Dette er jo mye av problemet, folk vet og kan for lite om dette å «slurrer på de gode gamle frasene om drikking. Du vet, verden og forskningen har gått fremover. Avhengighet handler ikke om det du beskriver som livet men en enkel funksjon vi alle har i hjernen. Avhengighet må du se isolert sett, livet kommer ved siden av å blir ,som du også vil, brukt som en forklaring/unnskyldning for rus. Men jeg er ikke her for å lære deg noe, jeg er her fordi jeg har en lyst til å drikke så for min del kan du beholde din teori. Men du vet tydeligvis alt? Jeg er i hvert fall ydmyk nok til å ikke tro jeg vet alt. Folk er forskjellige og deres årsaker til å begynne er forskjellige. NOEN begynner å drikke fordi de har underliggende psykiske problemer, andre får psykiske problemer av å drikke. Og så er det sikkert 10 000 andre grunner. Anonymkode: b8a8e...bb8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 4. mai 2020 #1545 Del Skrevet 4. mai 2020 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du vet tydeligvis alt? Jeg er i hvert fall ydmyk nok til å ikke tro jeg vet alt. Folk er forskjellige og deres årsaker til å begynne er forskjellige. NOEN begynner å drikke fordi de har underliggende psykiske problemer, andre får psykiske problemer av å drikke. Og så er det sikkert 10 000 andre grunner. Anonymkode: b8a8e...bb8 Nei. Alle begynner av akkurat samme grunn men alle har ulike liv. Dine påstander er gammle, les om ny forskning og hvordan det jobbes med det å bli rusfri PR nå. Jeg er innunder det så på en måte er det rart du tenker det er nyttig å påstå at ting jeg sier er feil. Endret 4. mai 2020 av Fallabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1546 Del Skrevet 4. mai 2020 Jeg har drukket nesten hver dag siden corona startet. Tror pga angst, kjedsomhet og kjærlighetssorg. Det er så dyrt og usunt. Redd for å bli avhengig. Vil ikke bli avholds men kutte kraftig ned. Anonymkode: f6f07...662 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 4. mai 2020 #1547 Del Skrevet 4. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har drukket nesten hver dag siden corona startet. Tror pga angst, kjedsomhet og kjærlighetssorg. Det er så dyrt og usunt. Redd for å bli avhengig. Vil ikke bli avholds men kutte kraftig ned. Anonymkode: f6f07...662 Jeg drakk kun annenhver uke de siste årene, tiden i mellom gjorde veldig godt for kropp og sjel 😊 Det ble gjerne en todagers når jeg først var igang men.... Disse pausene hjalp godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1548 Del Skrevet 4. mai 2020 9 minutter siden, Fallabella skrev: Nei. Alle begynner av akkurat samme grunn men alle har ulike liv. Dine påstander er gammle, les om ny forskning og hvordan det jobbes med det å bli rusfri PR nå. Jeg er innunder det så på en måte er det rart du tenker det er nyttig å påstå at ting jeg sier er feil. ja vel, da har du bestemt det🙄 Anonymkode: b8a8e...bb8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 4. mai 2020 #1549 Del Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ja vel, da har du bestemt det🙄 Anonymkode: b8a8e...bb8 Nei det har forskningen bestemt. Hva tror du jeg hadde visst uten å ha gått i lære hos folk som er utdannet spesielt på avhengighet? 😅 Eller kanskje postmannen har holdt meg edru den siste tiden 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1550 Del Skrevet 4. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det med dere? Andrea har du holdt deg unna, eller begynt igjen? Dere andre? Syntes denne tråden startet så fint, men det har blitt en del sure oppgulp her. Håper ikke det gjør at folk holder seg unna. Anonymkode: b8a8e...bb8 Går bra. Har ikke drukket siden fødsel, og det er en stund nå. Har holdt meg litt unna på grunn av stemningen i tråden her, men jeg har faktisk greid meg fint. Er spent på sommeren, men målet mitt har aldri vært å absolutt aldri skulle drikke igjen, vil bare ha et normalt forhold til alkohol. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1551 Del Skrevet 4. mai 2020 2 timer siden, Fallabella skrev: Mesteparten av angsten vi har kommer av drikkingen, det er bare det at vi ikke merker/skjønner det før vi har vært avholds en stund.. Det er ei felle det der. Det er folk som er 100% avholds som har angst , så det stemmer nok ikke. Jeg feks har hatt depresjon /angst ila mitt liv.men har ikke lyst på alkohol da allefall- det gjør det jo enda verre. Anonymkode: 2fd3f...eae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 4. mai 2020 #1552 Del Skrevet 4. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er folk som er 100% avholds som har angst , så det stemmer nok ikke. Jeg feks har hatt depresjon /angst ila mitt liv.men har ikke lyst på alkohol da allefall- det gjør det jo enda verre. Anonymkode: 2fd3f...eae Nå snakker vi vel om folk som er avhengige og ikke de andre eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1553 Del Skrevet 4. mai 2020 Jeg vil ikke drikke mer i mai. Det må jeg klare. Anonymkode: f6f07...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1554 Del Skrevet 4. mai 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går bra. Har ikke drukket siden fødsel, og det er en stund nå. Har holdt meg litt unna på grunn av stemningen i tråden her, men jeg har faktisk greid meg fint. Er spent på sommeren, men målet mitt har aldri vært å absolutt aldri skulle drikke igjen, vil bare ha et normalt forhold til alkohol. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Det er jo veldig bra jobbet! Tenker det er viktig at denne tråden kan være for alle, enten man har et stort eller lite problem, og om målet er å slutte helt, eller roe ned. Anonymkode: b8a8e...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1555 Del Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vil ikke drikke mer i mai. Det må jeg klare. Anonymkode: f6f07...662 Så bra! Det greier du! Har du en plan? Anonymkode: b8a8e...bb8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1556 Del Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så bra! Det greier du! Har du en plan? Anonymkode: b8a8e...bb8 Nei. Har mye tankekjør og sover dårlig. Får trene mer men har vondter i kroppen som stopper meg. Jeg tenker kanskje å gå på en diett uten gjær og sukker. Da må jeg holde meg unna vin og øl. Jeg må muligens også holde meg unna venner som drikker mye , hvertfall i en periode. Gi meg gjerne tips. Er så sliten Av alle følelsene og tankene. Føler meg så alene. Ingenting i livet mitt fungerer nå og dermed lett å ta en øl eller to for å slippe indre uro, selv om jeg VET at uroen / angsten blir verre på sikt av alkohol. Takk. Anonymkode: f6f07...662 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1557 Del Skrevet 4. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Har mye tankekjør og sover dårlig. Får trene mer men har vondter i kroppen som stopper meg. Jeg tenker kanskje å gå på en diett uten gjær og sukker. Da må jeg holde meg unna vin og øl. Jeg må muligens også holde meg unna venner som drikker mye , hvertfall i en periode. Gi meg gjerne tips. Er så sliten Av alle følelsene og tankene. Føler meg så alene. Ingenting i livet mitt fungerer nå og dermed lett å ta en øl eller to for å slippe indre uro, selv om jeg VET at uroen / angsten blir verre på sikt av alkohol. Takk. Anonymkode: f6f07...662 Å holde meg opptatt har vært viktig for meg. Jobbe mye, trene mye, ha opplegg hver kveld. Det har vært litt vanskelig med Korona, men det funker for meg. Anonymkode: b8a8e...bb8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1558 Del Skrevet 4. mai 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Har mye tankekjør og sover dårlig. Får trene mer men har vondter i kroppen som stopper meg. Jeg tenker kanskje å gå på en diett uten gjær og sukker. Da må jeg holde meg unna vin og øl. Jeg må muligens også holde meg unna venner som drikker mye , hvertfall i en periode. Gi meg gjerne tips. Er så sliten Av alle følelsene og tankene. Føler meg så alene. Ingenting i livet mitt fungerer nå og dermed lett å ta en øl eller to for å slippe indre uro, selv om jeg VET at uroen / angsten blir verre på sikt av alkohol. Takk. Anonymkode: f6f07...662 Jeg har god effekt av lavkarbo diett (ikke sukker , pasta , mel osv ) Man føler seg renere inni seg, og blir supersenitiv på alkohol . Et halv glass rødvin /øl og rett i fletta/blir dårlig . Syns også det hjelper med faste planer , trening , og lage avtaler så jeg ikke "kan " drikke den øla. Anonymkode: 2fd3f...eae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1559 Del Skrevet 4. mai 2020 2 timer siden, Fallabella skrev: Lær deg om årsak, avhengighet og hvordan feks traume må skilles fra drikkingen. Alle pådrar seg mye angst og psykiske problemer nettopp pga alkoholinntak. Alle begynner å ruse seg av samme grunn mens noen har flere traumer enn andre. Avhengighet skiller ikke folk sånn sett. Etter noen mnd edruskap er mange av de psykiske diagnosene hos folk borte. Det som skjer med tiden er at folk tror de må drikke pga psykiske problemer men så er det motsatt, man har selv pådratt seg dette ved å drikke. Men uansett, dette er det mye å lære om, jeg har lært veldig mye så langt men har fortsatt en laaaang vei å gå. For meg var det å møte veggen. Klarte ikke mer, men følte jeg måtte. Gråt så mye før jobb, på do på jobb, etter jobb, klarte ikke å sove. Så drakk jeg en dag, jeg fikk sove, og brydde meg ikke med tankene i hode, så ble de frihet. Også ble det en krykke. Hvis du skjønner? Var bedre å føle seg bra, enn å føle seg redd.... Anonymkode: 9da09...7e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1560 Del Skrevet 4. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har god effekt av lavkarbo diett (ikke sukker , pasta , mel osv ) Man føler seg renere inni seg, og blir supersenitiv på alkohol . Et halv glass rødvin /øl og rett i fletta/blir dårlig . Syns også det hjelper med faste planer , trening , og lage avtaler så jeg ikke "kan " drikke den øla. Anonymkode: 2fd3f...eae Ja ser for meg det kan være til hjelp. Har bare ikke fått ut fingeren ennå ! 😕 Anonymkode: f6f07...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå